Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Poeh dat slaapgebrek lijkt me echt pittig!

Wij zijn al uit de naam :) het kan nog wisselen maar omdat we hem voor onszelf al zo noemen en aanspreken denk ik niet dat we dat nog gaan doen:p

Vocht vasthouden heb ik nog niet echt, alleen als ik het heel warm heb..

Het geboortekaartje hebben we zelf gemaakt, die is al af. Moet alleen nog achter een adressenlijst aan, niet mijn favoriete klusje..

Gisteren een superleuke babyshower gehad ❤ er waren cadeautjes, lekker eten en we hebben een geboortebord gemaakt. En de oude garde heeft rompertjes versierd :)

Bijgevoegde bestanden:

Snuky, Citygirl1985, EvitaDedu en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @miloena geboortekaartje wil ik met 36 weken mee bezig, heb al wel een idee, maar moet nog uitzoeken of dat kan.
    Naam zijn we helemaal over uit, al vanaf dag 1. Staat zelfs al geborduurd op zijn geboortetegel :).

Snuky, Rozemarijn33 en miloena vinden dit leuk.
  3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Vogeltje90 leuk dat bordje! Ga je die straks buiten ophangen?

4. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ja, de bordjes komen nog op een witte paal. En die komt dan in een pot voor onze ingang te staan :)

Snuky, babywens93, EvitaDedu en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Gruffalo123 fijn dat de moestuin positieve energie gaf!!

@Vogeltje90 wat leuk zn verrassing. Hoe is je babyshower geweest?

Wij zijn gisteren naar de dierentuin in Rhenen geweest. Ging mn bekken goed, had ik het extreem benauwd :| echt alsof er een riem om mn ribben zat. Maar goed met door mijn lieve man georganiseerd 3x terras pauze met bijbehorende lekkere versnapering ben ik toch rond gekomen :) en kids en wij hebben het leuk gehad :)

@Snuky als je due kramp vaker krijgt zou je magnesium kunnen gaan innemen extra dagelijks.

@Kids vroeg wakker. Onze oudste is vanaf geboorte een vroege vogel. Toen hij zo klein was tot 2 was 04.00 geen uitzondering.
    De jongste kwam 5 a 7x per nacht tot hij 18 mnd was.
    Nu is het meestal 05.30 hier. Maar ze slapen door dus prima.
    Om 05.45 gaat hier toch de wekker.

@miloena hier wel al wat leuke kaartjes gezien. Beetje afhankelijk wat het word wat de uiteindelijke keuze word.
    Namen nog niet 100% we werken eraan :D

6. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Wij zijn uit de naam. Heel hard aan het twijfelen geweest maar man had uiteindelijk een grote voorkeur, dus daar gaan we voor. Hij is ook begonnen met de schetsen voor het geboortekaartje. Wordt leuk!

Slapen was hier ook altijd drama met de kinderen. Jongste kruipt nog wel eens tussen ons in, maar slaapt dan gelukkig wel weer verder. Maar als baby/peuter waren vooral de meisjes echt nachtbrakers. 10x wakker was heel normaal

EvitaDedu en paula1984 vinden dit leuk.
  7. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Snuky Ik heb ook een paar keer kramp gekregen in mijn kuit. Zo erg zelfs dat ik er twee of drie dagen last van heb gehad. Het is alweer even geleden dus ik hoop dat het nu weg blijft. Anders inderdaad magnesium proberen.

@Gruffalo123 Wat lastig als je alles al geprobeerd hebt...hopelijk is het gewoon een fase en is het snel voorbij.

@Vogeltje90 Super leuk dat bordje!

@miloena Misschien helpt het om je voeten in een voetenbadje te doen en je voeten omhoog houden als je zit of ligt. Dat bevordert de doorbloeding en kan er voor zorgen dat het vocht minder wordt.

We hadden wel voor allebei de geslachten een naam maar mijn man twijfelde toch wel een beetje over de meisjesnaam, of het niet te buitenlands zou klinken (Oost-Europese naam). Maar we zijn nog steeds geen leukere/betere naam tegen gekomen dus misschien dat het alsnog wel gewoon die naam wordt.

Geboortekaartje deden we bij ons zoontje ook pas na zijn geboorte dus ik denk nu ook weer. Ben af en toe aan het kijken maar ik vind ze allemaal net niet.

Snuky vindt dit leuk.
  8. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @paula1984 Leuk naar Rhenen! Dat is hier in de buurt en we hebben van mijn man zijn werk vrijkaartjes gekregen dus daar gaan we ook binnenkort naar toe.
    Jammer van je benauwdheid maar fijn dat jullie wel een heel leuke dag hebben gehad!

@Rozemarijn33 Echt bijzonder dat je man de kaartjes zelf maakt! Wij zijn allebei helaas niet zo creatief.

Rozemarijn33 en paula1984 vinden dit leuk.
  9. paula1984

@Lelie89 wij hebben een abonnement dus zomaar een paar uurtjes is dan ook niet zonde van het geld :)
    Leuk vrijkaartjes:thumup:

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  10. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Oh dat is helemaal ideaal!

11. Rozemarijn33

Leuk geboortebord!
    Ik denk dat mijn man een vergrote versie van het geboortekaartje in het raam hangt.

Hier in de omgeving veel raamstickers, en om de hoek staat er in de straat een enorme huis hoge opgeblazen baby met blauwe speen op het veldje voor het huis :roflmao:

Lelie89, Vogeltje90 en paula1984 vinden dit leuk.
  12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Zo een grote opgeblazen pop komt er hier niet in :roflmao:. Vorige keer een roze ooievaar op de voordeur, die hangt een jaar later nog :oops:, alleen nu wel aan de binnenkant van de deur.
    Moeten dit keer maar op zoek naar een blauwe ooievaar.

13. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Slaapgebrek: Super rot dat een aantal van jullie daar zo’n last van hebben. Hopelijk gaat het snel beter. Als ik niet genoeg slaap, kan ik echt niet functioneren. :p Gelukkig blijft het nog bij een aantal keer plassen. Val daarna snel weer in slaap.

Vocht vasthouden: Heb hier echt al zo’n last van. Mijn voeten en enkels zijn af en toe echt mega. Ik probeer heel veel water te drinken, maar moet gelijk zoveel meer naar de plee!

Naam: Staat al een tijdje vast. :D

Geboortekaartje: Nog wat aanpassingen doen & dan is het kaartje af.

@Vogeltje90 Wat super leuk gemaakt. Fijn dat het een gezellige dag was.
    Krijgen meerdere van jullie een babyshower? Ik weet dat de mijne eind juni gepland staat.

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  14. Rozemarijn33

Haha dat zou hier ook een eeuwigheid blijven hangen. Verjaardagsslingers ook :oops:
    Zou er ook niet blij van worden, zo’n enorme baby.

15. Rozemarijn33

Nee babyshower doet niemand van mijn vrienden/familie. Voorheen dus ook niet gehad.

Vocht vast houden begint nu ook. Nu nog vooral in mijn handen maar denk dat Mn voeten snel zullen volgen.

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Babyshower krijg ik niet, vorige keren ook niet. Ben er ook niet het type voor :p.

Vocht vasthouden heb ik een klein beetje, merk aan het einde van de dag dat mijn enkels en handen wat dikker zijn maar verdwijnt over de nacht.

17. paula1984

@ babyshower hier ook niet. Nooit gehad.
    Past denk ik ook niet bij ons :D zo ook niet de baby borrel of het kraamfeest. Is gewoon ons ding niet.

Versiering denk ik blauwe if roze vlaggetjes en ballonnen.
    De 2 oudste zijn dol op ballonnen en dat hoort bij feest zegt mijn oudste.

Vocht ja hier nu in mn handen een beetje en gisteren na dieren tuin een beetje in mn voeten. Het valt nog mee gelukkig.

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @paula1984 leuk een dagje naar de dierentuin. Je jongens zullen vast hun ogen hebben uitgekeken!

paula1984 vindt dit leuk.
  19. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wow weer veel geschreven dames!

@Gruffalo123 ik leef echt met je mee. Zo zwaar slaapgebrek... hier helaas ook een meisje dat ons regelmatig wakker houdt ‘s nachts.

We hebben twee namen en kiezen na de geboorte. Geboortekaartje is al af. Een “standaard” kaartje dat ik zelf behoorlijk heb omgebouwd. Was bv. staand, nu liggend haha. Qua versieringen doen we hier een bescheiden raamsticker. Zonder naam; alleen iets in de trant van hoera een jongen ofzo. Hadden we bij dochter ook. En mijn moeder maakt een naamslinger in stof. Maar die is gewoon voor binnen. Geen babyshower (gelukkig!). Vind ik zelf echt verschrikkelijk.

@Snuky mijn zusje is hobbyfotograaf en die wil graag oefenen op mij haha. Dus ik ga wel een soort shoot doen. Heb jij een site ofzo met portfolio? Ben wel nieuwsgierig :oops:. Mag ook in PB.

Ik heb niet echt lichamelijke kwalen. Behalve dat het gewoon zwaarder begint te worden en de buik ik de weg zit. Mentaal zit ik wel even ik een dipje. Ben er heel erg klaar mee. Moet ook nog 5 weken werken en dat vind ik stiekem toch best lang :(

Snuky vindt dit leuk.
  20. paula1984

Ja was nu dit jaar nog niet gedaan.
    Normaal gaan we elke maand soms vaker. Oudste heeft genoten weer en de jongste heeft een nieuwe wagen waar hij inzit zonder non stop te huilen en mopperen. Dus de dag was heerlijk :)

Deel Deze Pagina