Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Bij de eerste ging de borstvoeding ook echt niet goed. Moest steeds bijvoeden, afkolven en had spruw.
    Nu bij de tweede gaat het gelukkig heel goed! Hoop dat het zo door blijft gaan. Alleen dat ik dan steeds kan voeden kost wat energie, maar mijn vriend verschoont dan wat vaker...
     
    miloena vindt dit leuk.
  2. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ja zo doen wij het ook.. Halverwege het voeden verschoont mijn man hem, en dat is voor mij een momentje om water te drinken en evt naar het toilet te gaan.

    Ergens weet ik dat het beter zou zijn als ik hem zelf zou verschonen tijdens de nachtvoedingen, maar het is zo enorm fijn dat mijn man het doet.. Hij vindt het gelukkig niet erg en biedt het aan:oops: maar vanaf volgende week ofzo als ik wat meer ben aangesterkt wil ik het wel echt zelf gaan doen.

    De borstvoeding zelf loopt hier gelukkig vrij goed, na een lastige opstart met iedere 2 uur kolven etc.
     
    EvitaDedu en Lizra vinden dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Beterschap!
     
    Mirya vindt dit leuk.
  4. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het vandaag al zo goed als over. Ik was er snel bij.

    Ik ben aan het zoeken hoe ik de kleine meid in de nacht in haar eigen bedje (co-sleeper) kan laten slapen. Ze wil nu alleen maar naast mij slapen en dat vind ik niet de meest veilige manier. Hebben jullie nog tips?

    Hoe is het verder met jullie?
     
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik lees mee met de tips, hier ook nog niet mogelijk om de kleine weg te leggen
     
  6. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Wat ik hier fijn vind werken is, een hete kruik in bed leggen, laten slapen aan het borst, zodra ze een kwartiertje diep slaapt haal ik de kruik weg en leg haar in het warme nestje, werkt hier echt super goed!
     
    EvitaDedu en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  7. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    De tip van @miloena is een fijne, komen ze lekker aan in een warm bedje.
    Daarnaast gebruiken wij nog de Puckababy piep. Hierdoor krabt/slaat hij zichzelf niet snachts en blijft hij wat beter liggen. Sinds 2 nachten in gebruik, meteen 2 goede nachten. Of het een garantie is voor voortdurend succes weet ik nog niet, maar tot dusver erg blij mee!
     
  8. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips @miloena en @Irmiee!

    Warm bedje doen we steeds al. In slaap drinken probeer ik ook wel eens, maar als ze dan beweging voelt, schiet ze wakker. De puckababy heb ik nu twee keer geprobeerd maar ze raakt er zo overstuur van dat ik hem weer uit heb gedaan. Dan denk je, we hebben al een kindje dus we weten wel wat werkt. Maar het is zo anders met deze (eigenwijze) dame ;)
     
  9. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Probeer je de puckababy ook overdag? Of als ze rustig op je borst ligt? Dan kan ze er op een fijne manier aan wennen. En niet enkel dat ze hem aan heeft op momenten dat je haar juist alleen wil wegleggen en ze dus extra stress heeft.
    Misschien heb je het allemaal al geprobeerd hoor, maar anders werkt het mss wat beter zo :)

    En ja, sommige baby's zijn gewoon heel eigenwijs :roflmao:
     
  10. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Ik gebruik een swaddle me. Als ik haar daar in heb gedaan dan houd ik haar nog even vast en wieg ik haar een beetje. Als ik zie dat ze bijna slaapt dan leg ik haar weg. Helpt hier heel goed.

    Tijdens het drinken valt ze ook altijd in slaap, maar zodra ik haar weg leg, wordt ze altijd wakker :|
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Puckababy werkt hier niet, zodra kleine man op zijn rug ligt is het brullen. Wil alleen op zijn buik liggen.
    Bedje verwarmen ga ik vannacht eens proberen.
     
  12. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat kan ik nog wel eens uit gaan proberen.
     
  13. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Hier werkt de puckababy ook goed. Bij het aandoen is het miepen, maar zodra hij drinkt is het over. Meestal valt hij bij de laatste voeding in slaap. Ik wacht dan nog een kwartiertje en dan leg ik hem weg. Tot nu toe gaat dat steeds goed. Hopelijk voor een langere periode.
    Swaddle had ik eerst ook, tot dat meneer door kreeg dat veel bewegen werkt. Dan maar wat duurders. :p

    Mijn man heeft nu 4 nachtdiensten. Sta er alleen voor. Ben heel benieuwd hoe dit gaat. Wish me luck. :D
     
  14. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Puckababy piep vind ik heel fijn. In het begin is hij wat onrustig erdoor maar uiteindelijk slaapt hij 4 uur aan een stuk door in plaats van 2.
     
  15. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Hier ook een puckababy, heel blij mee :) hiermee wil hij wel op een verschoningskussen tussen ons in liggen. Zijn eigen bedje is nog een brug te ver...
     
  16. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik morgen toch maar eens aan de slag ga met de puckababy. Heb er met mijn zoontje goede ervaringen mee en lees hier ook alleen maar positief nieuws. Ik ben alleen bang dat een nieuwe prikkel ons weer wat verder van huis brengt...
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Succes! Komt vast goed!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  18. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
  19. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Puckababy hier vandaag geprobeerd, was niet echt een succes. Hij heeft een kwartier lang gebruld in mijn armen tot ik hem er weer uit haalde. Dat is dus geen succes hier
     
  20. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 wat kan het toch een zoektocht zijn naar wat werkt hè. Ben je al begonnen met je km vrije dieet?

    Ik ga het vanochtend uitproberen. Hier slaapt de kleine met name in de draagzak maar soms wil ik ook wel even zonder baby iets kunnen doen. Ik hoop dat mevrouw het accepteert....

    @babywens93 hoe gaat het met jou nu je man nachtdiensten heeft?
     

Deel Deze Pagina