Gefeliciteerd @Siamara en de rest met goede echo's en NIPT-uitslagen. Wat een fijn nieuws allemaal! Ik heb net een halve zak chips opgegeten...! Waren uitgebreid boodschappen doen en daar loop ik dan kokhalzend rond, echt zo gek. Thuis weer niet weten wat ik moet lunchen dus de zak chips (lay's light naturel, mmmmm) opengetrokken en "opeens" is'ie half leeg. Oeps. Iemand nog tips voor gezonde vegetarische lunches?
Super fijn de goede uitslagen van de nipt! Hier vandaag ook geprikt, dus moet nog even wachten op de uitslag. Vaccinaties van dochter zitten erin. Ze heeft die vrouw daarna niet meer aangekeken, haha! Gelukkig was huilen zo over en is ze verder de hele dag alweer super vrolijk. Hopen dat dat zo blijft @Snuky Pfff ik heb gister 3 kwart van een bus Pringles op.. niet normaal, vreetzak. Kan er niks aan doen, maar het lijkt wel of ik ineens de hele dag moet eten, en dan geven appels echt niet de voldoening haha. Probeer mezelf wel in te houden hoor, maarja als ik dan alleen ben savonds dan roept de inhoud van de kast me gewoon; pak me dan pak me dan.. rotding
Hier haal ik al bewust geen chips meer , vrat ook zo een zak leeg pfff , nu haal ik steeds kiwis en mandarijnen
Ah fijn dat je dochter de rest van de dag weer lekker vrolijk was. Hopelijk wordt ze er niet ziekjes van! Oh, ben wel blij dat ik niet de enige ben haha! Appels vind ik ook nog steeds geweldig, maar die vullen me echt niet. Gisteravond, een uur na het avondeten, voelde mijn maag weer leeg. Ellende. Ik lag op de bank en vroeg manlief of hij dat blik perzikken voor me wilde openmaken (ik heb altijd ruzie met de blikopener) en in een bakje wilde brengen. Komt de grapjas aan...Met een schaaltje en het lege blik perzikken. "Ja, hier vroeg je toch om"? Grapjas. Ik kreeg de perzikken toen ook nog wel hoor.
Wij hebben normaal alleen op vrijdag chips omdat we dan samen met de kinderen film kijken. Maar in de vakantie zo’n zak gekregen van schoonbroer met allemaal kleine zakjes. Die heb ik dus ook opgegeten is ook het enige dat helpt. Maar ik heb het toch maar niet meer in huis gehaald. Al dat zout lijkt me ook niet zo goed. Vandaag ging het goed tot half 3. Zelfs vanochtend niet misselijk. Maar nu dus wel heel erg. Gister ook zo gehad en dat duurde tot 23 uur maar vanavond moet ik naar een ouderavond, dus ik hoop echt dat het niet zo erg is als gister
Chips en appels zijn hier ook favoriet! Bij velen als ik het zo lees Fijn alle goede uitslagen! Ik had vandaag mijn afspraak bij de arbeidsarts op het werk. Ik zou sowiso op 6 maanden zwangerschap al stoppen met werken door regels van mijn werkgever, maar als ik steeds meer last krijg wordt ik nog eerder van de werkvloer gehaald. Gezien mijn klachten denkt ze toch aan een beginnende vorm van bekkenproblemen met veel startpijn. Dat laatste is echt killing de laatste dagen! Helaas zijn bijna alle werkzaamheden bij ons staand en degenen waarbij je af en toe zit bevatten veel heffen en tillen. Eigenlijk is er op het moment niet één echt fijn/goed. Maar ik heb het nu dus zelf in de hand. Van zodra ik aangeef dat het niet meer gaat is het klaar en móet ik in preventief verlof. Volgende week ook eens bespreken met de vk wat haar visie is.
Uhh geslachtsbepaling ? Die is pas 9 februari .... @Gruffalo123 heb je een idee waardoor het komt tegen je werk op zien ?? Fijn die goede nipt uitslagen allemaal! Hadden jullie met of zonder nevenbevindingen ? En... hebben jullie ook al zoveel last van speeksel ? Ik wordt er zo misselijk van als ik t telkens doorslik...
Sterkte met de misselijkheid @Rozemarijn33! De hele avond tot 23 uur klinkt afschuwelijk...! En @Nugget, oef wat lastig met je werk! Maar zou je dus al snel met een verlof kunnen of kom je dan in de ziektewet? @zonnetje1988, hm, hier niet. Alleen 's ochtends en dan moet ik mega veel kokhalzen bij het tandenpoetsen of uitspugen. Ik moet sinds een aantal nachten nu 's nachts eruit om te plassen. En dan kom ik zooo moeilijk weer in slaap, aargh.
@zonnetje1988 wij hadden de nipt zonder nevenbevindingen gedaan, vond die nog niet betrouwbaar genoeg. Vandaag aan mijn werkgevers verteld dat k zwanger ben, ze reageerden gelukkig heel goed! En ze vonden het helemaal niet erg was een opluchting! Nu is mijn zwangerschap ook niet meer 'geheim', best een gek gevoel
@zonnetje1988 ben vooral nog erg moe en misselijk en de diensten vallen me zwaar. In de dagdienst kan ik voor mij risicovolle patiënten nog naar de anderen delegeren maar in de avond en nacht moet ik alles zelf doen en kan ik niet kiezen. De risico's van het werk vind ik ook lastig, infecties, röntgenstraling, agressie, vieze dingen. Normaal boeit me dat niet, maar nu kan ik het in mijn hoofd niet loslaten ook al zijn de risico's heel klein en ben ik voor alles gevaccineerd.
Oh over de misselijkheid: gisterenochtend dacht ik: ik ben voorbij de 12 weken en ik voel me goed! Dus in 1x 2 boterhammen en een mandarijn gegeten voor ontbijt. Omg ik heb daarna echt overgegeven in de auto, achter het stuur, tijdens het uitvoegen van de ring van Rotterdam lekker was dat! Maaar ik hoor dat het écht beter wordt na de 16 weken
Oh my goodness, HOE DAN?! Had je wel een bakkie of zakkie bij de hand?! Pas maar goed op jezelf hoor!
@Nugget wat goed dat je met je baas eruit bent gekomen en je dit achter de hand hebt voor als het niet gaat!! Meiden met goede nipt uitslagen gefeliciteerd wat fijn dat het tot zover allemaal er goed uit ziet voor een ieder! @Appels en chips mmm hier hetzelfde en de kiwi gold en citroen niet te vergeten haha
Yess! Wat mooi! Heel heel heel veel geluk gewenst. Ik las ooit vlak na mijn vroege mk een mooi verhaal. Dat soms de ziel er nog niet helemaal klaar voor is maar zich vrij snel erna 'bedenkt' en alsnog wil proberen. Beetje zweverig maar ik vond het toen zo'n lief en fijn idee. Ik werd ook de maand erna alsnog zwanger en dat fantastische meisje zit nu naast me woezel en pip te kijken.
Sorry jongens ik ben amper online met dit lenteweertje in Italie. Dus alles lezen en reageren lukt niet. Gister wel alleen maar op bed gelegen. Ik voelde we zo verrot na vele nachten slecht slapen. Maar vannacht heerlijk doorgeslapen en dan is de dag ineens zo goed weer. @Nipt hier na 10 dagen uitslag gehad en niks gevonden, ook geen nevenbevindingen. Dus geen verder onderzoek oid, joepie. Verlaat 13 wk dansje hier. Volgende wk maar eens extra echo inplannen voor geslacht! Zo benieuwd! Ik voel de frumnel al wel hoor. Meestal als ik honger heb. Zo van 'eeej mama, ik heb honger!'. Qua eten gaat alles er wel in haha. Maar zit snel vol. Wel al ruim een kilo aangekomen... jullie?
Kan ik me gied voorstellen hoor. Kan je niet om vervangend werk vragen? Heb je in dit geval recht op toch?
Ja heb ik recht op, maar zou in mijn geval betekenen dat ik dan de ziektewet in ga, want er is geen vervangend werk voor mijn functie. Ik ga volgende week even met leidinggevende rond de tafel of ik misschien gedeeltelijk de ziektewet in kan zodat ik alleen dagdiensten draai.
Als het niet meer gaat mag ik me niet ziekmelden zei ze. Ik zou dan maar 60% doorbetaald krijgen tot mijn officiële zwangerschapsverlof ingaat. Maar als ik terugga naar de bedrijfsarts krijg ik een attest dat zegt dat de werkzaamheden en zwangerschap onverenigbaar zijn en dan krijg ik 80% doorbetaald. Maar hopelijk kan ik het nog een poosje volhouden.. ben nog maar 13 weken op pad .. Dat zijn er nog 27 te gaan. @Vogeltje90 ik vond het ergens ook wel jammer dat iedereen het wist. Dan was dat kleine geheimpje weg hihi. Maar zo fijn om erover te kunnen praten en delen! @Gruffalo123 volgens mij heb jij ook echt een pittige job als ik het zo lees. Hopelijk komen jullie ook tot een oplossing! Gewicht Ik zit nu op 0. Niks erbij en niks eraf
Lastig zeg @Gruffalo123 hopelijk is er een passende oplossing. Ik heb sinds gisterochtend buikpijn, vermoed een blaasontsteking maar maak me toch zorgen. Morgen even urine wegbrengen. @nipt: zonder nevenbevindingen hier. Vandaag aan mijn 5 directe collega's verteld tijdens een vergadering moest wel. vakantieplanning 2019 stond op de agenda en wij willen graag naar het buitenland in de meivakantie omdat het in de zomer lastig wordt... maar aangezien ik al had aangegeven geen vrij te nemen in de meivakantie en de meeste al vrij zijn moest ik het wel vertellen. Maar ik heb nog tig collega's waar ik mee samenwerk of voor werk dus wacht verder nog even met vertellen. Fijn @Citygirl1985 van de goede uitslag, ik knijp hem enorm!