Uitgerekend 16 juli - 31 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pienvd90, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @paula1984 Ach wat sneu voor je kindjes, veel sterkte ermee!!

@Gruffalo123 wat fijn dat je het hartje kon horen, een fijne geruststelling!

paula1984 en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  2. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik heb regelmatig een soort scherpe 'spierpijn' in mijn kont en de achterkant van mijn bovenbenen, terwijl ik niks speciaals heb gedaan, vraag me ook af of dat soms een beginnetje is van bekkeninstabiliteit... Hoop het niet zeg:eek: Vandaag wel nog probleemloos 5 km gesnelwandeld.

Onze kruimel is nu groot genoeg om met ons eigen echo-apparaat (eigenlijk voor dieren :roflmao:) te bekijken, net weer het hartje heel mooi zien kloppen ❤❤ toch wel fijn, die extra bevestiging! En hierbij dan ook echt een 12-weken-dansje :D

zonnetje1988, paula1984, Snuky en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier 13-weken dansje vandaag :)

bekkeninstabiliteit: hier merk ik ook al wel dat ik wat last begin te krijgen zo nu en dan, gelukkig kan ik deze zs al vanaf 20 wk bij de bekkenfysio terecht.

zonnetje1988, Snuky, Ehdi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oeh.. zo begon het bij mij ook! Ik hoop het niet voor je. :oops:
    Gefeliciteerd met je 12 weken :D

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  5. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Ja hier ben ik ook bekend mee. Ben hard bezig om mijn spieren te versterken met sporten (sportschool), op een balansanalyse en ik had al oefening voordat ik zwanger was en die ben ik wat actiever gaan doen.

Dingen zoals stofzuigen, dwijlen, tillen en bukken doe ik zo min mogelijk en anders goed door je knieën gaan en met opstaan je bekkenspieren aanspannen. Ik probeer bij alles goed na te denken voordat ik wat ga uitvoeren...

Ik ben wel van plan om naar de fysio te gaan voor nog meer oefeningen en begeleiding.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Beterschap voor je kids @paula1984

@bekken: hier bij de eerste nergens last van en bij de tweede wel, kon al gauw niet meer normaal zitten en staan dus zat voortdurend op zo'n fysio skippy bal en bij een dagje Efteling zat ik in een rolstoel. Na mijn bevalling heb ik ook nog maanden last gehad.
    Hoop dat het me nu bespaard blijft want rij 3 a 4 keer per week paard.

7. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hmm misschien dan toch maar binnenkort een afspraak maken bij de fysio voor oefeningen om erger te voorkomen. Ik merk dat ik er ook wel wat last van heb als ik op een bepaalde manier op de bank zit.

8. Paz

Paz Niet meer actief

Ik heb ook best last van mn onderrug (echt heel laag, net boven mn bil) wat doortrekt naar mn bil, kan dan echt niet meer normaal zitten of lopen. Gister na rondje Ikea echt veel last van, kon daarna niet normaal in de auto zitten naar huis.
    Vandaag weinig gelopen en ook gelijk minder pijn. Klinkt dat ook als bekken?
    Vorige zwangerschap had ik daar pas aan het eind veel last van.

Verder gaat alles prima hier! Zijn al bezig met groter kamertje leeghalen.. onze dochter gaat naar de grotere slaapkamer, zo leuk weer opnieuw een kamer inrichten! :)

Gisteravond even de angelsound gepakt, helaas nog niks kunnen horen. Al hoorde ik wel geblub, soort golfje. Kan me herinneren dat dat ook bewegingen zijn van t kindje toch?

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier helaas 2 zwangerschappen bi gehad. Nu ben ik van nature ook hypermobiel dus dat helpt er niet aan. Bij mij voel ik echt heel m'n bekken alle kanten op schuiven als ik loop. Tot nu toe nog geen last gelukkig. Bij de 2e had ik op dit termijn al veel last.

@ kwaaltjes zijn hier echt over. Zelfs m'n opgeblazen buik/darmen zijn weg en ik pas weer prima in mijn broek van voor een zwangerschap. Maakt mij wel onzeker helaas. Ook borsten/tepels zijn pijnvrij ten zij ik echt hard ga porren. Blij als het dinsdag goed is allemaal.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Fijn een goede echo :)

11. Bosbeske

Bosbeske Lid

5 mei 2018
    68
    48
    18
    Dankjewel. Bekken hier ook last. Maar heb ook al een herniaoperatie achter de rug. Hopelijk gaat het redelijk.
    Bij mij worden de symptomen ook.minder hoor paula. Maakt onzeker hé . Is hopelijk snel dinsdag voor je!

paula1984 vindt dit leuk.
  12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    13 weken dansje vandaag :).
    Hier worden de symptomen gelukkig ook eindelijk minder, alleen mijn buik groeit hard en is echt niet te verbergen. Wordt door vreemden gefeliciteerd :p.

Eigenlijk wil ik vandaag nog heel veel gaan doen, maar twee hele slechte nachten met maximaal 3-4 uur slaap per nacht achter de rug, dus voel me behoorlijk brak:|

zonnetje1988, Snuky, Lelie89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vraagje, moeten jullie ook zo idioot veel plassen? Sinds een week kan ik er 's nachts wel 4-5 keer uit om te plassen, vaak ieder uur 1,5 uur. Word er een beetje chagrijnig van. Heb daarom het campingtoiletje ook maar weer boven gezet want om 4 a 5 keer per nacht naar beneden te moeten gaan en een stukje te lopen maakt dat ik nog slechter slaap.
    Gisteren bewust sinds zeven uur in de avond niet meer gedronken en toch vannacht 5 keer eruit :mad:

14. Paz

Paz Niet meer actief

Jaa echt verschrikkelijk!
    5x is hier ook heel normaal.. terwijl ik savonds echt niet veel meer drink.
    Overdag lijk ik er ook veel minder last van te hebben.
    Ik word er iig ook strontchagerijnig van haha. En dochter elke ochtend 6 uur wakker weer.. loop hele dagen rond als zombie.

15. Paz

Paz Niet meer actief

Hier worden de symptomen ook al minder. Maakt me ook wel onzeker..
    Ben alleen moe moe en moe.
    Maarja dat kan ook komen door het vele wakker worden snachts om te plassen.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    11 weken vandaag!
    Behalve dat ik wat meer moe ben en het vele plassen, geen kwaaltjes.
    Ons toilet beneden is stuk dus moet steeds naar boven, zo geen zin in als ik onder een kleedje op de bank lig.

Snuky, Lelie89 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Paz fijn te lezen dat ik niet de enige ben met last ervan en niet de enige die er stik chagrijnig van wordt. Kan me het zo extreem ook niet herinneren van de vorige keren, ja 2 a 3 keer in de nacht, niet 5 keer.

18. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik merk nog niet echt afname van kwaaltjes helaas...

Hoe is het bij jullie met gewichtstoename? Ik durfde me gister eens te wegen, ben maar 0.8 kg aangekomen in het eerste trimester. Valt me alles mee gezien ik véél minder beweeg en niet op mijn eten gelet heb. Krijg ook vragen of ik ben afgevallen, terwijl juist mijn benen en kont voor mijn gevoel veel flubberiger en minder gespierd zijn:oops: dat wordt nog wat, vind dit wel een lastig stukje aan het hele zwanger zijn.

19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Vogeltje90 hier 10 kg eraf, maar volgens mij de laatste week eindelijk wat erbij. Vorige zwangerschap 24 kg aangekomen in met name derde trimester toen mijn lijf een enorme inhaalslag ging maken na 20 kg te zijn afgevallen in eerste en tweede trimester.

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  20. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ja hier herkenbaar helaas

Deel Deze Pagina