Idd @Kippie13 heb het ook gezien in mijn omgeving. Als ze eenmaal weten dat je zwanger bent hebben ze sneller de neiging contract niet te verlengen. Zou ook in zo'n geval aan mezelf denken. Je bent het nog niet verplicht te vertellen. Ik heb wel eens tijdens een van de zwangerschappen moeten solliciteren en waar ze zo heel enthousiast waren, veranderde dat in een keer eenmaal ze wisten dat ik zwanger was.
♡ ♡ Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021 ♡ ♡ ------------------------------------------ 14 oktober ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje 15/16 oktober ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje 17 oktober ♡ Johanna01 - 25 jaar - 4e kindje Lizzy93 - 27 jaar - 2e Kindje ♡ Ano - 36 jaar - 4e kindje ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje ♡ Aapie88 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje 18 oktober 19 oktober ♡ Fringe - 32 jaar - 2e kindje 20 oktober ♡ Zuri - 32 jaar - 3e kindje ♡ Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje 21 oktober 22 oktober ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje Gi2506 - 27 jaar - 4e kindje 23 oktober 24 oktober ♡ Miss M - 38 jaar - 6e kindje 25 oktober ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje ♡ Lientje91 - 29 jaar - 1e kindje 26 oktober S2909 - 32 jaar - 2de kindje ♡ PixieDust - 27 jaar - 2e kindje ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje 27 oktober 28 oktober ♡ Sanne2204 - 25 jaar - 1e kindje Wien046 - 32 jaar - 3e kindje 29 oktober 30 oktober ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje 31 oktober Afspraken: Maart: 23-03: Inez95 - termijn echo 18u 24-03: mammavan1 - termijnecho 24-03: Kippie13 - 2e echo fertiliteitsarts 24-03: PixieDust - echo 09:20 25-03: MoesCH - termijnecho 10u30 25-03: Zuri - intake 25-03: Daantjeee - 3D echo(2) predict studie 15.45 26-03: Lientje91 - intake vroedvrouw 9u 26-03: MoesCH - Termijn echo gyn + afspraak gyn 29-03: Kippie13 - termijnecho 30-03: Zuri - termijnecho 30-03: Lientje91 - extra geruststellingsecho om 20u30 30-03: MoesCH - intake vpk gyn 31-03: Johanna01 - termijnecho + intake vk om 09:00 31-03: Elianora - 12-wekenecho en NIPT om 12u30 April: 01-04: Aapie88 - termijn echo en intake VK 15:30 01-04: wensje 92 termijnecho 06-04: Ano - echo 06-04: Esalki87 - 2e echo (10 weken) fertiliteitsarts 14:10 07-04: Wien046 - termijnecho 8:30 08-04: Daantjeee - 3D echo (3) predict studie 16:15 08-04: Fringe - termijnecho 19.00 uur 09-04: Daantjeee - NIPT 13-04: Daantjeee - uitgebreide intake verloskunde 13-04: rb19 - termijnecho 13-04: Kippie13 - hartje luisteren (13 wk) 16-04: Sanne2204 - Termijn echo en intake VK 13:50 uur. 14-04: Mammavan1 - geslachtsbepaling 20-04: Inez95 - geslachtsbepaling 26-04: Elianora - 16-wekenecho 20u Mei: 1-05: zuri - pretecho 4-05: Kippie13 - 16 wk echo 4-05: Inez95 - 16wk controle 26-05: 20-wekenecho 15u Later: 09-07: Daantjeee - 3D echo (4) predict studie 10:00 27-08: Daantjeee - 3D echo (5) predict studie 10:00 ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (4)
@Kippie13 ik ben het wel met de dames eens. Vind het super netjes van jou dat dit je goede intenties zijn en ik zou die aan de kant zetten en gaan voor wat slim is. De eerste keer dat ik zwanger was ben ik weggepest en de tweede keer (nieuwe baan dus) hebben ze mn contract verlengd exact totdat ik 34w zwanger zou zijn. Kwam hun heeeeeeel toevallig zo het beste uit. Dus als je de mogelijkheid hebt om het nog even niet te vertellen, zou ik die mogelijkheid overwegen. En als het het daarna écht hommeles wordt op werk en ze gaan je zitten pesten, dan ga je in de ziektewet en kan je na je bevalling wat anders zoeken.
@Zuri heel sterk gevoel soort zwangerschap en symptomen alle 3 de echo’s een hoge hartslag boven 150. Klein schedel dus daarom beetje
Ah oké leuk om te lezen! Ik had enkel de vorige keer enorm sterk gevoel zoon. Ik wist het gewoon! Bij m'n dochter had ik wel gevoel dochter maar was meer een gokje. Ik voel nu weer niks dus ik denk wel eens, betekent dat weer een dochter? Ook omdat zwangerschap erg overeenkomt met die van dochter, inclusief m'n cravings. Had jij nou al een dochter? Lijkt deze zwangerschap dan op de vorige? Ben wel benieuwd hoor of je gelijk gaat hebben!! Je wilde het weten toch? Spannend
Ja heb 14 april een echo voor geslacht en gaan het de 17de onthullen. nee zwangerschap is totaal anders als bij mijn dochter toen was ik niet misselijk nu extreem toen kwam ik meteen 6 kilo aan nu afgevallen en toen had ik meer energie nu Ben ik slechts 3 uur per dag actief en werk ik minder. En toen had ik heel veel zin in kaas en hartig en nu geen eetlust en zin in alles wat heel koud is. Dus heel anders maar echt heel sterk gevoel meisje.
Ik heb sowieso direct een contract voor onbepaalde tijd gekregen, dus einddatum wijzigen kunnen ze niet. Ik was van plan om richting t einde van mijn proeftijd een gesprek aan te gaan: "mijn proeftijd loopt op z'n einde en ik ben benieuwd wat jullie van mijn functioneren vinden." Als ze dan aangeven dat ze tevreden zijn dat ik daarna dan kan zeggen: "dat is fijn, want er moet me wel iets van het hart". Als ze dan vervolgens alsnog mij eruit gooien hebben ze een probleem. Op zich: mijn mond dicht houden tot na m'n proeftijd zou best kunnen, maar ik ben nu paa 10 weken en t begint nu al behoorlijk zichtbaar te worden. Laat staan hoe dat er over 6 weken uitziet.
Wat grappig @Mammavan1. Hier laat de doppler eigenlijk altijd een hartslag van rond de 170 zien. Volgens mij is dat ook best snel. Dan zou het dus een meisje zijn? Verder was ik bij mijn zoontje eigenlijk niet misselijk als ik het me goed herinner. Bij de meiden juist weer wel. En nu ook misselijk geweest. Ik ben benieuwd of het dus een meisje zal zijn haha.. eind deze week termijnecho maar denk te vroeg voor de nub. Wil eigenlijk wel een geslachtsbepaling maar eerst even kijken hoe vaak we een echo krijgen in het ziekenhuis. Als dat elke controle is dan is dat denk ik niet nodig. Hoe ver ben je bij je geslachtsbepaling?
Als jou proeftijd dan nog niet voorbij is en je het er dan toch uitgooit, dan kunnen ze je wel zomaar op straat zetten. Ook al zeggen ze dat ze tevreden over je zijn. Bewijs dat dan maar dat ze dat gezegd hebben. Of je moet het opnemen ofzo , maar dan is dat vaak ook nog geen rechtsgeldig bewijs ivm privacy. Ik zou dan dat gesprek aangaan en als ze dan hebben gezegd dat ze tevreden over jou zijn kan je na je proeftijd dat nog aankaarten dat ze dat hebben gezegd. Als ze dan moeilijk gaan doen tegen je. Als jij jou proeftijd voorbij bent kunnen ze je heel moeilijk ontslaan aangezien je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Ik zou het dan proberen te verbergen aangezien je buik wel groeit vaak valt dat anderen niet eens echt op als ze het niet weten
Ik ben totaal niet misselijk, maar de baby heeft wel een hartslag van 180. NUB is tot 11de week altijd een meisje, heb ik begrepen. Pas in de 11de week beginnen de geslachtsorganen zich dusdanig te ontwikkelen, waardoor de NUB theorie pas vanaf week 12 toegepast kan worden.
@MoesCH haha ja 170/180 is vaak echt een meid jongen is vaak tot de 150. Soms kunnen die ook nog hoog blijven maar na de 10de week sowieso niet meer. Ik deze keer wel extreem misselijk maar vriendin van mij is ook altijd erg misselijk en 3 jongens en mijn zusje was bij jongen extreem ziek en misselijk en bij de meid nul. Dus volgens mij zegt dat niets over het geslacht. Ik ben dan 14 weken zit nu in mijn 11de week dus nog 3 weken ongeveer
Wauw over 3 weken al, wat gaat het dan ineens snel. Volgens vk zou ik dan 11w3d zijn dus net te vroeg voor de nub helaas haha..
Spannend is het he. Ik kan ook niet wachten tot we het weten. Vorige keer hadden we een gender reveal, maar ik denk dat ik daar nu te nieuwsgierig voor ben en het gelijk wil weten. Alleen mijn man denkt daar anders over. Is het trouwens altijd zo dat het hartje van een meisje sneller is? Of kan dat ook wel eens rond de 150 zitten? (Niet dat ik weet hoe snel het hartje van ons 2e kindje klopt), maar gewoon nieuwsgierig
Tot 10 weken kunnen jongens ook hoog zitten maar daarna vaak niet meer. Je hebt afwijkingen maar meestal als je net termijn bijv 167 hebt is het wel een meid als ik zo bij iedereen om mij heen kijk en mijzelf klopte het ook.
Ik heb het laatst eens opgezocht en het schijnt een bakerspraatje te zijn. Ook nog verder gezocht en toen kwam ik er topics over tegen. Vrouwen die zwanger waren en dus de hartslag sneller wat toch bij die vrouwen een jongen bleek te zijn Ik ben dus super benieuwd of je ook nog een meisje krijgt @Mammavan1 het is natuurlijk 50/50 spannend het is al bijna zo ver. Wij weten het pas met de 20 weken echo duurt nog heel lang voor mijn gevoel. @MoesCH ikben volgens mij met de termijnecho 11.4 dus ook te vroeg voor de nub denk ik
Haha ja we gaan het zien @Aapie88 man denkt jongen ik meisje misschien beide lichte voorkeur ik heb ook express laatste keer hartritme niet gevraagd.