klopt, had donderdag een afspraak bij de vk, die heeft wel nog naar de waardes gekeken, en zei wel nog een keer inderdaad een klein hoofd. Maar vooral door het verschil met m’n dochter, en het verhaal van m’n zus ben ik er toch niet helemaal op gerust. Ik snap de reactie van de gyn in het ziekenhuis en vk nu, want het valt binnen de marges… maar vooral ook door het verhaal van m’n zus twijfel ik nu heel erg. bewegen doet de kleine nu in elk geval wel. Dus dat scheelt al. Ik heb ook een vreselijk zere buik door navelbreuk, misschien dat ik daardoor minder beweging voel…?
Hier verschilt het wbt beweging wel erg met de vorige zwangerschappen. Heb de placenta voor dus dat kan er ook aan liggen, maar zoals ik me kan herinneren heb ik bij alle 3 de kids ook de placenta voor gehad. Naar mijn idee is het gwn een heel rustig kindje. Wbt groei, kindje zat hier goed op schema wat betreft weken. Liep een paar dagen voor. Maar geen idee wat de P waarden zijn. Als je je zorgen blijft maken, aankaarten bij je vk en vragen of je toch geen groei echo nog zou mogen.
Ik voel hem ook soms héél hard en dan weer vrij lang niet. Gisteren lag ik tegen m'n vriend aan op de zetel, net niet op mijn buik, en het leek echt of hij dat geen leuke houding vond... Begon meteen te schoppen en te doen, tot ik me anders ging leggen en dan werd hij weer wat kalmer... denk idd dat het nu nog wat vroeg is voor 'constante bewegingen', en na 28 weken wat vaker/duidelijker? Maar idd, ik zou bij twijfel gewoon even bellen hoor. Je ongerust maken is vast niet nodig, maar heel erg begrijpbaar en ik zou het dan in jouw plaats ook willen laten nakijken, gewoon om weer even gerust te zijn... :-s
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben totaal niet snel van het bellen of vragen om extra echo’s. Verwacht dan ook altijd een reactie van dat het niet gebruikelijk is O.I.D. En dan zou ik eigenlijk ook niet weten wat ik daarop zou moeten zeggen. Met zulke dingen ben ik toch nog een beetje te gereserveerd ofzo Ik moet deze week sowieso bellen voor de uitslag van het bloed, dus dan zal ik het wel aankaarten.
Snap ik hoor!! Aan de andere kant: nee heb je en ja kan je krijgen toch? Je kan er idd gewoon deze week eens naar polsen als je ze toch aan de lijn hebt!
Ik heb afgelopen week controle gehad (23 wk) en toen vroeg ze ook of ik al wat gevoeld had. Waarop ik zei: "Vanaf week 18 al. De ene keer voel ik hem beter dan de andere keer." Zij zei: "Dat is voor dit termijn nog heel normaal, hoef je je geen zorgen om te maken".
Bij mij ligt de placenta voor dus de bewegingen verschillen ook heel erg, soms voel ik haar een paar dagen niet, en soms juist weer heel veel. Bij zorgen moet je daar gewoon over bellen hoor, daar zijn de vk's ook voor, om je gerust te stellen
Ik weet niet meer precies de maten, dat zou ik op moeten zoeken maar bij mij was de baby p50 overall. Ik voel haar de ene dag meer dan de andere dag. Sommige dagen schopt ze echt al hard dat je het ziet. Als je je echt druk maakt, zou ik dit gewoon bespreken met de vk. Lage bloeddruk, iemand van jullie tips? Zodra ik gegeten heb, krijg ik een lage bloeddruk, hard begint sneller te kloppen, voel me dan niet lekker en moet dan echt liggen.
Mijn gyn heeft eigenlijk nooit iets gezegd over die P-waarden waar jullie het over hebben... Ze zegt altijd dat hij mooi gemiddeld is... Dus misschien zal ze dat dan voldoende info vinden?
Ik heb ook echt naar de P-waarde gevraagd bij de 20 weken echo (dan worden die gemeten in NL). Normaal communiceren ze dat alleen terug naar de vk of arts. En, gemiddeld is juist wat je wil horen lijkt me. Ik vond het aan de ene kant heel chill om te horen dat ze wat voorliep, mocht ze dan eerder komen is ze misschien wat sterker. Aan de andere kant denk ik nu: HELLUP! Moet het er ook allemaal uit persen straks
Morning dames, heb even globaal gelezen ik kan het hier miet bijhouden Gister drukke dag gehad, vandaag een rust dagje alleen winkel koken en voetbal kijken. Ik las veel van de vaccinatie. Ik kies helemaal niet voor vaccineren, ieder zijn keuze maar ik sta er niet achter. Over een jaar of 2 jaar zien we wel weer verder.
hahahahaa! maar ik heb nog nooit gehoord van eentje dat is blijven zitten! die zal er wel uit komen! maar idd, zolang hij het goed doet, maakt het mij allemaal niet uit! <3
Ik heb het ook in de ochtend. Na het douchen vooral heel erg maar ook na het ontbijt. Voel me dan ook niet lekker en hart klopt ook stuk sneller. Moet dan ook echt even gaan liggen.
Ow dat ging niet goed @Wensje92 wat vervelend dat je er zo onzeker door bent. Bij mij zijn ook geen p waardes gegeven alleen dat hij gemiddeld is. Ik krijg wel groeiecho met 27 weken en eentje met 32 weken omdat ik in het ziekenhuis loop. weet ook niet of dit standaard is in het ziekenhuis of niet. Iemand daar idee van? Had je zus er dan problemen mee dat het kindje achter liep? Lily mijn dochtertje lag ook altijd een week achter maar is met 30 weken netjes met 3500 gram geboren. Verder voel ik deze kleine man wel de hele dag door. Maar mijn placenta ligt nu achter en bij lily lag hij voor die voelde ik echt nooit. heel veel succes en anders gewoon een extra echo aanvragen.
Even met jullie delen ... Dit is toch té schattig!!! En ook hier een bolle en volle buik. Lekker pronken dames, daar zijn we zwanger voor, het meest bijzonderste wat wij mogen dragen/mee maken! ❤❤❤
Namen drama, daar is ie weer Wij komen er maar niet uit en gebruiken nu de app 'Kinder' (ja, lekker namen swipen met je partner). Je krijgt een melding wanneer je een match hebt van mannen die je allebei leuk vindt. Je kan ook zelf namen toevoegen en die krijgt je partner dan te zien. Dit had ik gedaan en mijn partner vond hem zowaar leuk! 'Opgelost!' zou je denken... Ik had een dubbele naam toegevoegd, omdat dat de 2 namen zijn die ik het mooist vind. In dit geval bedoelt als 2 voornamen, waarvan de eerste als roepnaam. Nou dacht hij dat het als gekoppelde naam bedoeld was. Fictief voorbeeldje: Ik schreef "Lilly Rose", doelend op Lilly als roepnaam en Rose als 2e naam. Hij las "Lilly-Rose", met roepnaam Lilly-Rose dus. We hadden het daar later over. Ik vroeg waarom hij mijn favoriete voornaam nu ineens wel leuk vond. "Omdat ik het als dubbele naam misschien wel leuk vindt om te doen. Wat is jullie ervaring met dubbele namen in de praktijk? Wordt dit kind altijd Lilly-Rose genoemd of wordt er toch vaker Lilly gezegd?
ja, vorige keer vertrouwde ik ze zelf nog niet helemaal. Afgesproken dat ik het voorlopig nog in de gaten bleef houden. Uiteindelijk werd het steeds minder naarmate ik beter ging eten en minder misselijk was. maar daar vroeg ze de vorige keer helemaal niet naar. En begin ik nu toch wel weer een beetje aan te twijfelen gezien de verhoudingen van dit kindje bij de 20-weken echo. Heel klein hoofd, kortere benen dan gemiddeld en een relatief groter buikje. misschien had ik ook niet met mn dochter moeten vergelijken… maar zeker nu ik dat eenmaal gedaan heb, kan ik er niet over uit hoe anders de verhoudingen zijn. (Dat was klein hoofd maar niet zo klein als bij deze, kleine buikomtrek en lange benen).