Hahaha @Lientje91 ik begrijp je helemaal, zelf ben ik ook te bang dat ik veel te veel heb, koop daarom sommige dingen die ik echt te Cute vind een maatje groter. We gaan sowieso binnenkort nog even door alle kleertjes heen om te kijken wat we nog nodig zijn. Wel is mij gezegd liever te veel dan te weinig want er kunnen dagen bij zitten dat je zo 2 setjes of meer gebruikt.
Ja, kleertjes kunnen ineens hard gaan ja haha. Met borstvoeding is dat wel erger begreep ik (spuitluiers) Maar die kleinste maat zijn ze sowieso wel snel uit, dus kan je beter extra in een maatje groter hebben, als de nood aan de man komt kan dat ook aan (en wat te klein is gaat dan niet meer)
Oh, als iemand ga tellen... wil je dan je aantallen delen? Kunnen we inschatten of we ff moeten stoppen met shoppen, of nog een excuus hebben om erbij te halen. Ik ben echt koop verslaafd voor kindjes ik wil binnenkort ook gaan tellen. Volgens mij heb ik ongeveer een boodschappentas vol met 50/56. Waarvan ongeveer de helft rompertjes denk ik. Die wilde ik sowieso nooit tekort komen. en dan heb je natuurlijk met lange, korte en zonder mouw. Lange mouw vond ik lastiger omdat je er nog iets overheen wilt doen. Maar voor de warmte vasthouden was het wel beter.
Ik heb denk ik in maat 50 8 rompers van elk, dus 8 lange mouw en 8 korte. Uiteindelijk droeg S enkel de lange mouw. Pyjama geloof ik ook zoiets. En heel weinig echt broekjes en aparte shirts. Vond het de eerste maanden gemakkelijker enkel in pyjama. Oh en hier bv baby en amper spuitluiers de eerste maanden. En mss 1 of 2 keer in totaal dat hij eens wat poep op zijn rugje. Ik bestelde bij als ik meer nodig had. H&m levert binnen de 4 dagen en next ook zoiets. Overslag rompers vonden wij trouwens het gemakkelijkst de eerste maanden, en dan vanaf bepaalde maat zijn we gewone rompers gaan kopen.
Overslag vond ik ook fijner. M’n vriend niet En 1-delige pyjama’s had ik ook het liefste. Met voetjes vond ik het fijnste.
Ik heb tweedehands héél veel rompertjes. Dus die koop ik verder niet meer. Zowel in 50-56 als in 62-68 heb ik er denk ik 15 of zo. In 50 heb ik nog niets, doe ik pas als het echt een kleine baby blijkt. In 56 heb ik 2 boxpakjes zonder voetjes, 1 setje t-shirt/broek, 3 truitjes, 1 salopetje. In 62 heb ik al 3 broekjes, 4 truitjes (1 is eigenlijk een héél kleine 68), een boxpakje zonder voetjes en een salopetje met matching t-shirtje, 4 pyama's met voetjes. In 68 heb ik 3 broekjes, 2 salopetjes, 2 t-shirts en 4 truitjes. Mix van tweedehands en nieuw allemaal. Dus ik mag nog wel wat shoppen denk ik. vooral in die eerste weken ga ik alsnog veel nieuwe spulletjes Willen, en de tweedehands dingetjes houden voor in de kinderopvang. Maar koop die dan wel bij Hema en JBC, dat het in prijs blijft meevallen. Daarnaast is mijn moeder écht al in overdrive aan het gaan... Elke keer we daar komen heeft ze wel iets gekocht voor hem... Is ook zo moeilijk om nu te gaan winkelen en dan helemaal niets mee te nemen voor onze minion... Ooh, en blijkbaar heb ik een salopetjes-verslaving?? Heb wel enkel rompertjes met lange maten, omdat hij in maat 50-68 toch echt wel midden in de winter zit. Zooooo warm is het ook nooit bij ons thuis, dus hij zal dat wel nodig hebben. wel allemaal met knoopjes onderaan, zelden tot geen overslag rompertjes. Maar ik zeg het, heb zelf nog geen nieuwe gekocht, zijn allemaal tweedehands.
Alles was goed met de baby! Liet mama wel schrikken, want het duurde heel lang voordat we het hartje hoorde kloppen. De baby vond het onderin mijn buik wel lekker liggen. Volop in beweging dat wel haha. @Wensje92 ik vind dat die panter ook prima voor een jongen kan. Mijn zoontje draagt ook panter in gele en groene kleursamenstelling en heb ook een bruine trui in panter haha. Rompertjes pyjama en een trui dus het kan echt voor een jongen en zeker de groene variant is gewoon hip tegenwoordig Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de baby haha. We hebben natuurlijk al veel en kleren doe ik pas wat mee als we het geslacht weten. Net als namen verzinnen haha ook nog helemaal niet mee bezig geweest
@Aapie88 hier hoorden we eerst ook niks anders dan swoosh geluiden, dus de verloskundige moest wel lachen en zei dat ik me sowieso geen zorgen moest maken want ze hoorde hem flink bewegen. Tegelijk voelde ik hem ook schoppen, en z’n hartje was heel zacht te horen op de plek die ik aangaf.
Ik heb overigens niks in maat 50 gekocht. M’n partner en ik waren beide grote babies, en we hebben zoiets als het echt een ukkie word dan kunnen we altijd snel wat kopen, en anders maat 56 gewoon omslaan.
Jah, hier dezelfde logica!! Als op de laatste echo blijkt dat hij echt klein is, haal ik snel iets bij, anders omslaan... Hier zegt ook iedereen dat ze maatje 50 vaak zelden of niet kunnen dragen.
L. heeft echt wel 1,5 maand in maat 50 gezeten ik zal altijd 1 pakje kopen sowieso in maat 50 als ze erin verzuipen is ook niet fijn voor het warmhouden. 50 was zelfs nog wat te groot voor hem.
mijn dochter was ook geen kleine baby. Dus het is dat ik een pakje tegen het lijf liep, dat ze niet in maat 56 hadden, anders had ik ook niks in 50 gekocht. En toen m’n zus langskwam kreeg ik heel veel 50 en 56. Maar was zo blij dat ik wel 50 had. m’n dochter verzoop echt nog in 56. Dus zeker die eerste week had ze 50 nodig. Daarna had ze steeds vaker ook 56 aan. En met 3 weken denk ik dat 50 niet meer paste. maar op de laatste echo was ze niet eens te meten, zover buiten de curve. Nou was ze wel slank, dat scheelt misschien ook. Groot en dik past waarschijnlijk wel gelijk 56. maar ik wil nu dus zeker wel een pakje of 2-3 minimaal in maat 50 hebben. hoeft niet duur te zijn natuurlijk
Oh wauw! Wat hebben jullie al een kleertjes geshopt. Zo leuk!!! Ik wacht daarmee tot we het geslacht weten. Idd wat jullie zeggen, unisex is er bijna niet meer of gewoon niet zo leuk. Had een heel schattig pakje gezien in creme wit, maar zat een rafeltje aan en een strikje, dus vond dat echt wat voor een meisje. Dat gele panter pakje vind ik stoer!! Die zou ik echt aan hebben geschaft bij mijn jongens, zo leuk. Ik heb vorige week de kinderwagen besteld. Deze wordt eind juli geleverd, helaas niet onze 1e keus, die is echt nergens meer te krijgen. Nu krijgen we de mutsy evo urban nomad in lichtgrijs. Zit jullie baarmoeder ook al zo hoog? De mijne komt tot net onder mijn navel. Dat wordt wat, als het zo doorgroeit. Haha
Wat was je eerste keuze dan? Wij gaan eind juli eentje bestellen. Ik denk nu de Joolz Geo... In het zwart, dan heeft hij ook een zwart onderstel. Vind ik mooier dan die grijze.
Haha meningen verdeeld over panter dus M’n vriend twijfelt ook, maar ik denk dat als ik in de winkel ben en ze hebben hem... dat ik hem gewoon meeneem. Wordt toch maatje 50, dus als ik het uiteindelijk niet zo vind passen bij het geslacht... ik het maar 2-3 keer aan geweest Groeit baarmoeder niet sneller bij een volgende zwangerschap? Als ik kijk naar de richtlijnen, zit m’n baarmoeder ook hoger dan dat volgens mij. Inderdaad bij de laatste controle net onder m’n navel. Sinds het weekend nog wat dichter bij m’n navel denk ik... gezien de navelklachten. Verloskundige had er niks over gezegd trouwens... te groot/hoog ofzo. Dus zal wel goed zijn?? Voor m’n zere navel gebruik ik nu een gewone buikband (carriwell) met een zelf geknipt slonsje met gat erin. Dit lijkt in elk geval wel te helpen.
Hier voel ik af en toe wat geduw van de baby rond mijn navel dus denkndat mijn baarmoeder ook al hoger zit. Hier kijken ze daar niet eens naar dus zal wel goed zijn haha
Gisteren weer een mooie echo gehad. Baby’tje was lekker druk. De gyn durfde alleen het geslacht niet te bevestigen, dus ben benieuwd of ik tijdens de 20 weken echo te horen krijg dat ik alsnog een jongetje krijg. Mijn baarmoeder ligt nog redelijk laag, daar voel ik de baby ook het meest. Mijn placenta ligt (nu nog) wel voor de uitgang dus hetzelfde als @MoesCH maar hij gaf aan dat hij er van uitgaat dat dit vanzelf naar achter trekt. Dus ben benieuwd!
♡♡ Uitgerekend 12 - 31 oktober 2021 ♡♡ ------------------------------------------ 12 oktober ♡ MoesCH - 36 jaar - 4e kindje - jongen ♡ mammavan1 - 33 jaar - 2de kindje - jongen ♡ Kitty89 - 31 jaar - 1e kindje - jongen ♡ Fringe - 32 jaar - 2e kindje 13 oktober ♡ Inez95 - 25 jaar - 1e kindje ♡ Kippie13 - 36 jaar - 1e kindje 14 oktober ♡ Elianora - 33 jaar - 2e kindje 15/16 oktober ♡ Wensje92 - 28 jaar - 2de kindje - voorgevoel; jongen (Nub/skull theorie meisje) 17 oktober ♡ Johanna01 - 25 jaar - 4e kindje ♡ Lizzy93 - 27 jaar - 2e Kindje ♡ Ano - 36 jaar - 4e kindje 18 oktober 19 oktober ♡ Miss M - 38 jaar - 6e kindje ♡ Aapie88 - 33 jaar - 2e kindje - voorgevoel meisje 20 oktober 21 oktober ♡ PixieDust - 27 jaar - 2e kindje ♡ Wensvooreen3e - 35 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje 22 oktober ?? Gi2506 - 27 jaar - 4e kindje 23 oktober 24 oktober ♡ Rb19 - 25 jaar - 1e kindje 25 oktober ♡ Daantjeee - 30 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Lientje91 - 29 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen 26 oktober ♡ S2909 - 32 jaar - 2de kindje ♡ Selien - 34 jaar 2e kindje 27 oktober 28 oktober ♡ Sanne2204 - 26 jaar - 1e kindje - voorgevoel; jongen ♡ Wien046 - 32 jaar - 3e kindje 29 oktober 30 oktober ♡ Esalki87 - 33 jaar- 1e kindje - voorgevoel; jongen 31 oktober Afspraken: Mei: 12-05: Esalki87 - controle VK 17-05: MoesCH - GUO 17-05: Sanne2204 - Geslachtsbepaling 15:00 uur 17-05: Wensvooreen3e - echo 17wk 19u50 18-05: Lientje91 - echo op 17 weken 19u15 20-05: Kippie13 - 20 wekenecho 11.00 24-05: Sanne 2204 - Controle VK 10:00 uur 25-05: Johanna01 - controle vk 09:40 25-05: Johanna01 - 20 wekenecho 10:45 26-05: Mammavan1- 20 wekenecho 16:00 26-05: Elianora - 20-wekenecho 15u 26-05: Inez95 - 20 weken echo 19:00u 26-05: Aapie88 - 20 weken echo 15:45 27-05: Fringe - 20 weken echo 11:15 uur 27-05: wensje92 - 20 weken echo 13:55 31-05: MoesCH - controle gyn Juni: 01-06: Daantjeee - 20 weken echo 15:30 04-06: Wien046 - 20 weken echo 10:15 04-06: Selien - 20 weken echo 13:15 08-06: Daantjeee - controle + echo 15:30 15-06: Inez95 - controle vk 13:30u 17-06: wensje92 - controle vk 25-06: Fringe - controle vk 9:45 uur Later: 05-07: Selien - controle vk 16:00 09-07: Daantjeee - 3D echo (4) predict studie 10:00 12-07: Daantjeee - controle + echo 13:00 16-08: Daantjeee - controle + echo 13:30 27-08: Daantjeee - 3D echo (5) predict studie 10:00 14-09: Daantjeee - controle + echo 16:00 28-09: Daantjeee - controle + echo 15:45 12-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 19-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 26-10: Daantjeee - controle + echo 16:00 ------------------------------------------ jongen (9) | meisje (5) | verrassing (3) ----‐------------------------------------- Sterretjes: ☆ Zuri (9.4w) ☆ Fennec
Ja dat werd bij 12 weken ook bij mij verteld idd. De afgelopen echo's lag hij er nog wel voor. Ik ben benieuwd aankomende maandag of hij al een stukje opgetrokken.
Hoi dames! Ik heb even een aparte vraag, maar ik wil geen nare/ rare discussies hier dus je mag me ook privé een bericht sturen als je dat wil. Het gaat om de covid vaccinatie. Ik heb een oproep gehad voor de vaccinatie maar twijfel nog steeds. Mijn huisarts zegt doen, dit omdat het om Pfizer of Moderna gaat en dat hier goede berichten uit zijn gekomen. Dit in combinatie met het feit dat je als zwangere vanaf 28 weken blijkbaar een groter risico hebt voor Covid. Is hier iemand met ervaring? Al een prik gehad of advies van je eigen huisarts of vk? Mijn eigen vk wil hier geen uitspraak nog over doen dus ik weet het momenteel echt niet. Mijn man zegt doen, vooral omdat hij hoopt dat het veiliger is voor mij en de baby. Nogmaals: alsjeblieft geen Corona discussie hierdoor! Maar ik hoop op meningen uit ervaring. Thanks