Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ja dit! Ik kijk enorm uit naar dat moment! ♥ En ik las al dat je bij elke wee kunt denken: "deze komt nooit meer terug" en "dit brengt me weer dichter bij mijn kindje". Vind ik ook een mooie gedachte!

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Snuky pijn van weeën is ook echt niet te vergelijken met alle andere soorten pijn. Ik vond van de tweede de laatste 3 weeën wel pijnlijk (heb ook wel een keer geschreeuwd bij het persen :oops:), maar tussen de weeën door nergens last van en kon gewoon kletsen en grappen maken met manlief. De eerste paar weeën voordat ik begon met persen waren toen ook prima te doen.
    Bij de eerste vier uur lang in een weeën storm gezeten (wel natuurlijk, dus zonder weeën opwekkers of zo) en dat was niet vol te houden. Ondanks dat ik goed tegen pijn kan en geen pijnstiller wilde heb ik toen na 4 uur toch gesmeekt om pijnstilling en toen een morfine pompje gekregen. Die was heerlijk, kwam eindelijk rust tussen de weeën in :D. En de pijn was er toen nog wel en echt niet minder, maar het boeide me niet meer :roflmao:.

Lelie89 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  3. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Aww, zo'n weeënstrom klinkt ook echt wel heftig ja. Je weet op dat moment dan ook niet hoe lang dat allemaal gaat duren hè?

Hier in het ziekenhuis kun je alleen een injectie in je been krijgen (met een stofje beginnend met p, ben de naam kwijt) of de ruggenprik. En bij die injectie kan de baby een ademdepressie krijgen. No thanks! :O

Hoe staat het trouwens met jullie cravings? Ik heb de laatste 2 weken echt zooooo'n zin in cola, echt heel slecht! :cry:

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Die prik is pethidine, daar zou ik zelf ook niet voor kiezen. Duurt ook lang voor het uitgewerkt is. Dat morfine pompje wat ik had, had als voordeel dat het na enkele minuten alweer ging uitwerken, dus bij het persen ging de pomp uit en had de baby nergens last van. Daarom ook daar voor gekozen toen. Ruggenprik mag ik niet hebben, dus als er ooit een keizersnede moet, moet die onder algehele narcose.
    Maar meestal krijg je geen weeën storm, dus komt vast goed met jouw bevalling Snuky!

Snuky vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook in het ziekenhuis bevallen, moet ook wel aangezien ik problemen heb met het stollen van mijn bloed.
    Ziekenhuis is een halfuur rijden ongeveer, alleen het nadeel is dat het een 1baans 80 weg is richting het strand, dus in de zomermaanden druk en veel mensen met caravans.
    Ik wil eigenlijk weer een ruggeprik, maar aangezien mijn ontsluiting zo snel ging de vorige keren ben ik bang dat ik het niet red voor een ruggeprik, daarom wil ik voor de zekerheid een Tens aanschaffen om te proberen.
    Iemand ervaring met de Tens?

@cravings: snoep! Al vanaf het begin eigenlijk.

6. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @Gruffalo123 waarom mag je geen ruggenprik?

Ik moet me nog eens inlezen in een tens, geen idee wat het is :p

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik heb bij een onderzoek met een ruggenprik in het verleden een hele heftige reactie daarop gehad waardoor ik ondanks meerdere herstel pogingen twee maanden lang plat heb moeten liggen met afschuwelijke hoofdpijn en misselijkheid. Kans is heel groot dat ik bij pijnstilling met een ruggenprik dezelfde reactie weer krijg en dan kan ik dus twee maanden lang weer helemaal niets. Voor mij dus nooit meer een ruggenprik.

8. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik heb pethadine gekregen bij de jongste. Toen kon ik eindelijk ontspannen en verliep de rest ook vlotter. Ze zetten hem alleen als je nog genoeg tijd hebt, en niet als je bijna moet persen. Dan is het gevaarlijk voor de baby. Dochter had gelukkig nergens last van.

De middelste moest met de pomp gehaald worden, heb een ruggenprik gehad die niet werkte, en met haar ging het niet zo best. Was ook een lange bevalling ( zaterdag tot dinsdagochtend)

9. Rozemarijn33

Oh gatver. Nee dat zou ik dan ook nooit willen

10. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Gruffalo123 Dan zou ik ook geen ruggenprik meer willen, nee. Wie weet hoe je daar op gaat reageren dan!

Wat betreft cravings, hier heb ik geen last van. Bij de vorige zwangerschap ook niet echt. Heb trouwens wel een tijdje gehad dat ik veel sinaasappels/mandarijnen at, maar ik moest het niet persé eten ofzo.

11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @cravings ben net van mijn malteser verslaving af :p. En ik blijf verslaafd aan chocolade vlokken op brood, er gaat een pak vlokken per week door :eek:.

Snuky vindt dit leuk.
  12. Rozemarijn33

Momenteel geen cravings want ik krijg overal het zuur van. Zoet vond ik vanaf het begin al niet lekker meer. Vooral zout vind ik lekker

13. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kan mij moeilijk inhouden wat betreft zoetigheid; chocola, koekjes, snoepjes...maar eigenlijk niet anders dan voor mijn zwangerschap. Al heb ik wat minder zelfbeheersing.

14. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Rozemarijn33 wow wat mega lang van zaterdag tot dinsdag. Echt alle dagen ook heftige weeën? Niet te doen zeg! En dat was je 2e kindje? Was je toen over over voor de 40 weken? Zo lang is bijna niet te doen!

@Cravings hier niet echt meer. Wel bepaalde dingen waar ik soms even extra zin in heb maar dat is geen moeten! Dol op kiwi gold en granny appels

15. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wow :eek:

16. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik heb vooral meer honger. Ben al iets van 10.5 kilo aangekomen :( dat gaat er niet allemaal af zijn na de bevalling vrees ik.. Maar echte cravings heb ik niet gehad.

17. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Hier nu precies 4 kilo erbij! Best wel trots op. Maar het zal vast nog wel wat meer worden. Vorige keer totaal 10 kilo aangekomen en met de laatste 4 kilo toen heel veel moeite gehad. 1,5 jaar na de bevalling had ik echt alles eraf en was weer fijn in mn oude huidje.

18. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben nu bijna 8kg aangekomen volgens de laatste controle, maar ik maak mij er niet zo heel druk om. Bij mijn eerste zwangerschap was ik uiteindelijk 12kg aangekomen geloof ik, en ging er redelijk snel weer af. Mocht het nu niet gebeuren dan ga ik wel sporten ofzo.:roflmao:

19. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier al 12 kg erbij. Dat was vorige zwangerschap de eindstand. Vk gaf aan dat het prima is, omdat er de vorige keer en door bv heel veel af is gegaan. Ze verwacht dat dat deze keer ook gebeurt. Dus ik maak me er maar niet te druk over.

Vogeltje90 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  20. Rozemarijn33

Ze is geboren met 41 weken en 4 dagen. Zaterdagmiddag begonnen de weeen. Niet meteen de meest heftige maar wel zo erg dat ik vanaf zaterdag niet meer geslapen heb. Zondag ging zo verder met tijden met hele heftige weeen, en wat minder heftige. ‘S nachts weer hele heftige en maandag zijn we naar het ziekenhuis gegaan, waar ik 1 cm ontsluiting had en ze ons weer naar huis stuurden. Ik heb toen aangegeven dat ik doodmoe was en niet meer kon. Maar moest echt naar huis. Begin van de avond hield ik het echt niet meer, dus terug naar het ziekenhuis. Toen nog maar 3 of 4 cm maar ze zagen wel dat ik er door heen zat en ik mocht blijven. Uiteindelijk dus een ruggenprik gehad, waar ik niks van gemerkt heb qua verlichting van de pijn. Kreeg alleen niet echt goede persweeen, maar dochter haar hartje werd steeds trager dus uiteindelijk een knip en de pomp. Ik kon gewoon niet meer persen, zo moe was ik.

Dit was ons tweede kindje maar de eerste was een geplande keizersnede, dus eerste vaginale bevalling.
    Tweede ging dus eigenlijk best volgens het boekje. Vanaf de 1ste wee 6 uur tot geboorte. Waarschijnlijk omdat het de tweede keer was, ging het makkelijker.

Deel Deze Pagina