@Zonnebloem91 nee, de kans dat je dit 1x meemaakt is nihil. Dus een tweede keer is nog kleiner. Ongeveer 1% van de zwangerschappen is een tripoïdie. We zijn beide genetisch getest en dragen niks bij ons. Gelukkig. Vragen mag. Ik kan er goed over praten inmiddels. Komende dinsdag is het een jaar geleden. Dan was ons meisje 1 jaar geworden.
Weet ik, maar door PCOS en 1,5 jaar medisch circuit zonder resultaat was dit mijn eerste “natuurlijke” eigen cyclus terwijl ik in de wacht stond voor de volgende stap... heb dus geen idee van m’n cyclus hahaha
Zo verschrikkelijk verdrietig dat jullie dit hebben moeten meemaken. In mijn directe familie is ook triploïdie voorgekomen. Vreselijk. Ik denk er nog veel aan en schrok ervan dat dit kennelijk niet met de NIPT ontdekt wordt. Gezien mijn leeftijd ga ik zeker wel de NIPT laten uitvoeren. Zijn er dames die eventueel voor een combinatietest willen gaan? Ik besef me dat het ook tot onrust kan leiden, maar deze ervaring van dichtbij zorgt er wel voor dat ik dit overweeg. Moeilijk. En een virtuele knuffel voor jou, Elletje.
Bijna alles zijn anders in Denemarken: Jij moet naar de huisarts om en test te doen, en dan als je 12 weken zwanger en echo, darna de verloskundige. In Denemarken gaat jij ook bevallen in het ziekenhuis, aleen als jij echt thuis will bevallen, dan moet je veel testen doen een aleen als moeder een baby perfect zijn kan dat. in het ziekenhuis blif jij 4-5 dagen na de bevalling, jij hebt geen kraamverzorg dus nieman komt bij jou thuis om te helped. En socialwerker komt elske weken tot 12 weken om het baby te wegen en checken. Maar het grotste verschil? de BABY krijgt 12 maanden verlof, dus aleen de eerste 14 weken moet de moeder doen, maar de rest kan ook van de vader zijn! Maar total 12 maanden vulle betaald verlof! (+4 weken voor bevalling). Het zijn mogelijk om verder 14 weken verlof te krijgen, met 70% betaald verlof.
Wauw ja dat heb ik ook wel eens gehoord dat je zoveel verlof met je baby kunt krijgen in andere landen! Helaas is dat hier niet nee. Maar er zijn ook landen waar je nog minder krijgt dan hier. Wil je zelf in het ziekenhuis of thuis bevallen? Toevallig zat ik laatst een programma over zwangerschap te kijken (bevallen met bobbi) en daarin kwam ook een stukje over een verloskundige die in de grote stad werkt, waar veel expats komen. Daarin werd verteld dat die het inderdaad heel raar vinden dat je hier thuis kunt bevallen en kraamzorg krijgt. Maar ook dat wij hier bevallen als iets natuurlijks zien. Je lichaam is daarvoor gemaakt. Je bent niet ziek. Dus het kan gewoon thuis als er geen bijzonderheden zijn. Ik wilde 3x thuis bevallen. 3x helaas niet gelukt, omdat het laatste stukje iedere keer niet wilde. Had ik toch weeën opwekkers nodig. Maar ik ga nu weer gewoon eerst thuis proberen denk ik.
Wat heftig....... zulke dagen zullen zwaar zijn, maar ze heeft vast een heel bijzonder plekje in jullie hart
Het is het mooiste meisje vd wereld. Ze was prachtig. Je kom aan der zien dat ze chromosomaal niet klopte, maar ze had de lange benen van haar vader en mijn neusje. We waren gelijk verliefd. Toen ze geboren werd was ze al overleden. Ergens in de 60 uur die ik er over gedaan heb om te bevallen waarschijnlijk. Dinsdag zal echt wel moeilijk zijn en 1 juni zal altijd en dag met een gouden randje blijven, maar we hebben er wel vrede mee inmiddels.
Ik ben opeens elke ochtend kei vroeg wakker, kan dan ook niet meer in slaap komen. Moet in de middag dan wel weer een dutje doen door de moeheid Herkennen jullie dit ?
Nipt; wij doen hem niet. Bij de andere kids ook nooit gedaan. @Rowena25 ik heb er ook last van. Tot 5.00 slaap ik goed en dan ben ik wakker, en inderdaad eind van de ochtend/in de middag willen mijn ogen dicht...
Ja Rowena. Heel herkenbaar. Had ik bij al mijn zwangerschappen... irritant haha. Ik ga altijd wat eten en dan weer poging tot slapen haha
@Elletje ontzettend heftig. Sterkte komende week @Rowena25 Ik heb dat ook. Bij die anderen nooit gehad, maar heel irritant. Ben vanaf een uur of 6 wakker. In Spanje is als ik het goed heb gelezen een combinatietest vanzelfsprekend. Ivm mijn leeftijd wil ik dat deze keer ook zeker gaan doen. Hier mag je niet thuis bevallen. Voor mij geen probleem, bij bijna al mijn bevallingen had ik complicaties, dus wil toch in het ziekenhuis bevallen. Verder hier op zoek naar een verloskundige. Pff wat een gedoe. Onze huisarts om hulp gevraagd. Die heeft nu alvast mijn bloed geprikt en moest urine inleveren. Moet ook een dagboek bijhouden en iedere week mijn bloeddruk en gewicht opschrijven en dit telkens meenemen. We hebben in ieder geval al een ziekenhuis, maar daar zijn 10 teams met verloskundige. Hoop binnenkort een goede (Engels sprekende) verloskundige te hebben en een datum, dan heb ik iets om naar uit te kijken.
Hoi hoi, Wij laten ook wel de NIPT doen. Ik ben 35 en vind dat wel een fijn idee. Bij onze dochter ook gedaan. Toch kun je ook van zo n test weer onzeker worden idd door een vage uitslag, maar toch gaan we t doen..... gewoon vertrouwen proberen te hebben in ons lijf♡
Hoop dat je een fijne VK vindt!! Waar woon je in Spanje? Lekker weertje daar zeker Dankje. In Madrid. Vandaag toevallig regenachtig. Maar voor de rest inderdaad zonnig en rond de 30 graden. Dus dat is wel fijn, krijg ik toch altijd meer energie van.
Ik ben heel erg aan t "hopen" voor iedereen heen!! Teleurstelling is moeilijk. Snap heel erg goed dat je nog niet durft te hopen/denken dat t goed is.......good luck