Uitgerekend 16 januari - 31 januari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommy94, 13 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy94

Mommy94 Fanatiek lid

2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad! Nog iets te vroeg dus. Volgende echo is er een mooi kindje te zien :D

2. Stina84

Stina84 Actief lid

27 mei 2021
    101
    131
    43
    Vrouw
    Apeldoorn
    Nee, helaas niet! Ik woon hier well, maar kom uit Denemarken, dus ik ben heel slecht met schijven!

Maar ik moet wel met andere zwanger vrouwen zijn, want het zijn echt "a jungle", want ik weet geen enkele ding, omdat alles in Nederlands anders zijn. Dus Ik hoop dat jullie mij verstaan, en wie weet in 9 maanden schrif een praat ik mischieen perfect Nederlands! :o:

Maritiem vindt dit leuk.
  3. Stina84

Stina84 Actief lid

27 mei 2021
    101
    131
    43
    Vrouw
    Apeldoorn
    Ja, dat denk ik well! :D

4. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Snap ik. Probeer onze berichten goed te lezen. Daar leer je heel veel van voor de spelling. Ik heb mijn Poolse schoonmaakster een paar jaar geleden geholpen met haar Nederlands. Het is een moeilijke taal, maar als je er voldoende mee bezig bent komt het echt wel.

Als je vragen hebt over hoe het werkt hier in Nederland moet je ze gewoon stellen. Denk dat ik voor iedereen spreek dat we jou en elkaar graag helpen. Het is al spannend genoeg allemaal.

Maritiem, Annesophieroos, Lieve91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah ik dacht het al te lezen! Maar ik vind het echt super knap van je! Want ik zou geen Deens kunnen hoor!
    Engels wel, dus als iets makkelijker in het Engels is voor je kan dat ook!
    Je bent wel ingeschreven bij een verloskundige nu denk ik dan? Want zij kunnen je ook alles heel goed uitleggen denk ik hoor.

6. Stina84

Stina84 Actief lid

27 mei 2021
    101
    131
    43
    Vrouw
    Apeldoorn
    Ja, dat ben ik wel. Ik heb het tweede echo 14 juni, wij weet nu all dat wij een nipt test moet doen bij 11 weken.

prulletje2 vindt dit leuk.
  7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Nipt is niet verplicht wel aangeraden. De meeste chromosomale afwijkingen kunnen ze vinden daarmee.

(helaas niet allemaal)

8. Stina84

Stina84 Actief lid

27 mei 2021
    101
    131
    43
    Vrouw
    Apeldoorn
    Dat weet ik well, maar omdat in het familie van mijn man en paar dingen zijn, moet (of willen wij) well die test doen. MAAR eerts 14 juni en haartje! :D

Elletje en prulletje2 vinden dit leuk.
  9. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Zeker doen dan. Maar inderdaad eerst maar eens een hartje.

10. Lieve91

Lieve91 Actief lid

15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Gaan jullie een nipt doen?
    Bij de vorige twee heb ik het niet gedaan.
    Denk nu dus ook van niet.

11. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Wij wel, maar dat komt omdat ons tweede zoontje een ernstige afwijking had:(

12. janssuhh

janssuhh Actief lid

12 nov 2007
    482
    255
    63
    Limburg
    Nee ik denk dat wij het niet doen. Vorige keer ook niet gedaan.

13. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Wij gaan het wel doen. Al kwam hij de vorige keer helemaal goed terug en bleek onze dochter een afwijking te hebben die je niet uit de nipt haalt. Het is toch een stukje geruststelling die wij hard nodig hebben.

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Wij wel. We hebben het bij alle 3 gedaan. De kans dat er nu iets mis is wordt toch groter nu ik ook weer ouder ben. Ik zou het echt heel erg vinden om zwanger te zijn van een kindje die iets heeft waarmee hij of zij niet levensvatbaar is of waarbij ze dan na een jaar overlijden. Dat kan ik echt niet aan. Dan breek ik het liever af.

15. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Dat is heel heftig om mee te maken. Bij ons kwam het niet uit de nipt, maar kwamen ze er bij 18 weken achter via een echo en daarna vruchtwaterpunctie. Maar die kans is heeeeeel klein.

16. Linds87

Linds87 Actief lid

23 nov 2020
    181
    230
    43
    Vrouw
    Ik ook eindelijk de 3+!
    Maar weet nou niet helemaal hoe te rekenen
    Had op vorige week dinsdagavond 1-2 en daarna van het weekend op zondagochtend 2-3 en nu gisterochtend (dus bijna een week later) al 3+. nog tot 18 juni wachten pfffff....

Bijgevoegde bestanden:

Maritiem, Rowena25 en janssuhh vinden dit leuk.
  17. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Het is maar indicatie hè. Geen exacte wiskunde. Ik zou gewoon uitgaan van je cyclus.

Linds87 vindt dit leuk.
  18. Stessje86

Stessje86 Actief lid

1 okt 2017
    350
    338
    63
    Vrouw
    Deventer
    Lief van je. Met mij gaat t ff niet zo goed dus ben er even niet bij haha . Heb een bijholte ontsteking en dat doet erg pijn. Door een flinke verkoudheid en na testen op corona (negatief) heb ik dit gekregen:( nooit van m'n leven gehad. Omdat ik hiervoor helaas een missed abortion had ben ik nu extra gespannen nu ik een ontsteking heb..... ik zorg super goed voor mezelf. Ik hoop gewoon dat t vruchtje zich goed kan delen en ontwikkelen, zoals jullie allemaal. Iemand ervaring met dit tijdens zwangerschap? Tips?

19. Stessje86

Stessje86 Actief lid

1 okt 2017
    350
    338
    63
    Vrouw
    Deventer
    Snap je helemaal. Ik heb dat vorige zwangerschap ook gedaan. Mooi dat je al 3+ hebt. Maar weet je de tijd kruipt die eerste weken. You can do it:)

Linds87 vindt dit leuk.
  20. Zonnebloem91

Zonnebloem91 Actief lid

17 mrt 2021
    199
    203
    43
    Vrouw
    Jullie zijn lekker actief gezellig!

@Stina84 Wat gaat het Nederlands je al goed af, echt knap ik zou een ander taal, zeker schrijvend denk ik niet zo snel kunnen. Zet je jezelf er ook bij op de lijst? En is de zorg in Denemarken heel erg anders dan in Nederland? Wel nieuwsgierig.

Heel veel succes morgen @Mommy94

@Elletje Kan me echt niet voorstellen hoe erg dat moet zijn geweest. Is er ook verhoogd risico op een herhaling? Sorry als het een brutale vraag is.

Nipt:
    wij hebben de nipt vorig keer ook gedaan en gaan we nu zeker wel weer doen. Zoals hier ook gemeld werd mocht het niet levensvatbaar zijn dan zou ik, hoe moeilijk ook , niet willen voldragen. Verder krijg ik ook een extra uitgebreide 20weken echo denk ik, vorige keer wel, ivm hartafwijkingen in de familie.

Ben wel benieuwd. Afgelopen zwangerschap helemaal in het ziekenhuis gelopen, nu 'begin' ik bij een verloskundige. Hoop dat het een fijnere ervaring is want het ziekenhuis is me niet zo goed bevallen. Maar zal uiteindelijk toch wel door worden verwezen naar het zkh ivm medicatie. zie er wel tegen op.

Mommy94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina