Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Johanna01 fijn dat morgen je laatste dagje is! Daarna lekker de rust nemen waar dat mogelijk is.

Hier net contact gehad met de bedrijfsarts. Die adviseert om per direct te stoppen met werken en met verlof te gaan. Voelt heel fijn dat iemand dat nu zegt en dat ik nu echt de rust moet pakken. Donderdagochtend ga ik voor het laatst naar het werk om even gedag te zeggen en laatste dingen te regelen en dan begint het verlof voor mij ook.

zonnetje1988, Visje1984, miloena en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Hoop het ook!

Visje1984 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  3. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Wat goed dat hij dat heeft gezegd!! Hoop dat jij je ook snel weer beter voelt!

4. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Ik heb vandaag weer een heerlijke zwangerschapsmassage gehad! Kan ik mijn werkweken weer fris en fruitig beginne :)

Van de week hoorde ik van mijn moeder dat het nichtje van haar zus was bevallen. Ze vertelde de naam van het meisje (die hebben wij nu als tweede naam, maar eerst was het onze eerste naam). Zegt mijn moeder nou die naam vind ik helemaal niet leuk. Wie noemt zijn kind nou zo! :roflmao: Van binnen moest ik erom lachen! En ondertussen natuurlijk niets laten blijken :cool:
    Ben benieuwd hoe ze gaat reageren als die naam op het kaartje staat:roflmao::roflmao:

5. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @Lizra heerlijk zo'n massage! Fijn dat je ervan hebt kunnen genieten.
    Wel grappig, die namenkwestie :roflmao:.

@Gruffalo123 goed dat de bedrijfsarts je nu geadviseerd heeft om per direct op zwangerschapsverlof te gaan. Geniet ervan!

@Johanna01 fijn dat het morgen jou laatste dag is en dat je daarna wat kan rusten.

@miloena wat leuk dat de controle weer goed was :thumup:

miloena vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Lizra klinkt heerlijk die massage!

7. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @miloena Ik heb Rhesus kleine c negatief dus ik moest laatst ook weer bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak tegen het bloed van de kleine. Bij mijn zoontje gelukkig niet en ik hoop nu weer niet. Anders moet ik om de zoveel tijd bloed laten prikken om het in de gaten te houden.
    Hoop voor jou dat de prikken niet hoeven dit keer!

@Johanna01 Wat fijn morgen je laatste stagedag!

@Gruffalo123 Wat fijn ook voor jou dat je snel je rust kan nemen! Sta je er zelf ook wel achter dat je eerder met verlof gaat?

@Lizra Heerlijk zo’n massage! Ben ook benieuwd hoe jouw moeder gaat reageren.:roflmao:
    Vind het ook echt tof dat jullie alsnog gewoon voor die naam gaan (ook al is het een tweede naam). Je kan er ook onzeker door raken.

8. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    UITGEREKEND 16 juli t/m 31 juli 2019

13 juli
    Johanna01 - 23 jaar - 3e kindje [meisje]

14 juli

Gruffalo123 - 32 jaar - 3e kindje [jongen]

15 juli

Pienvd90 - 24 jaar - 2e kindje [jongen]

16 juli

Citygirl1985 - 33 jaar - 2e kindje [jongen]

17 juli

Lolo79 - 39 jaar - 2e kindje [jongen]
    Irmiee - 30 jaar - 1e kindje [jongen]

18 juli

Nugget - 27 jaar - 2e kindje [verrassing]

19 juli

❤❤ Duimpje86 - 32 jaar - 1e & 2e kindje [meisje] & [meisje]
    Visje1984 - 34 jaar - 3e kindje [meisje]

20 juli

Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje [jongen]
    Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje [verrassing]

Lizra - 33 jaar - 2e kindje [meisje]

21 juli

Zonnetje1988 - 30 jaar - 2e kindje [meisje]
    Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje [jongen]

22 juli

Mirya - 38 jaar - 2e kindje [meisje]

24 juli

Flamingooo - 33 jaar - 2e kindje [jongen]

26 juli
    Rozemarijn33 - 33 jaar - 4e kindje [jongen]
    Hippopotamus - 28 jaar - 3e kindje [meisje]
    ❤ EvitaDedu - 32 jaar - 1e kindje [jongen]

27 juli

Paula1984 - 34 jaar - 3e kindje [verrassing]
    Ehdi - 28 jaar - 1e kindje [jongen]

28 juli

Paz - 30 jaar - 2e kindje [meisje]
    Zonnebloem92 - 26 jaar - 3e kindje [meisje]

31 juli

Snuky - 31 jaar - 1e kindje [meisje]
    Miloena - 25 jaar - 2e kindje [verrassing]

-----------------------------------------
    Meisje (11) | Jongen (11) | Verrassing (4)

-----------------------------------------

Sterretjes:

Siamara, LittleSweetGreyBunny93, Famke89, Diien

Afspraken:

Mei
    8 mei - Lelie89 - controle vk + 6e CP
    9 mei - Nugget - groeiecho
    9 mei - Johanna01 - controle vk
    10 mei - Zonnebloem92 - controle vk
    13 mei - Babywens93 - groeiecho
    13 mei - Lizra - groeiecho
    13 mei - Flamingooo - controle vk
    13 mei - Johanna01 - groeiecho
    13 mei - Zonnetje1988 - groeiecho[
    14 mei - Zonnetje1988 - gyn
    14 mei - Visje1984 - afspraak gyn
    15 mei - Visje1984 - MRI scan
    16 mei - Duimpje86 - groeiecho
    18 mei - Lelie89 - controle vk + 7e CP
    22 mei - Johanna01 - controle vk + groeiecho
    22 mei - Irmiee - controle vk
    22 mei - EvitaDedu - controle gyn
    22 mei - Snuky - controle vk
    27 mei - Miloena - controle vk
    29 mei - Mirya - echo ligging placenta
    29 mei - Miloena - groei echo

Juni
    5 juni - Lelie89 - controle vk + 8e CP
    12 juni - Zonnebloem92 - groeiecho
    13 juni - Lizra - controle gyn
    19 juni - Lelie89 - controle vk + 9e CP

Om je afspraak erbij te zetten of iets aan te passen, graag Lelie89 taggen met de aanpassing/afspraak (desnoods dikgedrukt).

9. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ooooh jij was ook gezellig wakker!!! Ook zoveel vogeltjes gehoord? Ik vond het wel wat hebben. Was ook een verschrikkelijk bed poe, was blij toen het een beetje een fatsoenlijke tijd was en ik kon opstaan haha.

Ik ben nu echt wel KAPOT! Gisteren was ook een hele vermoeiende dag met nog discussie tussen mijn schoonmoeder en zwager, my goodness.
    Het is een lastige familie, iedereen heeft eigenlijk zijn eigen psychische rugzakje. Mijn man is de normaalste van allemaal, haha. ♥ We waren bij mijn schoonmoeder, en mijn man heeft een broer en zus, allebei met aanhang. Zijn zus was zaterdagavond al vertrokken en we hadden gisteren nog even gebeld. Dat was nog wel even goed. De reden waarom ze niet zoveel met ons bezig waren, was omdat ze druk waren met ons nichtje (van 6 maanden) en zich zorgen maken over mijn man (haar broer dus). Want hij is werkzoekend, heeft overgewicht en weet niet wat hij wil qua werk. Dus het leek voor hun alsof hij ook helemaal niet op de baby zit te wachten en doodongelukkig is. Dat is dikke onzin, mijn man is ook helemaal blij met de baby. Tuurlijk, het is lastig dat hij geen werk heeft en daar zitten we soms wel over in. Maar omdat zijn zus hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kan krijgen, zijn wij zelf in hun bijzijn niet mega uitbundig over onze baby. Mijn schoonzus vroeg toen we net aankwamen tenminste wel even hoe ik mij voelde. Maar mijn schoonmoeder niet. Keek wel af en toe naar mijn buikje en als ik zelf iets vertelde over de zwangerschap, dan was dat ook ok, maar ze ging amper op dingen in. Zo jammer, maar ik ben dat soort dingen ook wel weer gewend. Toen mijn man en ik net een relatie hadden, was het ook héél moeilijk. Ik werd niet geaccepteerd en heb meerdere hele gemene e-mails gehad die nergens op sloegen. Ik was echt een soort boeman. Dat was plotsklaps over toen we getrouwd waren. En nu doen ze dus ook een beetje moeilijk. Ik verwacht stiekem dat als de baby er eenmaal is, dat ze dan ook wel weer omslaan.
    Zijn broer was gelukkig wel mega geïnteresseerd in ons. Hij is net zelf 6 maanden geleden dus vader geworden. Maar mijn schoonmoeder en schoonzus blijven soms echt lastig om mee om te gaan.

Sorry voor het lange verhaal. ;) Maar ik zag dat meerdere mensen ernaar vroegen. @Lelie89, @Citygirl1985, @miloena

@Zonnebloem92, welkom thuis!!

@miloena, meh niet leuk, weer zo'n onzekere dag qua beweging voelen. Ben je ook op je linkerzij gaan liggen? Dat schijnt te helpen, maar toen ik vrijdag deed, merkte ik geen verschil.
    En zo ongerust ik vrijdag was, zo druk is de baby vandaag. Echt niet normaaaaaal, zo'n dag heb ik nog niet eerder gehad. Haha! Nu heb ik ook veel gesnoept vandaag, misschien is ze hyper van de suiker? :p Het was dus ook een intens weekend en ben doodop. Dus niet echt mijn dag vandaag.
    Jij deed zwangerscha

@Visje1984 vervelend die harde buiken bij het lopen! En dat lusteloze herken ik goed ja! Je wilt van alles, maar hebt er gewoon geen puf voor. Mijn energielevels lijken ook weer enorm te zijn de afgelopen week. :( En nu lees ik dat je weer bent opgenomen, mehhh! Take it easy hè, meis. ♥ Denk aan je!

@Lizra, ugh wat stom van die verflaag en het extra werk nu!!! Hahaha en wel typisch van die naam! Dan is haar reactie straks extra spannend, hihi.

@Gruffalo123 wat fijn dat je leidinggevende dat heeft aangegeven! Wat een rust zal je dat geven!

Irmiee vindt dit leuk.
  10. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    @ co-sleepers.

Wij zijn ons aan het oriënteren op een co-sleeper, want het is toch wel het beste als ons kindje de eerste paar maanden bij ons slaapt toch?

Ik snap het alleen niet zo goed. Ik vind ze zo GROOT! :eek: En duur. Sommigen zien eruit als een volwaardig bedje/ledikantje en dan heb ik het gevoel van: ja maar we hebben al een mooi bedje, dan koop ik de boel dubbelop!

Heeft iemand een fotootje van jullie co-sleeper of nog tips daarvoor? We hebben überhaupt niet veel plek naast ons bed.

Of zijn er dames bij wie de kindjes meteen op hun eigen kamertje gaan slapen?

11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Gruffalo123 goed dat je deze keuze hebt kunnen maken met ondersteuning van bedrijfarts!!

@Lizra oh wat bijzonder met de namenkwestie! Hoe bizar dat je naam ook word genoemd bij een pas geboren baby uit de 10000000 namen precies die jullie hebben gekozen haha! Kan je moeder vast een beetje aan de naam wennen :roflmao:

@Snuky Jij typt altijd zo lekker boeiend, dus lange verhalen zijn niet zo erg om van je te lezen haha! Maar wat vervelend van je schoon familie! Miss oa doordat het bij schoonzus niet zo lukt dat ze zich dit af vragen en het wat op jullie projecteren. Wonen ze in Duitsland of was dit gewoon een weekendje weg met hun? ( praat me niet van schoonfamilie.. :eek: je hebt ze helaas niet voor t uit kiezen:oops:)
    Heerlijk dan een stuk duidelijker die schopjes he! Ik lig het liefst op rechter zij en voel het meestal al liggend wel, maar zaterdag hielp niks. Gelukkig wel 2 schopjes gevoeld. En vandaag de hele dag door een zeer actief hummeltje! Had gewoon even oplaad kracht nodig dus haha.

@co sleeper; hier voor wiegje naast ons bed gekozen. Niet direct vast aan bed dus. Met nr 1 ook zo gedaan en soms wilde ze niet slapen, legden we haar wel op het verschoonkussen met eigen dekentje tussen ons in. Zo lag ze wel bij ons maar toch iets veiliger dan bij ons onder dekens.
    Zo hebben we het het eerste halfjaar gehad.

Snuky vindt dit leuk.
  12. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Wij hebben een Ikea bedje waar een kant van af kan. Mijn man heeft dat aan ons bed vast gemaakt ( geen idee hoe) en een opgerolde handdoek in de spleet van de zijkant van ons bed

Snuky vindt dit leuk.
  13. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Bij ons past geen co skeeler naast het bed. Daarom hebben wij voor een Leopold wiegje gekozen met zo een Mozes mandje. Dit lijkt mij handig omdat je dan het mandje ook naast je op bed kan zetten of tussen ons in. Daarnaast lenen we ook van iemand een babynestje.
    De vorige keer hadden we een wiegje, maar die stond steeds aan het voeteneind. Niet echt ideaal na een keizersnede.

Snuky vindt dit leuk.
  14. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Tijdens de kraamzorgintake gaf die mevrouw als (budget)tip om gewoon de kinderwagen (reiswieg) te gebruiken als je je kindje de eerste tijd bij je op de kamer wilt houden :)

Bij ons is het de bedoeling dat beeb direct op zijn eigen kamertje slaapt, maar wie weet stap ik daar nog vanaf tzt:D

Snuky vindt dit leuk.
  15. Visje1984

Visje1984 Lid

25 jan 2019
    93
    143
    33
    Vrouw
    Even een korte update. Het bloedverlies is gisteravond heftiger geworden en ik heb vannacht 2 zakjes met bloed gekregen. Er is net bloed geprikt en nu wachten wat mijn hb is.
    Ondanks ik aan de weeënremmers zit, heb ik regelmatig weeën. We gaan het afwachten.

Wij zetten het normale ledikantje naast ons bed.

16. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @co sleeper: wij hebben dat niet aangekocht. We zetten de eerste maanden zijn bedje bij ons op de kamer, dat leek mij het eenvoudigste.

Snuky en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  17. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău

Wat heftig zeg! Ik blijf voor jullie duimen dat de weeën zullen stoppen en dat je snel weer naar huis mag.

Visje1984 vindt dit leuk.
  18. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Wat heb je ook wat meis! Ik duim voor je dat beebje nog even blijft zitten en de weeen nog even zullen stoppen! Hou ons op de hoogte en sterkte meis!!

19. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Oh Meis, bah. Ik ben blij dat je in het ziekenhuis bent en bloed kunt krijgen. Ik denk aan je, hopelijk komt alles goed

20. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Oh nee, ik ben ook ijverig aan het duimen dat de kleine nog bij je in de buik blijft! Veel sterkte voor jullie!

Deel Deze Pagina