Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Selien, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Mijn vluchttas staat 20/9 op de planning... :p Dan ga ik voor mezelf shoppen en pyama's kopen. Ben nu eerst nog met de wasjes bezig, dit weekend kasten inladen. De kleerkast staat dan nog niet in elkaar, maar de inhoud daarvan ga ik wel al mooi sorteren in plastiek bakken.
    Ga ook een (dummy-waardige) bak maken met alle spulletjes om de co-sleeper op te maken (handleiding, hoeslakens, dekens, wat hydrofieldoeken...) zodat mijn vriend die desnoods in elkaar kan zetten terwijl ik in het ziekenhuis ben.

Gaat hier al zeker in de tas:
    - 6 setjes (rompertje + pyama'tje) in maatje 56, rompertjes neem ik maat 50 mee, pyama'tjes zijn echt wel klein-vallende 56'en. Als de gyn op het einde zegt dat hij alsnog heel klein wordt (nu geschat op 3,5kg) dan koop ik pas maatje 50 bij. Anders wordt het rollen! ;)
    - Jasje om naar huis te gaan met een gebreid mutsje
    - mutsjes en een paar krabwantjes.
    - Wikkeldeken (dat van Jollein idd @Daantjeee ! Lekker zacht!!)
    - Gewoon dekentje (dat ik zelf gebreid heb, lijkt me wel leuk dan om hem in het ziekenhuis al onder te leggen.)
    - Zijn eerste knuffeltje (nog aan het twijfelen tussen twee...)
    - Pyama's, badjas en pantoffels voor mezelf
    - voedingsbh's (heb er al 2 die super goed zitten en ik al heel de zwangerschap draag, en dan heb ik nog twee van H&M die er ook zeker mee door kunnen, ga kijken hoever ik daar mee kom).
    - Gezellige warme sokken.
    - Gsm, gsmlader, camera, camera lader, laptop (met films op gedownload).
    - Koekjes/chocolade/cola/...
    - Zakje met toiletspulletjes (zeep, shampoo, tandenborstel, tandpasta...)
    - Wat reservekleren ed voor mijn vriend. Wonen vlakbij het ziekenhuis, dus die zal wel regelmatig over huis gaan, ook omdat hij onze kat moet eten geven en zo, maar de eerste 48u zal hij allicht niet weggaan uit het ziekenhuis...

Denk dat dat wel het belangrijkste is? (OPM: Wij blijven 4 dagen in het ziekenhuis!!! :p)

S2909 vindt dit leuk.
  2. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik ga straks ook eens kijken naar die beha's. Hier ook wel grote cupmaat, na S geëindigd met een K (kwam van F). Nochtans geen extreem overgewicht ofzo, maar wel bv gegeven. Heeeeeeel lastig om goeie beha's te vinden. Sowieso fortuin kwijt. Ik bestel er altijd 5 ofzo op zalando en pas die dan allemaal. Als ik geluk heb zit er 1 bij die toch voor 90% ok is.

Heb me al voorgenomen dat als ik uitgekinderd ben, ik een borstreductie of verkleining laat doen. :p want op lange termijn zie ik zo een maat niet zitten hoor.

Vluchttas: ik had een zakje met oplader mee, gemakkelijk terug te vinden. Ook zakje gevuld met druivensuiker en een flesje sportdrank voor geval dat de bevalling lang duurde. Daar zaten ook wat koeken en drank bij voor vriend en een doos koekjes om de rest van de dagen ziekenhuis door te komen (in België standaard 3 dagen).

Verder voor mezelf pantoffels, kousen, leggings, gemakkelijke shirts voor bv te geven, bv kussen, compressen (niet nodig gehad), zalf die helpt bij kloven, een kamerjas, shampoo, conditioner, eigenlijk een toilettasje in het algemeen met zo reis formaat producten en mijn tandenborstel, giga onderbroeken van Zeeman, en nog een aantal dingen die ik vergeten ben.

3. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Trouwens vriend gaat hier gewoon naar huis om te slapen. Wonen kwartier van het ziekenhuis en we hebben ook nog 2 katten. Bovendien was hij vorige keer pompaf na de bevalling. We zijn s nachts ziekenhuis binnen gegaan, s morgens was S er al en dan is hij hele dag bij mij gebleven, maar heb hem naar huis gestuurd. Ik zag dat hij echt bijna omviel van vermoeidheid. En zo kon hij comfortabel in zijn eigen bed liggen ipv op de zetel in het ziekenhuis.

S gaat gaan logeren bij schoonouders.

4. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    jah, wij hebben wel een comfortabel bed bij op de kamer voor de partner! scheelt wel natuurlijk! BV kussen is ook wel een goeie waar ik nog niet aan gedacht had! Hebben ze bij ons in het ziekenhuis ook wel, maar dat van jezelf is toch altijd leuker...

5. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Hahah jaa Ben het half gewend ;). Jaar of toen geleden was dit ook mijn maat, daarna laten verkleinen. Dat maakt de baby nu ongedaan :roflmao:. Zou een moord doen voor een D cup. Dat waren mijn tieten na een verkleining :roflmao:

6. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    haha! komt dat niet (deels) terug na de borstvoeding ook? Geen idee van eigenlijk...
    Mijn borsten zijn nu ook echt wel een pak groter al! :-o Maar heb mijn borstvoedingsbh's op aanraden van de verkoopster een beetje 'op de groei' gekocht, waardoor ze hopelijk gewoon gaan blijven passen... Waren duur genoeg... Nu jah, heb ze een half jaar of zo in gebruik, op zich ook al niet slecht natuurlijk...

Ooh, wij bedachten ons net, voor in de vluchttas: een zwembroek voor je partner! (MOEST ik in bad willen, dan kan hij er bij als ik dat wil... Ik weet nog niet of ik in bad ga willen, ga heel 'go with the flow' doen, maar voorbereid zijn op alles he... :p)

7. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
  8. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik kijk ff een dag niet en er staan 2 pagina's vol over tieten en vluchttassen :roflmao:

S2909, Selien en Lientje91 vinden dit leuk.
  9. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Thanks voor het doorgeven! Die van mij staat er namelijk wel tussen :eek:

10. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Schitterend verwoord weer

Selien en Lientje91 vinden dit leuk.
  11. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

12. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik heb omnibionta pronatal, werd me aangeraden door de gyn...
    Snap dat je wil overstappen! Zou ook helemaal ongerust zijn nu!!

Daantjeee vindt dit leuk.
  13. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Hai dames!

Hier even een update ...
    Ik had even afstand gedaan van social media etc. omdat ik gewoonweg mijn rust moest pakken. Even geen vragen beantwoorden, maar me 100% focussen op mezelf en de kleine.

Het " oud bloed " verlies is (goddank) gestopt! Heb de 2e dag wel nog helderrood bloed verloren in " sliertjes " (sorry voor de details), wat gepaart ging met krampen. De krampen heb ik nog steeds, maar niet regelmatig ... en, omdat ik ze voor het bloedverlies ook had, zijn dit de indalings/oefenweeën ...
    De kleine is lekker drukjes (vanacht amper van kunnen slapen) en met het glucose-prikken gaat het ook stabiel.

Aankomende maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor 3 afspraken achter elkaar: Diabetesarts, Verloskunde en een extra groeiecho. Ben heel benieuwd!

14. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Hebben jullie al vaak last van voorweeen? Ik werd vannacht wakker met krampen in de onderbuik en rechter bovenbeen. Dat zakte weer af en ben gelijk weer in slaap gevallen om vervolgens weer met die kramp wakker te worden. Dit ging een paar keer door. Was te moe om te kijken hoeveel tijd ertussen zat.

Tipje voor de slechte slapers onder ons...magnesium olie op je voeten sprayen! Ik had het van de week gedaan en had heerlijk geslapen, gisteren weer gedaan en buiten die krampen ook weer goed geslapen.
    We gaan straks de stad even in met de oudste, dan ga ik ook magnesiumvlokken halen voor in bad.

15. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Joehoee, 34 weken dansje alweer! ❤
    Nou ja, dansje, ik lig nu alweer voor de 3e x deze nacht wakker omdat ik me geen houding weet door de bekkenpijn die ook echt uitstraalt in mn billen en onderrug. Als ik in mn slaap dan draai is het echt vreselijk en schrik ik meteen wakker.

Ik slaap ook al met een voedingskussen afgewisseld met een ander kussentje waardoor ik mezelf een beetje in een houding probeer te leggen, maar dat helpt ook niet. Ik rol er gewoon doorheen. :roflmao:

Gelukkig is het aftellen nu écht begonnen, nog maximaal 5 weken voor mij, en als deze baby op dezelfde termijn als zijn broers en zus komt dan nog 4.

Lientje91 en Selien vinden dit leuk.
  16. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Fijn dat het begint op te schieten hè!
    Ik ben ook erg blij dat de eindstreep in zicht is :)

Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Voor mij de 2e ochtend op rij dat ik wakker wordt uit een verschrikkelijk slechte droom.

Vrijdagavond heeft mijn vriend besloten een punt achter onze relatie te zetten :cry:

Hij zit al een tijd niet lekker in zijn vel en loopt tegen een aantal dingen aan binnen onze relatie. Vorige week is hij een paar dagen naar Frankrijk geweest voor werk en toen hij vrijdagavond thuis kwam, zei hij dat het over is. Dat hij me niet gemist heeft en dat hij niks voelt met betrekking tot de baby.
    Blijkbaar speelt dit voor hem al 1,5 jaar maar hij is zo'n enorme binnenvetter. Ik wist wel dat ie niet blij was met wat dingetjes, maar ik heb nooit beseft dat het voor hem zo diep zat.

Voor mij komt dit dus ook echt als een donderslag bij heldere hemel. Ik heb gewoon geen woorden om te omschrijven wat er allemaal in mij gebeurt nu.

Ik ben echt totaal ontredderd en hij blijft maar zeggen: 'je moet rustig blijven voor de baby, je mag niet alleen zijn'. Ik snap waarom ie t zegt, maar t maakt me zo boos. Had dat iets eerder bedacht!

Vooral het feit dat we 8 maanden geleden bewust hebben gekozen om een fertiliteitstraject in te gaan en dat ie nu zegt dat alles te snel is gegaan, doet me zo enorm verdriet. Hij zei dat hij al twijfels had aan onze relatie voordat we daarmee begonnen maar dat ie hoopte dat het zou helpen voor onze relatie (ik dacht dat alleen vrouwen dat zeiden?)

Wat het ergste is: hij heeft de keuze gemaakt en staat ook echt niet meer open voor mogelijkheden. Hij "voelt het niet meer, en als het gevoel weg is, komt dat ook nooit meer terug", zegt hij.

Hoe het nu verder moet met ons kind, ons huis, de hond, de toekomst, dat is nog allemaal niet duidelijk. Hij heeft daar op voorhand nog niet over nagedacht.

Ik hoop zo enorm dat zijn vrienden, ouders, zusje hem duidelijk kunnen maken dat hij dit echt niet kan maken nu en dat ie z'n verantwoordelijkheid moet nemen. Maar ik ben er bang voor, want hij is zo koppig!

Wat een hel dit!!! :cry:

18. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik weet niet goed hoe ik hier op moet reageren, maar wou niet gewoon lezen en wegklikken.

Veel sterkte met dit nieuws. Ik hoop dat hij eventueel toch nog therapie samen wilt volgen.

Niets voelen voor de baby, dat is ergens wel wat normaal. Voor veel mannen is het ver van hun bed, ze voelen de baby niet en alles lijkt zo abstract. Ook de eerste maanden na de geboorte is er nog niet heel veel te doen met zo een platte baby. Daarin kan hij misschien best zijn verwachtingen bijstellen.

En dat er dingen niet helemaal vlot lopen in jullie relatie, dat lijkt mij toch ook normaal? Er zijn maar weinig relaties waar alles continu vlot gaat.

Kippie13 vindt dit leuk.
  19. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Oooo meid wat heb ik met je te doen!!! Geen enkele reactie doet recht aan jouw situatie nu, maar wat moet dit vreselijk voor je zijn!!

Is hij wel nog thuis en kunnen jullie wel een beetje over de toekomst praten? Snap dat het plaatje compleet anders is dan je had gehoopt, maar hij kan je toch moeilijk met die onzekerheden laten zitten?!

verzamel mensen om je heen en vraag om hulp! De laatste loodjes zijn al megazwaar, maar met dit erbij is het makkelijk in een gat te vallen.

Ik wens je alle liefde en sterkte toe meid. Dit is onbeschrijfelijk kut. Denk aan jezelf en aan de kleine ❤️

Kippie13 vindt dit leuk.
  20. Inez95

Inez95 Actief lid

14 nov 2020
    238
    321
    63
    Vrouw
    Oh wat een verdrietig nieuws.. weet niet goed wat te zeggen, maar niets zeggen vond ik ook ongepast.

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd ❤️.
    Denk aan jezelf en aan je kleine..

Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina