@LittleSweetGreyBunny93 eigenlijk maakt het me wel een beetje boos dat ze niet verlengen puur vanwege je zwangerschap. Want ze willen je daarna toch ook terug. Ik vind het erg lullig eigenlijk.
Nieuwe meiden: Gefeliciteerd en welkom! @Gruffalo123 Wat fijn! @contract Hier moet mijn contract in mei verlengd worden, dus ook voor mij is het spannend. Zou het wel enorm raar vinden als mijn contract niet verlengd zou worden, maar goed we gaan het zien. Wil het sowieso pas na de termijnecho vertellen. Ik word wel een beetje naar van sommige bevallingsverhalen! Ik ben nog een amateur, dus weet helemaal nog niet wat mij/ons te wachten staat haha!
Ik ben mijn naam vergeten te vermelden bij mijn afspraak @contract: ik ben hier in mei gestart, direct vast contract... alleen was ik toen al 7 weken zwanger (op het moment dat ik het contract tekende wist ik dat nog niet). Dat is helaas mis gegaan, maar ze zullen er vast niet van staan te kijken.
en dan heb ik de details over ontlasting, spugen, bloed en hechten nog niet genoemd Komt echt goed lieve first time mommy's ❤❤
Even een update van mijn kant: minder bloed maar nog steeds veel pijn, ik weet van gekkigheid niet meer welke pijnstillers ik ertegenaan moet gooien. Baas belde net, ik ben ziekgemeld voor de rest van de week. Dat is wel weer een hele zorg minder.
Meid wat naar dat de pijn nog zo hevig is. Je gebruikt de pijnstillers in maximale dosis? Dus: vier keer daags 1000 mg paracetamol (2 tabletten 4 x daags). Daarboven op 3 x daags of ibuprofen 600 of diclofenac 50 of 2 keer daags 500 mg naproxen. Als dat niet voldoende is kan je de huisarts vragen om daarbij nog iets als een zwak werkend opioid (tramadol) bij te geven.
Zijn er ook meiden niet misselijk? Ik heb af en toe wel een weeïg gevoel maar misselijk (nog) niet. Had dit met mijn MA ook niet, vandaar dat ik mij wel een beetje zorgen maak. Ik weet het: ik moet blij zijn.
Ik heb geen diclofenac of naproxen... Vk had het over paracetamol en indien nodig ibuprofen (ik heb 400) erbij. Maar dat doet helaas vrij weinig.
Weeïg gevoel inderdaad. Niet echt misselijk. Sochtends voordat ik gegeten heb wel een beetje naar gevoel in de buik. Eigenlijk bar weinig symptomen, behalve mega gevoelige tepels
Hè vervelend...:'( Ik heb bij erge pijn (gescheurde of gekneuse spieren tussen de ribben door hevige longriep) eens Tramadol voorgeschreven gekregen. Valt binnen de morfinegroep, maar hielp echt goed tegen de pijn waar niks anders hielp. Sterkte meis!
@paula1984 hier een man met hetzelfde contract Aan alle first time moeders. Niet schrikken van de bevallingsverhalen, gaat echt goed komen. Belangrijkste om te beseffen is dat ja het doet (meestal) pijn en is echt even naar en nee het gaat eigenlijk nooit zo als je hoopt/plant, maar het is een ongelooflijke ervaring die je nooit meer vergeet. De beloning is het zo goed waard dat er een hoop mensen daarna nog een keer (of veel vaker) hetzelfde doen! Echte horror bevallingen komen gelukkig weinig voor!
Ik ook totaal niet! Wat je zegt, af en toe een beetje weeïg, maar meer ook niet. Voel me verder prima! Alleen wel wat meer moe vandaag. Mijn man zei net nog: gewoon positief blijven.
Dan echt omhoog in de pijnstilling. Dus 4 keer daags 2 paracetamol en 3 keer daags 600 mg ibuprofen! Diclofenac/naproxen/ibuprofen is allemaal dezelfde middelen groep met net een iets andere dosering. Dus als jij ibuprofen in huis hebt is dat prima!