Wat een goede tip! Wat voor Hogeschool is dat? Voor een specifieke opleiding? Dan ga ik ook even googlen !
Oef ik zit hier even met flinke kramp. Ben er trillerig van. Even wachten tot het wegtrekt. Wat is dit nu weer. Pff.
Pffff lig echt zo ziek op bed. Sinds gister voelde ik mij ineens “anders misselijk”. Tijdens werk had ik echt momenten dat ik dat ik spuug de hele boel onder of ik val hier neer. En ook al at ik wat ging het niet weg. Dus nu medicatie ingenomen. Als het goed is helpt dat binnen 2 uur. Hopelijk voel ik mij dan weer beter! Gelukkig niet zo erg als wat ik bij de eerste had. Maar hoop wel dat het hierbij blijft!!!
Ik voelde mijn dochter bij 14 weken ook al. Begonnen met plopjes na 1 a 2 weken heel duidelijke schopjes.
https://www.facebook.com/fontysgratisecho.eindhoven.9 Dit is die bij mij in de buurt. Maar dan heb je eventueel ook een opleidings naam
Hoe gaat ie nu @prulletje2 en @Lieve91 Prulletje blijft wel steeds rommelen bij je zeg, wat onzeker allemaal. Hopelijk helpt de medicatie lieve!
Wat voelden jullie het vroeg! Ik kan me dat zo vroeg niet herinneren. Had bij de eerste 2 de placenta achter, dus kon het op zich goed voelen, maar niet zo vroeg. Ik denk echt pas rond de 20w. Bij de jongste had ik de placenta voor dus toen ook niet zo vroeg. Plopjes ed herken ik wel dat ik dat toen had ja, maar vind het soms echt lastig het verschil te voelen tussen de baby en je darmen in het begin. Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat ik niet zwanger was en af en toe van die gevoelens in mijn buik had alsof er een baby in zat, maar dat zijn dan gewoon je darmen. Toen ik dat besefte vertrouwde ik niet echt meer op die plopjes. Dus wat ik bedoel met dat ik het dan rond 20w pas voelde was dan wel echt dat ik zeker wist dat het de baby was.
Ja snap wat je bedoel met je darmen. Af en toe gaf dat me wel een fijn gevoel. Beetje herinnering hoe het af en toe voelde. Begin wist ik ook niet zeker of het de baby was maar na een tijdje voelde ik het steeds duidelijker en kreeg ik wel bevestiging dat het echt de baby was. Ben benieuwd of ik het nu ook weer zo vroeg zal voelen. Dat zou betekenen dat ik over 4 a 6 weken de baby al voel. Bizar haha.
Zijn er nog meer dames die afvallen? Ik eet gewoon (en best ongezond momenteel) niet misselijk of iets maar ven de laatste weken bijna 2 kilo afgevallen, maak me er geen zorgen om hoor ken het wel van een van de andere zeangerschappen. Dat werd onze mini baby van net 5 pond (was nog kleiner geschat dus dat was een meevaller) hopelijk is het geen voorbode voor weer zo een mini
Ik ben ook wel 2 kilo afgevallen, maar dat haal ik straks wel weer in helaas . Hier relatief grote baby's meestal. Eigen schuld door teveel suiker denk ik. Moet echt opletten. Ik wil wel gewoon een baby die maatje 50 past
Nope, hier juist 2 kg aangekomen en een buik die niet meer te verbergen is. Ik word straks maatje olifant denk ik ik denk dat je lichaam gewoon erg hard aan het werk is en je daardoor nu misschien afvalt?
Ik ben ook 2 kilo afgevallen in twee weken nu. Had net mijn streef gewicht niet gehaald toen ik zwanger raakte. Nu wel.
haha ik ga ook voor maatje 50, bij 3 van de 4 is dat gelukt en die andere was maat 44 nog te groot dus ik ga ook voor 50
Krijgen jullie al wat meer energie? Lees dat de moeheid rond deze periode minder moet worden maar hier alleen maar erger afgelopen dagen, niet vooruit te branden.
Ik las juist weer dat de hormonen nu op hun piek zouden zijn haha. En het verschilt denk ik ook weer per persoon. Bij de een verdwijnen de klachten rond 13 weken, bij de ander weer eerder en bij weer een ander helemaal niet. Hier wisselt het! 2 dagen geleden ineens “nergens” meer last van. En vandaag spelen de hormonen lekker op (lees: emotiebom) en ben ik wel weer erg moe.
Hier niks meer bijgekomen of afgevallen. Maar eet niet bepaald gezond, en groentes gaan er bijna niet in. Hoop dat de kleine ook in maatje 50 gaat passen, N paste er maar twee weken in, was vrij groot met 39w. Maar of dat nu ligt aan je suikerinname dat betwijfel ik. Mijn moeder en zus maakte wel meteen grapjes dat ik mijn milkyway verslaving van vorige keer maar niet weer moest hervatten.... Ik was als baby ook vrij "groot" Ik kreeg vanochtend heel vroeg een flinke pijnaanval aan mijn linker kant wat ik wel herken van een cyste aanval van paar jaar terug. Maar stopte ook na paar minuten weer, twijfel nu wel of ik de verloskundige moet bellen morgen. Ik ben nu nog in Hoorn dus leek me niet veel nut hebben. Maar het is ook niet he-le-maal rustig daar heb ik het idee. Had stiekem gehoopt dat ze weg zouden zijn komende vrijdag maar ik betwijfel het nu... (Ze waren bij vorige echo 7,5 en 4,4)
Op een of andere manier kan ik ook beter ongezond eten dan groentes enzo... heel specifiek wat ik wel en niet kan eten, want somig vet eten kan ik ook niet zoals kibbeling ofzo. Vanmiddag broodje warm vlees op. En avond eten ging er weer heeeeeel moeizaam in. Echt vervelend. Snoepen enzo kan ik ook gewoon. Ik laat het dan ook maar gewoon toe. Ik heb ook al echt wel een buik, voel aan alles dat ik echt groter ben ofzo, maar mijn gewicht blijft echt precies het zelfde als in het begin. We gaan het zien. De eerste ben ik bevallen met 37+6 weken. En was precies 3000 gram. Hebben best wel tijdje met maatje 50 kunnen doen. Bij haar at ik zowat het zelfde ook veel ongezond en had een hele gemiddelde baby dus vind het prima haha.
Tja maar wat voor de één ongezond is is voor de ander misschien nog heel braaf en netjes. De één zegt misschien ongezond de eten en pakt dan 2 koekjes en een handje uit de droppot ofzo. De ander verstaat onder ongezond eten elke dag fastfood en de hele dag door koek en snoep en 's avonds nog een zak chips... De één is misschien ook helemaal niet te zwaar. En dan is een kilootje meer of minder ook niet zo'n probleem. Hier krijg ik iedere keer zwaardere baby's. De eerste was rond de 3200, maar wel te vroeg geboren. Dus een gemiddeld gewicht, maar voor 36w had dat best minder mogen zijn. De tweede was al 3800 en de laatste 3900 en ik ben zelf maar 1,58. Mijn man is wel lang, maar ze gaan toch vaak ook van de moeder uit. Het is niet zo dat wij grote lange kinderen hebben en dat ze daarom zo zwaar zijn. Bij mij zijn er na elk kind ook wel kilo's blijven plakken. En mijn suiker zat al op het randje met de bloedtest. Dus in mijn geval komen de grote baby's daar waarschijnlijk wel door. Ik laat een koekje heus ook niet staan. Maar ik moet écht wel beter gaan eten. En ik vind dat zo mega moeilijk! Je doet het voor je kindje, dat motiveert dan wel, maar soms denk ik er ook gewoon niet bij na en heb ik alweer wat in mijn mond zitten. Het is zo'n gewoonte! En suiker houd ik goed binnen ja. Wortels moet ik bijvoorbeeld echt niet aan denken nu! Terwijl ik dat normaal echt niet vies vind. Vandaag aten we pasta met verse saus. Ik had echt honger dus had goed opgeschept, maar na een paar happen kreeg ik het toch al niet meer weg. Zo raar dan ook! En nu was dat niet het meest gezonde eten natuurlijk. Maar dat gaat er dan niet in en vervolgens krijg ik 's avonds wel weer de neiging om slechte dingen te snaaien.
Herken het ook wel bij mijn dochter..vet en ongezond eten bleef binnen en gezond hield ik niet binnen. Nu vandaag voor eerst even gespuugd. Maar kan ook door drukke weekend komen. Dochter was behoorlijk aan der gewicht..met 38.3 woog ze 4280 gram..oeps dus hoop deze iets minder zwaar.