Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021. Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Selien, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ooh, fijn dat alles goed was in elk geval!! Wel even opletten met de waterpokken dan inderdaad! Maar komt ook vast goed.

Ik heb mijn corona vaccin gekregen, omdat ik er van uit ga dat de gyneacologen niet zouden eisen dat zwangeren risicogroep worden en dat we allemaal prioritair gevaccineerd worden, als er een kans was dat het gevaarlijk is voor de baby. Mijn gyn zei meteen dat ik het zo gauw ik de kans kreeg moest doen, omdat de risico's van corona tijdens de zwangerschap heel veel groter zijn. Je wordt sneller ziek en vooral ook sneller zieker, wat allemaal helemaal niet goed is voor je kindje.
    Ik ben er dan ook na lang nadenken maar vanuit gegaan dat de kans op negatieve gevolgen van het vaccin kleiner is dan de kans op negatieve gevolgen van corona zelf. Vandaar er voor gegaan, maar het is een héél persoonlijke keuze en ik wil je zeker niet in een bepaalde richting duwen of zo, je moet die keuze echt voor jezelf maken en doen waar je jezelf goed bij voelt. Er is echt geen juist of fout antwoord... Je doet gewoon wat jij het beste acht voor je kindje.
    Ik heb dat ook wel allemaal heel goed doorsproken met mijn vriend...

Wensje92 vindt dit leuk.
  2. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Haha valt weer mee dan :roflmao:. En @Miss M heeft ook een goed punt, wil natuurlijk de beste start voor haar. Dus we houden maar even vol tot eind oktober :thumup:. En gedeelde smart is halve smart, samen tot de 25e dan maar :)

Lientje91 vindt dit leuk.
  3. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Ik sluit me hierbij aan :). Mag volgende week eerste prik halen

Lientje91 en Wensje92 vinden dit leuk.
  4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit!
    Waarschijnlijk heb ik het al gehad. Maar als ik denk aan de benauwdheid van toen met mijn longinhoud van nu word ik niet echt blij.
    Ook de opkomst van al die nieuwe varianten beangstigen me.
    Met de gedachte daaraan plus wat @Selien zegt maakt dat ik me wil laten vaccineren.
    De eerste prik heb ik afgelopen zondag al gehad :)

Maar het is een ontzettend lastige keuze!

Lientje91 en Wensje92 vinden dit leuk.
  5. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik heb ook heel erg lang getwijfeld ivm het wel of niet nemen van het vaccin. Eigenlijk heb ik pas definitief een beslissing genomen toen ik mijn uitnodiging kreeg. Ik heb de afweging gemaakt en besloten dat ik het risico niet wil lopen om ernstig ziek te worden bij een eventuele besmetting. De medicatie en therapie dat ze kunnen geven bij een zwangere vrouw zijn al veel beperkter en de kans is dan groot dat ze de baby eerder laten komen om zo toch iets te kunnen geven.

Ik ben tot nu toe niet besmet geweest met corona, en de kans is klein dat dat nog gebeurt op die periode van nu tot oktober. Alleen de kans was klein dat ik cmv ging oplopen ook en toch zat ik ook bij die 0,5%.

Daarom heb ik besloten om het vaccin wel te laten zetten tijdens de zwangerschap. Volgende week krijg ik de eerste prik, eind juli de tweede.

Wensje92 vindt dit leuk.
  6. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Hey!! Eventjes afwezig geweest. Was erg druk met leren voor examen sociale hygiene. Vanmorgen gehaald, dus gelukkig klaar.

Ik heb ook een brief gehad voor de corona vaccinatie. Ik wil hem wel halen. Heb gebeld met mijn vk, huisarts en gevraagd aan collega wat hun vk zei. Allemaal zeiden ze dat de keuze aan jezelf is, maar dat een vaccinatie tijdens de zwangerschap minder gevaarlijk is dan corona krijgen tijdens de zwangerschap. Als je het krijgt, is de kans groter dat je er zieker van wordt en dat kan weer resulteren in een vroeggeboorte.
    Ik moet alleen nog een afspraak maken. Krijg as woensdag de 22 weken prik en moet dan sowieso 7 dagen wachten tot ik coronaprik mag hebben.

Ik ben ook wel klaar met wachten hoor. Normaal vind ik het voorjaar en de zomer heerlijk en mag dat van mij heel lang duren, maar kan nu niet wachten tot het herfst is.
    Onze 1e is geboren op 40+1 en de 2e op 40+3. Ga er dus van uit dat ik nu ook wel de 40 weken voorbij ga

Daantjeee, S2909 en Wensje92 vinden dit leuk.
  7. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Wist niet (meer) dat er veel van jullie voor wel vaccineren gekozen hebben (oké… nog niet iedereen heeft gereageerd, maar tot nu toe dan)

Ik blijf het lastig vinden, ook omdat er weinig bekend is over de gevolgen mocht je nu Corona krijgen (voor moeder en kind) maar ook weinig of eigenlijk niks bekend over lange termijn gevolgen van het vaccin.
    Ik deel de mening dat als het niet goed getest zou zijn, zou het niet aangeboden of geadviseerd worden.
    Maar er worden natuurlijk wel eens vaker foutjes gemaakt, en wil ik m’n kind daarvan (potentieel) de dupe laten zijn.
    Maar aan de andere kant… hoe groot is de kans dat er iets ‘mis’ is met het vaccin dat gevolgen kan hebben voor mijn kindje (of een eventuele vervolg zwangerschap)
    Maar de kans om nog Corona op te lopen is ook niet groot.
    Misschien heb ik het zelfs in het begin gehad. Een zere strenge griep met veel koorts, zou het liever niet nog een keer krijgen… maar is ook niet het einde van de wereld.
    Alleen eventueel een keizersnede buiten je weten/bewustzijn om… dat lijkt me ook zo vreselijk. En dan nog te bedenken… hoe zou het voor m’n dochter en vriend zijn, als ik zo ziek zou worden…

oh… heb alle voor- en nadelen van wel en niet prikken wel een keer gedacht of benoemd… maar ik kom er echt nog niet uit.

M’n vriend is behoorlijk angstig/sceptisch over de vaccinatie voor mij.
    Maar heeft hem zelf wel gelijk genomen… ook om mij te beschermen (hij komt bij veel verschillende mensen voor het werk)
    Ik denk dat ik nog maar even door twijfel…
    Wanneer ik een prik wil, dan wil ik hem wel voor de 27 weken gehad hebben, anders wacht ik sowieso tot na de bevalling.

8. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Oh… over het wachten tot de baby geboren is.
    Ik vind het ook zoo lang duren.
    Weet niet of ik het sneller of langzamer vind gaan als bij mij dochter…
    Ik denk eigenlijk langzamer, omdat ik nu meer kwalen heb en het eerder verteld heb tegen vrienden en kennissen.
    Ook is er minder afleiding nu, waardoor het langer lijkt te duren.

bij m’n dochter ging ik er trouwens ook vanuit dat we de 42 weken wel zouden aantikken. (M’n vriend en ik lieten allebei op ons wachten)
    Dus ik was helemaal verbaasd toen bij 39.6 m’n dochter zich aandiende en werd geboren.
    Daarbij had ik een snelle bevalling, waardoor het wel ff moest ‘landen’ maar toen ze op m’n buik lag, en daarna voor het eerst bij me dronk, was het al bijna alsof het nooit anders was geweest.

nu probeer ik in gedachten te houden, dat het maar zo kan zijn dat deze wel pas met 42 weken geboren wordt. En dat het ook niet gezegd is dat de bevalling weer zo snel zal gaan.
    Maar denk dat als iets minder goed/makkelijk/snel verloopt, het toch een tegenvaller zal zijn.

baalde nu al met de 20 weken echo, dit kindje is onder gemiddeld qua grootte (wel binnen de marges) maar m’n dochter was toen al langer. Niet dat m’n kinderen persee groot moet zijn, echt niet. Maar dat bevestigd voor mij wel wat meer dat het goed gaat.
    Deze zwangerschap ben ik ook misselijker geweest en langer misselijk. Daar baalde ik ook al zo van.
    Dit kindje voelde ik niet sneller, ondanks dat ze zeggen dat je meestal een 2de sneller voel, en ik de vorige keer de placenta voor had liggen en nu achter…
    En nu sinds enkele weken, van af en toen pijn in m’n buik naar continue pijn vanwege een navelbreuk.
    Hij doet vandaag zo’n zeer dat de tranen in m’n ogen schieten.

dus genieten van m’n zwangerschap… helaas zit er niet in.
    Dus of ik kan wachten tot m’n kindje geboren is? Absoluut niet!

Sorry, werd uiteindelijk best wel een klaagverhaal, maar moest het even kwijt.

9. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal hoor, zeker gezien je situatie. Echt super rot van je navelbreuk en de klachten hierdoor. Hoop dat de pijn weer wat kindje wordt.
    Gelukkig hebben we hier elkaar om lekker te klagen ❤️ Lucht ook weer op

Wensje92 vindt dit leuk.
  10. Aapie88

Aapie88 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Bij mij gaat deze zwangerschap (ondanks mijn bekkenklachten) veel te snel voorbij. Bij mijn zoontje duurde het juist zo lang voor mijn gevoel. Deze zwangerschap vliegt voorbij en dat vind ik hele.aal niet leuk. Mijn zoontje heb ik nooit echt voelen schoppen en deze baby wel geniet daar zo van. Aangezien dit 'waarschijnlijk' onze laatste is word ik gewoon heel verdrietig van het gevoel nooit meer zwanger te zijn hierna. Ik wil nog wel 3 keer zwanger zijn al is het alleen maar hoe je lichaam veranderd en het voelen bewegen van je kindje. Dat voelt zo bijzonder. Vanwege mijn bekkenklachten dsn weer niet die zijn best heftig, maar de andere positieve dingen maken het dan weer dragelijk.
    Ik wil gewoon nog heel lang genieten van dit frummeltje in mijn buik. Doordat ik mijn zoo te al heb gaat het ook gewoon veel sneller. Veel minder tijd om er bij stil te staan :|

Wensje92, S2909 en Lientje91 vinden dit leuk.
  11. Aapie88

Aapie88 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Bevalling hoef ik niet bang te zijn dst ik overloop. Aangezien ik een keizersnede krijg word hij sowieso met 39 weken gehaald. Het lijkt me wel vervelend als je zo lang moet wachten. Dan ben je er hele.aal klaar voor en komt hij of zij maar niet..

12. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021
    -----------------------------------------

12 oktober

♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen
    ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen

Fringe - 32 jaar - 2e kindje

13 oktober

♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje
    ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje

14 oktober

♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje

15/16 oktober

Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen
    (Nub/skull theorie meisje)

17 oktober
    ♡ Johanna01 - 25 jaar - 4e kindje
    Ano - 36 jaar - 4e kindje

18 oktober

19 oktober
    Miss M - 38 jaar - 6e kindje - voorgevoel jongen
    ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje :oops:

20 oktober

21 oktober
    PixieDust - 27 jaar - 2e kindje
    ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje

22 oktober

23 oktober

24 oktober
    ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje

25 oktober
    ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen
    Lientje91 - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen

26 oktober
    ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje
    ♡ Selien - 34 jaar 2e kindje

27 oktober

28 oktober
    Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje
    Wien046 - 32 jaar - 3e kindje
    wjvm - 36 jaar - 1e kindje

29 oktober

30 oktober

♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen

31 oktober

Afspraken:

Juni:
    17-06: wensje92 - controle vk
    18-06: Wien045 - controle vk
    22-06: Selien - Kinkhoest vaccinatie 17:00
    22-06: Johanna01- controle vk 19:00
    25-06: Fringe - controle vk 9:45 uur
    28-06: MoesCH - controle gyn
    28-06: Sanne2204 - Kinkhoest vaccinatie 15:45 uur

Juli:
    05-07: Selien - controle vk 16:00
    09-07: Daantjeee - 3D echo (4) predict studie 10:00
    12-07: Daantjeee - controle + echo 13:00
    13-07: Inez95 - controle vk + bloedprikken ivm RhD negatief
    14-07: Kippie13 - controle VK + bloedprikken Anti-D 9:10 uur
    15-07: Lientje91 - controle VK + suikertest
    16-07: Sanne2204 - controle vk 10:00 uur
    17-07: Sanne2204 - 3D/4D echo Baby EchoSpa om 13:00 uur
    20-07: Lientje91 - echo 26 weken - 19u15

Later:
    06-08: Lientje91 - 3D pretecho 10u30
    16-08: Daantjeee - controle + echo 13:30
    27-08: Daantjeee - 3D echo (5) predict studie 10:00
    14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00
    28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45
    12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00
    19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00
    26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00

------------------------------------------
    jongen (12) | meisje (7) | verrassing (4)

----‐-------------------------------------

Sterretjes:
    ☆ Zuri (9.4w)
    ☆ Fennec

13. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik begin ondertussen lekker met aftellen begonnen!

nog maar 47 dagen werken!

Wensje92 en S2909 vinden dit leuk.
  14. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    En dan vakantie? :)

15. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    haha nee, dan begint mijn verlof ;)
    Tot vakantie moet ik nog 31 dagen werken :p

Maar echt werkdagen, dus niet het weekend mee geteld (plus ik heb de vakantie en andere vrije dagen er ook al afgehaald) :roflmao:

16. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    aah oke!! Ik dacht al, zwangerschapsverlof zal het wel niet zijn, da's toch veel te snel al? :p Maar als je zo telt... :p dan moet ik er nog 61! :p En nog 9 tot de vakantie! :)

Selien vindt dit leuk.
  17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    #137 Kippie13, 18 jun 2021
    Laatst bewerkt: 18 jun 2021
    @Wensje92 ik heb tot vorige week steeds gezegd: "Ik laat me niet vaccineren omdat er te weinig bekend is over het effect op lange termijn. De kans dat ik corona oploop is klein en de kans dat ik vervolgens op de IC beland is nog kleiner".

Ik kreeg vervolgens mijn brief binnen en had snel daarna controle bij de VK. Ook gehad over die prik. Tegen mij zei ze: wij houden het advies van RIVM aan, en dat is vaccineren.

Ook thuis nog eens goed over gesproken en vooral met het oogpunt op de Indiase variant die nu vanuit Engeland overwaait, het feit dat er straks heel veel versoepelingen aankomen, de gevolgen van corona oplopen als zwangere geen pretje zijn en dat er inmiddels al meer dan 90.000 zwangere vrouwen gevaccineerd zijn zonder nadelige gevolgen, toch maar besloten om het wel te doen.

De afspraken staan inmiddels. Ik moest m'n kinkhoest prik er wel ff voor verzetten, zodat deze precies tussen de 1e en de 2e prik invallen (met genoeg tijd er tussen).

Ik vind t nog steeds geen gemakkelijke keuze hoor, want ik denk nog steeds 'op de lange termijn is er gewoon niks bekend'.
    Maar t feit dat er met Pfizer en Moderna geen levende virusdeeltjes worden ingespoten, geeft me wel een soort van geruststelling (geen idee of dat terecht is :roflmao:).

We gaan t wel meemaken! Ik bekijk het ook andersom: wat zou het effect op de lange termijn kunnen zijn als ik me níet laat inenten? Ook die vraag valt gewoon niet te beantwoorden, dus t is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden.

Succes met jouw keuze!

Wensje92 vindt dit leuk.
  18. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik nog maar 38 (ik heb er ook nog een vakantie tussen zitten ;)), maar aftellen ben ik totaal nog niet mee bezig.

19. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ook lekker! Vakantie komt al in de buurt :)
    Ja ik hou van aftellen :p Plus ik werk niet fulltime, maar 32 uur, dat scheelt ook al een stuk :D

20. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Dan lijkt het plotseling toch een stuk dichterbij toch, als je het zo bekijkt :p

Deel Deze Pagina