Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Nog niet echt.. aan het wiegen en sussen as we speak :p hij laat tegenwoordig wel snachts 1x 4.5 uur tussen de voedingen zitten!! Dat is erg fijn en geeft hoop :D maar overdag is nog een drama... Hoe gaat het bij jou?

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Knuf, echt het wordt beter. Ik weet hoe je je nu voelt. Ben nu ook constant aan het baby sussen.
    Vandaag met de huisarts overlegd en we mogen beginnen met medicatie voor reflux. Hoop heel hard dat dat wat gaat doen.

miloena, Vogeltje90 en Irmiee vinden dit leuk.
  3. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Ik lees net de berichten over de vaccinatie. Bij mij heb ik met 8 weken ook een vaccinatie gepland staan. Dit hoeft dus nog helemaal niet? Wel raar want ze vroeg er wel naar en ik zou met het andere programma mee doen. Maandag maar even bellen.

4. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Hele dag draagzak werk. Als ik hem weg wil leggen is het krijsen. Not done dus :|
    Snachts nog elke 3u voeding.. en hij heeft last van krampjes, dus nachten zijn niet top. We houden maar in ons achterhoofd dat het beter wordt :D

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ook voor jou een virtuele knuffel

Irmiee vindt dit leuk.
  6. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb helemaal geen melding gekregen! Heel dikke knuffel voor alle mama's die het zwaar hebben! Het wordt echt beter!

Hier zijn er goede dagen en zijn er slechte dagen. Op slechte dagen is het heel veel huilen door krampjes of reflux en ben ik ook heel de tijd met A. bezig zodra hij wakker is. Wat ik dan weer sneu voor de oudste vind want die krijgt dan niet zoveel aandacht. Ik vind het soms nog best lastig om er een balans in te vinden.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Klopt. Eerste is bij 3 mnd daarna valt er 1 tussenuit. En dan bij 5 maanden weer en verder.

8. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    De vaccinatie van 6-9 weken vervalt en de pneu vaccinatie verplaatst naar de 3 maanden. Misschien dat ze tijdens die afspraak bij jou alleen de pneu vaccinatie geven?

9. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zal er ook eens op letten. Morgen naar het cb. Afspraak hebben we al gemaakt maar ik weet even niet wanneer we de eerste prikken hebben gepland.

@Lelie89 ik vind het ook lastig om die balans te vinden. Al heb ik het idee dat ik het zelf lastiger vindt dan mijn zoontje. Heeft A. erg last van de reflux? En hebben jullie daar medicatie voor?

@Gruffalo123 hoe snel kun je iets merken van de medicatie voor de reflux? Had je zelf ook het idee dat dat het is? Ik hoop voor je dat het wat doet!

@Irmiee heeft hij vooral in de nacht last van krampjes? Vermoeiend hoor dat je hem niet weg kunt leggen.

Hier proberen we ook wat uit. 's Nachts is ze om de 2-3 uur wakker. En dan wil ze tegen mij aan liggen. En overdag wil ze ook vooral gedragen worden. In de wandelwagen slapen lukt af en toe. Vandaag met het bakerzakje aan ging het beter dus ik ben benieuwd of dit vaker gaat lukken of eenmalig was.

10. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Mirya Volgens mij heeft G. er ook minder last van dan ik qua balans. Alleen soms zoekt hij bewust de grenzen op en dan vooral op momenten dat ik borstvoeding aan het geven ben.

Het lijkt nu eigenlijk wel beter te gaan met A. zijn krampjes of reflux. Als we hem in slaap aan het wiegen zijn dan slikt hij en gaat daarna huilen (terwijl hij daarvoor rustig was) dus dan heeft hij er last van maar die momenten zijn gelukkig steeds minder vaak heb ik het idee.

Hopelijk blijft het bakerzakje helpen! Komt ze overdag ook om de 2-3 uur?

11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Mirya we merken nog geen verschil met de medicatie, maar dit zou ook zeker een dag of 5-7 duren voordat je het gaat merken. Vooralsnog blijft de onrust en het huilen hier doorgaan en vind ik het nog niet heel leuk allemaal. Ik weet over een paar maanden is het allemaal weer een stuk gemakkelijker, maar dat lijkt nou nog zo lang te duren. Voel me vooral zo slecht naar de andere twee kinderen die nu te weinig aandacht krijgen naar mijn zin

12. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    @Mirya ; krampjes zijn ook overdag. Na het eten merk je het al vrij snel (maar meneer is ook vrij gulzig, boert slecht en heeft last van reflux), dus dat werkt ook niet echt mee voor de rust.
    Nu moet ik zeggen dat ik vandaag voor het eerst de kleine man een paar keer heb kunnen wegleggen (ene keer kort, dan lang, dan weer wat kort), dus dat biedt hoop!

@Gruffalo123 Je doet je best meis. Meer dan dat zelfs. Dikke knuf.

miloena, Mirya en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  13. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn dat het beter lijkt te gaan!

Ze komt overdag inderdaad ook om de 2-3 uur. Ik vind het best vaak maar kan mij van mijn zoontje herinneren dat hij dat ook zo deed.

14. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie einde week verschil gaan merken. Begrijpelijk dat je het nu nog niet leuk vindt allemaal. Maar wat Irmiee ook zegt, je doet wat je kunt.

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Een nieuwe mijlpaal voor onze knul.
    Zijn wieg werd te smal voor hem, hij slaapt graag met zijn armen wijd of omhoog in de hoera houding ( net als zijn 2 broers)
    In de wieg viel hij de laatste paar avonden moeilijker in slaap in de avond.
    Als ik dan op de camera keek zag ik hem wegvallen maar als zijn handen dan de spijlen raakte "schrok" hij weer wakker.
    Gisteren heeft mijn man het ledikant in de babykamer in elkaar gezet en de oudste ligt nu even bij ons. Zolder is bijna gereed en dan kan hij naar boven.
    Vond het best spannend nieuwe bed en nieuwe kamer maar het ging super!
    19.30 schoon gevoed gelijk gaan slapen, hij kwam om 02.00 en 05.00. Daarna wat tutjes gehad maar hij ligt nog boven :)

Lizra, Vogeltje90, babywens93 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wat leuk dat verschil @paula1984 Die van mij wil juist de zijkanten kunnen voelen, anders voelt hij zich verloren :p

Hier helpt inbakeren wel wat! Voor de nachten in ieder geval. Hij begint een ritmetje te krijgen van savonds om 20.30 eten en daarna weer rond 2.30 en 6.30. Superfijn. Overdag komt hij dan om de 2 uur maar dat heb ik er graag voor over:p doe alleen alsnog geen oog dicht want hij roept in zijn slaap, echt de hele tijd. Maar ook dat wordt vast wel beter..o_O

Irmiee, paula1984 en Mirya vinden dit leuk.
  17. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Wauw, wat een heerlijke tussentijden snachts! Geef je borstvoeding of fles?
    Hier elke 2u (met geluk 3u) zowel dag/nacht.. dus de slaapuurtjes zijn schaars!

18. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Borstvoeding.. de laatste 2 nachten was het 20.30 - 1.30 - 4.30, maar alsnog is dat blokje van 5 uur superfijn :)

Jij hebt het ook pittig hè!! Geniet je er ook een beetje van?

Wij waren zaterdag op een bruiloft met 5 baby's en M. was de oudste met zijn 5 weken :eek: er waren er zelfs 2 van 2 weken en die zijn ook de hele dag gebleven. Die moeders en kindjes waren echt heel relaxed. Dan denk ik: hoe dan:p

19. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Genieten.., lastig. Ervaar voornamelijk veel stress. Als ik de kleine man al kan neerleggen ben ik continu bang bij elk geluidje dat hij weer wakker wordt (wat vaak ook zo is, 25min slaap is voor meneer echt wel maximaal :( )

Nachten zijn slopend, en overdag dus eigenlijk ook. Draagzak is enige waar hij enigszins in wil doorslapen helaas..

Moet er niet aan denken om naar een bruiloft te gaan met die kleine!! Heb vrijdag de nacontrole bij de VK en heb nu al veel stress omdat die kleine daar wss vollebak gaat krijsen..

O the joys of motherhood!

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik moet er ook nog niet aan denken om ergens heen te gaan met de kleine man. Wordt alleen maar huilen denk ik. Onze tweede kon dat wel mee. Die was heel gemakkelijk, kon je overal mee naartoe nemen.

Deel Deze Pagina