Uitgerekend 16 juli - 31 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pienvd90, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

@dingen kopen: toen ik vertelde dat ik zwanger was ging iedereen voor me verzamelen. Heb inmiddels 2 zakken positiekleding gekregen. 3 zakken meisjes kleding (maar niet alles mijn smaak) 1 hele grote zak jongenskleding. Het mag naar de kringloop als het voor het andere geslacht is.

Mijn broer heeft nog alles voor me staan: kinderwagen, bed, maxicosi etc etc dus dat hoef ik allemaal niet te kopen.
    Ik denk dat ik wat investeer in wat wol/zijde kleding voor de winter. Dat hadden de meiden en dat was heerlijk warm. En ik maak hun eerste pakje altijd zelf. Voor de rest heb ik ook niet veel nodig. Ja heeeeeeel veel hydrofielen :roflmao:
    Bij elk kind had ik minder in huis :D

zonnetje1988 en paula1984 vinden dit leuk.
  2. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Het kriebelt zo om kleertjes te kopen! Maar nog even geduld hier. Heb al wel sokjes, sinds augustus 2015, toen ik met de pil stopte. Die had ik als cadeautje voor onszelf gekocht omdat we er toen echt voor gingen. Die sokjes gaat hij/zij ook als eerste aankrijgen denk ik. :)

@zonnetje1988, ik zie het niet goed, maar ik heb ook niet veel ervaring met echo's. Maar het kan dan ook alleen een hazenlipje zijn toch?

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  3. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Oh en trouwens, wij waren zaterdag bij vrienden. Ze hebben een dochtertje van 16 maanden en ze boden ons allerlei spullen aan, incl. kinderwagen, kleertjes (als het een meisje is), badje, flesjes etc. Zo lief! ♥

zonnetje1988, Paz, paula1984 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ó wauw wat een lieve familie hebben jullie allemaal. Maakt me helemaal emotioneel.
    Hier zal dat dus echt niet gaan gebeuren helaas, moeten onze eigen boontjes 100% zelf doppen. Ach ik heb geleerd niets te verwachten dan doet het minder zeer.

@ hydrofiel die kun je nooit genoeg hebben :roflmao: @Rozemarijn33 Haha.
    Ik gebruik ze overal voor. Afdrogen, onderlegger, mijn eigen haar drogen, aan de wagen tegen de zon :Denz

5. Paz

Paz Niet meer actief

#3865 Paz, 7 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2019
    Hier net zo hoor! Helaas geen vrienden met al oudere kindjes (alleen leeftijd als onze eigen dochter, en daar gaan als het goed is ook nog meerdere kindjes komen in de gezinnen dus logisch dat ze nog niets wegdoen) en ook geen rijke families aan beide kanten! :roflmao:

Super fijn dat veel van jullie zoveel krijgen, een kindje is zo duur, dus super fijn als je dan wat dingen krijgt!! :)

paula1984 vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @zonnetje1988 ik zie het niet goed op de echo wat je bedoelt. Zei de verloskundige het ook of baseer je dit alleen op de foto?

7. zonnetje1988

zonnetje1988 Actief lid

7 apr 2015
    314
    383
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee de vk zei er niets van verder.. zag het zelf ook pas later..

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @zonnetje1988 Dan zou ik me er echt niet druk om maken. Sowieso heb je nu alleen een plaatje en geen bewegend beeld, daar kunnen door beweging van het kindje altijd van dit soort strepen te zien zijn. Als je echt gerustgesteld wil worden kan je altijd nog een echo of een 13 weken SEO vragen, dan kijken ze er specifiek naar.

zonnetje1988 vindt dit leuk.
  9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Gruffalo123 volgens mij had ik dit gevraagd maar weet het niet meer zeker. Waar kun je een 13 weken seo aanvragen?

10. Nugget

Nugget Actief lid

22 aug 2017
    286
    545
    93
    Vrouw
    Lief dat jullie zo meeleefden/dachten over mijn rug. Heb het aangekaart op mijn werk en de sowiso verplichte afspraak met de arbeidsgeneesheer (=een vrouw) is naar voren gehaald naar aankomende donderdag. Normaal had ik deze over 2 weken. Ben benieuwd! Zeker na alle reacties van mensen met bi..

Buik
    Begint hier ook echt flink te groeien, overduidelijk zwanger hihi :D

Testen
    Ik heb er bij mijn 1e zwangerschap twee gedaan en deze keer 3. En nu jullie het erover hebben, ik heb er dus nog één liggen! Die gaan we straks eens doen :roflmao::p

Spulletjes
    Ik heb voor deze baby nog niets gekocht of gekregen, komt nog wel. Je hebt ook echt veel minder nodig ofzo als je al andere kindjes hebt :|

11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Nugget fijn dat de afspraak met de bedrijfsarts op korte termijn kan! Hopelijk komt er een oplossing waarbij je minder hoeft te staan!

@kleertjes kopen. Alleen een gratis rompertje van de HEMA :p, verder nog niets.

12. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    @kleertjes: hier 2 rompertjes gekocht, verder nog niets, wil eerst het geslacht zeker weten. :)

@misselijkheid: vandaag echt weer een rotdag en enorm last van mijn bekken. Morgen maar weer bellen voor zetpillen, want de tabletten helpen voor geen meter meer..

• einde klaagzang :p

Snuky vindt dit leuk.
  13. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Wat vervelend dat veel van jullie nog zo misselijk zijn... :(

Ik merk opeens pijn in mijn onderrug... Ik ben zzp fotograaf en deed vandaag weer een shoot. Dan ga ik veel door mijn hurken en in squats enzo haha. Heb ook nog een stukje met mijn redelijk zware rugtas gelopen. Op het moment zelf allemaal geen last van maar heb nu wel pijn in mijn onderrug. Maar gewoon even wat kalm aan doen? Lig nu maar op bed met een appeltje. :D

14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Johanna01 ga voor je duimen dat de zetpillen wel wat doen. Hopelijk dat de misselijkheid met een week of twee wat gaat afnemen.

@Snuky even rustig op bed liggen klinkt niet verkeerd. Misschien ook nog wat warms op je rug?

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook helaas geen vrijgevige familie en vrienden.
    Ik heb een vriendin destijds onze box, luier emmer en bad+standaard gegeven.
    Haar kind is 2 en ze gebruikt het niet meer, een tweede zit er ook niet in dus ik twijfel ergens om de box straks terug te vragen.
    Vind het aan de ene kant misschien een beetje raar, maar aan de andere kant denk ik ja.. ik moet straks alles opnieuw kopen en zij verkoopt het misschien.

Wat zouden jullie doen?

16. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Hm lastig! Toch zou ik het wel vriendelijk terugvragen. Heb jij het toen voor niks aan haar gegeven? Dan vind ik dat niet meer dan logisch. De vrienden die ons een kinderwagen aanbieden enzo, zeiden ook niet "die kun je krijgen", maar "die kun je van ons lenen". Zou het echt proberen, want opnieuw kopen is zonde. En inderdaad, straks verdient zij nog aan jouw spullen. :oops:

17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier ook geen vrijgevige familie/vrienden helaas, maar gelukkig bijna alles wel in huis nog van de eerste twee.

18. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik zou het vriendelijk terug vragen :) anders is het echt te zonde dat jij nieuwe dingen moet gaan kopen!

Hier een heel vrijgevige schoonfamilie. Superlief, maar ik heb wel tegen manlief gezegd dat ik ook wat dingetjes zelf wil uitkiezen :p we krijgen anders echt alles, mijn schoonzussen hebben alles bewaard. Van een hele kinderkamer tot kleertjes en alles daartussenin. De wandelwagen is bijv echt helemaal niet mijn kleur, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken en hij is verder echt van super kwaliteit. Maar een wiegje en de eerste kleertjes enzo wil ik zelf uitgekozen hebben:oops: en ik wil ook een witte box, die van hun is houtkleurig :rolleyes::p Ik heb ook vrienden met baby's die ook al dingetjes aanboden, superlief! Denk dat daar wel wat kleertjes etc vandaan zullen komen. Maar omdat hun kinderen altijd ouder blijven kan je wat dat betreft nooit iets echt teruggeven, misschien lullig..

Pfff donderdag heb ik mijn functioneringsgesprek en ik wil het dan ook gaan vertellen aan mijn werkgevers! Zie er wel heel erg tegenop. Ik zit daar tijdelijk ivm een opleiding, en die loopt al heel wat maanden uit omdat ik afgelopen zomer deels in de ziektewet heb gezeten en vervolgens minder ben gaan werken. En nu moeten ze mijn contract nog een keer verlengen ivm een zwangerschap, en moet ik met verlof terwijl er een personeelstekort is, meh. Hoe breng je zoiets? Zeg je na 5 minuten: oh hey guys trouwens!!:p

Ehdi en Snuky vinden dit leuk.
  19. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

@Vogeltje90 oeh lastig zeg! Meer als gewoon vertellen kun je niet. Hopelijk reageren ze fijn!

@spullen krijgen: dit is voor ons ook voor het eerst. Bij de andere kinderen alles zelf gekocht/bewaard. Toen alles weggegeven. En omdat we nu plotseling, zonder dat we het plande, een vierde krijgen, zijn mensen nu wel heel lief om ook weer dingen terug te geven/ voor ons te vragen aan anderen enzo. Ben er echt blij mee!

miloena, Paz, paula1984 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Dat is fijn @Rozemarijn33!

En lastig @Vogeltje90! Misschien niet meteen met de deur in huis vallen maar zou het ook niet tot op het laatste moment in het gesprek wachten? Heel veel succes! ♥

@ bandenpijn. Gisteren heel veel last van bij bewegen, vandaag praktisch niet. Neurootje in mij maakt zich meteen weer zorgen. Kan geen kwaad toch? Vandaag ook nog geen menstruatiekramp gehad, hm...

Gaat die pieponzekerheid met een 12 weken dansje over? :D:D:D

Deel Deze Pagina