Uitgerekend 16 juli - 31 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pienvd90, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Als tweede naam kan altijd toch? Veel mensen vernoemen op die manier.

Wij vernoemen niet. Bij een jongen hebben we dezelfde voorletters als mijn man en komt er een tweede naam. Omdat de anderen niet vernoemd zijn doen we expres een naam die we ook leuk vinden. Ouders vinden dat gelukkig ook ok.

G89 vindt dit leuk.
  2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Meisjes naam zijn we wel voor 95% uit. Jongensnaam is zo moeilijk we hebben onze favorieten al gebruikt.

3. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Wij zijn sinds vanochtend uit de naam. Hoop ik... haha. Ik ga me iig niet nog bedenken.

De jongensnaam die we vorige x over hadden omdat het een meisje werd, werd het niet. Toch niet blij mee ineens. Dus nieuwe zoektocht gestart.

Nu vind ik m zo leuk dat ik het iedereen wil vertellen haha

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gelukkig ben ik niet de enige met afscheiding, wel heel goor! Ik neem altijd schoon ondergoed mee naar mijn werk.

Succes dames met de echo's, ben benieuwd!

@voelen: hier nog niets, maar is ook nog erg vroeg. Eerste voelde ik met 20 weken en jongste met 16 weken dus verwacht over een week of 2 wat te voelen.

@namen: nog niet over gehad, eerst maar eens kijken wat het word.

Gister ontving ik het trieste bericht dat er weer een kindje is overleden bij 18 weken zwangerschap. 2 weken geleden bij mijn gastouder spontaan overleden bij 18 weken zwangerschap, een paar dagen terug een kindje van mijn oude buurmeisje bij 23 weken geboren (zwangerschap afgebroken ivm open rug en andere afwijkingen) en nu weer iemand die heeft afgebroken vanwege de vele afwijkingen (trisomie 18 geloof ik).
    Man wat raakt dat me en wat zie ik extra op tegen de 20 weken echo.

5. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik voel nog vrij weinig helaas

6. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Er is bij ons al voor 75% een gok gedaan. Vandaag weten we het zeker

miloena, Mamavanvier95, Lelie89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Rozemarijn33

Ik vind m’n buik erg gevoelig trouwens. Waar ik bij de vorige zwangerschappen direct bekkeninstabiliteit had bij een beetje meer doen, heb ik nu een enorm gevoelige baarmoeder. Hoewel de bekken pijnlijker waren vind ik dit toch vervelender. Maak me soms wel zorgen. Misschien ook even blaasontsteking laten checken

8. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Ja idd, beter te vaak checken met blaasontsteking.

Hoorde wel dat je na iedere zwangerschap je baarmoeder nog gevoeliger wordt. Is bij mij ook sneller dan bij de eerste dat ik ff rustig moet doen na inspanning.

9. Rozemarijn33

Heb ik bij de anderen eigenlijk niet gehad. Wel meteen bekkeninstabiliteit. Nu ben ik eerlijk gezegd ook wel blij dat ik dat nog niet heb... even kijken wanneer ik langs de Ha kan. Komende dagen druk met op school helpen en verjaardag van de oudste. 11 alweer!

10. Lolo79

Lolo79 Actief lid

9 nov 2018
    334
    454
    63
    Vrouw
  11. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

@Lelie89 wil je voor mij op 4 maart de 20-wkn echo toevoegen aan het afsprakenlijstje? Bedankt!

Lelie89 vindt dit leuk.
  12. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zal vanavond uitgebreid reageren en de lijst aanpassen met alle geslachten.:D

13. Paz

Paz Niet meer actief

Hee meiden daar ben ik weer.
    Net gebeld door de vk, ook de 2e keer nipt is mislukt..
    Ik voel me echt aaaaaarrghh, weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Kan nu kiezen voor vruchtwaterpuntie of vlokkentest. Ben al te ver voor een combinatietest.
    Maarja, willen we dat?
    We zijn nog jong, hebben al een gezond kindje, geen afwijkingen in de familie.. en elke kans op een miskraam is er 1, en er is een hele kleine kans na beide testen.

Ze denkt trouwens dat het dikke pech is.
    Ik ben 1.85, dus meer bloed.. dus grotere kans dat het mislukt.
    Voel me zo bang, zo onzeker.. ik kan gewoon echt niet meer genieten op deze manier. Ben ook alleen maar bang dat maandag met de geslachtsbepaling het hartje ook ineens niet meer klopt ofzo, alles mislukt lijkt wel.

Zo sorry, ego post.
    Maar moest echt even mn verhaal kwijt.

14. Nugget

Nugget Actief lid

22 aug 2017
    286
    545
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Ik lees nog alles mee hoor, maar is teveel om bij te houden!

Hier gaat alles redelijk oké. Mijn bekken is een drama, maar verder weinig kwaaltjes.
    Wel ineens echt met vlagen super onzeker... Besefte me gisteren dat de vorige controle alweer een poosje geleden is en de volgende pas op 14 februari is. En dat samen met het nog niet voelen van dat kleintje maakt me af en toe echt gek (al weet ik dondersgoed dat ik onze dochter pas bij 18+3 voor het eerst voelde...):rolleyes:

@Paz wat naar en stom dat het nu al 2x is mislukt bij jullie... succes met het maken van een keuze!

Paz vindt dit leuk.
  15. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Wat lief dat je het vraagt! Op zich goed, veel meer zwangerschapssymptomen dan de vorige keer en dat geeft een fijn gevoel, maar over precies een week heb ik mijn eerste echo en de angst slaat toe. De vorige keer wist ik dat ik bij de echo slecht nieuws zou krijgen en was ik daar volledig op voorbereid. Nu ben ik zo vreselijk bang dat er slecht nieuws komt terwijl ik het niet verwacht. :(

Hoe is het met jou?

16. Rozemarijn33

@Paz ach jeetje wat balen! Kan me voorstellen dat je nu heel onzeker bent. Ik zou het geloof ik niet verder onderzoeken. Hopelijk kijken ze bij de 20 weken extra goed. En heb je volgende week een super mooie echo!

pienvd90 vindt dit leuk.
  17. Paz

Paz Niet meer actief

Ik denk ook niet dat we verder gaan onderzoeken..
    Vind vwpunctie en vlokkentest ook niet ideaal, weer spanning met wachten en dan nog is het een kansberekening.

18. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Jeetje @Paz wat een vervelende situatie. Ik snap dat je hier heel onzeker van wordt. Ik weet niet welke keus ik zou maken... heel lastig. Dat de nipt niet lukt betekent niet dat er een verhoogde kans is toch? Maar “gewoon pech”. Want ik denk dat ik niet voor een vwp of vlokkentest zou kiezen dan.

19. Irmiee

Irmiee Bekend lid

4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Getsie, wat een onzekerheid!!
    Stom dat het 2x mislukt..
    Hopelijk kun je de onzekerheid toch een beetje aan de kant schuiven als je een goede volgende echo hebt gehad:thumup::thumup:

Paz vindt dit leuk.
  20. Paz

Paz Niet meer actief

Nee klopt, het is echt pure pech.
    Sinds de nipt er is ben ik de 2e in mijn verloskundige praktijk waar dit bij gebeurd. Dus echt een uitzondering
    Uitslag was geen uitslag, dus gelukkig geen extra kans dat er iets fout zit.
    En met vwp of vlokkentest is kans op mk 0.5-2% ongeveer, tuurlijk nihil.. maar kans dat de nipt 2x mislukt is ook 2%, en die was bingo hier. Dus durf het risico op verder onderzoek niet te nemen..

Zal morgen de vk bellen om te zeggen dat we niet verder willen onderzoeken. Maar wel aangeven dat ik echt heel bang ben, hoop dat ze dan met de geslachtsbepaling misschien iets meer willen kijken dan alleen het geslacht.

Deel Deze Pagina