Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Bij mijn vorige zwangerschappen was de NIPT nog niet beschikbaar in Nederland, maar heb ik ook niet voor de combinatietest gekozen. Ik viel niet in een risicogroep en ik dacht dat ik ook als ik bijvoorbeeld zeker zou weten dat mijn kindje Down zou hebben, het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om het weg te laten halen. Dus dan zou met 20 weken dat te horen krijgen voor mij vroeg genoeg zijn om me erop voor te bereiden. Ik vind de kosten ook nog best hoog. Maar aangezien ik nu wel qua leeftijd in een risicogroep val en al twee kinderen rond heb lopen, ga ik het denk ik wel doen.

Wij hebben al een meisjesnaam trouwens, we hadden er twee die we even mooi vonden toen mijn dochter geboren werd, mijn zoon zou zo geheten hebben als hij een meisje was, en we vinden het nog steeds de mooiste naam :) Een jongensnaam hebben we nog niet, dat vind ik veel lastiger.

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij zijn al uit met de namen :)
    Als kindje er eenmaal is zal ik het wel met jullie delen ;)

3. Tal88

Tal88 Actief lid

15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Dat word in 11
    maar een vruchtwaterpunctie is toch eigen keus om dan te laten doen? Wij doen wel nipt en nevenafwijking. Maar ik wil alles weten, wellicht krijg ik hier spijt van maar dat kan ik nu niet zeggen.

4. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Nee maar als je door een arts angst wordt aangepraat en je eigenlijk over wordt gehaald om die punctie te doen (terwijl die arts dondersgoed weet dat die afwijking bijna altijd in de placenta zit en niet bij het kind zelf)
    Is gewoon weer om mee te verdienen...
    Daar kan je de ouders niet op afrekenen natuurlijk. Die hebben behoorlijk wat stress ervan gehad.

5. Tal88

Tal88 Actief lid

15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Snap ik, maar je schreef het op alsof dat dan verplicht is. Ik schoot nl meteen in de stress van je berichtje. Vandaar de vraag.

6. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Onee dat was niet mijn bedoeling hoor!
    Het is hun keuze geweest maar wel een overgehaalde keuze waar ze niet helemaal achter stonden.. gelukkig hebben ze mooie gezonde dochter!
    Ik probeerde alleen aan te geven dat je soms ook meer stress kan krijgen door z’n test, terwijl er niets aan de hand hoeft te zijn.

7. DvEsch

DvEsch Actief lid

14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Wij gaan het ook niet doen omdat we een laag risico hebben en het kindje altijd welkom is! Misschien dat we nog van gedachten veranderen als we de 1e echo hebben gehad.

Naam voor meisje hebben we al heel lang. Voor een jongen vind ik het heel moeilijk haha

8. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Wij hebben ook al een eerste naam wanneer het een meisje is. Hadden we bij onze 1e knul al op de lijst staan ☺️

Wij doen de combinatietest. Bij beide jongens ook gedaan. Is een kansberekening, maar je kan ook niet alles weten denk ik. Vrienden van ons hadden allemaal testen laten doen, bleek hun zoontje bij de geboorte een aansluiting in de slokdarm te missen. Grote, in onderzoeken zichtbare afwijkingen, willen we op voorbereid zijn zodat we een overwogen afweging kunnen maken.

Bij beide jongens was alles helemaal goed. Bij de laatste was er ineens stress omdat de verloskundige een dysmatuur vermoedde. Dit bleek op een uitgebreide echo nog voorbij de 30 weken niet het geval.

Morgen naar de gynaecoloog voor overleg voor m’n hart. Hopelijk mag ik ook nog even naar ons kleintje kijken.

Hier wisselen misselijk en ineens enorme trek zich af. Houdt de weegschaal ook mooi in balans ☺️

9. Maline

Maline Actief lid

24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Hahaha iedereen heeft meisjesnamen en niks voor een jongen en bij ons is het net omgekeerd!
    Jongensnaam staat al 3 jaar vast en meisje blijven we twijfelen.
    En we hebben allebei heel sterk het gevoel dat dit een meisje is!

10. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Haha @Maline! Ben heel benieuwd naar je jongensnaam dan, misschien kunnen we nog inspiratie opdoen :D

Maline vindt dit leuk.
  11. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Nipt word hiet niet aangeboden. En twijfel nog over de combinatie test..
    Ons dochtertje had Turner syndroom, wat niet erfelijk is, maar ben bang dat het wel de uitslag zal beïnvloeden ofzo..
    en doordat we toen voor keuzes kwamen te staan, en we de zwangerschap toch voort wilden zetten.. weet ik dus niet of het voor ons een meerwaarde zal hebben.

En namen, nog totaal niet over nagedacht haha, voor mijn gevoel moeten we eerst denk ik ook meer in de safezone zitten:)

12. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Over twee uurtjes echo, zoooo zenuwachtig!!!

Waterlelie81, San195 en AmyW vinden dit leuk.
  13. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hier hebben we het onszelf niet makkelijk gemaakt aangezien beide jongens 3 namen hebben ☺️

14. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik ben zo benieuwd hoe de echo's verder waren?

15. Maline

Maline Actief lid

24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Ik vind het niet erg om de namen te zeggen!

Ben ook eens benieuwd naar de verschillen in namen tussen Nederlands en Vlaams! Zijn er trouwens nog Vlaamse meiden hier?

Als we een jongen krijgen, wordt het Max.
    Dat was de bijnaam van mijn opa langs vaders kant. Hij is gestorven in de maand dat mijn ouders wisten dat ze in verwachten waren van mij en qua uiterlijk lijk ik blijkbaar heel erg op hem.

Voor een meisje twijfelen we momenteel over Roos.
    Zijn de naam nu al enkele dagen aan het gebruiken om te zien hoe het voelt :)

AmyW, Dana1989, Waterlelie81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Leuke namen, @Maline! Houden jullie sowieso van korte namen? Roos is bij ons wel kanshebber als tweede naam, mochten we een dochter krijgen. De eerste naam staat vast :)

17. Maline

Maline Actief lid

24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Ja sowieso kort en liefst in elke taal duidelijk uitspreekbaar.
    Wil ook geen namen die "schattig" zijn als kind, maar die niet kunnen als volwassen persoon.
    Max is daarbij zelfs voor ons op de rand, maar de emotionele band met die naam overtreft + ik vind het erg mooi klinken.

Zo vind ik bv Fien of Nel ook erg mooi, maar die passen voor mij net iets minder in elke context.
    Hoewel, Nel.. Maar daar heeft mijn man zijn veto al over uitgesproken :(

18. Maline

Maline Actief lid

24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Tweede namen zijn bij ons meestal de namen van de peter en de meter trouwens!
    Hoe zit dat bij jullie?

19. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Ik houd ook van kort en stoer. Onze zoon heet Gijs. Wij hebben geen 2e naam. Houd ik niet van.
    Ik of mijn man hebben bij veel namen een associatie met een persoon dus we moeten voor een jongen echt gaan graven naar namen. Maar daar gaan we pas mee bezig als we zeker weten dat het goed zit. Meisjes naam had ik al voordat mijn zoontje werd geboren. Die vinden we nog steeds leuk.

Maline vindt dit leuk.
  20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn dochters heten E.mma en S.ofie
    Ze heten verder E.lize en de andere A.nne
    Ze hebben nog een derde naam en de ene is vernoemd naar mijn moeder en de jongste naar mij :)

Nu kiezen wij voor om dit kindje twee namen te geven. Als jongen dan roepnaam plus manlief zn naam en meisje roepnaam en naam van mijn oma.

Ik ben zo gelukkig meiden met mijn geweldige echo :)

DvEsch, San195, Dido82 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina