Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.487
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    31 weken! :D

Hier sowieso medisch in het ziekenhuis wegens fluxus bij de eerste, en weer diabetes nu. Ziekenhuis is hier 10 minuten rijden vandaan.

Ook verschillende oppasmogelijkheden, dus er is altijd wel iemand die hier snel kan zijn inclusief buren waar we goed contact mee hebben :)

EvitaDedu, Snuky, Irmiee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Snuky als je een keer een hele snelle bevalling gehad hebt is de kans heel groot dat een volgende net zo snel of sneller gaat. Die kans wordt nog groter als je snel na de bevalling weer zwanger raakt. Ben dus heel benieuwd hoe snel het zal gaan. Vond de vorige bevalling qua weeën wel heel chill, stuk of zee weeën gehad in drie kwartier en toen hing het kind er al bijna uit. Als ik terug kijk heb ik waarschijnlijk van de hele ontsluitingsfase niets gemerkt en voelde ik het pas toen er persweeën kwamen :rolleyes:

3. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Bevalling, ik wil graag weer poliklinisch bevallen. Ik vind het een fijn idee dat als er iets mocht gebeuren dat we al in het ziekenhuis zijn. Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat verlopen. Bij mijn eerste duurde het vanaf moment van vliezen breken tot hij er uit was bijna 12 uur. Hij werd uiteindelijk met de pomp gehaald omdat hij in het vruchtwater had gepoept maar anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd. Ik heb uiteindelijk ook voor een ruggenprik gekozen want de pijn werd echt ondraaglijk voor mijn gevoel.:o:

@Rozemarijn33 Ach wat een ontzettend nare ervaring:( Hopelijk kan de pop poli je op een goede manier begeleiden zodat je het kan verwerken.

@Gruffalo123 Wow, dat is een snelle bevalling zeg! Lijkt mij aan de ene kant ook wel weer eng, maar misschien voelt het anders als het je derde of vierde kindje is? Dan ben je misschien toch iets zelfverzekerder.

Hier trouwens een 30 weken dansje!

Snuky, Irmiee en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  4. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Half in mijn slaap het berichtje afgemaakt haha. Maar bedoelde of ik het ziekenhuis haal, hier ook na het breken van de vliezen was ze er binnen 3 uren. Waarvan een ritme met de ambulance naar het ziekenhuis en bij binnenkomst direct mogen persen en daar was ze in 10 minuten. Daarom dit x wel iets angst of ik het ziekenhuis überhaupt wel ga redden!

@Snuky wat super leuk ben je ook begonnen met zwanger en fit? Leuk he het zwemmen met lotgenoten haha! Ik vind het echt zo leuk om te doen.

@Rozemarijn33 wat een nachtmerrie meis, heel heftig om dat te moeten doormaken !! :( heel logisch dat dit met de bevalling ter uiting komt! Hopelijk weet de pop poli je hier goed in te ondersteunen!

EvitaDedu en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  5. babywens93

babywens93 Niet meer actief

@Rozemarijn33 Jeetje, wat een traumatische ervaring! Vind het echt heel erg voor je & helemaal rot dat die herinneringen toch steeds terug komen in pijn momenten. Dikke knuffel.

@Snuky Wat heerlijk lijkt me dat. Leuk dat het zo goed is bevallen. Wil binnenkort ook een keer gaan. :D

@Gruffalo123 Wat een snelle bevalling zeg! Ben wel benieuwd hoe snel het dit keer zal gaan dan. :p

Ik heb altijd gezegd: ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar ik ga nu heel erg twijfelen. Weet natuurlijk helemaal niet wat mij/ons te wachten staat.
    “Voordeel van een eerste?” :p
    Misschien begin ik wel thuis & als ik denk, nee dit gaat hem niet worden, dan alsnog naar het ziekenhuis? Ga het nog overleggen met de vk. Maandag een groeiecho. Voel het getrap laag, dus denk dat meneer nog lekker met zijn voetjes naar beneden ligt. Door jullie draaipoging verhalen, word ik toch een beetje naar. :roflmao:

EvitaDedu en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  6. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Zou het zeker zo doen. Gewoon thuis starten en aankijken @babywens93 als je een gewone bevalling hebt dan is thuis met je vk heel fijn, denk ik. En als je niet extreem ver van het ziekenhuis woont, ook niet erg

babywens93 vindt dit leuk.
  7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @babywens93 als je in de buurt van het ziekenhuis woont is thuis proberen zeker een idee!

8. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.487
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoppetee, ik logte net even in op mijn zilverenkruis, want had van de week na het zetten van de kinkhoest prik gewoon de factuur ingediend bij declaraties. Had nu een bericht dat ze de 32,50 naar me terug overmaken, is weer een meevaller. :D

9. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Jemig, wat heftig idd. Ik kan me dat ook zo voorstellen. Ik heb zoiets gelukkig nooit meegrmaakt maar het hele iedereen kijkt, voelt en bemoeit zich met jouw vagina heeft er bij mij al ingehakt. Hopelijk lukt ontspannen en anders gewoon voor pijnstilling gaan lijkt me.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  10. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Ik wil thuis bevallen. Dit is onze laatste en ookal werd ik medisch tijden de eerste bevalling, ik zie het zo voor me deze keer. Ik klapte dicht in het zkh en daardoor namen de weeen af en kreeg ik geen persweeen.

Ik wil ook beter luisteren naar mijn eigen wensen ipv 'maar zo relaxed mogelijk' zijn. Ik vond alles best bij 1e; student vk doet mijn bevalling? Is goed. Oh het is handig voor jullie als ik op bed lig? Ok.

Overigens hebben wij hetzelfde issue, de oppas voor mn oudste woont uur rijden. En we kennen nog niemand in onze nieuwe buurt.

Wij hebben het nu hopelijk met een gastouder opgelost die stand by wil staan tijdelijk maar die afspraken moeten nog gemaakt worden.

Gat in de markt wellicht? Bureautje opzetten dat 24/7 bereikbaar is voor opvang van oudste kindjes tijdens bevallingen?

11. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Hihi ik ook! Ook qua uiterlijk. (Mijn dochter is echt zo mooi, maar echt he hihi)

Maar ook qua karakter. De 1e zwangerschap was gepland, deze niet. Bij de 1e was ik heel relaxed, bij deze zwangerschap heb ik een burn out doorgeworsteld. De 1e is heel rustig meisje, sliep meteen goed, ik herkende al haar geluidjes en onze band was in de buik al voelbaar. Bij deze zwangerschap ervaar ik dat toch anders.

En tsja een zwangerschap heeft ook effect op een baby, het is er al 9 maanden bij. Dus ben heel benieuwd daarnaar.

12. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    30-weken-dansje vandaag :D

Ik twijfel ook enorm over thuis bevallen. We wonen 10 minuten van het ziekenhuis dus dat is wel fijn. Maar ik las dat 50% van de vrouwen die hun eerste bevalling thuis doen, alsnog naar het ziekenhuis moeten. En wat als het dan echt mis gaat, spoed wordt etc.. :p ik ga denk ik gewoon in het moeder-kindcentrum hier kijken en dan beslissen.. Maar het intieme van thuis spreekt me heel erg aan!

EvitaDedu, Rozemarijn33, miloena en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Klinkt op zich niet héél verkeerd. :) ;)

Ik ben stiekem toch wel erg benieuwd naar de bevalling. Zoals ik nu ervaar hoe het is om zwanger te zijn en leven in je buik te voelen (MAAAAAAGISCH) ben ik ook wel benieuwd hoe een (erge) wee voelt. Klinkt dat gek? ;) Het liefste wil ik de bevalling zo natuurlijk mogelijk, dus zonder pijnstilling, maar geen idee hoe het loopt natuurlijk. Ik begin ook steeds nieuwsgieriger te worden naar de kleine en hoe ze eruit ziet! ♥

Irmiee en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  14. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Haha het zal er toch uit moeten dus het nadenken over weeën is opzich helemaal niet gek, die zullen er vast van toepassing zijn!
    Hier ook nadrukkelijk eerste zws ingegaan al heb ik nog zo'n pijn geen medicatie. Tenzij het medisch echt echt moet. Maar niet omdat ik huil van de pijn. De 1e ook helemaal doorstaan zonder en sta er nu de 2e x weer precies zo in

Snuky en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  15. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Vogeltje90 klopt dat een groot deel van de thuisbevallingen van een eerste in het ziekenhuis eindigen, maar dat is meestal vanwege niet vorderende ontsluiting of dat er toch onverhoopt meconium in het vruchtwater is. De echte noodsituaties zijn gelukkig heel erg zeldzaam.

Vogeltje90, babywens93 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Snuky is niet gek hoor dat je je dat afvraagt, had ik ook met de eerste. :D

babywens93 en Snuky vinden dit leuk.
  17. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @Snuky ik ben ook heel benieuwd hoe een hevige wee zal aanvoelen. Ik heb nog nooit in mijn leven echt hevige pijn gehad, dus ik kan me er niets bij voorstellen.

Ik wil ook graag zo natuurlijk mogelijk bevallen, dat lijkt mij het beste voor ons kindje. Al weet ik niet hoe ik zal reageren op de weeën. Maar dat zien we dan wel weer.

18. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Het mooie van een bevalling is wel: als je je baby op je borst hebt liggen (en alles is helemaal ok) dan is alle pijn die je gehad hebt weg. Heel cliché maar echt waar.
    Daar houd ik me dus ook heel erg aan vast, die positieve gedachte

EvitaDedu, miloena, Vogeltje90 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier na 12 uur weeën en nog steeds maar 2 cm ontsluiting bij eerste naar het ziekenhuis gegaan. Kon niet meer en heb gekozen voor een ruggeprik.
    Heerlijk en totaal geen complicaties van gehad.
    Bij de 2e ging het zo snel dat het niet mogelijk was pijnstillers te geven em dus natuurlijk bevallen .
    Denk deze keer over beide na en heb nog niet besloten wat ik wil.
    Edit @Rozemarijn33 helemaal waar :)

20. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Precies dit ja!
    Ik ben ook niet een "pieperd" wat pijn betreft en ik heb over het algemeen weinig pijn moet ik zeggen. Hoewel...Ik heb wél 2 jaar geleden tijdens een hevige longverkoudheid mijn middenribspiertjes gekneusd of gescheurd. Oh my goodness, dat was wel echt nasty! Ik móést hoesten maar het deed zooooo'n pijn. Toen zat ik uiteindelijk onder de tramadol. Elke beweging deed anders pijn. Brr, dat was horror. :p

Deel Deze Pagina