Hier duurde de GUO 1 uur. Maar het leek zo snel te gaan. In het begin lag ik er zo gespannen bij maar naar mate ze steeds zei dat alles goed was was ik een stuk relaxter. Babytje werkte ook lekker mee dus ze kon alles goed bekijken. Was zo schattig, hij had telkens zijn voetje vast met een handje hahaha. @Kippie13 wat fijn dat alles goed was! En nog een keer spieken is nooit erg haha
Maxicosi en kinderwagen hebben we nog niet naar gekeken. We gaam binnenkort gewoon naar een babyzaak en laten ons daar informeren.
Ik heb even de uitleg van een guo opgezocht en denk dat wij deze ook krijgen met de punctie. De echo eerder deze week was al uitgebreider, beetje zoals een 20 weken echo, maar vermoed dat ze in Brugge betere apparatuur gaan hebben.
oooh zo schattig he???!!!! De onze was aan het duimzuigen tijdens de echo... Ook zo lief! Dat maakt het allemaal toch nog weer wat concreter he zo van die dingetjes? Alley, dat gevoel heb ik toch... Als die zo 'babygedrag' vertonen op beeld Jah, gaan wij midden juli doen... S nog zo lang! Ik heb de kinderwagen al wel uitgemaakt in mijn hoofd, maar we moeten nog wel testritjes doen, zeker met mijn grote vriend is dat wel belangrijk, maar ik hoor dat de joolz daar juist een van de beste voor is... Dus zou moeten goedkomen. En verder moet mijn vriend dan 1x met mij de winkel door, aanduiden wat hij mooi vindt, en de week erna ga ik met mijn moeder de geboortelijst leggen (die heeft meer interesse in 3,5u lange discussies over de kleur van tetradoeken en badcapes en zo ) Vriend dolblij dat hij daar niet door moet
Een guo is idd wat uitgebreider. Wij moesten hiervoor ook naar een ander ziekenhuis omdat ons eigen ziekenhuis geen guo doet. Wanneer heb je de punctie ook alweer?
Wat houd een geboortelijst nou precies in? Is dat dat je dan zelf alles uitzoekt wat je wilt hebben en dat anderen dat dan als cadeautje kunnen kopen
YEP! Da's echt zalig!! Je kiest een winkel uit die je leuk vindt, en dan kies je daar alles wat je wil voor de baby (van kamertje tot kinderwagen tot tutje... echt alles). Je zet dan de naam van de winkel op je geboortekaartje en mensen kunnen dan in de winkel of online gaan kijken wat je gekozen hebt en iets kopen. Je kan uiteraard ook al een deel zelf kopen (want sommige dingen moeten gewoon al klaar staan op voorhand uiteraard), maar 3 maanden na de geboorte tellen ze op voor hoeveel geld je dingen gekocht hebt/kado gekregen hebt, en van dat bedrag krijg je dan 10% aan kado bonnen om later nog de kado's te kopen die niet verkocht waren, of om andere dingen bij te kopen of zo. Maar als je daar al een kinderwagen van 1000euro op zet, heb je dus al meteen 100euro kado! Kan aardig oplopen aan extra geld achteraf... Dus daarom, ik koop nu al zo veel mogelijk van de kleren en zo die ik zelf wil kopen in die winkel, en laat ze alvast op de lijst zetten. Dan telt dat al mee voor die 10%...
Ja inderdaad. Maar sommige winkels geven dan bv ook nog eens een kortingsbon van 10% van het totale aangekochte bedrag. Dus stel iemand koopt de eetstoel van 200 euro, dan krijg je daar nog eens een bon van 20 euro door.
Ja idd. En bij die waar wij onze lijst zetten bij S, daar kon je ook grote voorwerpen in stukken delen qua prijs. Dus mensen die wel wilden geven naar geen groot kado, kunnen daar dan in bijdragen
@Kippie13 fijn dat alles goed is!! En wow dat was effe schrikken van je partner, gelukkig ook weer goed gekomen! @Fringe hopelijk valt je pijn mee want t is echt vervelend... Hou het goed in de gaten, je zou zelf alvast een bekken therapeut kunnen inschakelen. Auto stoeltjes en maxicose is zo moeilijk, maxicose hebben we al is ook op gordel, en vind dat prima. Want vind het toch veiliger gevoel als die gordel erom heen gaat. Zou ik met isofix ook extra doen. @Lientje91 hopelijk is de misselijkheid snel over, erg vervelend is het.
Ze maakte er al een opmerking over: "Tijdens de bevalling is het ook verstandig om goed te eten". Gelukkig komt het heel weinig voor bij hem. Ik vroeg ook al gelijk: 'Heb je vanmorgen wel ontbeten?' Hij had wel wat gegeten, maar blijkbaar niet genoeg en dan in combinatie met die zwart wit bewegende beelden.
Wij hebben een maxi cosi cabriofix, dat paste op een onderstel dat je met de gordel vastmaak, en destijds hadden wij nog geen isofix in de auto. Deze is voorlopig nog prima. Past inderdaad met de adapters ook op de joolz (geo) kinderwagen, echt ideal is dat! Je kan volgens mij die adapters online opzoeken, en dan kan je zien welke autostoeltjes er wel en niet op passen. (De meesten wel, omdat de aansluiting universeel is) Als ik nu een autostoel moest kopen, zou mijn voorkeur uitgaan de de maxicosi pebble, die heeft volgens mij namelijk dat de gordel open blijft staan, wat makkelijker is met kind erin zetten. daarna hebben wij een 1-2-3 stoel gekocht, omdat onze dochter groter is dan gemiddeld, vonden wij het fijn dat ze toch in een stoel kon blijven waar ook kleinere kindjes in mogen. voor merk maakt niet zoveel uit, zijn allemaal goedgekeurd. wel schijnt er toch maatverschil te zijn, dus uit het ene merk/model kan een kindje eerder uitgroeien. (Onze dochter was er met 9 maanden dacht ik uitgegroeid toen was ze ongeveer 80 cm en krap 9 kilo). Bedenk me nu dat, dat misschien alleen bij de oudere stoeltjes is, met isize moet een kindje volgens mij minstens tot 83 cm passen.
Kan bij ons jammer genoeg niet! Maar je kan dan wel Kadobonnen er op zetten met de melding waarvoor ze gaan dienen. Niet helemaal hetzelfde, maar Jah...