jah, ben er wel echt blij om!! Vind het toch elke keer een geruststelling... Ik voel hem nu wel constant, maar toch... Je hoort toch graag ook af en toe dat alles in orde is... Kan je dat niet vragen aan je gyn? Om een extra echo? Een collega van mij had ook zo vreselijk weinig echo's, die woont in Belgisch Limburg. Maar miss is het dan toch wat afh van of je in het ziekenhuis of in een prive-praktijk gaat voor België dan? (Want wij doen al die echo's uiteraard braaf, ik ga geen echo's weigeren natuurlijk! Maar we betalen ook wel meer dan je in het ziekenhuis zou doen vrees ik... :s )
Ja, extra echo's mogen altijd, maar daar betaal je dan gewoon voor. En dat vind ik dan weer een beetje zonde. Ik voel hem ook heel veel en de controles zijn steeds goed. Wel moet ik ff naar t ziekenhuis voor een uitstrijkje donderdag, nu al 2 x licht bloedverlies gehad zonder aanwijsbare oorzaak
Jah, wij krijgen gewoon voor alle echo's exact even veel terugbetaald door het ziekenfonds. Ik betaal 50euro/keer, en daar krijg je dan 20euro van terug ongeveer... Op zich toch altijd blij als ik hem nog eens gezien heb! En mijn echo morgen is weer een structurele, op 30 weken is hij 'verplicht' dus dan krijg je wel meer terugbetaald dacht ik... Ooh! Hopelijk vinden ze met dat uitstrijkje dan wel een reden! Wel raar zeg!! Maar gezien het pas donderdag is maken ze zich dan niet te veel zorgen erover?
Wij hebben nu nog 3 echo's gepland staan. Vrijdag één, en dan eind september en midden oktober. Net zoals bij S is dit gewoon standaard. Wel blij want zo kan je toch de groei wat meer opvolgen. S was bij geboorte 2,685 kg en veel kleiner dan dat moet deze meid niet zijn. Maar ik heb zo het gevoel dat ze gaat groter zijn. Ze is ook zo enorm actief. Bij S had ik nooit echt het gevoel dat het pijn deed toen hij bewoog maar nu is het af en toe toch wel heel ongemakkelijk. Doopsuiker, proefdruk kaartje enz zijn ook besteld. Dan hebben we alles in huis en kan ik in september rustig alles klaar zetten.
ooh leuk he!!! Ik begin donderdag met het eerste voorbereidende werk voor de doopsuiker! de doosjes, lollies en stickers zijn er. Dus die kunnen allemaal nog mooi ingepakt worden, dan nog plakken, en moeten dan nog de zakjes maken. Maar mijn beste vriendin (en zijn meter) gaat helpen, donderdag maken we er gewoon een gezellige avond van met take out of zo
Dan weet de meter ook al zijn naam? Hier zal het samen met vriend inpakken worden. Ben eens benieuwd of alles goed bij elkaar zal passen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. De enige "krampen" die ik nu heb ik een harde buik als ze zich te fel draait. Bij S geen indalingsween gehad. Die is pas tijdens de bevalling ingedaald en door de epidurale heb ik daar maar weinig van meegekregen.
Dankjewel voor je reactie!! Ik was van alles aan het opzoeken op internet, maar word er niet wijzer van, haha. Vanmiddag de verloskundige gebelt: Het zijn inderdaad voor/indalingsweeën... Moet zeggen: Vind ze best heftig... En dan moeten de ontsluitingsweeën nog komen.
Ben weer terug van weggeweest. Had vorige week hele drukke dagen op kantoor (+10 uur per dag) en daar dit weekend en gisteren echt de prijs voor betaald. Vandaag voel ik me gelukkig weer een beetje mens! @Kippie13 wat een schitterende foto. Dit is er inderdaad eentje om in te lijsten en voor altijd te bewonderen. Wat ben je mooi zwanger zeg! @Sanne2204 de pijn herken ik. Ik dacht ook indalingsweeen maar mijn kleine is nog niet ingedaald. Bleken bij mij dus oefenweeen te zijn maar vond ze knap pijnlijk. Vorige week hele weekend van wakker gelegen, maar daarna nog een echo gehad en niet ingedaald. Dus gewoon oefenen in mijn geval, volgens de gyn kon het geen kwaad. Alleen maar goed! @echo’s: ik krijg standaard iedere controle een echo maar loop ook in het EMC. Vrijdag hebben wij de laatste 3D echo en daar kan ik niet op wachten! Zo’n zin om weer even te spieken! Ben ook benieuwd of ze op haar eigen lijntje is door gegroeid (bij 30+0 zat zij op 32+0) want als dat zo is, zal ik eerder ingeleid worden. Ik merk overigens wel echt dat ik het zwaar krijg. Wordt ieder uur wakker, is het niet om te plassen is het wel omdat mijn lijf zeer doet. Geen enkele houding is meer comfortabel voor langer dan een uur. Snap steeds beter dat mensen met 34 weken met verlof gaan. Als zij haar lijntje volgt zit ze nu op 33+1 en als ik de optie zou hebben, zou ik er keihard mee kappen na deze week hahah Succes deze week weer dames!
Dank je. T is wel een beetje "picture perfect" hoor, want in t echt voel ik me een strompelende zeekoe
Zo, de kinderen zijn weer naar school. Dus ik vind eindelijk weer eens de tijd voor het forum Ben tot mijn schande echt lang niet geweest! Ik heb de laatste pagina's bijgelezen, maar weet lang niet alles meer... Prachtige foto @Kippie13! @Sanne2204, ik heb ook regelmatig last van menstruatieachtige krampen. Indalen is het nog niet, maar het was wel normaal op deze termijn zei de vk (nooit eerder gehad overigens) De baby wisselt hier om de paar dagen van houding volgens mij en indalen deden ze bij mij allemaal pas rond de bevalling. Dus dat zal nog wel even duren. @Fringe, vroeg jij nou naar de bevallingsduur? Hier duurde de eerste wel het langste, maar was het wel verschillend (dus niet steeds korter) 1) duurde 9 uur vanaf gebroken vliezen 2) duurde 3 uur vanaf gebroken vliezen 3) duurde 4 uur vanaf gebroken vliezen 4) duurde 6 uur vanaf de eerste wee 5) duurde 2,5 uur vanaf gebroken vliezen (doorgeprikt & daarna weeopwekkers) De bevalling zelf laat ik redelijk los. Het liefste wil ik thuis bevallen, maar ik weet niet of elke verloskundige daar achter staat. Dus zal het afhangen van de vk van dienst. En anders is het ziekenhuis om de hoek, dus daar zijn we snel genoeg Verder gaat alles goed. Ik slaap eigenlijk nog best goed, al wordt ik wel sneller moe overdag. Bloeddruk is aan de lage kant dus lang staan red ik niet echt meer. Dan word ik snel duizelig/niet lekker. Maar daar is goed rekening mee te houden. De baby is nog steeds aan de kleine kant, maar niet meer zorgwekkend. Dus superfijn!! En nu langzaam aftellen. Vind het echt veeeel te snel gaan allemaal
♡♡ Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021 ♡♡ ----------------------------------------- 12 oktober ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen ♡ Fringe - 32 jaar - 2e kindje 13 oktober ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje 14 oktober ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje 15/16 oktober ♡ Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen (Nub/skull theorie meisje) 17 oktober ♡ Johanna01 - 26 jaar - 4e kindje ♡ Ano - 36 jaar - 4e kindje 18 oktober 19 oktober ♡ Miss M - 38 jaar - 6e kindje - voorgevoel jongen ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje 20 oktober 21 oktober ♡ PixieDust - 27 jaar - 2e kindje ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje 22 oktober 23 oktober 24 oktober ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje 25 oktober ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Lientje91 - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen 26 oktober ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje ♡ Selien - 34 jaar - 2e kindje 27 oktober 28 oktober ♡ Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Wien046 - 32 jaar - 3e kindje ♡ wjvm - 36 jaar - 1e kindje 29 oktober 30 oktober ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen 31 oktober Afspraken: Augustus: 25-08: Kippie13 - intake kraamzorg 12:15 uur 26-08: Johanna01 - intake kraamzorg 10:30 27-08: Fringe - controle vk 9.45 uur 27-08: Daantjeee - 3D echo (5) predict studie 10:00 27-08: Sanne2204 - controle vk. 09:45 uur 30-08: Selien - groeiecho 17:15 31-08: Selien - intake kraamzorg 15:00 31-08: Inez95 - groeiecho 16.15u September: 01-09: Johanna01: groeiecho + vk 10:20 02-09: Lientje91 - Intake kraamhulp 02-09: MoesCH - groeiecho + controle gyn 02-09: Esalki87 - controle VK 19:00 14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-09: Kippie13 - controle VK 19:20 15-09: Johanna01- 09:00 liggingsecho + controle 28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45 30-09: Johanna01 - 11:00 controle vk Oktober: 07-10: Johanna01 - 10:40 controle vk 12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-10: Johanna01 - 09:40 controle vk 19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 ------------------------------------------ jongen (12) | meisje (7) | verrassing (4) ----‐------------------------------------- Sterretjes: ☆ Zuri (9.4w) ☆ Fennec