Aaah Nee! Ik hoopte toen ik het las dat je echt een nachtmerrie had Ik wil je graag een virtuele knuffel geven, gooi je frustratie alsjeblieft er hier lekker uit. Wat een ontzettende l$%, dat hij dit doet terwijl je hoogzwanger bent, onbegrijpelijk En inderdaad, denk vooral aan jezelf nu en de kleine! Heel veel sterkte ❤️.
Oww meid wat moet dit vreselijk aanvoelen!! Weet ook niet echt hoe te reageren, maar wil je toch heel veel sterkte wensen. Denk aan jezelf en aan je kleine!
Ooh WoW meid... Wat heftig dit... Idd moeilijk om de juiste woorden te vinden om hier op te reageren ... Maar idd, blijven praten! Met elkaar, met professionele hulp,... Vraag alsjeblieft op tijd hulp!! Wij zijn hier ook altijd natuurlijk, maar als het je niet lukt alleen, trek op tijd aan de bel he meid!! Héél erg dikke virtuele knuffel en ontzettend veel sterkte... :'-( Blijf voor jezelf en dat lieve baby'tje zorgen! XXX
@Kippie13, wat moet dat een verschrikkelijk gevoel geven! Heel veel sterkte! Wat zal je ineens in een gat vallen zeg Kun je er wel met iemand over praten? Hele dikke knuffel
Agh lieverd toch .... wat een verschrikkelijke situatie dit !! Ook mijn woorden schieten tekort ... Wil je ontzettend veel sterkte en kracht wensen. Denk vooral aan jezelf en de kleine. ❤
Na een superheftig en turbulent weekend is mij nu in elk geval duidelijk: hij wil geen relatie meer met mij en gaat mij helaas geen kans geven om verbetering in onze relatie te krijgen. Dat is iets waar ik me bij neer zal moeten (en uiteindelijk hopelijk ook kan) leggen. Volgende punt is nu: hoe nu verder mbt ons kindje? Het ziet er nu naar uit dat hij geen onderdeel wil zijn van het leven van zijn zoontje. Hij baseert deze keuze op dat hij denkt dat dat het beste is voor ons kind, voor mij en voor hemzelf. Hij wil voorkomen dat ons kind heen en weer gesleurd wordt tussen 2 huizen, 2 families omdat hij denkt dat dat niet goed is voor ons kind. Daarnaast vindt hij het heel moeilijk dat hij, als hij wél in zijn leven zou blijven, hij dus altijd een bepaalde relatie met mij moet onderhouden en dat dat hem een hele hoop frustratie en onbegrip gaat opleveren. (Hij heeft een punt gezet achter onze relatie omdat hij ontzettend veel moeite heeft met miscommunicatie en onbegrip tussen ons). Hij is dus bang dat dit ook zal gebeuren met betrekking tot alle communicatie over ons kind. Daarnaast zegt hij dat het, voor hemzelf, ook makkelijker is om deze keuze NU te maken omdat hij nu nog geen emotionele band met zijn kind heeft. Ergens voel ik wel dat er nog een deur op een klein kiertje staat naar een versie waarin hij wél onderdeel is van zijn leven... Ik ben zelf van mening dat het voor elk kind beter is dat hun vader wél in hun leven is (mits zij daar dan ook wel vol voor gaan), ook al zou het alleen 'om het weekend zijn' bijvoorbeeld. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe jullie tegen dat laatste aankijken. Moet ik hem er van proberen te overtuigen toch een onderdeel te zijn van het leven van ons kindje? En waarom wel of niet?
Jeetje wat een rottige situatie dit zeg… In principe ben ik het met je eens, ieder kind verdiend twee ouders, maar wat ik ook vind: ieder kind verdiend het bovenal om geliefd en gewenst te zijn. Zoals ik het begrijp staat hij er (op dit moment) niet open voor, dus zou ik mijn kindje in bescherming nemen en lekker bij me houden in een omgeving waarvan je weet dat hij geliefd is. Mocht hij toch een rol willen gaan spelen na de geboorte, kan dat na een aantal maanden alsnog toch? Ik vind overigens het argument dat er dan altijd een relatie met jou onderhouden zou moeten worden echt b*llsh*t. Het is best wel apart om van samenwonen en een kindje krijgen opeens de andere kant op te schieten van niet eens meer kunnen opbrengen om te communiceren met elkaar? Waar ik ook wel gelijk aan moet denken in financiën, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Leuk en aardig dat hij geen zorg wil, maar jij hebt je zoontje niet in je eentje gemaakt om zo maar te zeggen. Ik zou wel willen dat hij financieel zijn verantwoordelijkheid pakt. Al zet je het geld apart om te sparen als je het niet nodig hebt, het is wel gewoon zijn zoon toch? Ik vind het sterk van je hoe je hier je verhaal doet en hoe rationeel je het lijkt te bekijken. Echt knap in deze situatie! Gun jezelf ook de tijd om dit te verwerken he, het is niet niets! Heb je wel je verhaal gedaan aan je ouders/ vrienden? Je verdiend wel echt een goede achtervang nu hoor!! Liefs!!!
Ik merk aan hem dat hij het beste wil voor zijn zoontje, en als dat is: "verantwoordelijkheid nemen en een onderdeel blijven van zijn leven", zal hij dat uiteindelijk ook wel doen denk ik. Alleen heeft hij nu in zijn hoofd dat het beter is om het zó te doen. Ik denk dat als hij van meerdere partijen hoort dat het beter is om wél in het leven van zijn zoontje te zijn, dat hij die knop kan omzetten. En hij kan nu wel roepen dat hij die band niet voelt, maar zodra het over de keuzes rondom zijn zoontje gaat, komen de tranen. Daarom denk ik zelf dat hij een fout maakt als hij dit doorzet. (Hij geeft zelf ook wel aan dat het makkelijker is om nu deze keuze te maken en later alsnog te besluiten dat het de foute keuze was en dan alsnog te besluiten om wél onderdeel te willen zijn van zijn leven). Financieel heb ik nog niet inzichtelijk wat het onderaan de streep gaat betekenen. We hebben een koophuis wat verkocht moet worden en ik weet nog niet waar ik daarna in terecht kom qua maandlasten. Hij heeft zijn zoontje wel erkend, dus hij zal in elk geval alimentatie moeten gaan betalen. Mijn ouders gaan sowieso een grote rol spelen in dit geheel, want een bevalling en een kraamperiode kan ik niet alleen doen. Gelukkig heb ik een hele goede band met mijn ouders en zal er altijd hulp zijn, maar helaas is het natuurlijk niet wat ik ooit voor ogen heb gehad.
Oh @Kippie13. Ik heb zo erg met je te doen. Is er niet nog een hele kleine kans dat je vriend erop terug komt? Dat dit alles komt door de spanning van een grote verandering in zijn leven?
hoe kan hij zo zijn, zo harteloos. Gelukkig heb je een goeie band met je ouders. Heb je die ook met zijn ouders? Of willen die nu ook niets meer met jullie te maken hebben?
Jeetje meid, wat een ontzettende rollercoaster waar je in beland bent! Ik vind het lastig je een goed advies te geven, maar wil je wel veel sterkte en wijsheid toewensen. Zorg goed voor jezelf en je kindje. ❤
@Kippie13: qua communicatie over samen opvoeden, daarvoor kunnen jullie altijd over samenzitten en een document laten opstellen. Ik zie op mijn werk regelmatig officiële documenten passeren waarbij alles tot in de puntjes afgesproken is tussen de ouders, tot zelfs de afspraak dat hun kinderen elke moederdag bij de mama zijn en elke Vaderdag bij de papa, ongeacht aan wie het is op dat moment. Eerlijk denk ik dat hij best eens praat met iemand om zijn gedachten op orde te zetten en een duidelijker beeld te krijgen van wat hij nu wel en niet wilt. Want zelfs al wil hij geen contact met jullie kindje, wie zegt dat zijn familie dat ook niet wilt. Ik kan me niet inbeelden dat mijn schoonouders bijvoorbeeld ook alle contact zouden verbreken.
oooh @Kippie13 ... Ik zit echt met tranen in mijn ogen te lezen... Wat een kut situatie zeg!!! En idd wat daantje zegt, wat een b*llsh*t is het om gewoon 'ik heb geen zin meer om met jou te communiceren' te beginnen roepen?! Je hebt wel een kind samen... Daar heeft toch ook niemand hem ooit toe gedwongen lijkt me... Eens er een kind is zal je jammer genoeg altijd moeten blijven communiceren lijkt mij... Nu, hij kan idd zoals jij zegt wel nog zich bedenken, en je kan ook echt op voorhand alles tot in het kleinste detail laten opschrijven... Ik ben zeker niet in alle gevallen van mening dat een kind perse twee ouders MOET hebben. Als hij tegen zijn zin jullie zoontje gaat opvangen, dan zal hij daar misschien meer last van ondervinden dan van een afwezige vader... Gewenst zijn door de ouders die een rol spelen in zijn leven lijkt mij véél belangrijker. Ik ben er zeker van dat jij je zoontje (moest hij echt voet bij stuk houden en geen contact wil) ook alle liefde kan geven die hij nodig heeft en dat hij dan even goed niets te kort zal komen. Gewoon even zelf aanvoelen vrees ik... Vertrouw je hem? Geloof je er in dat het een meerwaarde zal zijn voor je zoontje? Dan zeker doen, en je kan altijd hem de kans geven de opties open houden voor hem, maar het is en blijft een heel lastige situatie natuurlijk... Vrees dat de praktijk het gaat moeten uitwijzen meid... Gewoon alles doen met wat jij zelf aanvoelt als het beste voor je zoontje in het achterhoofd, en dan ben ik er zeker van dat je de juiste beslissing gaat nemen... Ik snap wel dat het nu allemaal zo veel is dat op je afkomt, en dat je even absoluut niet weet wat en hoe... Blijven praten, met vrienden, familie, professionele hulp als je voelt dat je dat nodig hebt... Het praktische zal zich allicht wel uitwijzen, maar neem ook echt emotioneel even de tijd... Gelukkig kan je wel op je ouders rekenen zeg! Maar kan mij ook (bijna) niet voorstellen dat zijn ouders alle banden ook willen doorsnijden (al schrok ik daar zelf ook héél erg van hoe hard mijn schoonouders 180graden gedraaid zijn toen ik uit elkaar ging met mijn ex. Jammer genoeg kan je ook dat niet op voorhand inschatten natuurlijk....) Een héél erg dikke knuffel meid! En wij zijn hier uiteraard steeds als je ons nodig hebt he! xxx
@Kippie13 wat een vreselijke rot situatie zeg! Ik ben het overigens compleet eens met wat @Daantjeee schrijft!!
♡♡ Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021 ♡♡ ----------------------------------------- 12 oktober ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen ♡ Fringe - 32 jaar - 2e kindje 13 oktober ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje 14 oktober ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje 15/16 oktober ♡ Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen (Nub/skull theorie meisje) 17 oktober ♡ Johanna01 - 26 jaar - 4e kindje ♡ Ano - 36 jaar - 4e kindje 18 oktober 19 oktober ♡ Miss M - 38 jaar - 6e kindje - voorgevoel jongen ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje 20 oktober 21 oktober ♡ PixieDust - 27 jaar - 2e kindje ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje 22 oktober 23 oktober 24 oktober ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje 25 oktober ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Lientje91 - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen 26 oktober ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje ♡ Selien - 34 jaar - 2e kindje 27 oktober 28 oktober ♡ Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Wien046 - 32 jaar - 3e kindje ♡ wjvm - 36 jaar - 1e kindje 29 oktober 30 oktober ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen 31 oktober Afspraken: Augustus: 31-08: wensv3e - groeiecho 9:20u September: 02-09: Lientje91 - Intake kraamhulp 02-09: MoesCH - groeiecho + controle gyn 02-09: Esalki87 - controle VK 19:00 06-09: Lientje91 - Controle VK + infosessie borstvoeding 9u 07-09: Inez95 - controle vk 10-09: Fringe - controle vk 14-09: Selien controle vk + echo 9:45 14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-09: Kippie13 - controle VK 19:20 15-09: Johanna01- 09:00 liggingsecho + controle 21-09: Lientje91 - controle gyn 20:30 27-09: Selien - controle echo 08:00 28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45 30-09: Johanna01 - 11:00 controle vk Oktober: 07-10: Johanna01 - 10:40 controle vk 12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-10: Johanna01 - 09:40 controle vk 19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 ------------------------------------------ jongen (12) | meisje (7) | verrassing (4) ----‐------------------------------------- Sterretjes: ☆ Zuri (9.4w) ☆ Fennec
Tussen de vreselijke situatie door van @Kippie13 , wil ik dit alsnog even met jullie delen ... Ik heb namelijk alleen maar goed nieuws gekregen vandaag! 3 afspraken op 1 dag; verkort in een lange(re) afspraak, met een extra groeiecho én controle van de diabetes. Ik kan zeggen dat ik weer volledig ben overgedragen naar mijn eigen verloskundige! Ben daar zó blij mee, want dat betekend dus ook dat mijn glucusewaardes tiptop zijn. En, die bevestiging kreeg ik als compliment mee van mijn dieëtist en de verloskundige van het ziekenhuis. Ik moet nog wél mijn waardes blijven prikken, maar dit hoeft (gelukkig) niet meer elke dag. Twee keer in de week is voldoende en die dagen mag ik zelf bepalen. - dit alles voor de " zekerheid " Wat een enorme opluchting ... Daarbij kwam ook nog eens het goede nieuws dat ons mannetje op een goede lengte zit: Gemiddelde groei kwa buikomtrek, lengte van beentjes/armpjes, 30 cm omtrek van zijn hoofdje en uiteraard op de juiste manier ingedaalt! Hij word nu op zo'n 2kg/4 pond geschat, kan iets minder of iets meer zijn, het precieze is pas te berekenen wanneer hij is geboren. Binnenkort mag ik nog eventjes bij hem spieken ... maar, dat is dan ook écht de laatste keer via een echo.
♡♡ Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021 ♡♡ ----------------------------------------- 12 oktober ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen ♡ Fringe - 32 jaar - 2e kindje 13 oktober ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje 14 oktober ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje 15/16 oktober ♡ Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen (Nub/skull theorie meisje) 17 oktober ♡ Johanna01 - 26 jaar - 4e kindje ♡ Ano - 36 jaar - 4e kindje 18 oktober 19 oktober ♡ Miss M - 38 jaar - 6e kindje - voorgevoel jongen ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje 20 oktober 21 oktober ♡ PixieDust - 27 jaar - 2e kindje ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje 22 oktober 23 oktober 24 oktober ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje 25 oktober ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Lientje91 - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen 26 oktober ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje ♡ Selien - 34 jaar - 2e kindje 27 oktober 28 oktober ♡ Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Wien046 - 32 jaar - 3e kindje ♡ wjvm - 36 jaar - 1e kindje 29 oktober 30 oktober ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen 31 oktober Afspraken: Augustus: 31-08: wensv3e - groeiecho 9:20u September: 02-09: Lientje91 - Intake kraamhulp 02-09: MoesCH - groeiecho + controle gyn 02-09: Esalki87 - controle VK 19:00 06-09: Lientje91 - Controle VK + infosessie borstvoeding 9u 07-09: Inez95 - controle vk 10-09: Fringe - controle vk 14-09: Selien controle vk + echo 9:45 14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-09: Kippie13 - controle VK 19:20 15-09: Johanna01- 09:00 liggingsecho + controle 17-09: Sanne2204 - controle verloskundige 15:30 uur 21-09: Lientje91 - controle gyn 20:30 27-09: Selien - controle echo 08:00 28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45 30-09: Johanna01 - 11:00 controle vk Oktober: 07-10: Johanna01 - 10:40 controle vk 12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 14-10: Johanna01 - 09:40 controle vk 19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 ------------------------------------------ jongen (12) | meisje (7) | verrassing (4) ----‐------------------------------------- Sterretjes: ☆ Zuri (9.4w) ☆ Fennec