Nee hier kennen ze dat niet. Gelukkig heb ik hulp van mijn schoonmoeder. Als je echt wilt, kan je wel iemand betalen om jou te komen helpen. Maar dan gaan de mensen van het dorp mij raar aankijken. Iedereen is hier gewoon om alles zelf te doen. Een heel andere mentaliteit dan in België of Nederland
Woonde je daar altijd al of later heen verhuisd? Lijkt me best een enorm woon verschil. ( ken iemand die vaak naar Roemenië ging om daar mensen te helpen, zo'n andere wereld daar ) @Lelie89 voor de lijst; Hier 1 april weer controle VK
Ik heb eerst in Antwerpen gewoond. Mijn man is een Roemeen. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen in een rustige en natuurlijke omgeving wil grootbrengen en hier kan dat perfect. Wij hebben hier ons eigen huisje, we hebben ook veel grond rond het huis waar we zowel groenten als fruit groeien. We hebben ook veel diertjes rond het huis: geitjes, kippen, paar varkens, honden en katten. En, in de zomer als het warm is, kunnen we verkoeling zoeken in de rivier vlakbij. We zijn ook best close met de buren, iedereen kent hier zowat iedereen. Het enige nadeel, is dat we ongeveer een uurtje moeten rijden naar de stad. Voor de bevalling weet ik nog niet helemaal hoe we dat juist gaan plannen, maar ik denk dat de gynaecoloog hier wel antwoord op weet.
Haha, de kleine lag er zo ongelukkig bij, heb niks gezien. En de vk wilde ook bewust niet teveel laten zien volgens mij. Ging vooral om hartje luisteren. En ze was ook wel érg voorzichtig, leek wel. Nog een week en dan weten we het!
Klinkt wel als een hele fijne omgeving! Niet alleen om kinderen op te laten groeien maar ook voor jullie! ♥
Klinkt romantisch en heerlijk zo rustig wonen met zoveel dieren, geweldig! Ook prachtig om je kinderen op te laten groeien tussen de dieren en in de natuur geweldig.
Oh ja, ik heb natuurlijk ook een nieuwe afspraak @Lelie89. Je mag "controle vk" er voor mij op zetten op 2 april.
Bekijk bijlage 609062 Bekijk bijlage 609064 @Gruffalo123 mag ik misschien even gebruik/misbruik maken van het feit dat jij huisarts bent ? (Anderen met ideeën zijn ook van harte uitgenodigd om te reageren trouwens ). Denk jij dat dit waterpokken zijn? En zo nee, is het iets om mee naar de huisarts te gaan? Het zit er nu ongeveer een week en wordt wel erger maar niet in rap tempo. Begon rondom haar mond en ook op haar handen zitten 3 of 4 blaasjes. Let trouwens niet op haar gehoorgang. Ze heeft/had een middenoorontsteking en dat is zich aan het oplossen dus alles loopt er lekker uit Edit: het doet mij trouwens het meest denken aan babyacne. Maar kan dat nog met bijna 1,5?
Dat is het ook. Lekker rustig, alles minder gehaast. De mensen zijn hier heel warm ten opzichte van elkaar, niet zo individualistisch ingesteld. Mensen hebben ook niet zo'n hoge eisen van elkaar. Zeker in kleine dorpjes als hier, zijn ze ook niet bepaald materialistisch ingesteld. In de grotere steden is het uiteraard wel meer zoals in West Europa. Voor mij is het wel een grote aanpassing geweest, maar op langere termijn is het wel beter. Ik merk dat ik nu veel minder stress heb, wat de baby dan ook weer ten goede komt.
Ik geloof ook dat de kinderen op die manier meer respect zullen hebben voor de natuur. En het is ook gewoon leuk. Wij hebben nu ook kleine geitjes. Eén van hen drinkt niet goed bij de moeder dus krijgt die nu via een flesje. Heel fijn om te doen. Binnenkort hebben we ook weer kippenkuikens . Heerlijk vind ik het
Hm, zijn waterpokken niet een stuk roder? Ik heb ze gehad op mijn 13e, echt een draaaama. Die waren wel wat vuriger rood.
@Flamingooo vanaf een foto is het altijd heel erg lastig te zien. Ik denk niet aan waterpokken, die beginnen meestal op de romp en zien er anders uit. Als er ook blaasjes op de handen zijn zou hand, voet mondziekte kunnen, maar gaat wel veel richting het oor dan. Babyacne is het niet, dat is echt alleen bij baby's, reactie op de hormonen van moeder die het lijf uit gaan. Ik zou het even een dag of 2 aanzien en wordt het niet beter dan langs de huisarts mits de kleine er verder niet ziek bij is.
@Snuky ja hoor de broekjes met poep gaan zo de machine in, door te spoelen en daarna wassen gaat het echt allemaal weg en blijft er zeker weten niets achter. Sowieso de borstvoedingspoep kan zo in de machine en later schud je het grootste deel eruit/eraf in het toilet en dan de rest zo in de machine. Ik durf ook rustig na een luierwas mijn mooie goed in de machine te doen, komt echt helemaal niets op.
@Flamingooo ik vind het wat weg hebben van warmte uitslag. @EvitaDedu wat klinkt dat heerlijk om zo te kunnen leven en je gezin grootvte brengen. Zo zouden wij het ook echt willen Vk controle was hier weer prima hartje klopt super ❤ oudste wilde deze keer wel op het knopje drukken. Suikertest staat gepland en zo ook de afspraak bij de gynaecoloog in eigen streekziekenhuis. Ben benieuwd naar haar. Mijn vk adviseert deze van de 6 die er zitten. Pittige vrouw met een no nonsense mentaliteit. Past wel bij mij ons denk ik
Wat heeerlijk @EvitaDedu wij wonen ook buitenaf, maar van een heel andere orde mis je je vriendinnen/familie niet? En hoe gaat dat dan met naar school gaan straks? Echt heel interessant.