Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Selien, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Wat leuk @Sanne2204 !!! Wij vertrekken ook richting dokter! Eindelijk!!!
     
    S2909 en Sanne2204 vinden dit leuk.
  2. Sanne2204

    Sanne2204 Bekend lid

    2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Succes!!! En geniet.
     
    Lientje91 vindt dit leuk.
  3. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Kleine man helemaal goedgekeurd!! Konden meteen alles zien, hij was wel even overenthousiast toen we naar de voetjes wouden kijken, maar hij is gekalmeerd en dan konden we toch nog kijken! :p
     
    Inez95, Fringe, Daantjeee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Mooie mijlpaal in de lijst: alle 20 weken echo’s zijn geweest :D
     
    Kippie13, Fringe, Selien en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021
    -----------------------------------------

    12 oktober

    ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen
    ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen

    Fringe - 32 jaar - 2e kindje

    13 oktober

    ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje


    14 oktober

    ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje

    15/16 oktober

    Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen
    (Nub/skull theorie meisje)


    17 oktober
    ♡ Johanna01 - 25 jaar - 4e kindje
    Ano - 36 jaar - 4e kindje

    18 oktober

    19 oktober
    Miss M - 38 jaar - 6e kindje - voorgevoel jongen
    ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje :oops:

    20 oktober

    21 oktober
    PixieDust - 27 jaar - 2e kindje
    ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje

    22 oktober

    23 oktober

    24 oktober
    ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje

    25 oktober
    ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen
    Lientje91 - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen

    26 oktober
    ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje
    ♡ Selien - 34 jaar 2e kindje


    27 oktober

    28 oktober
    Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje
    Wien046 - 32 jaar - 3e kindje
    wjvm - 36 jaar - 1e kindje

    29 oktober

    30 oktober

    ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen

    31 oktober

    Afspraken:

    Juni:
    17-06: wensje92 - controle vk
    18-06: Wien045 - controle vk
    22-06: Johanna01- controle vk 19:00
    25-06: Fringe - controle vk 9:45 uur
    28-06: MoesCH - controle gyn

    Juli:
    05-07: Selien - controle vk 16:00
    09-07: Daantjeee - 3D echo (4) predict studie 10:00
    12-07: Daantjeee - controle + echo 13:00
    13-07: Inez95 - controle vk + bloedprikken ivm RhD negatief
    14-07: Kippie13 - controle VK + bloedprikken Anti-D 9:10 uur
    17-07: Sanne2204 - controle vk 10:00 uur
    20-07: echo 26 weken - 19u15

    Later:
    16-08: Daantjeee - controle + echo 13:30
    27-08: Daantjeee - 3D echo (5) predict studie 10:00
    14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00
    28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45
    12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00
    19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00
    26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00


    ------------------------------------------
    jongen (12) | meisje (7) | verrassing (4)


    ----‐-------------------------------------

    Sterretjes:
    ☆ Zuri (9.4w)
    ☆ Fennec
     
  6. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jaaah!! Idd, wat een mijlpaal!!
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  7. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Leuk al die goede echo's de laatste tijd! En iedereen voorbij 20 weken, weer een mijlpaal. Nu is het aftellen ipv optellen.

    Wij hebben over 2 weken onze volgende echo en dan nog eens voor ons verlof begin augustus. Spijtig genoeg mag vriend niet mee naar die echo's. Tenzij er nog iets verandert mag hij pas weer mee op de echo van 35 weken, dus ergens in september.
     
    Daantjeee en Lientje91 vinden dit leuk.
  8. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.250
    1.617
    113
    Vrouw
    Wat raar dat je vriend niet mee mag.
    Ik heb zelfs een echo bureau gevonden waarbij ik m'n beide ouders mee mag nemen voor een 3D/4D echo (wat ik dus ook ga doen :D)
     
    Lientje91 vindt dit leuk.
  9. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    De echo's bij ons zijn steeds in het ziekenhuis bij de gyn, vandaar dat er nog beperkingen zijn. Maar het is ook het ene ziekenhuis buiten het andere, in sommige mag de partner alweer mee sinds vorige zomer. Ik hoop eigenlijk dat de maatregelen nog worden aangepast deze zomer.
     
  10. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah ik wou net zeggen, jij bent ook van België toch? Mijn vriend mag mee (privé praktijk) maar geen idee hoe het momenteel in ons ziekenhuis is voor controles. Mocht hier ook heel lang niet dacht ik. Gelukkig mocht hij vorige week toen 's nachts wel gewoon mee!!
    Hopelijk mag je vriend binnekort alsnog mee, veel ziekenhuizen zijn toch terug naar fase nul aan het gaan...
     
    S2909 vindt dit leuk.
  11. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.250
    1.617
    113
    Vrouw
    Mijn vriend mocht (in NL) gelukkig wel mee naar het ziekenhuis ook voor de echo's, in maart.

    Is t eventueel mogelijk om een pretecho bij een echo praktijk te doen zodat jullie wel een keer samen naar een echo kunnen?
     
  12. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Dat zouden we inderdaad kunnen doen, maar vriend vindt zo een pretecho's weggesmeten geld. Ik ga het nog eens voorstellen misschien staat hij er hierdoor anders in.
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    In bananen schijnt ook magnesium te zitten. Ik weet niet exact hoeveel, maar misschien de moeite om even naar te kijken :)
     
    Selien vindt dit leuk.
  14. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Je moet echt doen wat je zelf prettig vind. Persoonlijk geloof ik niet in aerosleep en vind ik het schijnveiligheid geven. Maar het kan natuurlijk wel geruststelling geven, wat ook wat waard kan zijn.
    Ook denk ik dat duur niet per se beter is.

    Heb je in Belgie iets van een consumentenbond? In Nederland kan je desnoods een maand gratis lid worden. Daar staan veel onderzoeken in van babyproducten en ook daaruit blijkt dat het duurste echt niet altijd het beste is :cool:
     
  15. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah, mijn vriend denkt ook zo over pretecho's! En ik was eigenlijk na wat inleeswerk (specifiek over de 3D versie dan!!) overtuigd om het niet te doen. Want had ergens het argument gelezen 'dat kost veel geld, en eerlijk, achteraf kijk je nooit meer naar die foto's'. Dat vond ik ZO waar!! Maar had het er gisteren over met onze gyn en die zei toen 'jah, maar ik heb al zo'n foto's gezien... S wel heel mooi hoor!!' Mijn vriend keek meteen met volle paniek van 'ooh neeeee, meer gaat ze niet nodig hebben om het toch te doen he!!' en nu weet ik het dus niet meer! :p Maar ik neig nog steeds meer naar nee, want kost allemaal zo al echt veel geld toch? :s
     
  16. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah, ik ben ook geneigd in het schijnveiligheidsverhaal te volgen. Ik denk echt oprecht dat het niet zo vreselijk veel verschil maakt, maar het bestaat, dus dan voel ik mij al bijna schuldig dat ik het niet heb en het 'mijn kind niet zou gunnen' of zo... Klinkt dat logisch? Dat steekt trouwens ook wel tegen, dat je zo wat een schuldgevoel aangepraat krijgt om het toch maar te doen, zodat je WEL een goede ouder bent (zogezegd dan toch, want geld hebben maakt dat je een betere ouder bent? hoezo dan?)... Al denk ik dat ik een super-ouder ga zijn ZONDER aerosleep en met extra budget voor pakweg een leuke gezinsvakantie of zo? :p Ik zeg zo maar iets... :p

    Wij hebben 'test aankoop' idd.. Maar ik heb vooral ook vaak vriendinnen met kinderen en whatsappjes in de zin van 'zeg... isofixen... vertel?' :p en dat verhaal leg ik dan naast de versie van de winkel, het internet... probeer idd wel zo veel mogelijk op voorhand op te zoeken en al wat mee te zijn met al die termen die ze dan in babywinkels naar je hoofd gooien... Ik ben ook zeker niet van de duurder is beter! Wij hebben voorlopig al (kort) drie maxi-cosi's vergeleken. De cabriofix vs Pebble pro zag ik wel de meerwaarde van de hogere prijs, maar bij die 360 zag ik de meerwaarde al ietsje minder, dus lijkt mij het niet perse nodig dat we nog is 90euro extra gaan betalen daarvoor... Ik neig naar de pebble pro, en zie dat wat als 'gulden middenweg'...

    Beetje budget afwegen zonder in te boeten op veiligheid... Het blijft moeilijk, maar ik google rustig verder! :p
    Dankzij jullie tips wel echt beslist dat het zonder aerosleep wordt trouwens! ;) Bedankt daarvoor! Mijn vriend zal jullie zeker ook dankbaar zijn! ;)
     
  17. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hahaha :roflmao: ik ben blij dat je vriend blij is :D en jij ook natuurlijk!!

    Het is ook een lastige afweging. Ik denk zelf dat je niet al het risico kan afwenden.
    Je kunt daar echt je best voor doen, maar het lukt toch niet.
    Je kunt alle fancy traphekjes kopen die je wilt, maar ze zullen toch moeten leren de trap op- en af te gaan. En dan vallen ze geheid een keer.
    Met leren lopen gaan ze vallen, en als ze ouder worden willen ze in bomen klimmen.
    Doodeng (ik zie ze al gaan vanaf 3 meter hoogte :confused:), maar het hoort ook bij het leerproces.

    Wiegendood is de kans heel klein op, zeker als je alle aanbevelingen opvolgt (niet op de buik, niet roken etc) daar gaat een matrasje niet bij helpen.
    En een maxicosi kan je ook vanuit gaan dat het veilig is. Alleen zal de ene versie net iets beter aansluiten of fijner zitten, en zullen er zeker nieuwe betere inzichten komen!

    Ik was ook bijna overstag voor een nieuwe maxicosi. Mijn zusje zei, dat de winkel mevrouw had gezegd dat de maxicosi die wij dus hebben echt een budgetvariant is, die mensen alleen kopen om mee op vakantie te gaan :roflmao:
    Voelde me ook ergens nogal lullig. Maar ja, het ding is nog goed en heeft al wat kinderen goed vervoerd. Dus eigenlijk is het gewoon onzin om nu een nieuwe te kopen (zeker omdat 1 mevrouw dat zei, die waarschijnlijk gewoon een duurdere wilde verkopen ;))
     
  18. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah, idd! Ze vallen dan over die trapjes, uit de bomen... Zeker als ze wat op mij lijken... Ik struikel over lucht! :p

    Idd, kans op wiegendood is super klein. Bij ons in de vriendengroep vorig jaar helaas wel voorgevallen, dus ik denk ook dat ik daar heel hard door beinvloed wordt... Hun kindje is gestorven op het kdv... Daardoor zeer snel beginnen roepen 'ik MOET een aerosleep'. Maar idd, of die matras hem dan gaat redden? Ik denk het ook niet echt...

    Welke maxi cosi hebben jullie dan? Want idd, lijkt mij ook wat zot om dan nu opeens toch nog een nieuwe te kopen, je weet zelf wat je met je eigen maxi cosi gedaan hebt en of hij eventueel kapot zou kunnen zijn.. Toch?
    Tegen mij zeiden ze bij prenatal 'wij verkopen geen onveilige autostoelen he mevrouw, ongeacht hoeveel die kosten...' dat vond ik zo goed dat ze dat zei wel!! Anders kan je idd al snel gewoon helemaal los erover gaan en een stoel van 500euro kopen of zo. En dan vraag ik mij ook al af waarom in hemelsnaam. Ik neig nu richting pebble pro, omdat die hoofdsteun toch net iets meer steun biedt en zo, maar veel verder wil ik er op dit moment precies niet in gaan? (Maar we praten nog eens als de mevrouw van de winkel dat schuldgevoel er weer heeft ingekregen hoor! :oops::oops:)
     
  19. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, dat snap ik wel. Van dat soort verhalen, zeker uit je nabije omgeving, wordt je ook bang. En je instinct zegt natuurlijk ook om zoveel mogelijk te doen om je kind te beschermen. Het blijft een uitdaging om te kiezen tussen emotie en ratio :)

    Wij hebben de maxi cosi citi. Hebben we eigenlijk ook nooit over nagedacht, want hij zat bij de kinderwagen. Lekker makkelijk :p
    En idd, hij is niet gevallen er is geen ongeluk mee gebeurd en ik check ook het plastic & piepschuim op beschadigingen. Dus dat zal wel goed komen!
    Wel goed hoor, dat die mevrouw van de prenatal dat zei! Er zitten wel goeie tussen, haha :p
     
  20. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik was nog nooit bij prenatal geweest... Wat een zalige winkel is dat???? En ze helpen je daar echt, en goed! Ik mocht ook meteen zo met de kinderwagen naar buiten, even passen in de koffer... Waw!! Ik dacht ik vergelijk het met onze dreambaby, nee, absoluut niet!! Dreambaby is dan echt een supermarkt en trek je plan... Daar moet je een afspraak maken als je uitleg wil over iets (hebben we dan maar gedaan voor midden juli, want gaan daar wel de autostoel ed kopen).
     
    Fringe en Miss M vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina