@Flamingooo is toch een weekje eerder stoppen een optie? Tot week 36 vind ik altijd echt zo lang door. Zelfs als je je goed voelt.
Oh dat is heel fijn dat het zonder mopperen en huilen kan. Kunnen ze niets aan doen, maar de hele dag huilen werkt onbewust toch door op je zenuwen. Fijn dat dat beter gaat! @Flamingooo jij dus ook nog een nachtelijk spookje in huis. Dat vertellen ze niet van tevoren dat het soms wel een jaar of 5 a 6 kan duren eer je de meeste nachten weer gewoon slaapt . En dan begint het circus bij een volgend kind weer van voren af aan. Gelukkig is onze tweede een engeltje in de nacht. Vanaf vijf maand slaapt ze zo goed als alle nachten door tot ze in de ochtend wordt wakker gemaakt . Als die in de nacht wakker is dan is het omdat ze ziek is of er is echt wat.
Even een vraagje tussendoor. De 5e ziekte kan rond ons termijn toch geen kwaad meer? Het heerst namelijk op mijn werk en bij leerlingen uit mijn klas.
Toevallig gister met vriendin over gehad. Alleen als je geen antistoffen hebt kan het gevaarlijk zijn. Met name in 1e helft vd zwangerschap. Dus miss ff je ouders vragen of je gehad hebt?
Rond deze termijn kan de vijfde ziekte geen kwaad meer. Nog nagezocht vorige week want ik vermoed dat dochter het heeft gehad.
Ik neem dat weekje zelf echt liever als de baby er is dus heeft niet mijn voorkeur. Daarnaast heb ik dan ook nog wat dingen staan waar ik anders een ander mee moet opzadelen. Dat zou ik geen probleem vinden als het lichamelijk niet meer gaat maar “gewoon omdat ik er klaar mee ben” voelt niet goed . Ik heb wel besloten om tussendoor nog af en toe een dagje vrij te nemen! Waarvan als eerste deze vrijdag. En dan gaat dochter gewoon lekker naar het kdv en kan ik echt even bijkomen.
Ah ja, goeie. Dus dat kan ook prima een broekje en een truitje zijn? En oef ja, ik was vroeg wakker vanochtend en wist ook niet meer hoe ik moest liggen. Heb het voedingskussen er toen maar wee bij gepakt, dat ging deze keer wel goed. Lag er helemaal omheen, haha.
OH JA, bedankt voor de reminder!! Dat vergeet ik dus ook steeds. We zijn uit de naam!!! ZOOO LEUK! Manlief noemt haar ook steeds zo, zo lieeeeef. Ik houd het maar bij "aww, baby is wakker" omdat ik bang ben dat ik me tegen mijn familie ga verspreken. Hm, geen tips. Ik merk alleen wel dat ik dikkere enkels heb ja. En vingers al een poosje. Trouwring gaat écht steeds meer knellen, dus echt in de gaten houden...
Leuk dat je zusje op jou gaat oefen! Altijd handig. Ik stuur je wel even een PB met mijn website. Wel naar dat je er mentaal zo doorheen zit momenteel. Knuffel! ♥
@Snuky had over je pyjamavraag gelezen voor die kleintjes. Alle babykleding is zo zacht dat je geen pyjama nodig hebt. Dochter van 14 maand slaapt hier nog steeds gewoon in haar kleren, nog geen pyjama's nodig gehad Ik doe haar dan uiteraard geen spijkerbroek aan in bed . Spijkerbroeken hebben we ook niet vanwege de wasbare luiers. Daarmee heb je wijde elastische broekjes nodig dus alleen leggings, joggingbroekjes en maillot achtige broeken hier.
@miloena ik heb elke zomer last van vochtophoping in mijn voeten. Zoals @Lelie89 zegt, een koel voetbadje doet bij mij wonderen. Doe ik dat niet, dan krijg ik een ellendig zwaar gevoel in mijn benen. @paula1984 heerlijk dat jullie met heel het gezin er een dagje tussen uit zijn geweest. En handig dat jullie een abonnement hebben. @Snuky wat leuk dat jou zus die fotoshoot kan doen. Lijkt me heel aangenaam @Gruffalo123 wat pittig zeg! Hopelijk durft hij snel alleen naar beneden en hebben jullie dan wat meer slaap. Een babyshower wordt hier niet gedaan, geboortekaartjes trouwens ook niet. Hier wordt wel veel aandacht besteed aan het doopsel, dat zal best een groot feest worden. Afgelopen nacht heb ik gelukkig een beetje beter geslapen. Ik ben wel regelmatig uit bed gemoeten om te plassen, maar daarna telkens snel de slaap weer kunnen vatten. @omdraaien: ik wissel van kant wanneer ik terug kom uit de badkamer. Mocht ik een hele nacht op dezelfde zij liggen, dan zou ik helemaal stijf zijn.
Hier net naar een acupuncturist geweest. Voor diverse klachten in de zwangerschap. -maagzuur -te warm hebben (zweten en warme handen) -die pijnlijke plek op mijn buik en rug -bekkenklachten -kramp in de kuiten -vermoeidheid Dus ik ben benieuwd of het gaat helpen... en of ik er wat van merk. Zo heeft ze ook een behandelplan tegen de bevalling aan en speciaal massage technieken voor tijden het bevallen. Daarnaast ook voor het herstelproces een behandelplan. Mocht het nu goed helpen dan ga ik daar zeker over nadenken... Wellicht voor jullie ook een optie ik ben vooral opzoek naar natuurlijke pijnbestrijding methodes omdat ik wat heftig kan reageren op medicatie.
Spijkerbroekjes lijken me sowieso onhandig voor kleine kindjes. Zeker als ze bezig zijn met zindelijkheidstraining vind ik het persoonlijk handiger om ze broekjes zonder knopen aan te doen. Ik heb in het kinderdagverblijf te vaak gezien dat kinderen net te laat op het potje zitten, omdat ze die knopen moeilijk los krijgen.
@Lizra Ben benieuwd of het geholpen heeft! Over de vijfde ziekte, het heerste een tijdje geleden ook bij ons op het kdv en toen zei mijn vk dat het alleen voor de 20 weken gevaarlijk is. @Flamingooo Wat naar dat je er mentaal even door heen zit..kan mij dan voorstellen dat die paar weken dan extea lang aanvoelen. Heb je niet nog vakantiedagen over zodat je een week voor je verlof vakantie kan nemen? Of bewaar je die liever ook voor erna? Ik had het er gisteren met een collega over dat ik al bijna met verlof kon en dat het nog maar 14 dagen werken waren en toen zei ze dat Hemelvaartsdag en Pinksteren vrije dagen waren dus in principe hoef ik nog maar 12 dagen te werken. Dan komt het wel heeeel dichtbij!
@Flamingooo zo zat ik hier ook te denken over mijn verlof! Nog 7 weken te gaan ( inclusief deze week) denk pfff lang zat hoor! Klinkt nog zo lang. Maar het profijt heb je daarna wel weer van lekker langer verlof met baby. @Snuky Ook heel benieuwd naar je portfolio, heb je voor mij ook je website? @Lizra ben benieuwd of het je geholpen heeft! @paula1984 fijn dat jullie er nog even gezellig op uit konden zonder huilende kids! Is wel het aangenaamste als ze vrolijk mee doen natuurlijk! @vocht bedankt voor de tips, had het echt puur zondag in de zon gekregen en gelukkig was het maandag gelijk weer over. Verwacht wel dat het vaker met de warmte zal gaan gebeuren dus bedankt voor de tips!!
@ 5e ziekte is alleen een risico als je zelf geen antistoffen hebt en dan besmet raakt voor je 20 weken zwanger ben.
Leuk @Vogeltje90 die babyshower en het geboortebord Hier geen babyshower, bij de vorige ook niet gehad. Hoeft van mij niet zo en buiten dat heb ik allemaal losse vriendinnen en niet echt een groepje. @Geboortekaartje: Wij hebben vorige week de proefdruk ontvangen en zijn er blij mee dus dat gaat hem worden. @Naam: we hebben 1 naam die we beide wel mooi vinden, dus dat wordt hem aangezien we verder gewoon niet op 1 lijn zitten dus dit was de enige die ons beide aansprak. Of we moeten toch nog wat anders verzinnen, anders blijft het bij deze naam. Is Rhenen leuk @paula1984 ? Wij willen er ook nog een keertje naartoe! Volgende week gaan we nog een weekje weg in NL, dan gaan we naar Slagharen.. zal wel pittig worden ook de hele dag dat geslenter. Hier geen vocht vasthouden gelukkig, alleen maagzuur, veel last van mijn rug en mijn bekken krijgen het wat zwaarder… maar bij mijn dochter zat ik de laatste weken in een rolstoel en kon ik vrijwel niets meer dus het valt nu reuze mee want ik doe gewoon alles nog (alleen dan iets rustiger aan). Mijn dochter (3 en half) poept de laatste tijd steeds ’s nachts in haar luier en dat meldt ze niet waardoor we er in de ochtend pas achter komen. Heel vervelend en vies! Ze is nu bijna een jaar zindelijk overdag en in het begin poepte ze op de wc, maar op een gegeven moment durfde ze niet meer en wilde ze een luier om. Dit hebben we even toegelaten, maar we proberen er nu naartoe te gaan dat ze niet meer in een luier poept en nu heeft ze het er dus niet meer over en poept ’s nachts stiekem in haar luierL Weet niet zo goed wat we nog kunnen proberen, we hebben al zoveel geprobeerd.
@Zonnebloem92 is het alleen poepen in de luier 's nachts of is het ook plassen? Als ze verder redelijk droog is kan je proberen om de luier helemaal uit te laten. Eventueel de eerste weken rond een uur of 10 in de avond nog even laten plassen. Potje naast het bed is dan handig, hoeft ze niet helemaal naar de badkamer. Potje naast het bed is dan ook voor als ze wakker wordt/is en nodig moet, dan kan ze daar zelf op gaan. Is ze gevoelig voor zelf de luier/billen verschonen. Dat zou anders een andere optie zijn. Dat dan heel neutraal benaderen. Ow je hebt gepoept, doe de luier maar even zelf uit en hier is een doekje om je billen schoon te maken. Pakt mama ondertussen je kleren. Als ze het dan vies vindt kan je benoemen dat jij dat ook een beetje vies vindt en dat het voor iedereen fijn zou zijn als ze poept op het potje/wc. Ik ga er wel even van uit dat ze geen poepangst heeft en gewoon durft te poepen op potje/toilet etc. Anders moet je eerst daarmee aan de slag.