Zo ik heb ineens weer allemaal menstruatie achtige krampen vandaag! Net of we weer aan het begin zitten. Hopelijk niks slechts.
Wanneer wordt eigenlijk je bloeddruk enzo gemeten en wanneer wordt er bloed geprikt? Ik zie mijn VK pas voor het eerst met de termijnecho, maar lees dat het vaak rond 8 weken al wordt gedaan. Is dat dan niet wat laat?
Ik heb al bloed laten prikken. Kreeg gelijk 3 verwijs brieven. 1 voor vroege echo 1 voor bloed prikken en 1 voor de termijnecho.
♡ Bevallingslijst 16 - 31 januari 2022 ♡ ♡ Uitgerekende datum ♡ 16 januari * DeJong13 - 25 jaar - 1e kindje 17 januari * Jody79 - 42 jaar - 4e kindje ♥ * Stina84 - 36 Jaar - 1e kindje♥ 18 januari * Daantje2015 - 30 jaar - 3e kindje ♥ * Naleyah1999 - 21 jaar - 1e kindje ♥ * LuciferMorningstar - 32 jaar - 2e kindje ♥ 20 januari * Annesophieroos - 1e kindje ♥ 21 januari * Elletje- 31 jaar - 2e kindje ♥ * Drollie - 32 jaar - 3e kindje ♥ 22 januari * Lieve91 - 29 jaar - 3e kindje ♥ * Mommy94 - 2e kindje ♥ 23 januari * Happyhope - 26 jaar - 1e kindje ♥ * Prulletje2 - 36 jaar - 4e kindje ♥ 25 januari * Zonnebloem91 - 29 jaar - 2e kindje ♥ * Sfitje- 35 jaar-3e kindje * Linds87 - 34 jaar - 1e kindje ♥ 26 januari * Janssuhh - 34 jaar - 2de kindje ❤ * Kamerplantje - 1e kindje ♥ 27 januari * Maritiem - 30 jaar - 5de kindje 29 januari *Stessje86 - 35 jaar - 2e kindje 30 januari * Zuremat - 30 jaar - 3e kindje ♥ * Rowena25 - 29 jaar - 3e kindje ♥ 31 januari Totaal: 21 [ Jongen [ ] [ Meisje [ ] [ Verrassing [ ] ♡ Afspraken ♡ * Stina84 - Intake 18 Juni * Maritiem-16 juni intake+eevh * Sfitje 16 juni online intake + 17 juni vitaliteitsecho * Rowena25 - 16 juni echo vk 14:00 * Zonnebloem91 - telefonische intake * Jody79- 18 juni - tweede echo * Zuremat - 19 juni pretecho 7+6 * Happyhope - pretecho 9+1 * Rowena25 - 21 juni echo zkh * Lieve91 - 24 juni poppoli * Elletje - 28 juni termijnecho * Stessje86 - 28 juni extra echo * Linds87 - 28 juni echo verloskundige, 5 juli echo 11 weken in VU prenatale diagnostiek * Drollie - 29 juni termijn echo * Happyhope - 30 juni intake bij VK * Jody79 - 30 juni termijnecho * Daantje2015 - 30 juni termijnecho en intake * Elletje - 1 juli afspraak prenatale diagnostiek * Naleyah1999 - 2 juli termijnecho * Mommy94 - 2 juli termijnecho * Kamerplantje - 2 juli termijnecho * Zuremat - 2 juli termijnecho * Janssuhh - 5 juli termijnecho * Maritiem- 5 juli termijnecho * Happyhope - 6 juli termijnecho * Lieve91 - 7 juli termijnecho • Prulletje2 - 7 juli termijn echo * Elletje - 8 juli hartje luisteren vk * Stessje86 - 9 juli termijnecho ⭐ Sterretjes ⭐ * FleurAnna * Aapenolifant * MamaDorey ♡ Bevallen
Bij mij is bij de intake (7w) mijn bloeddruk meteen gemeten om een basis te hebben en heb toen ook een formulier voor bloedprikken mee gehad. Dit heb ik rond 8w laten doen. Bij het prikken stond de 12w aangevinkt, dus ik zei 'maar ik ben pas 8!' En toen zei die vrouw 'oh dat maakt niet uit, eerder hebben we niet om aan te vinken'. Dus denk dat het dan ook wel prima is bij 12w.
Goed dat je even rust neemt! Zowel in mijn vorige als deze zwangerschap loop ik bij de VK maar ook de poppoli. Ik kan het je zeker aanraden!
Thanks voor jullie reactie! Ik zal het eens vragen tijdens de intake (is met 10 weken). Intake zelf is telefonisch maar misschien dat ik dan wel de informatie krijg.
Schijnt er echt bij te horen zo rond de 8 weken: Jijzelf kan wat last krijgen van buikpijn, dit hoeft niks ernstigs te betekenen. Je baarmoeder gaat oprekken en dit kan wat pijn veroorzaken. Ook ligt je blaas tegen de baarmoeder aan, als je een volle blaas hebt kan deze een drukkend gevoel geven in je onderbuik.
Vandaag voor mij de dag, aan de ene kant zenuwachtig aan de andere kant ook wel zin in, bedacht alleen vanmorgen pas dat ik naast t. Ook g. Thuis heb… die is altijd vrij op woensdag echt geen moment bij stilgestaan. Gelukkig zijn de regels zo dat hij mee kan, maar dat betekend wel dat we het dus niet meer geheim kunnen houden vrees ik nog even tot 11.00 geduld
Succes meid en geniet ervan! Das wel jammer dat je het dan moet vertellen. Kan hij niet bij iemand terecht?
Ik heb gelezen dat zij eigelijk niet weet of het luisteren van het haartje, niet goed for het baby zijn, omdat het "ultrasound waves that bounces of the baby"