Kraamzorg geregeld, vwb verzekering vind ik het een vreemd verhaal. Er kan nog zoveel gebeuren dat ik het raar zou vinden als mijn vk nu het hele pakket al zou hebben gedeclareerd. Bij ons wijzigt het collectief van mijn man dus ik ga sowieso overstappen. Ik ben de misselijkheid echt voorbij nu maar nu ben ik al de hele week zoooo moe, lig steeds om 20uur al op bed Heb dan vanaf n uur of 15 op de bank zitten wachten tot mijn man thuis komt en ik ‘los’ mag laten. Oja en regelmatig enorme zin in n frietje met....
Ik ben iig wel gewoon geaccepteerd dus lijkt me ook gek. Als ik straks beroep doe op m’n aanvulling en dat ze dan zeggen ‘je wist in november al dat je zwanger was dus pech’ Zo werkt het niet geloof ik!
Lang weggeweest vh forum. Sorry! Komt door de extreme verkoudheid en me zo grieperig voelen. Heb zelfs eergisteren me ziekgemeld van werk, ik kon niet meer..zo lang lopen kwakkelen. Het gaat nu gelukkig beter met me alleen heb ik nu een sexy hese stem Termijnecho was goed en ook gelijk bloed laten prikken voor de nipt. Was even spannend voor de echo, eerst had ik intake bij de vlos en ze kon eerst het hartje niet vinden was echt schrikken! Draakje liet na aantal minuten van zich horen! Qua verzekering...daar ga ik vd week even voor zitten. Ik ben op zich goed verzekerd bij de zilveren kruis. Even kijken of ik de aanvullende (fysio) weg kan laten. Ik moet op medisch indicatie toch in het zkh bevallen dus dat wordt sowieso vergoed. Even checken hoe het dan zit met de kraamzorg.
Vervelend dat je je zo beroerd voelde, @Waterlelie81! Hopelijk vanaf nu een stijgende lijn. En wat een stress eerst bij de vk! Gelukkig een goede termijnecho!
Oke, kwa verzekering zou het voor ons geen probleem moeten zijn omdat we nu nog helemaal niet verzekerd zijn in NL. En dit pas kunnen doen als we weer zijn ingeschreven in NL. En ik zal me van de week eens gaan verdiepen in vk en kraamzorg in de omgeving waar wij gaan wonen
Kan vanaf 11 weken werd mij verteld. Ik ga er vanuit dat zij het beter weten Moest het bedrag wel gelijk betalen dmv internetbankieren dus neem je pas en evt ook je scanner mee. Ik krijg pas na de Kerst telefonisch de uitslag.
Ja ein-de-lijk! Ongeduldig hier. 11.40 mag ik Had al even gebeld maar ik mag echt pas met 12 wk bloedprikken. Grrr. Manlief wil geslacht zo graag weten dat hij er wel voor naar Antwerpen wil. Maar ik vind dat niet zo spannend, als t maar gezond is!
Hoe lang heb je in Nieuw Zeeland (toch?) gewoond? En je man is NL? En waar in NL ga je wonen? Weer waar je vandaan kwam?
Hier kraamzorg al wel geregeld komen in week 25 van de zwangerschap praten. Ik dacht dat je juist wel beter over kan stappen. Ik begreep dat alles aan het eind van je zwangerschap bij de verzekering werd ingediend. Meestal is dat 1 pakket toch?
Als we terug gaan hebben we 4,5 jaar in Nieuw Zeeland gewoond. Mijn man is ook gewoon Nederlands, maar konden via zijn werk hierheen verhuizen We gaan op de grens van Friesland en Groningen wonen en kom idd ook uit die regio.
Heerlijk zeg. Dat is weer iets wat niemand je afpakt. Ik houd ervan. Je familie zal vast blij zijn dat je terugkomt, helemaal met nog een kindje op komst!
He bah wat vervelend. Geen lekker begin van je dag zo! Ik hoop niet dat je verkouden/grieperig gaat worden, want zo begin ik ook twee weken terug. Kamillethee en veel vitamine C wil goed helpen.
Nee ... ben eigenlijk al vanaf dag 1 mega moe ... en daar word je gewoon niet blij van en geeft zo weinig energie .... kleine is even bij opa spelen vanochtend. Ga ik even slapen.
Hier wen goede uitslag van de nipt! Durf eindelijk wat meer te genieten. Nu kijken of de vorige kraamzorg beschikbaar is ☺️ Hopelijk weer mooie echo Amy!
Alles was goed! Hartje gehoord, eerst was kindje heel stil en daarna begon ze te bewegen. (Of hij haha) Op 28 juni gezet en 8 januari geslachtsbepaling. Straks NIPT bloedprikken.