Wbt het kinkhoest vaccin. Mijn kids zijn allemaal gevaccineerd. Ik ben dus totaal geen anti-vaxxer. Maar ik twijfel wel om het tijdens de zwangerschap te doen. Het kindje is dan nog vollop in ontwikkeling en je mag bij wijze van nog niet eens tonijn eten of meer dan 2 kopjes koffie, maar je mag wel vaccineren. Dat vind ik ook zo raar. En daarnaast worden ze de eerste weken van hun leventje ook niet gevaccineerd omdat ze nog te klein zijn, waarom dan wel tijdens de zwangerschap?
Omdat als je kindje in die weken dus kinkhoest krijgt je kindje waarschijnlijk dood gaat. Te zwak voor om kinkhoest te krijgen. Met de vaccinatie krijgt je baby al antistoffen mee via de placenta en zit hij of zij nog veilig in je buik. Als je kindje geboren is is hij of zij ook nog vollop in ontwikkeling. als je zelf nu kinkhoest krijgt wat verder in de zwangerschap geef je ook antistoffen af via de placenta. Dat komt op hetzelfde neer alleen ja natuurlijk verweer natuurlijk wel beter Ik moest wel zeggen toen ik hem nam was het nog met 32 weken en moest ik hem zelf betalen. Ik zal wel eens vragen waarom dat nu met 22 weken is. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar ik wil ook met mijn eigen geschiedenis en dat ik weet dat juist die eerste weken zo gevaarlijk zijn voor kinkhoest (sowieso het eerste jaar) niet dat risico lopen. Dus ik vaccineer ook deze keer weer tijdens de zwangerschap.
Die kans is idd heel klein. Nee, ik ben er nog niet over uit. Maar we hebben nog de tijd tot 22weken.
dat weet ik dat het vaccin opzich niet nieuw is, maar hoe het nu toegepast word wel. En ik vraag me dus af hoe gezond het is om me nu ook zwanger daarmee te laten vaccineren in verband met over vaccinatie en de kans om nu nog iemand met kinkhoest tegen te komen nu je toch vrijwel aan huis gekluisterd zit.
Ja, dan moet je hem alsnog halen is mij verteld. Omdat je hem maar beperkte tijd kan doorgeven. Ik had hetzelfde bij de jongste
Ik ga hem sowieso halen. Toen mijn dochter werd geboren heerste er kinkhoest op het kdv van haar broers. Ze was al extra kwetsbaar en dit maakte het er niet fijner op. Omdat ze zelf wel gevaccineerd waren was de kans dat ze door zouden geven erg klein, maar de vaccinatie werkt helaas niet 100%. Ze mochten daardoor ook niet langskomen in het ziekenhuis. Bij de jongste zat hij nog niet in het vaccinatieprogramma, dus hebben we hem op eigen kosten gehaald.
Ivm kinkhoest vaccin. In België wordt daar actief op voorgelicht. Bij de vorige zwangerschap heb ik deze ook laten zetten ergens rond 32 weken en nu ga ik dat opnieuw doen. Vooral ook omdat deze mini ook geboren worden aan het begin van het griep en verkoudheid seizoen. Waar we bij S eigenlijk nog veel preventie konden doen, zal het nu met S erbij veel moeilijker zijn, wat die allemaal niet mee brengt van de kdv qua verkoudheden en buikgriepjes enz. Ivm corona: ik heb me al geïnformeerd bij de huisarts maar mijn gevoel zegt van het tijdens de zwangerschap zeker niet te doen. Tijdens de bv periode dan weer wel want dan geef ik de anti-stoffen door via de bv. Nu om eerlijk te zijn zoals het in België er nu voor staat qua vaccinaties zal het wellicht toch al ruim oktober gepasseerd zijn eer het aan mij is ik ben er voorlopig nog niet te veel mee bezig.
Mee eens. Ik twijfel ook heel erg en mijn man staat er sowieso niet achter. De kinderen hier zijn ook gevaccineerd, maar al volgens het huidige programma, dus 1 minder dan toen het advies wat (3 en 5 maanden dktp). Het staat mij eigenlijk wel tegen dat er 'geadverteerd' wordt met kinkhoest, maar er vervolgens DTP gevaccineerd wordt. De eerste maanden beperken wij contacten heel erg, wat nu helemaal niet moeilijk is. Dus ja, qua dat zou ik het zonder wel aandurven.
Nog 1 bericht 10 weken ook hier bereikt! Blijft wel gek nog geen echo vergeleken met jullie allemaal.
Jah dit!! Mijn gyn is grote voorstander, vroedvrouw absoluut niet... Maar denk idd niet dat ik als bijna-dertiger snel aan de beurt kom...
Sinds wanneer is die 22 weken prik? Verloskundige heeft het er nog niet over gehad... dus ik moest dankzij jullie meneer Google raadplegen. Want dit is dus ook in Nederland als ik het goed begrijp? geen idee of ik dat ga doen dan. Bij m’n dochter was het nog niet. En idd die eerste maanden zie je toch niet zoveel mensen. Maar tegen die tijd gaat m’n dochter wel naar school... ik wacht wel even af wat de verloskundige ervan zegt.
Hormonen zijn toch wel een dingetje... Vriend was in een liederige bui, en merkte dat ik dat nu niet zo goed kon hebben... Maar Tuurlijk toen ik zei dat die moest ophouden werd het nog even erger... resultaat, ik eindige in tranen en vriend kon de was ophangen
Ik ben eruit... ik krijg toch een jongetje. Net wakker geworden uit een droom waarin ik net 31 weken bevallen ben van een zoontje in stuit net terwijl ik bedacht had weer thuis te bevallen aangezien dat de vorige keer zo goed ging. Wat willen jullie? Thuis of ziekenhuis?
Hahaha ik heb ook al 2 keer over een ventje gedroomd! Maar ook al een keertje over een meisje, en vriend ook een keer over een meisje. Dus hier staat het 2-2 . Ik wil trouwens sowieso in het ZH bevallen. Ben best bangig, dus hoe meer medisch personeel des te beter voor mijn gevoel . Snap overigens dat thuis bevallen ook heel prachtig kan zijn, maar dan heb je sowieso geen pijnstilling toch?
Ik had bij mijn zoontje graag thuis willen bevallen. Het werd alleen een keizersnede ik moet dus verplicht in het ziekenhuis bevallen ook als ik natuurlijk ging bevallen. Als het goed is word het weer een keizersnede dus dat is ook in her ziekenhuis. Sowieso 2 dagen. hier al gedroomd dat de gender reveal roze was de cakejes waren roze van binnen haha maar het zal vast wel een jongentje worden daar ga ik maar gewoon vanuit.