38 weken vandaaaaaaaaaaaaag , gisteren nesteldrang alles gepoets van boven na beneden en gewassen savonds kapot maar slapen ho maar , ohhhhh lieverd wanneer kom je nou .
Deze morgen was de bloeddruk 13 over 8. Dus wel iets beter. Ik hou me in elk geval zo rustig mogelijk en check regelmatig
@Ehdi Hopelijk zakt de pijn snel weg en is het wondje genezen voor de bevalling!! @EvitaDedu hopelijk blijft je bloeddruk hetzelfde en stijgt niet meer. Hier was mijn bloeddruk zaterdag met de hitte ook 10 om 10 hoger, dag erna weer keurige bloeddruk. Goed in de gaten houden!
Het probleem hier, is dat ik maar niet van die hitte verlost geraak. In het beste geval zou het einde volgende week even afkoelen. Maar dat valt nog maar te bezien. Ze hadden oorspronkelijk voor vandaag en morgen ook lagere temperaturen gegeven. En wat krijgen we? 34°C
@Lolo79 dat klinkt goed! Knap hoor dat je zo bezig ben @EvitaDedu pff ben blij dat het hier rond de 25 blijft. Kalm aan, voetjes omhoog, watermeloen erbij en misschien wat licht vochtafdrijvende thee?
@Lolo79 jij ook al 38 weken! @EvitaDedu pff wat een hitte. Normaal zou ik heel graag willen ruilen, ik voel me het best op 30+ graden, alleen nu even niet . Hopelijk koelt het snel een beetje af of komt de baby snel en kan je daarna de hitte weer beter aan
Herkenbaar. Ik voel me ook altijd het best als ik in zuid Frankrijk ben en daar alle dagen 30+ graden. Vroeg opstaan, veel sporten, heel actief zijn en heel veel doen. Hier in Nederland ben ik normaliter ook helemaal blij als het 30 graden wordt, maar nu is 22 graden echt genoeg. Voor het eerst dat ik ook niet in pyjama maar in een T-shirt slaap en dan nog bloedheet heb en mijn bed uitzweet . Volgende zwangerschap probeer ik maar weer zo te plannen dat ik in de winter hoogzwanger ben
Ik denk dat ik volgende keer ook maar eens voor een Winterbaby ga . Anderzijds kan en wil ik me nu niet inbeelden dat ik nog zoveel maanden zou moeten wachten om mijn baby te kunnen knuffelen
@EvitaDedu Rustig aan blijven doen met die hitte! @Lolo79 38 weken voor jou, ik hoop echt voor je dat de kleine zich nu snel aanmeldt!
Zo even flinke schrik hier vandaag. Ik was voor controle bij de VK. Alles goed, kindje nog steeds niet ingedaald. Toen de Doppler erop. Hartslag van maar 90 tot 100. Even luisteren en het bleef laag. Op linkerzijde gaan liggen en na een paar minuten trok het bij tot 120. Dus VK ziekenhuis gebeld dat ik kon komen voor een ctg. Tegen mij gezegd dat ik mijn vluchttas moest pakken en met mijn man naar het ziekenhuis moest. Ik snel man en kinderen opgehaald en daarheen. Gelukkig in het ziekenhuis bleek alles goed. Uur lang aan het ctg gelegen met een hele mooie variabele hartslag en gelukkig geen enkele dip in de hartslag. Mag dus weer naar huis. Geschrokken, maar nu wel gerust gesteld.
Ja afgelopen week voelde ik de baby weer heel goed. De twee weken daarvoor voelde ik hem juist heel weinig. Ik blijf het wel heel goed in de gaten houden. VK heeft ook geadviseerd om niet meer op mijn rug te liggen en zoveel mogelijk op mijn linkerzijde liggen in bed.
Zo zeker schrikken @Gruffalo123 ! Krijg je nu op een of andere manier iets van extra controle? Vandaag mijn laatste opleidingsdag gehad nailed it! Heel blij dat ik het heb kunnen afronden. Ben wel meer dan gesloopt, was binnen 5 minuten in slaap gevallen nadat ik thuis was. Maar ik ben ervanaf
Fijn dat je laatste opleidingsdag erop zit! Nu lekker bijkomen. Ik krijg nu geen extra controle, moet vooral heel goed blijven letten op de bewegingen van de kleine. Als het maar iets minder dan normaal is bellen en dan wel extra controle. Ik heb ook een Doppler thuis die ik bij twijfel mag gebruiken om de hartfrequentie te tellen.
Inderdaad zoveel mogelijk op de linker zijde liggen. Ze hebben mij eens laten zien op de ctg wat een verschil dat geeft, vooral bij het kloppen van de navelstreng.
@Gruffalo123 is er een reden dat dat zo kon gebeuren? Of is het echt een momentopname geweest van bijv even meer indalen? Lijkt me best spannend dat elke x als je minder beweging voelt je moet denken oh zou de hartslag wel goed zijn