Ik hou het nu niet bij, maar vond toevallig nog een lijstje van mijn vorige zwangerschap en daar was ik 5,5 kg aangekomen bij 23 weken.
@EvitaDedu wat balen dat jij ook met je suiker zit . Wij hebben inderdaad een nieuwe kinderstoel besteld scheelt 30 euro toch leuk. @Snuky prachtige buik hoor! Mensen hebben altijd wat te zeggen echt irritant. @Vogeltje90 vorige zwangerschap heb ik deze site gebruikt: https://www.babyopkomst.nl/gewicht-tijdens-zwangerschap/ hoeveel aankomen nog oké is, heeft ook te maken met je startgewicht. Ik zit nu op een kleine kilo in de plus maar “dieptepunt” deze zwangerschap was -3.
Ik gebruik deze website ook. Lijkt me wel oké wat ze zeggen. Anderzijds vind ik gewicht niet zo heel belangrijk. Zolang ik niet plots afval of verschillende kilo's op 1 week bijkom, vind ik het voor mezelf wel in orde
@ aankomen. Hier nu + 4.5 ben tevreden. Wat je aan mag komen is ook afhankelijk van je startgewicht. @Snuky mooi buikje hoor, heel normaal zeker bij je eerste @ regelen ehm niets meer alleen ledikantje in elkaar met 36 weken ofzo en wassen rond dezelfde tijd.
@regelen. Moet straks alleen nog even geboortekaartje in elkaar zetten. Cosleeper weer naast ons bed (al wel in elkaar gezet nog van dreumes die er net 3 maand uit is), kleertjes wassen en in de kast leggen en denk dat ik dan al zo goed als klaar ben .
Volgende week heb ik de intake voor de kraamzorg. Moet nog wat rompertjes in maatje 50 kopen en de wasbare luiers aanvullen. Mijn vader komt binnenkort met een busje de spullen van mijn broer brengen. Dat zijn oa aankleedkussen, bedje en kinderwagen. Dus dat wordt voor me geregeld. En nog even de rommel van de meiden uit de commode halen. Ligt nog vol met tekeningen en verkleedkleding. Nog wat dingen wassen straks en dan zijn we ook wel klaar.
Oh ja en het geboortekaartje maakt mijn man altijd. Daar bemoei ik me verder niet mee. Zie ik wel als het af is. Waarschijnlijk net voordat de baby geboren wordt, want hij werkt het beste onder tijdsdruk
O ja wat extra wasbare luiers, die heb ik ook nog nodig ja. Met twee in de luiers kan ik er wel 10 bij gebruiken .
@regelen wij moeten best nog wel wat aankopen. Een ledikantje, autostoel, kinderwagen, draagzak, wasbare luiers,... Deze spullen heb ik nog niet gekocht, omdat ik eerst wil rondkijken op de babybeurs volgende week. In de stad kort bij ons kan je niet zoveel vinden, dus zal ik hoogst waarschijnlijk alles bestellen via internet. Maar dan wil ik het wel op zijn minst met mijn eigen ogen gezien hebben. En ik hoop ook wat uitleg te krijgen daar.
Jep ik precies hetzelfde. Ben 1.75m en ook 6 kilo aangekomen ... @Snuky mooi buikje hoor! Wat balen van de suikers dames.... Als het met dieet onder de controle kan blijven zou fijn zijn!
Qua dingen kopen en regelen.. Wij gaan eerst verhuizen 23 mei en daarna zsm alles aanschaffen (heb al wel wat spulletjes van mn schoonouders thuis) en de babykamer in orde maken. Heb besloten om toch 6 weken van tevoren met verlof te gaan (dan is 7 juni mn laatste werkdag), dan heb ik net even iets meer ruimte om ons appartement in te richten en de spulletjes voor de baby klaar te maken etc. wil dan ouderschapsverlof opnemen en 1 november weer beginnen met werken.
Ik vind het wel heel fijn om te lezen dat er al meerderen hier rond de 5 à 6 kilo zijn aangekomen ❤ gewicht is voor mij best wel een issue, ik kom zooo makkelijk aan en het is altijd al wel een struggle geweest. Zo bang dat al mijn harde werk om op een normaal gewicht te komen straks verloren is. Maar jullie stellen me gerust!
Ik lees dat jullie rond 5-6 aangekomen zijn. Netjes hoor! Ik mag gelukkig het dubbele en dat is dan ook al zo. Zit al aan +10 . Slik ook prednison en dat heeft er ook wel mee te maken. De gyn gaf iig an dat het heel normaal was. Onze kat ligt ‘s avonds op mijn buik en kneed dan aan een stuk door met dr pootjes. Super grappig als ze dan een schopte krijgt
Ik ben geloof ik 7 kg aan gekomen. Dat is voor mijn doen erg netjes. Vorige keren zeker al 10. Kwam altijd op 25 totaal. Heb het geluk dat dat er ook wel af gaat na de bevalling.
Hier in het begin -2 afgevallen. Nu ben ik +2 aangekomen. Dus dat is wel netjes. Regelen/aanschaffen: Hier is alles zo goed als alles binnen (nog van de vorige) wel nog wat dingen verven. In de mei vakantie gaan we lekker aan de klus. We moeten alleen nog een kruik, was/douche spulletjes en nog een stevig matrasje voor in de wieg. Mag van mezelf ook echt niets meer kopen
@ geboortekaartjes bestellen jullie deze online of bij de lokale drukker? Ik heb er niet veel nodig ik zit te denken om het deze keer online te doen. Wie nog tips voor betrouwbare site?
@Snuky Prachtig buikje meis! En het begint bij iedereen laag, daar waar je baarmoeder zit! Begon het ook heel laag en zie nu mijn baarmoeder echt omhoog kruipen/groter worden, je ziet precies vanaf waar de baby begint. Heb je door dat het laag zit ook veel last van vaak plassen? Verder zit het absoluut niet te laag hoor! En een prachtig mooi rondje!
@aankomen, bij de vorige controle twee weken geleden was ik 4,8kg aangekomen en volgens de tabel in het boekje zit dit nog goed, maak mij er ook niet zo druk om. @regelen, we moeten nog wat dingetjes regelen. Zodra de extra studeerkamer af is (waar ze gelukkig eerder aan kunnen beginnen) dan kan mijn zoontje over maar zijn nieuwe kamer en kan ik de babykamer een beetje opfrissen maar gelukkig hoeft er niet veel gedaan te worden. Geboortekaartjes moeten we nog naar kijken, dit doen we gewoon online bestellen. Zoveel hebben wij er ook niet nodig en bij mijn zoontje ging het prima online.
UITGEREKEND 16 juli t/m 31 juli 2019 13 juli ❤ Johanna01 - 23 jaar - 3e kindje [meisje] 14 juli ❤ Gruffalo123 - 31 jaar - 3e kindje [jongen] 15 juli ❤ Pienvd90 - 24 jaar - 2e kindje [jongen] 16 juli ❤ Citygirl1985 - 33 jaar - 2e kindje [jongen] 17 juli ❤ Lolo79 - 39 jaar - 2e kindje [jongen] ❤ Irmiee - 30 jaar - 1e kindje [jongen] 18 juli ❤ Nugget - 27 jaar - 2e kindje [verrassing] 19 juli ❤❤ Duimpje86 - 32 jaar - 1e & 2e kindje [meisje] & [meisje] ❤ Visje1984 - 34 jaar - 3e kindje [meisje] 20 juli ❤ Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje [jongen] ❤ Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje [verrassing] ❤ Lizra - 33 jaar - 2e kindje [meisje] 21 juli ❤ Zonnetje1988 - 30 jaar - 2e kindje [meisje] ❤ Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje [jongen] ❤ G89 - 30 jaar - 2e kindje [jongen] 22 juli ❤ Mirya - 38 jaar - 2e kindje [meisje] 24 juli ❤ Flamingooo - 33 jaar - 2e kindje [jongen] 26 juli ❤ Rozemarijn33 - 33 jaar - 4e kindje [jongen] ❤ Hippopotamus - 28 jaar - 3e kindje [meisje] ❤ EvitaDedu - 32 jaar - 1e kindje [jongen] 27 juli ❤ Paula1984 - 34 jaar - 3e kindje [verrassing] ❤ Ehdi - 28 jaar - 1e kindje [jongen] 28 juli ❤ Paz - 30 jaar - 2e kindje [meisje] ❤ Zonnebloem92 - 26 jaar - 3e kindje [meisje] 31 juli ❤ Snuky - 31 jaar - 1e kindje [meisje] ❤ Miloena - 25 jaar - 2e kindje [verrassing] 1 augustus ❤ Anne8686 - 32 jaar - 1e kindje [meisje] ❤ Jootje221 - 39 jaar - 6e kindje [jongen] ----------------------------------------- Meisje (12) | Jongen (13) | Verrassing (4) ----------------------------------------- Sterretjes: Siamara, LittleSweetGreyBunny93, Famke89, Diien Afspraken: Maart: 28 maart - Johanna01 - bespreking gyn suikertest 29 maart - Lizra - 1e afspraak ziekenhuis 29 maart - Paula1984 - WKZ echo April 1 april - Miloena - controle vk 1 april - Babywens93 - 3D/4D echo 2 april - Snuky - controle vk 2 april - Zonnebloem92 - controle vk 2 april - Duimpje86 - groeiecho 3 april - Irmiee - controle vk 3 april - Mirya - controle vk 9 april - Pienvd90 - controle vk 10 april - Lolo79 - 3D/4D echo 10 april - Lelie89 - controle + 4e meeting Cent.Preg. 10 april - Paz - controle vk 10 april - Ehdi - controle vk 15 april - Nugget - groeicontrole 17 april - Johanna01 - controle vk 17 april - Gruffalo123 - controle vk 18 april - Duimpje86 - groeiecho 22 april - Johanna01 - groeiecho 22 april - EvitaDedu - controle gyn 23 april - Lizra - controle vk 23 april - Zonnetje1988 - controle vk 23 april - Flamingooo - controle vk 23 april - Babywens93 - controle vk 25 april - Mirya - groeiecho 26 april - Pienvd90 - 3D echo vk Om je afspraak erbij te zetten of iets aan te passen, graag Lelie89 taggen met de aanpassing/afspraak (desnoods dikgedrukt).