Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier hebben we een afgesloten speelhoek (met traphekje afgesloten) waar dreumes in kan spelen als ze even niet bij ons kan zijn. Daar speelt ze heel graag, dus ze kan er rustig een uurtje veilig spelen als het nodig is.

EvitaDedu, Irmiee en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  2. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is handig @Gruffalo123! Zoiets hebben we hier niet en ik denk ook niet nodig.

De kleine meid maakt wat slapen betreft ook wel stapjes vooruit. Ik kan haar nu soms wakker op bed leggen in de puckababy en dan slaapt ze ook. Helaas wel kort, max halfuur maar het geeft wel weer even tijd om iets met mijn zoontje te doen. Gisteravond heeft ze vanaf een uur of 22 tot de voeding rond 1.30 ook in haar bedje geslapen dus ik ben blij!

Gruffalo123 en Irmiee vinden dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Toen ik mijn 2e kreeg was de oudste 22 mnd. Voeden deed ik hoofdzakelijk beneden en slapen deed hij alleen aan m'n borst :rolleyes:

Nu vermaakt de oudste zichzelf als ik boven wil voeden.
    En de jongste gaat gewoon naar het kdc.
    Behalve op maandag dus volgende week ga ik kijken hoe het dan loopt.
    Denkt gewoon mini beneden voeden.
    Of boven de oudste kam wel even op hem letten.

Mirya en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  4. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik baker ook in en wieg hem ook nog eventjes totdat hij bijna slaapt. Daarna leg ik hem in zijn bedje. Alhoewel het even duurt voordat hij effectief slaapt, is hij best wel rustig.

5. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik zou er ook voor kiezen om hem lekker bij jou in slaap te laten vallen. Als hij anders oververmoeid is, ben je nog verder van huis. En wat ze ook schrijven op al die websites, ik vind dat je moet doen wat voor jou werkt en waar jij je goed bij voelt.

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vandaag bij het CB geweest. Ukkie is al 5,5 kg :D.

EvitaDedu en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  7. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wow flinke jongen! Hoe was het verder?

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    We moesten zo doorgaan qua voeden en afwachten of de onrust voorbij de 8 weken beter gaat worden. Ik zie al wel verbetering nu met het koemelkvrij eten, sindsdien kunnen we in de nacht 2-3 uur slapen met hem in zijn bedje in plaats van op ons

EvitaDedu, Vogeltje90, Mirya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. paula1984

Holy moly dat constant bij je willen drinken laat zich zien op de weegschaal :D
    Gaat het verder goed?

Hier morgen naar het cb. Wij wegen thuis ook 1x per week. Ik verwacht morgen 3800 gram aan te tikken met de afspraak.
    Hij groeit goed is gewoon klein van stuk.
    :)

EvitaDedu vindt dit leuk.
  10. paula1984

Dat is een mooie vooruitgang, is het lastig om zo te eten voor je?

11. paula1984

Vandaag komt hier voor de 2e keer de fysiotherapeut thuis.
    G. Heeft een hardnekkige voorkeurshouding en helaas was zijn schedel aan het vervormen.
    Ondanks dat we hoofd gedraaid hebben vanaf de geboorte. Hij is gewoon heel sterk en draait zijn hoofd vanaf dag 1 gewoon weer terug :rolleyes:
    Alleen als hij heel diep slaapt lukt het soms.
    Oefeningen gekregen en in de box gaat hij op z'n zij onder toezicht.
    ik zie verbetering dus hopelijk zij ook.
    Was ook vorige week bij de inloop geweest op het cb. Ze zij dat de arts mij wel zou doorverwijzen naar de fysiotherapeut... ehm dame ik heb al gemaild en een afspraak :rolleyes: ze mag de verwijzing schrijven over 2 weken :D

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Niet heel lastig. Wat ik wel lastig vind is om.voor het avondeten goede vegetarische recepten te vinder zonder zuivel wat ook nog eens lekker is voor de kinderen. Dus nu maar even wat vaker een klein stukje vlees. En als de kinderen een toetje eten is het zo een gewoonte om dat mee te eten of even je vinger af te likken als er wat op komt, dan mis ik wel even dat ik niet ook een schepje yoghurt kan eten :cool:. Oh en chocolade mis ik wel eens, de koemelkvrije alternatieven zijn niet te betalen :roflmao: en lang niet zo lekker als een stukje Tony chocolonely :p.

13. paula1984

Herkenbaar. Even je vinger aflikken als je je de Kids eten geeft :rolleyes: fijn dat het wel lijkt te helpen.

14. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 Tony is ook niet te evenaren haha! Fijn dat het dieet wel zijn vruchten af lijkt te werpen en super dat de kleine man ook af en toe in zijn bedje wil slapen. Wat betreft toetjes heb je ook lekkere zuivelvrije varianten (man eet vegan en wij vegetarisch dus inmiddels wel wat ideetjes op gedaan).

@paula1984 Hopelijk helpt de fysiotherapie!

15. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Rustig hier! Hoe is het met iedereen?

De kleine meid vandaag alweer 4 weken oud. Time flies!

Irmiee en paula1984 vinden dit leuk.
  16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Zeker rustig hier. Ben vooral druk met het hele gezin. Was vanochtend wel lekker rustig, school is weer begonnen en 1 minder en de andere twee is slaap was wel even heel erg fijn :).
    Kleine man gaat het steeds beter mee. Nog wel heel veel kramp, maar in de nacht nu gelukkig 1 keer 2-3 uur slapen in zijn bedje en dan kan ik dus ook slapen :)

Mirya en Irmiee vinden dit leuk.
  17. paula1984

Hier morgen alweer 6 weken :)
    Gaat vanaf dag 2 al super. Avond tussen 7 en 9 naar bed en dan tussen 1 en 3 een voeding en dan rond 5 uur weer.
    Overdag slaapt hij soms in z'n bed soms bij mij en soms in de wagen. Wisseld en maakt me ook niet uit.
    Zolang hij in de nacht in bed ligt ben ik overdag flexibel :D

babywens93, Mirya, Irmiee en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wat fijn al die positieve berichten! @paula1984 het is je echt meer dan gegund, deze positieve ervaring!!

Ik vind het nog steeds erg heftig. De kleine is erg onrustig door aan de ene kant krampjes, maar aan de andere kant doordat hij niet zonder ons ergens wil liggen. Ik heb geen seconde voor mezelf, ben hele dagen aan het rondlopen en wiegen. Ben echt doodop. Hij heeft wel de afgelopen 2 nachten qua voedingen de tijden 20.45 - 1.45 - 4.45 aangehouden, wat erg welkom is in plaats van om de twee uur, ik hoop dat hij dit volhoudt :)

paula1984 vindt dit leuk.
  19. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar meis. Mijn kleine kan ik ook absoluut niet wegleggen.. wil enkel in de draagzak slapen. Die nachten van jou moet je koesteren, ben er jaloers op :roflmao:

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  20. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn @Gruffalo123 dat je vanochtend een rustig moment had thuis. Dat is dan even extra genieten! Wel pittig om zulke korte nachten te hebben, al is het fijn dat die 2-3 uur nu zo goed gaat.

Super dat het bij jou zo goed gaat @paula1984. Slaapt hij nou vanaf 19 uur tot de nachtvoeding in zijn bedje?

Heftig dat de kleine nog zoveel last heeft van krampjes @Vogeltje90. En veel rondlopen is ook vermoeiend. Kun je ook gaan zitten/ hangen/ liggen als de kleine in de drager bij je slaapt? Hier lukt dat, mits ze diep in slaap is. Fijn dat het nachtritme beter is de afgelopen twee nachten. Ik duim voor je dat hij het zo blijft doen.

Hier gaat het zoveel beter dan een week/ een paar weken geleden. Overdag slaapt de kleine vooral in de draagzak of de wagen. Boven in haar bedje heb ik maar even opgegeven. Ik ben allang blij dat ze daar nu 's nachts wel in wil. Ik ben erachter dat ze in de co-sleeper wil slapen als ik op ooghoogte naast haar lig. Aangezien de co-sleeper halverwege ons bed staat, slaap ik half opgevouwen. Maar altijd nog beter dan rondom haar gevouwen en een stuk veiliger.

Irmiee en paula1984 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina