Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Zo laat je het wel echt klinken alsof ik (en andere vrouwen die voor pijnstilling kiezen) hun kind niet voorop zetten... Komt een beetje raar over voor mijn gevoel...

@Snuky Zou eerlijk gezegd niet weten of je man ook z’n trouwring af moet doen.

2. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Snuky wauw dat je daar over nadenkt haha, trouwring van jezelf zou ik bij knellen wel afdoen. Schoonzus gaf ook altijd heel streng aan bij knellen af doen anders knippen ze hem af bij het in de weg zitten ( zij werkt in het ziekenhuis) maar zolang je hem goed af krijgt is er geen zorg.

3. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Oh nee ik mag er niet aan denken dat ze die moeten afknippen :confused:. Dan zal ik die veiligheidshalve op voorhand wel uitdoen.

Snuky vindt dit leuk.
  4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

@Rozemarijn33 ik had het berichtje over je verleden helemaal gemist. Wat verdrietig dat je dat hebt moeten meemaken :cry: en dat het nu naar boven komt. Ik hoop dat je echt wat hebt aan de pop-poli.

Fijne Moederdag voor iedereen! Hebben jullie een leuke dag gehad? Ik ben vanmiddag/vanavond gezellig met mijn moeder, vriendinnen en hun moeders naar de dag van het levenslied geweest. Super gezellig! Maar ben wel gesloopt nu haha :o:. En vanochtend knutsels en cadeau van dochter gehad. Was natuurlijk ook leuk :thumup:.

Snuky, Lelie89, Rozemarijn33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Zijn hier trouwens meer dames die last hebben van een lage bloeddruk? Ik heb de afgelopen weken regelmatig dat ik me heel flauw voel en soms zelfs sterretjes zie. Bij dochter had ik dit ook. Vanochtend had ik het ook tijdens een bezoekje aan mn schoonmoeder en die heeft een meter dus meteen even gemeten en toen was het 96/52. Eet maar regelmatig zoute dropjes ook al vind ik die vies haha.

@Gruffalo123 kan dat al indalen op deze termijn? Meestal is dat bij een tweede of meer kindje pas later toch? Ik dacht het deze week ook een paar keer te herkennen van vorige zwangerschap maar dacht ook al dat het te vroeg zou zijn.

6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Flamingooo ja indalen kan al wel met deze termijn bij een tweede en latere, maar ze kunnen nog wel wat makkelijker weer terug. Dochter lag vanaf week 30 ingedaald in stuit en is met 35 weken weer terug gegaan, gedraaid en bijna direct daarop ingedaald in hoofdligging :rolleyes:. Hoef niet te zeggen dat dat niet fijn voelde in 1 dag tijd :roflmao:.

Snuky, EvitaDedu en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ben ik het mee eens.
    Ik was eerst anti pijnbestrijding omdat ik vond dat die pijn er gewoon bij hoort en moeders daar doorheen moesten.
    Uiteindelijk ben ik bij de 2e bevalling ingeleid vanwege flinke zwangerschapscholestase en was ik na 11 weken geen oog dichtdoen vanwege de jeuk (en enorme bekkenpijn waarvoor ik regelmatig in een rolstoel zat) echt op en had ik zonder pijnbestrijding het kind er echt niet uit gekregen, wat een groter risico voor haar was want ze had het zwaar tijdens de bevalling en hoe eerder ze eruit was hoe beter.
    Bovendien zei mijn gyn: waarom zou je pijn willen leiden als het niet nodig is? Zit ook wat in.

@lagebloeddruk: hier ook altijd een lage bloeddruk dus altijd drop in mijn tas.

@ringen: hier allang af.. Vind het sowieso niet zo lekker zitten :roflmao:

Wij hebben vandaag een drukke dag gehad (druk weekend ook wel) vandaag met de hond naar het strand geweest, paardgereden, meubelen van de babykamer in elkaar gezet, spullen uitgezocht en wat babyspul gewassen... en toen was ik versleten. Merk wel dat niet alles meer zo makkelijk gaat en daar wil ik niet aan toegeven.

Fijne moederdag dames! Hier 29 weken vandaag.

zonnetje1988, Snuky, Gruffalo123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @Flamingooo hier ook een lage bloeddruk, maar ik heb dat bijna altijd standaard. Ik heb er meestal weinig last van, tenzij die plots daalt. Veel water drinken, dat helpt bij mij wel wat. Ik heb persoonlijk liever dat de bloeddruk wat lager is, dan te hoog. Dat geeft tenminste geen gevaar voor de baby.

Rozemarijn33 en miloena vinden dit leuk.
  9. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Oh wauw, ik lees deze update nu pas! Sorry. Hopelijk gaat het allemaal nog steeds voorspoedig. Fijn dat de bv en het buidelen goed gaat. Sterkte gewenst met dit prille geluk.

Visje1984 vindt dit leuk.
  10. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Wij hebben ook co sleeper. Ff geen idee wat het merk is, maar ik vond het eruit 3x per nacht, bukken, tillen en na bv terugleggen zo gedoe vorige x. Nu lekker naar me toe schuiven en klaar.

Na 6 wk sliep onze dame al op haar eigen kamer. Ik werd wakker van ieder zuchtje, dus was goed zo. Nu slaapt ze soms heerlijk in de middag met mij of als er echt iets is. Ziek oid.

Bij deze kleine man wil ik kijken hoe het loopt.

Qua bevallen heb ik een wee nooit echt als intens pijnlijk ervaren. Ze komen en gaan. En in zkh gingen ze voornamelijk dus alleen nog maar haha. Dus vandaar thuis bevallen. In mn eigen bubbel. Niet te veel vreemden en toeters en bellen.

Maarja uiteindelijk is zkh 20 min rijden. Prima.

Snuky vindt dit leuk.
  11. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Yes, ik heb ook lage druk. Niks aan te doen verder behalve goed drinken ook. Daar merk ik het aan.

Is verder ook niet erg. Hoog wel, laag is nooit erg. Tenzij je een open wond hebt of flauwvalt en verkeerd valt. Daar wel op letten dat je wel snel ff gaat zitten.

EvitaDedu vindt dit leuk.
  12. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook een normale tot lage bloeddruk. Lekker om zoute dropjes te mogen eten :-D

Vandaag 30 weken. Time flies!

En weer aan de slag voor de laatste vier weken. Ik zie er wel een beetje tegenop....

miloena, Snuky, Irmiee en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Mirya succes! Aftellen is echt begonnen!

@Rozemarijn33 wat ontzettend erg wat je is overkomen en dat het zelf nu nog uitwerking heeft in bepaalde situaties. Ontzettend dapper en knap dat je erover praten kan!

@ indalen. De eerste lag ingedaald met 29 weken en vast met 33 weken.
    De tweede is pas indaald de avond voor de geboorte/tijdens de ontsluitingsfase.
    Had ook een ik moet gaan liggen als mn vliezen breken advies van de vk toen.
    Deze keer ligt mini alleen in stuit of overdwars dus afwachten.

@ bloeddruk is hier altijd zn 110/75 dus perfect. Ben gelukkig niet licht in mn hoofd. Lijkt me zo naar voor degene die dat wel hebben.

@Snuky leuk he! Prachtig dat soort waslijnen.
    Ik heb gisteren op de site van h en m alles wat ik leuk vind in de newborn lijn onder favorieten gezet. Zo kan ik uit mn kraambed bestellen :D mag de kraamzorg het wassen :D

miloena, Snuky en EvitaDedu vinden dit leuk.
  14. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb ook altijd al een lagere bloeddruk dus heb er gelukkig niet zo heel veel last van. Maar zoute dingen eten helpt meestal wel als je je lichthoofdig of duizelig voelt.

Indalen; hier is de kleine ook sinds vorig weekend ingedaald, de vk heeft het bij de controle gecontroleerd. Volgens mij niet vast maar hij blijft wel echt laag liggen wat niet ten goede gaat van mijn blaas.:|

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Lelie89 dat is idd niet fijn voor je blaas :| wel fijn dat de kleine de goede kant op ligt:)

16. Visje1984

Visje1984 Lid

25 jan 2019
    93
    143
    33
    Vrouw
    Zo even bijgelezen, maar weet niet meer waarop ik allemaal op wil reageren.

Bij de eerste heb ik een draaipoging gedaan. Deze is niet gelukt, volgens mijn man was een draaipoging heftiger voor hem om mee te maken dan de keizersnede.

Ik probeerde net om mijn verhaal op papier te zetten, maar dat lukt me nog niet.

Gisteren heb ik heel veel gehuild. Ik weet niet of dat de kraamtranen of de emoties zijn. 10x Op een dag huilen is weinig

Gisteren wel een heel mooi cadeautje gehad van mijn dochtertje.

Vandaag gaan wij verhuizen van ziekenhuis. Mijn dochtertje doet het zo goed dat ze naar de medium care mag. En dat hebben ze hier niet

Dames, geniet van je zwangerschap. Ik mis het gekrioel in mijn buik wel.

Bijgevoegde bestanden:

zonnetje1988, Lolo79, miloena en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ach Meis, huilen mag. Je hebt ook nogal wat mee gemaakt... laat het maar er uit komen, het is heel wat om te verwerken allemaal. Hopelijk gaat de verhuizing soepel voor jullie. Wel heel fijn dat je dochter het zo goed doet dat ze naar medium care mag.

18. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws dat je meisje het zo goed doet dat ze naar de medium care mag ❤❤

19. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Jeetje lieverd, je hebt ook zoveel meegemaakt de afgelopen weken. Je leeft nog steeds in spanning, dus laat die tranen maar rollen hoor. Ik hoop dat jullie verhuizing soepeltjes zal verlopen & wat super fijn dat je sterke kleine meisje het zo goed doet.

@Lelie89 Wel fijn dat ukkie goed ligt maar idd voor je blaas is het wat minder. :eek:

Bloeddruk: Elke controle was mijn bloeddruk prima, maar de laatste dagen ben ik ook wat duizelig en beetje futloos. Vanmiddag weer controle, dus ben benieuwd.

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Visje1984 huilen mag meis, je hebt ook bizar veel meegemaakt. Dat laat niemand onberoerd! Neem echt de tijd om dit alles te verwerken.
    Wat een super fijn nieuws dat je meisje al naar de medium care mag, dat is echt al heel snel voor de termijn waarop ze geboren is.

Deel Deze Pagina