Uitgerekend 16 - 31 oktober 2021.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavanvier95, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Vorige zwangerschap en deze ga ik mij niet wegen. Ik word daar alleen maar negatief van. Op dieet of druk sporten ga ik toch niet (bekkeninstabiliteit). Dus ik wil het niet weten. Ik ben tevreden als ik in de spiegel kijk, dat vind ik het belangrijkste.

PixieDust, ano, Fringe en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Zo sta ik er ook in @Fennec wik gewicht bij verloskundige ook niet weten.

3. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Toch nog een ontwikkeling hier... het zat me niet lekker en ik heb ooit het 06 nummer van de hoofdarts fertiliteit van het EMC gekregen dus ik ben brutaal geweest en heb hem gewoon direct gebeld. Hij vond mijn progesteron waarde in combinatie met mijn zwangerschapstesten onverklaarbaar. Zelf zo onverklaarbaar dat hij dacht dat het lab misschien wel bloedmonsters had verwisseld...:|
    Vandaag of morgen wordt ik gebeld om de afspraak van de echo naar voren te halen en hij gaf aan dat hij hem zelf wil doen ipv een van de reguliere doktoren.. ik weet niet wat ik hiervan moet denken... hij gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want de rest zag er goed uit, maar toch, je vervroegt een echo toch niet zomaar?
    Weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet :(

Enige voordeel is dat ik nu eerder ben dan jij @MoesCH ;):cry:

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O wauw maar 3 kilo aangekomen! Ik had dat ook maar dan nog met een 0 erachter hahaha!!! Maar ik waa het wel echt zo weer kwijt, dus het zal wel. Enige waarvan ik baal is de striae, daardoor wordt het gewoon nooit meer strak helaas

Fringe vindt dit leuk.
  5. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Ik ben erg moe ... heb de halve middag liggen slapen, druk ochtendje werken van 06:00 uur tot 11:00 uur, deed me nooit iets ... thuisgekomen zakte ik in; timeout.
    Niet kunnen bedenken dat mijn lichaam al zo snel zou reageren, qua hormonen etc. Bij ieder is dat anders natuurlijk, maar voor mij allemaal nieuw.
    Mijn borsten doen ook steeds meer pijn, ik loop de hele dag met een rood hoofd (alsof mijn bloed naar me hoofd stroomt?), de onderkant van mijn buik " jeukt " en is opgezet. Ik heb al de hele dag lage rugpijn en trekkende liezen/heupen...
    Mag helemaal niet klagen, maar moet er wel even aan wennen. :rolleyes:

Voor een goed doel.

Lizzie93 vindt dit leuk.
  6. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ik heb wel redelijk steken bij mijn navel soms als ik opsta of een snelle beweging maakt herkent iemand dit?

Wensje92 vindt dit leuk.
  7. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ook steken en krampen. Herinner me het wel van bij de eerste zwangerschap. Denk dat dat banden pijn is. Bij S had ik er pas later last van.

8. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Wat een rollercoaster. Wel goed dat je gebeld hebt. Zo kan je toch eerder terecht. Zit alles waar het hoort, dan super, maar als er toch iets is ben je er toch sneller bij.

Daantjeee vindt dit leuk.
  9. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    Ik zei altijd voor de grap, dat jong eet me van binnenuit op. Voor ik zwanger werd dronk ik veel cola met suiker. Dat lustte ik toen ik zwanger werd ineens niet meer. Verder gewoon gezond gegeten en ik had werk waarbij ik de hele dag aan het lopen was. Die combinatie heeft er voor gezorgd dat ik dus eigenlijk per saldo ben afgevallen.

10. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    Dat noem ik mommy tigerstripes, gewoon trots zijn op je lichaam die een prachtig kindje heeft gemaakt en aan het maken is ! :cool:

Wensje92 vindt dit leuk.
  11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @Daantjeee wel fijn dat je nu eerder voor de echo mag.

Wbt steken etc hier helemaal niks.. alleen die week dat ik mijn nod had wat steken en krampen gehad.
    Nu helemaal niks. Geen steken geen buikpijn geen vermoeidheid, niet misselijk, kan alles eten...

Wensje92 vindt dit leuk.
  12. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Welkom @Sanne2204 en gefeliciteerd!

Ik had weer genoeg bij te lezen na een dag werk:roflmao:

Ik heb geen gevoel van geslacht en het maakt mij ook niet uit wat het is. Vind beide heel erg leuk. De oudste wil graag een zusje en de jongste wil graag 2 zusjes:roflmao:

Ik heb ook flinke steken bij te vlug opstaan. Rechtsonderin, vlakbij mn lies. En borsten doen ook ineens zo'n pijn, blij als zo mn bh uit kan.

Ik ben bij beide kids 20kg aangekomen. Bij de 1e was ik dit na 6 maanden kwijt en bij de 2e in de verlofperiode weer kwijt geraakt. Moet nu wel oppassen, heb helaas overgewicht. Maar het gewicht niet willen weten vind ik een goed idee. De vk wil wel elke x wegen, ze zijn nog van de oude stempel. :oops:

ano, Sanne2204 en Mammavan1 vinden dit leuk.
  13. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik laat mij ook gewoon wegen hoor. Ik vraag alleen of ze mij het gewicht niet willen vertellen.

Wensvooreenderde vindt dit leuk.
  14. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Fennec precies doe ik ook.

@MoesCH ben maar blij vind het totaal geen fijn gevoel elke keer die steken en heb al een echt dik hard buikje :eek:

komt misschien omdat het 5de zwangerschap is.

maar hopelijk krijg ik geen miskraam met de steken.

Bijgevoegde bestanden:

15. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Ik was mijn vorige zwangerschap van ongeveer 70 naar ongeveer 80 kilo gegaan volgens mij.
    Ondanks de borstvoeding, kwam het er daarna sneller weer aan, dan het eraf ging (kon eindelijk weer eten:rolleyes:)
    Dus pas woog ik bijna 85 kilo, met kleine stapjes, ineens terug naar 75. Dus dat was een mooi begin voor deze zwangerschap.
    Maakt mij niet uit hoeveel ik aankom, maar de misselijkheid begint zich voorzichtig weer te laten zien, dus zal straks wel niet zo hard gaan:confused:

men die steken met te snel opstaan/ te snelle bewegingen herken ik ook ja.
    Af en toe heb ik daardoor het idee dat ik al bijna 40 weken ben:roflmao:

daantjeee, lastig die extra onzekerheid nu toch weer. Maar aan de andere kant, die had je toch nog. Anders had je deze dokter niet op z’n 06 gebeld.
    Wanneer heb je nu je echo? Of heb ik dat gemist met aangepast lijstje?

Maak je niet te druk, je testen zijn goed, dus de progesteron zal wel niet kloppen... of toch omdat de resultaten te oud waren??
    Het zal wel meevallen in elk geval.
    Wel fijn dat je serieus genomen bent.

16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @Mammavan1 jeetje, je ziet het nu al zo duidelijk zeg! Waarschijnlijk omdat het de 5e is dat je lichaam al meteen "in de houding" schiet??

Hier gelukkig geen steken met opstaan. Nogsteeds alleen moe en slecht slapen snachts.

17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja steekt soms wel bij snel opstaan na rust. Hoort erbij. Met sporten voel ik er niks van.

Wensje92 vindt dit leuk.
  18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wbt het aankomen. Bij alle 3 gemiddeld 15kilo aangekomen.
    Het minst leuke bij de vk vind ik toch het wegen :rolleyes:

Wensje92 vindt dit leuk.
  19. Aapie88

Aapie88 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Welkom hier @Sanne2204 nogmaals gefeliciteerd ;) en wat een spanning @Daantjeee gelukkig mag je nu snel een echo laten maken. Het zit vast wel goed, maar wel even schrikken.

zoveel geschreven vandaag kan er niet allemaal op reageren.

mij woog bij mijn eerste zwangerschap 57 kilo en ik eindigde met 88 kilo :eek: 31 kilo aangekomen maar dat was de helft vocht ik hield heel veel vocht vast. En die helft was ik ook zo weer kwijt. De andere helft niet... ik kreeg met 18 weken bekkeninstabiliteit daardoor ook heel weinig bewogen. Helaas was het bij mij en is het nog steeds niet over na de zwangerschap. Daardoor kon ik ook niet echt sporten op de oefeningen van de fysio na. Ik ga nog steeds naar de fysio toe. Gelukkig wel veel vooruit gegaan met wat het was :) voor de zwangerschap sportte ik wel wat nu dus nog niet lukt. Daarom ook extra kilo’s nog. Die hoop ik ooit wel kwijt te raken. Hoop ooit 60-65 te wegen terug naar 57 hoeft niet

hier echt een ontzettende off day :( voel me echt depri, ongelukkig en chagrijnig vandaag... ook veel lage rugpijn en pijn bij mijn stuitje bil en krampen in mijn buik. ik voel dat ik me heel erg zenuwachtig voel omdat het de vorige keer nu bijna misging.... ik hoop dat het gauw morgen is en ik me dan wat beter voel. Heb vandaag dus echt last van mijn hormonen.

Sanne2204 en Daantjeee vinden dit leuk.
  20. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @Aapie88 vervelend dat je zo depri bent. *knuffel* hopelijk morgen beter. En denk maar zo: elke dag is er weer een!

Aapie88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina