Geen idee of de vk het kan voelen maar zelf merk ik het wel en deze ligt in stuit: alle flinke trappen gaan omlaag en aan de bovenkant gebeurt een stuk minder. Hopen dat ze niet te lang wacht met draaien
Hier voelde de verloskundige ook precies hoe de baby lag. Ik voel dat zelf dus echt niet. En mijn baby draait ook nog behoorlijk, ik voel de schopjes steeds ergens anders
@AmyW al mijn verloskundigen kunnen dit voelen, dus de jouwe ook lijkt mij. Voor je je zorgen gaat maken: stuit is nu nog niet zo erg he? Je beeb kan nog saltootjes draaien. Volgens mij vanaf 36 weken ofzo moeten ze goed liggen
Ben ik ook niet bang voor hoor! Was gewoon ff benieuwd. Vandaag controle. Nog iemand vragen die ik moet stellen? Ik heb zelf niks haha
Gisteren langs de vk geweest en ze kon excact voelen hoe ze lag; hoofd hoog lijfje als een maantje naar beneden toe. Ik voel ook vaker beneden de schopjes. Ook mijn zorgen weer uitgekraamd ober dr ks. Ik krijg over een maand al een gesprek met de anesthesist over mijn angsten en verwachtingen. Zij hebben mij ook geadviseerd (en ik vond dat totaal niet erg) om de operatie iets te vervroegen in week 38 i.p.v. week 39! Dus ik schat dat ik dan mijn meisje rond 14 juni in mijn armen kan sluiten. Omg zojuist twee volle plastic bekertjes met glucose drank opgedronken. Jakkes!! Wat is dat smerig. Voorlopig geen zoete dingen meer voor mij haha! Nuchter was de waarde 4.4 Nu wachten tot 10:25 uur. Ik heb een lekker plekje in het restaurantgedeelte. Heb een stapel Linda’s mee
@AmyW, als je geen vragen hebt, gaat het blijkbaar goed @Waterlelie81, ik ben het even kwijt (sorry, ben een zeef), maar waarom weet je nu al dat je een keizersnee krijgt? Lijkt me erg spannend! Wel fijn dat je nu dan al ongeveer weet wanneer je meisje komt, lekker op tijd! Fijn dat je het drankje nu in elk geval binnen hebt. Hopelijk is de waarde straks ook goed.
Spannend! Lijkt mij wel fijn om te weten wanneer ‘t gebeurd. Zelf ook een keizersnede gehad maar hoop nu natuurlijk te bevallen.
Ik heb nog nooit een keizersnede gehad en ik hoop dat ik nu ook weer natuurlijk kan bevallen, want een keizersnede lijkt me echt doodeng! Ben sowieso nog nooit geopereerd. Ik hoop ook echt dat de placenta straks mooi omhoog gegroeid is, want als dat niet zo is moet ik sowieso een keizersnede.
Waarom lijkt je dat zo eng? Het enige bange waarvoor ik was was dat ik het zou voelen als ze aan t snijden waren. Op t moment dat ik zei: ik ben bang dat ik ‘t ga voelen, zeiden ze dat ze allang waren begonnen. Ik ben eerder nerveuzer nu voor een gewone bevalling dan een keizersnede omdat ik weet wat ik op dat gebied kan verwachten... Maar snap wel als je nog nooit zoiets hebt gehad dat het spannend is bij de gedachte. Placenta kan echt tot ‘t laatste moment nog heel mooi omhoog groeien. Ik had met 36 weken een placenta die 1cm van de uitgang af zat dus was kiele kiele, maar daarna is die nog omhoog gegroeid.
Het idee dat ze in mijn buik gaan snijden en het herstel erna is natuurlijk ook zwaarder. Maar goed, als het moet dan moet het, heeft ook weinig zin om me daar van tevoren druk over te maken. Ik kan me ook best voorstellen dat jij nu juist een vaginale bevalling spannender vindt.
Ohh die hele angst voor het voelen! Ik zag mezelf al even liggen in zo’n operatiekamer. Wat een opluchting moet dat zijn geweest dat ze zeiden dat ze al begonnen waren!! Mijn vorige bevalling was natuurlijk, zonder pijnstilling omdat daar ineens geen tijd meer voor was. Ik ga er vanuit dat het nu weer natuurlijk zal gaan. Pijnstilling laat ik nog open
Zijn er trouwens meer die al last hebben van vocht? Het was me nog niet echt opgevallen tot ik gister op de bank m’n voetjes aan het masseren was... mijn hele vinger bleef staan onder in m’n voet! Later zelfs de douchemat, dat zag er danwel gezellig uit. Zo’n standaard douchemat van de Ikea in mijn voet. M’n vorige zwangerschap had ik het pas tijdens de hittegolf in m’n laatste week
Uitgerekend: 14 - 30 Juni 2019 ♡ --------------------------------------------- 14 juni ♡ Tall88, 30 jaar, 1e kindje, [meisje] 16 juni ♡ SunnyShineS, 29 jaar,1e kindje [onbekend] 17 juni ♡ kikker1, 35 jaar, 3e kindje [meisje] 18 juni ♡ Caithh, 28 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ luipaard88, 30 jaar, 2de kindje [jongen] 19 juni ♡ DvEsch, 28 jaar, 1e kindje [verrassing] 20 juni ♡ Annebeth, 31 jaar, 2e kindje [onbekend] ♡ Mimus, 28 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Mo87, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 21 juni ♡ Mommy90, 28 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ Kaatjee, 29 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Dido82, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Jamiro, 40 jaar, 1e kindje [jongen] 22 juni ♡ 1986mom, 3e kindje [onbekend] ♡ Tulli, 24 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ MaLuc, 37 jaar, 3e kindje [jongen] 25 juni ♡ Dana1989, 29 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ mamamijn, 30 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ maasje89, 29 jaar, 1e kindje [verrassing] 26 juni ♡ Eedihcro, 41 jaar, 2de kindje [onbekend] ♡ Lies89, 29 jaar, 2e kindje [jongen] 27 juni ♡ maline, 28 jaar, 1e kindje [meisje] ♡ pukkie1, 31 jaar, 1e kindje [jongen] 28 juni ♡ Waterlelie81, 37 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Daphne85 , 33 jaar 3e kindje[onbekend] ♡ AmyW, 32 jaar, 2e kindje [jongen] 30 juni ♡ San195, 23 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ Senna, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ----------------------------------------------- Jongen (8)| Meisje (10) | Verrassing (2) | Onbekend (8) ----------------------------------------------- Afspraken: Maart: 18 maart - Mimus - suikertest 18 maart - kikker1 - vk 20 maart - Mimus - controle Midwife 20 maart - kikker1 - 3D echo 21 maart - MaLuc - centering pregnancy 22 maart - luipaard88 - verloskundige controle 25 maart- tulli - controle April: 3 april - san195 - controle vk 4 april - waterlelie81 - pretecho 4 april - Maasje89 - controle VK + bloed prikken 5 april - luipaard88 - pop poli 8 april - tulli - controle 8 april - kikker1 - groeiecho 11 april - Kaatjee - 2e 3D-echo Youth onderzoek 18 april - Maasje89 - controle VK Mei: 1 mei - MaLuc - echo voor locatiebepaling placenta
Zo ik ben langere tijd weg geweest hier, kreeg helemaal geen meldingen meer!! Lees van de week al die pagina`s wel even terug Hoe is het met iedereen?
Hier alles goed! Vandaag 25 wk, jij 27 al zie ik. Ik merk wel dat m’n energielevel iets lager is, maar verder eigenlijk alles helemaal prima. Met 28 wk en 31 wk krijg ik 2 echo’s omdat m’n dochter nogal klein was. Niet verkeerd dus, een extra echo!
Ja dat is wel echt waar ik bang voor was en een hele opluchting toen ze daar al mee bezig waren gelukkig. Vocht merk ik nog niet echt maar weet wel dat ik daar op ‘t laatst ook echt last van ga krijgen. Bij de eerste had ik dat ook extreem. M’n ogen waren net van chineesjes zo veel vocht zat er in m’n gezicht. En dat was in maart... moet je nagaan in die hitte in juni..