Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavanvier95, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    O nee mijn partner zag eigenlijk direct al toen we binnenkwamen bij de Prenatal dat groene en dat wilde hij wel haha. Gelukkig liggen we met alles wel op 1 lijn.
     
  2. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    De mijne vond het groene ook wel t mooist, maar de bruine handvatten dus niet. :roflmao:
    T kwam er eigenlijk op neer dat de perfecte kinderwagen voor ons gewoon niet bestaat. Dus dan was dit de beste volgende optie.
     
  3. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Leuke spulletjes zie ik allemaal voorbij komen!
     
  4. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Bij een dubatti had je de kleuren van onderstel tot zitje en leer helemaal zelf samen kunnen stellen. Die kan je helemaal naar je eigen smaak maken. Daar is het nu alleen te laat voor zo te lezen ;) wel een hele mooie wagen hoor:) en jullie kamertje <3 ik ben er verliefd op haha het is dat we al een kamertje hebben ;)
     
  5. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    Dubatti was qua hoogte niet fijn voor ons.

    Ik ben ook heel blij met de kinderkamer! Terwijl ik eigenlijk ervan overtuigd was dat we alles gewoon lekker simpel via Marktplaats zouden overnemen :roflmao:
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  6. Fringe

    Fringe Bekend lid

    5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    Mooie spulletjes!! Joolz geo is inderdaad een goede keuze. Jaren lang verkocht bij de prenatal en er waren bijna nooit problemen mee.
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  7. Wien046

    Wien046 Bekend lid

    1 jul 2013
    894
    404
    63
    Oe die kinderkamer vind ik ook wel wat @Kippie13! Ik wil het liefst in eerste instantie alleen een grote commode en geen kledingkast, dit is de eerste brede die ik voorbij zie komen.
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  8. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    En dat is ook precies waarom ik hem wilde :roflmao:
    Lekker veel ruimte, kind trapt de spullen er niet af als ie iets groter is en er kan echt mega veel in!
    Het is de Kidsmill Modular 2 serie.
     
    Wien046 vindt dit leuk.
  9. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Wat een prachtig kamertje zeg! Bij ons past geen kledingkast, anders zou ik daar ook voor kunnen kiezen. Wij hebben nu de ikea hemnes met 8 lades als commode en kledingkast. Hij is 1.60m breed dus ruimte genoeg :roflmao:

    Mijn gewicht gaat langzaamaan weer omhoog. Ik zit nu op -1,4kg. Ga ervan uit dat ik rond de 20 weken wel op 0 sta dan, hoop ik ook, dat zou betekenen dat het goed blijft gaan met mijn misselijkheid. Nog steeds dagelijks misselijk, maar eet hele kleine porties en over de dag drink ik kleine slokjes cola Light en kauw ik op kauwgom.

    Maandag eindelijk weer een echo. Kan echt niet wachten. Ben nog steeds ontzettend onzeker en bang dat het allemaal niet goed zit. Ik heb een doppler, dus bij de heel erg onzekere momenten luister ik eventjes naar het hartje. Deze is elke x heel makkelijk te vinden gelukkig.
     
    Kippie13, Wensje92 en S2909 vinden dit leuk.
  10. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook de joolz geo (alleen dan nog de 1)
    De 2 kwam vlak nadat we hem uitgekozen hadden bij onze dochter.
    Inderdaad ook Ivm de hoogte en niet (het minste) tegen de wagen trappen door m’n vriend.
    (Bijna 2 meter 10)
    In de praktijk loopt die er dus weleens tegenaan te trappen, werd wel steeds minder.
    En wat hij deed, was ook veel op de stang duwen waardoor de voorwielen los kwamen (en soms gingen draaien:roflmao:)

    verder nooit spijt van de wagen gehad, hoewel... kost aardig wat plek in de kofferbak.
    Maar hele degelijk en stevige wagen.
    Die 2de hoopte ik ook snel te krijgen, maar uiteindelijk hadden we toch besloten langer te wachten.
     
  11. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    Ik ben 37 als we aan de 2e zouden mogen beginnen (op z'n vroegst 38 als ie geboren wordt), en komen direct in aanmerking voor IUI. Ik heb altijd wel de wens gehad om kindjes dicht op elkaar te krijgen. Dat ik al 36 zou zijn bij m'n eerste kindje, had ik zelf echter nooit zo voor ogen gehad. Ik heb vanaf m'n 17de gezegd dat ik voor mijn 25ste kinderen wilde... Soms loopt het leven anders dan je gedacht had.

    Qua auto: wij hebben een station, dus de ruimte hebben we gelukkig wel :)
     
    Mammavan1 en Wensje92 vinden dit leuk.
  12. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    nee, klopt.
    Het leven laat zich niet plannen:rolleyes:

    hoe komt het dat het bij jou anders gelopen is?

    ik keek vroeger naar 16 en pregnant en was dan jaloers:oops:
    M’n verstand won het wel van m’n gevoel.
    Wilde toen net aan kinderen met m’n ex beginnen, maar gelukkig net op tijd in de gaten dat ik gewoon graag kinderen wilde... maar absoluut niet met hem.

    had alleen niet verwacht binnen een jaar zwanger te zijn van m’n huidige vriend.
    Maar dat krijg je natuurlijk als je niet ‘voorzichtig’ genoeg ben.
    Dus eerst beetje settelen in ons eigen huis voor we voor nummer 2 gingen.
    Wat dan weer langer duurde dan gehoopt.
    Had het liefste de kindjes altijd dicht op elkaar, maar liep nu dus ook wat anders, zit bijna precies 4 jaar tussen straks.

    maar het belangrijkste is, gezond en gelukkig.
    Ik zit wel nog voor m’n 30ste nu, dus dat is tenminste 1 doel behaald:rolleyes:
     
    Mammavan1 vindt dit leuk.
  13. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    In het "kort" :rolleyes:

    Op mijn 17e m'n eerste serieuze relatie, bij hem werd mijn kinderwens aangewakkerd, maar die ging uit na 3 jaar (hij ging vreemd).

    Op m'n 23ste verhuisde ik naar Curaçao (2 jaar later was ik weer terug en gesetteld in NL).

    Daarna een relatie van 2,5 jaar, maar toen ik echt klaar was voor een volgende stap in onze relatie (lees: kinderen) was hij pas net klaar met z'n studie. Zaten behoorlijk in een andere levensfase dus werkte dat niet meer.

    Inmiddels was ik 28 en kwam ik iemand tegen met wie het zo goed klikte dat we een jaar later trouwden en al snel aan kinderen begonnen. Hij bleek amper vruchtbaar, dus dat werden ICSI behandelingen (1x zwanger, maar werd een miskraam). Uiteindelijk zijn we gescheiden omdat hij echt een narcist 1e klas bleek te zijn (verblind door z'n leuke eigenschappen en de kinderwens, lekker fout natuurlijk).

    Pas halverwege 2018 kwam ik mijn huidige partner tegen en de kinderwens was bij mij niet meer prioriteit één, dus ging ik heel anders die relatie in. Wat een verademing deze relatie, helemaal na een relatie met een narcist!

    Mijn vriend is jonger dan ik, had zelf ook nog geen kinderen maar wel een kinderwens. Maar hij had in eerste instantie niet echt haast.

    We waren nog net geen jaar samen toen ik onverwachts zwanger raakte. Wat een wereld van verschil na alle emoties bij zo'n ICSI traject! Maar helaas, ook dit werd een miskraam. Daarna besloten we er wel serieus voor te gaan, maar na 1,5 jaar was ik nog steeds niet zwanger.
    Ivm leeftijd en voorgeschiedenis zijn we toen doorverwezen voor IUI. Die was gelijk de 1e keer raak gelukkig.
    De fertiliteitsarts zei wel bij de termijnecho: "als jullie voor een tweede kindje willen gaan, trek gelijk bij ons aan de bel".

    ..... Ok, dat was een iets langer verhaal dan gedacht ;)
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  14. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Valt mee hoor, zo lang was je verhaal niet.
    Ik schrijf ook altijd langer dan verwacht:rolleyes:

    Fijn dat je nu eindelijk in de juiste relatie zit.
    En ook dat je straks gelijk aan de bel kan trekken.
    Hopelijk lukt het dan ook weer snel.
    Heb je toch je kinderen nog dicht op elkaar.

    ik hoop dat ik binnen 2 jaar na deze nog zwanger mag raken van een 3de.
    Ook een diep gekoesterde wens.
    Maar of m’n vriend dat tegen die tijd ook wilt...
    Eerst deze maar, misschien is dit kindje wel minder makkelijk en wil ik straks zelf geen derde meer:roflmao:
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  15. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.254
    1.622
    113
    Vrouw
    Mijn moeder wilde er altijd 4. Dat bleef uiteindelijk bij 2. Mijn broer was zo jaloers en pittig toen ik geboren werd, dat ze geen zin had in nog zo'n circus :roflmao:
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  16. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    WoW, veel gemist!! :p

    Die geo is echt leuk he!! Gisteren nog eens gaan kijken (maar ga pas 17/7 met mijn vriend om definitief te beslissen. Wil wel sowieso de brilliant black! Vind dat zwarte onderstel zo mooi...
    Leuk kamertje ook!!! Het onze gaat van Ikea komen, hebben we al gekozen, gaan het 26/6 ophalen.
    Hopelijk daarna snel alles geschilderd, zodat we kunnen beginnen met alles in elkaar zetten! Maar de grote snelheid maken zal pas voor juli zijn, mijn vriend heeft eerst nog druk met zijn opleiding (studeert bij in het weekend nu).

    Qwa gewicht; ik zit ook terug aan -1 a 2 kg nu, misselijkheid is eindelijk onder controle hier. Ik neem nu enkel 's avonds nog navalit, en hoop eind volgende week te kunnen stoppen, k ga allesinds niet meer om een nieuw doosje, maar je moet rustig afbouwen blijkbaar.

    Wat kinderwens betreft; hier ook op mijn 22 of zo een relatie begonnen, na 2 jaar samen van ons huur(krot)studio'tje een groter appartement gekocht. Hij heeft mij dan gedumpt vlak voor de verhuis (letterlijk 24u voor de verhuiswagen kwam). Zware depressie door gekregen, want we waren ook van plan om het jaar erop te trouwen en aan een kindje te beginnen, kwam als donderslag bij heldere hemel. Met afstand te nemen en even terug thuis te gaan wonen wel ingezien dat het écht geen goede relatie was, met wat grensde aan emotioneel misbruik.
    Nu 3,5 jaar samen met mijn huidige vriend. Die had in eerste instantie totaal geen kinderwens, is er echt ingegroeid. Heel veel en lang over gepraat, dan toch de knoop doorgehakt en een heel fertiliteitstraject later (ovulatie-inductie 8x en een operatie aan mij m'n eileiders, door Corona wel gespreid over een jaar) dan toch gelukt! :)
    Mijn vriend is er 36, maar ik nog 'maar' 30, dus dat tweede zal dan ook nog wel lukken! We gaan nu in elk geval eerst even zien dat we wennen aan 1 kindje... Voor mij hoeft twee niet per se, maar Tuurlijk is voor zo'n kindje een broertje of zusje wel altijd leuk... We zien wel! :)

    Ook even lange tekst, sorry!
     
    Fringe, S2909, Wensje92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    :DZo weer veel geschreven dames.

    Zo herkenbaar dat alles niet zo loopt als je voorheen gepland hebt @Kippie13 en @Wensje92 denk dat naarmate je ouder word je ook minder gaat plannen wat dat betreft.

    Ik had al jong een hele lange relatie 10 jaar en daarna even alleen geweest. Na lily nu 5 jaar dacht ik even geen kids meer vond wel fijn eentje. Alleen nu toch de keuze gemaakt voor 2-3 erbij te gaan, dus ik mag ook nog even en Ben ook niet meer de jongste 33:roflmao:

    wel heel leuk dat lily het nu heel bewust meekrijgt ze heeft echt iets van Ow mijn broertje en vriendje ben ik straks nooit meer alleen.

    wij hebben de joolz day plus gekozen geen idee waarom eigenlijk volgens die verkoper het nieuwste model dus daarop afgegaan. Heb er ook niet mee test gereden ofzo ik ben zelf 169 dus zal wel goedkomen :D

    super mooie kinderkamers die voorbij komen. Wij hebben zelf een besteld van theophile en patachou. Dat zwart hout hebben wij ook voor gekeken vind het heel mooi maar kan er nog niet echt aan wennen voor de babykamer wil toch dat hele vriendelijke met een schommelstoel en zachte tinten. Vind dat zwart weer heel mooi met donker blauwe lijn van koeka.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wensje92, Lientje91, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Inderdaad veel geschreven! En mooie spullen zie ik voorbij komen ❤️
    Wij gaan voor tweedehands chique ;). Vriend is nogal traditioneel (blijkbaar) dus die wil graag alles in zachtroze tinten schilderen (als het nog steeds een meisje is bij de 20 weken echo).

    ik heb altijd geroepen dat ik voor mijn 30e klaar zou zijn met baren, maar helaas ging het hier ook allemaal niet zo makkelijk. Het medisch traject vond ik zwaar en we waren al een soort van gestopt; maar toen gingen de eierstokken van manlief zwaar klapperen toen hij 35 werd. Besloten nog een jaar te proberen en godzijdank bij de derde poging (2e eisprong) raak:D. Wij zijn bijna 31 en 36 als de baby komt (allebei in december jarig, ik 2e kerstdag hij de dag na Sinterklaas. We hadden verwacht dat als het zou lukken de baby zeker op 1 januari geboren zou worden gezien onze feestdag-verjaardagen).
    Als het allemaal goed gaat, gaan wij sowieso voor een groter gezin, maar we overwegen pleegzorg ook als serieuze optie. Vind het een hele mooie gedachte om kindjes die het nodig hebben een veilige en warme basis te bieden.
    Maaaaaarrrr eerst deze maar eens goed en wel op de wereld zetten ;)

    verder krijgen wij qua spullen heel veel van de omgeving omdat iedereen al ‘klaar’ is met de babyfase. Zo onderweg naar mijn oom om wat tassen babykleding op te halen. En een Dopler, geluk uitproberen als ik thuis ben :thumup:
     
    Wensje92, Miss M, Lientje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    hahaha, dat bedoel ik. Eerst maar eens kijken hoe het met de 2de gaat.
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  20. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Zag ook even je maxi cosi... Hebben jullie vergeleken met andere merken/modellen? De winkel waar we onze geboortelijst Gaan leggen heeft cybex, maar ik heb eigenlijk écht maxi cosi in mijn hoofd gestoken...
    Ben dan nog wat aan het twijfelen om ook de pebble te nemen, of toch maar ineens investeren in eentje waar hij wat langer mee verder kan...
    Dus binnekort eens naar een winkel gaan waar ze beide merken hebben en beginnen vergelijken! Vind het wel allemaal moeilijk!
     

Deel Deze Pagina