Jeetje ik zie dat jij wel een verleden hebt met wat miskramen snap dat je onzeker bent! Ik duim voor een goede zwangerschap!
Ik ga deze keer ook naar een andere verloskundige hoor. Nare ervaring bij mijn vorige bevalling. Had die vrouw mijn hele zwangerschap nog niet gezien. Maar precies met mijn bevalling kwam ze ineens opduiken. Krijg nog steeds de kriebels als ik haar tegen kom in de super markt. Dus het risico lopen dat ik haar bij de VK weer krijg. Nee echt niet. Ik ga nu bij een verloskundige waar ook de gyn en het beval centrum zit. Alles in 1 het is alleen elke keer een half uurtje rijden maar prima.
Oh nou zo erg is ze gelukkig niet hoor! Ik had eerst ook een andere praktijk en ben juist hier naartoe gegaan. Maar zij kan gewoon zo verkeerd uit de hoek komen af en toe. Verder is ze echt wel lief. Maar je moet niet van die stomme dingen tegen mij zeggen als ik dat even helemaal niet aan kan haha.
Gewicht: ik ben eigenlijk nog te zwaar van mijn 3 andere kids. Steeds wat meer aangekomen en niet meer echt eraf gekregen. Ik wil er het liefst zo'n 10-15kg af hebben nog. Maar ja dat gaat zo lastig nu als je zwanger bent. Ik had me eigenlijk voorgenomen bij deze laatste écht mijn best te doen om gezond te eten. Weinig suiker vooral. Maar ik heb er zo'n moeite mee! Het is gewoon een verslaving. En rauw vlees ed kan ik dan wel laten staan omdat dat uit den boze is voor zwangeren. Dus ik dacht, dan doe ik net of dat voor suiker ook geldt. Maar dat werkt dus niet, omdat ik stiekem ook wel weet dat je dat best wel mag met mate. Maar dat maat houden is dus echt mijn probleem! Nu dan maar proberen toch mijn best te blijven doen en het gewicht aan het eind van de zwangerschap proberen te beperken...
Ik ga vandaag mijn zwangerschaps kleding wassen. Als ik erg opgeblazen ben gewoon lekker zie zwangerschaps broeken al aan. Heb ze niet voor niks liggen
Zat ik dus ook al aan te denken! Maar toen dacht ik ja hoor nu al met bijna 5 weken hahaha Misschien toch ook maar doen. Weet niet meer wanneer ik de vorige keren ermee begon.
Het zijn vooral je darmen die je zo opblazen in het begin. Ik heb ook al met mijn knoop los gezeten op de bank. Ik durf mijn zwangerschapskleding niet aan haha. Bang dat iemand het ziet. Ik zal trouwens nog wel moeten gaan shoppen tzt, want mijn jongste is van mei. Deze wordt januari. Dan heb ik echt wel precies andere seizoen kleding nodig voor als ik het dikst ben.
Ik was vanochtend dus ook bijna een kilo aangekomen sinds vorige week hoe dan??? En nu al? Ik eet supergezond, maar heb wel constant zo’n trek! En als ik niet eet word ik weeïg. Strakke broeken moet ik ook niet aan denken om aan te trekken. Trek bewust wat losser zittende exemplaren aan. Haha vanochtend werd ik wakker met een héél duidelijk symptoom: mijn borsten!! Au!!! Die deden zo’n pijn hahaha zijn ook echt al groter geworden (pas mijn bh’s nog wel hoor)
Haha leuke vraag! komt die hoor: Ik eet vooral heel gevarieerd en met veel groente en gezonde vetten. En uiteraard ga ik ook weleens helemaal los met een pizza, zak chips, taart, etc.! Ik probeer de 80/20 regel een soort van aan te houden. Dus het grootste deel van de tijd gezond eten, dan maakt het niet uit dat je een keer helemaal los gaat met ongezond eten. Maar we eten waar mogelijk zo veel mogelijk onbewerkt voedsel. Dus geen pakjes en zakjes, maar zelf alles maken en veel groente bij het avondeten toevoegen. Eten ook niet elke dag vlees, maar regelmatig wisselen we af met vis of gewoon niks. Rood vlees (varken, rund etc) proberen we sowieso wat meer te vermijden en varkensvlees eten we eigenlijk helemaal niet. ‘s Ochtends eigenlijk altijd een gekookt ei en een kom warme havermout met stukjes appel, walnoten en kaneelpoeder en nog losse paranoten. ‘s Middags meestal zelfgemaakte soep met veel groente of een omelet met heel veel groente. In de avond eet ik dus wat ik net beschreef. Tussendoor eet ik niet zoveel. Soms nog fruit, noten of iets anders. Dit is normaal voor mij voldoende. Ik beweeg verder niet veel op een dag, behalve af en toe een wandeling in de middag. Voel me er altijd heel lang vol door.
Netjes hoor. Ik vind alleen elke middag soep of een omelet ofzo echt niet te doen. Ook met werk en kids niet. Dat is hier meestal gewoon brood. Hier is het eigenlijk ook redelijk gezond, behalve juist de tussendoortjes, dat doe ik teveel en te vaak.
Oh mijn dochter gooide net een theekop om, hele bank en vloer nat, kopje stuk. Ik stond echt tegen mijn tranen te vechten toen ik het aan het opruimen was! Hoezo moe en hormonen
Ooh ik heb een gastkindje die normaal kei goed slaapt. Nu 2x in bed gelegd en niet willen gaan slapen terwijl hij moe is. Kan ik ook wel janken he normaal denk ik dan. Ja jammer..volgende x beter! Maar nu..pfff
Ik vind dat kaneel zo lastig. Mag het nu wel of niet? Ik ben echt kaneel fan maar probeer het nu echt te skippen in mijn cruesli enzo
Wow nu al een naam, wel heel chill opzich haha. Ik draag nu vooral flared leggings, al mijn spijkerbroeken zijn met hoge taille nou niks daarvan past nu al. Echt top... Idd van de zomer lekker jurkjes dragen, als de zomer nog een x komt
Haha ja ach. Heb het liggen en als dat lekkerder zit vind ik het helemaal prima Je ziet het toch niet als je zorgt dat er iets over die band heen zit.
Lastig he een balans zoeken. Ik heb WW gedaan. En daar wel heel veel van geleerd! Ik vergeet overdag dus die tussendoortjes. Waardoor ik s avonds trek krijg. En dat is niet handig want dan werkt alles trager. Misschien wat tips voor tussendoortjes: - appeltje schillen, 1 min magnetron, beetje kaneel en schuddebuikjes. Alsof je appeltaart eet - wortels met hoemoes - split ijsje (laag in kcal) - snack a jack rijstwafels Oeh en elke dag verse soep. Jammie. Maar daar heb ik geen tijd voor helaas. Hahaha! Ik eet altijd 4 rijstwafels. Die dikke. Licht maar toch vullend. En bij 4 heb ik echt een goed verzadigd gevoel. Verbaas mij soms bij de echte fitgirl waar ze de inspiratie en tijd vandaan halen