@Lolo79 sterkte meid! Klinkt heftig hoor. Hopelijk blijft je kleintje voorlopig toch nog even zitten.
@Lolo79 Veel sterkte! Ik duim mee met de andere dames dat jou baby blijft zitten tot minstens 32 weken. Wel goed dat je na de geboorte gelijk iemand krijgt om mee te praten. Wij waren vandaag een dagje gaan inkopen doen en gelijk nog wat spulletjes gekocht voor mijn kleine mannetje. Ik merk dat ik alsmaar meer last krijg van mijn bekken, om maar niet te zeggen dat ik eigenlijk gewoon op ben sinds ik ben thuis gekomen. Ik vrees dat dit soort uitstapjes eerder schaars zullen worden .
@Lolo79 veel sterkte! Hoop heel hard dat de kleine zich voorlopig niet aandient. Gisteren de zolder uitgezocht. Alles... helft mocht naar de stort. Gisteravond lag ik ook te huilen toen ik me moest omdraaien in bed. Veel te wild bezig geweest natuurlijk. Met mij is het altijd vol gas of niets. Vanmorgen ging het wel weer dus alles van 2 verdiepingen naar beneden gesjouwd naar de hal. Mijn paps kwam helpen door het mee te nemen haha heel zijn grote auto vol, hij kon er precies nog zelf bij. Nog 1 rit met spullen uit de schuur en dan zijn we glad opruimwoede 2.0 Oudste heeft aangegeven heel graag op zolder te willen gaan slapen dus dat was mijn trigger om aan de gang te gaan . Echo was weer prachtig ❤
Onze gymnast je ziet het hoofdje en daarboven een voet met been ❤ kont lag weer beneden . Boven het been kijk je recht in navelstreng met bloedvaten erin.
@EvitaDedu, oh ja, jammer is dat hè! Af en toe zo'n uitstapje kan, maar ik merk zelf ook dat ik daarna gewoon kapot ben. Lekker uitrusten nu! @paula1984 wowzie goed bezig!! Maar zelf nog helpen sjouwen joh?! Ik kan al niks meer tillen haha! Fijn dat de echo weer goed was!
Van zolder naar de hal alleen wilde voorbereiden haha. Was al zo blij dat hij kwam halen. Daarna samen alles naar de auto.
Inderdaad jammer. Ik ga zo graag shoppen voor de baby . Er zijn wel zaken die ik via internet bestel, maar het rond snuisteren in winkels vind ik toch veel leuker. Nu, terwijl ik uitrust, is kleine man dubbel zo actief. Hij moet geloof ik nog wat schade inhalen
Ik vind het knap! En ja @EvitaDedu, door een winkel lopen en dingen voelen enzo is veel leuker dan via internet. Misschien bewust alleen naar babywinkels gaan tijdens een shoprondje, om het niet zo lang te maken? Of hadden jullie dat al gedaan?
Ik zal straks ook wel weer spijt hebben als ik me om moet draaien in bed. Gelukkig kan ik het er nog steeds afslapen.
@Flamingooo indd hier de keus gemaakt van niet! @EvitaDedu heel naar die bekkenpijn, maar goed even uitrusten!! @Snuky heel vervelend he die vermoeidheid! Hopelijk morgen een fittere dag. En dat je de baby soms iets minder voelt is niet gek, vaak voel je 1/2 dagen later de baby juist weer een stuk sterker/meer/beter. Hier ook 1x in de 3/4 dagen een rustige dag en dan ineens is het weer veel heftiger en sterker. @paula1984 wat fijn dat je controle weer goed was met een mooie echo! Nog maar 4 weken hoef je deze controles toch? Tenzij er natuurlijk wat uit komt. En wat ben je al goed bezig zeg, alles zo opruimen heerlijk. @Tillen kan ik hier nog prima, natuurlijk is het wat zwaarder maar prima nog om te doen, bukken vind ik hier lastiger! @Klussen Hier druk bezig met huis buitenom verven, elke keer met droog weer, lekker mee aan de slag, heerlijke bezigheid!
Nou bukken en tillen is ook echt niet meer aan mij besteed hoor. Mijn rug en bekken hebben het vrij zwaar te verduren met het vele auto rijden. Dus in mijn vrije tijd schuifel ik het liefst de hele dag gewoon een beetje onbelast rond
Meestal doen we dan ook ineens een boel inkopen voor het huishouden en de schoonouders. Plus het is een uur rijden naar de stad, wat het er ook niet bepaald beter op maakt. Ik heb gisterenavond met mijn man besproken dat ik alleen nog een paar keer mee ga om dingen te kopen voor de baby en niks anders meer. @paula1984 's ochtends voel ik me wel iets beter, maar van zodra ik wat rond heb gelopen in huis, is het alweer hetzelfde als de dag ervoor. @miloena fijn dat je nog goed kan tillen. Ik vind bukken ook wel lastiger dan tillen. Als ik een werkje gebukt moet doen, zet ik mij er gewoon bij in kleermakerszit. @draaien in bed: ik slaap al een tijdje met voedingskussen en sindsdien slaap ik veel rustiger, net omdat ik veel minder draai dan anders. Ik begin nu bijna altijd op mijn linker zijde en als ik een keer wakker wordt om te plassen, leg ik me daarna op mijn rechter zijde.
@Lolo79 jeetje meid, sterkte. Hopelijk voel je je gauw wat beter en kun je misschien toch nog wat genieten! @ draaien in bed; dat wil hier allemaal niet meer. Doet echt veel pijn. Ik moet echt een beetje m'n heup optillen, en dan heel langzaam de andere kant op rollen.. Dus slaap nu ook veel met m'n voedingskussen. @ kinkhoest; hier nog over nagedacht en besloten dat ik hem toch wel ga halen. Maandag ga ik er voor bellen, ook omdat onze oudste in augustus naar de basisschool gaat en dan vind ik het toch wel tricky. Over mij; ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ik heb besloten toch al te stoppen ook met stage in overleg met school.. Ik heb teveel last van mijn bekken en kan amper opstaan ook.. Lopen gaat nog aardig als het niet te grote afstanden zijn, maar opstaan vanaf zitten en dan de eerste stap zetten is een ramp. Verder; 30 weken vandaag joehoe!
@Johanna01 wauw dit klinkt alweer mooi 30 weken! Nog maar 1/4e deel te gaan! En goed dat je stage even stop hebt gezegd, hopelijk heb je hierdoor even minder last! @EvitaDedu tillen moet ik natuurlijk ook wel blijven doen, man is vrachtwagenchauffeur en veel weg, dus moet me toch veelal zelf redden. Er zijn toch best vaak situaties zoals boodschappen doen, dochter op de fiets/ in bad etc dat ik tillen moet. En wauw wat lang rijden zeg om je boodschappen te kunnen doen, heb je dichterbij ook geen buurt super als je wat vergeten bent?
We hebben wel een winkeltje in de buurt, maar daar is het aanbod zeer beperkt. Dit is één van de redenen waarom ik ook wasbare luiers heb aangeschaft, omdat buiten voeding hier niet zoveel te vinden is en al zeker geen goede merken als pampers. Een paar dorpen verder is het wel elke zondag markt. Daar kan je vooral veel lokale producten vinden en ook wat huishoudelijke producten. Ook de lokale apotheek heeft maar een heel beperkt aanbod. Bijna altijd, als ik wat nodig heb, moet je het gaan halen in de stad. Ook moet je er rekening mee houden dat bijna alles duurder is dan in de stad. Dus het loont wel om minstens 1 keer per 14 dagen naar daar te gaan voor inkopen.
Bekken geeft hier ook steeds meer last. Moet echt heel veel rust nemen. Dat niet meer draaien in je slaap met een voedingskussen is heel herkenbaar . Tillen ontkom ik hier in huis niet aan met een dreumes en vervelende kleuter en het huishouden. Dus dat doet mijn bekken echt geen goed helaas. Maandag weer naar de fysio, kijk er naar uit. Hopelijk helpt het.
Wat vervelend @Gruffalo123! Hier ook nog 2 kleintjes, maar hoef ze gelukkig bijna niet meer te tillen. De jongste alleen nog een hupsje de autostoel in, maar verder kunnen ze het gelukkig zelf. Als dat er ook nog bij kwam dan redde ik het lichamelijk helemaal niet meer denk ik.. Hopelijk helpt het wat bij de fysio. Ik mag woensdag weer, hopelijk heeft ze nog wat tips..
@Johanna01 eigenlijk zou ik de oudste ook niet meer hoeven tillen, die kan alles zelf, maar de laatste weken is hij extreem vervelend en moet ik hem vaker dan ik leuk vind ergens vandaan slepen, heen slepen enzovoorts. Met name zusje van 13 maand moet het de hele dag ontgelden, als ik niet oplet plet hij haar of slaat of schopt, duwt, knijpt enzovoorts. Dus ik voel me een halve politierechter hier die die twee de hele dag uit elkaar sleept. Gewoon laten gaan is geen optie, ukkie kan zich echt niet verweren tegen een 4-jarige.
Och jee, herkenbaar haha! Oudste heeft hier ook zo'n fase (aug'15), strontvervelend af en toe en gewoon niet luisteren. Hier mept de jongste wel van zich af als het hem niet zint gelukkig, maar moet er inderdaad wel even tussen af en toe.