Uitgerekend 16 januari - 31 januari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommy94, 13 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik heb altijd heel snel bloedverlies, bij het minste of geringste al, beetje duwen bij ontlasting, niezen... Gelukkig weet ik dat inmiddels. Maar je wil dat echt niet zien!

2. Jodie79

Jodie79 Niet meer actief

"prulletje2, post: 23658613, member: 85866"]Ja als je eenmaal weet dat je zwanger bent ga je je toch hechten aan zo'n ukkie hè!

Alhoewel het ook wel verandert denk ik. Mijn eerste was een missed abortion. Hartje niet gaan kloppen bij 8w. Ik was er echt kapot van! Zo gehuild! Ik was er eigenlijk pas overheen toen mijn oudste geboren werd en ik een gezond kindje in mijn armen had.
    Maar heb ik januari ook een vroege miskraam gehad. Had een paar dagen oplopende testen en toen liepen ze weer af. Toen heb ik 1 dag flink gehuild, maar toen was het ook klaar, weer vol goede moed verder.

Oh kan het mij zo goed voorstellen. Heel heftig hoor. Ik weet dat ik heel blij mag zijn dat ik dit mij bespaard is gebleven en hopelijk blijft dat zo.

3. Naleyah1999

12 mei 2021
    43
    40
    18
    Vrouw
    Zijn jullie van plan om deze zomer op vakantie te gaan naar het buitenland?

4. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk in de zomer nog niet, tenzij het veilig genoeg is.
    Willen wel in t najaar gaan als we gevaccineerd zijn

en jij?

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee wij hadden toevallig al in Nederland geboekt. Wisten toen ook totaal niet wat corona zou doen.

Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben voor vaccinatie. Gaan jullie vaccineren als je zwanger bent? Ik heb het idee dat het nog zo lang duurt, dat ik alweer bevallen ben als ik aan de beurt ben.

6. Zonnebloem91

Zonnebloem91 Actief lid

17 mrt 2021
    199
    203
    43
    Vrouw
    Nou ik ging net dus naar de toilet omdat ik het niet vertrouwde, en voila, best wel veel donker (dus oud?) bloed in mijn onderbroek. Met afvegen kwam er niets.
    Ik probeer niet te stressen maar vind dat mega lastig. Dacht ook al iets te voelen in mijn buik maar vgm is oud bloed niet persee erg??

Heb vorige zwangerschap wel is spotting gehad, maar nooit zo erg als nu.

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah jeetje niet leuk! Ja lastig om nu niet te stressen hè! Ik duim voor je dat het niks is!

Zonnebloem91 vindt dit leuk.
  8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Oh dat is schrikken zeg! Maar het hoeft gelukkig helemaal niks te betekenen! Zeker als het oud bloed is.

duimen dat het niks is ❤️

Zonnebloem91 vindt dit leuk.
  9. Naleyah1999

12 mei 2021
    43
    40
    18
    Vrouw
    Ik wil heel graag weg, maar ik twijfel of het in verband met mijn zwangerschap en corona wel een goed idee is.. Zat te denken aan juli/augustus en uiteraard gewoon in Europa

10. Zonnebloem91

Zonnebloem91 Actief lid

17 mrt 2021
    199
    203
    43
    Vrouw
    Vakantie hebben we nog geen idee van. Ik ben al blij als ik wat meer naar buiten kan haha. (ivm risico groep)

Ik heb vorige week mijn eerste vaccinatie gehad, dus ja, ik ga me wel laten vaccineren als ik zwanger ben :p

prulletje2 vindt dit leuk.
  11. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik wil me wel vaccineren. We krijgen als zwangere het moderna of Pfizer vaccin en daar heb ik wel vertrouwen in :)
    risico op ernstig Corona verloop is als zwangere wat groter dan als niet-zwangere en het lijkt me zo fijn om weer onbezorgd van alles te kunnen doen, zoals een vliegvakantie.

overigens ben ik ook van mening dat iedereen het voor zich moet weten. Kan me ook heel goed voorstellen dat je je juist (nog) niet wil laten vaccineren.

12. Zonnebloem91

Zonnebloem91 Actief lid

17 mrt 2021
    199
    203
    43
    Vrouw
    Als alles nu gaat zoals ze zeggen krijg je eind juni een oproep (als ik naar je leeftijd kijk), maar lees ook wel dingen dat als je zwanger bent je voorrang krijgt, maar ik heb dat niet verder gecheckt.

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja lastig hè!
    Wij hebben een annuleringsverzekering dat je - ongeacht de reden - je vakantie mag annuleren en dan sowieso 75% van je geld terugkrijgt. Dat gaf me wel vertrouwen om te boeken voor het najaar. Als ik vanwege zwangerschap niet kan, zijn we niet al ons geld kwijt

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Maar hoe weten ze dan dat je zwanger bent? Dat vraag ik me dan altijd af haha.
    Ik wil wel een vaccinatie overigens hoor.

15. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Volgens mij via je registratie bij de VK en die licht weer jouw huisarts in (als je dat zelf niet gedaan hebt).

16. Drollie

Drollie Actief lid

16 jul 2013
    222
    153
    43
    Utrecht
    Wij gaan in de zomervakantie in Nederland op vakantie. We willen graag in oktober met het vliegtuig naar de zon.. als dat natuurlijk allemaal kan en mag..

Qua vaccinatie weet ik het nog niet zo goed wat ik wil.. aan de ene kant wel.. want ik hoorde dat er 800 zwangere in het ziekenhuis liggen met corona.. en dat dat juist risicogroep is.. maar ik twijfel of het geen schade aan mijn kindje brengt na een paar jaar.. dat weten ze nu natuurlijk nog niet..

Naleyah1999 vindt dit leuk.
  17. Lieve91

Lieve91 Actief lid

15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Ik laat mij niet vaccineren als ik zwanger ben. En weet eigenlijk ook niet of ik het daarna doe....

Wij hebben een camping in het buitenland geboekt. Ik ben wel hoopvol dat het allemaal door kan gaan. Als je met de auto gaat hoef je al bij aantal landen niet te testen etc. Ben benieuwd!

18. Jodie79

Jodie79 Niet meer actief

Ik twijfel ook aan de vaccinatie. In Amerika is het al bij veel vrouwen gedaan en is het allemaal goed gegaan met de baby's. Maar op langer termijn weten ze het niet. Maar ik wil mij (uiteindelijk) wel laten vaccineren anders blijft de Corona terugkomen en kan er een variant ontstaan waar geen vaccinatie voor is.

Ik woon in Spanje. Wij gaan naar Nederland op vakantie en daarna nog een weekje naar de Spaanse kust. Ik kijk er nu extra naar uit. Als het goed blijft gaan vertellen we het dan aan iedereen.

Naleyah1999 vindt dit leuk.
  19. janssuhh

janssuhh Actief lid

12 nov 2007
    482
    255
    63
    Limburg
    Ik twijfel ook. Ja ik wil de vaccinatie heel graag, maar mijn inziens weten ze nog niet voldoende over de gevolgen. Dus ik wil me goed laten inlichten. Mijn man heeft zondag de eerste gehad.

20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina