Wat een lage bloeddrukken allemaal! Netjes! Ik heb hem altijd rond de 125/80 ofzo zitten dus ben benieuwd of die op t laatst nog omhoog schiet. Had alleen tijdens de bevalling en te hoge bloeddruk dus hoop dat deze zwangerschap gewoon ook netjes blijft.
Ooh ik verwaarloos jullie een beetje meiden. Zoveel drukte hier thuis en heb dan echt helemaal nergens meer puf voor. Maar jeetje allemaal in de laatste 10 weken alweer, gaat nu wel snel!! Soms nog iets te snel haha, maar ben wel echt ongelooflijk nieuwschierig!! Afgelopen week nog op kraambezoek geweest ooh echt smelt zo’n kleintje Wij zijn wel over de naam en geboortekaartje uit. Gisteren kwam laatste proefdruk binnen en zijn helemaal happy! Nu de enveloppen maar vast bestellen en beginnen met schrijven. Ons meisje maakt het verder goed. Ze groeit net iets boven de p50 lijn en heeft lange benen net als haar mama haha. 4 mei weer een groei echo om in de gaten te blijven houden dat ze netjes blijft doorgroeien ivm dat ons zoontje zijn groei aan het eind afboog en de toevoer van de placenta minder werd en ik met 38 weken werd ingeleid. We wonen nog steeds samen met mijn schoonouders, gelukkig begint er nu in hun huisje wel schot in te komen zodat ze wss over twee weken over kunnen. En dan kunnen wij onze spullen ook eindelijk uitpakken. Kamer van ons zoontje staat nu leeg en mijn ouders komen volgende week daar verven, een beste klus, veel houten schrootjes en donkere kozijnen en wil dat allemaal wit hebben haha en dan later behangen en laminaat erin. Voor de baby heb ik inmiddels een commode via marktplaats gekocht, dus die wil ik van de week even goed gaan schoonmaken en dan volgende week de eerste wasjes maar draaien denk ik. En dan eerst maar opbergen in de commode. Haar kleding kast word inbouw maar daar hangen de kleren van mijn schoonmoeder nog en wij willen daar ook een gedeelte legplanken inmaken dus zal nog even geduld moeten hebben. Nouja nog even flink door buffelen en hopen dat we voor de 37 weken ook een beetje gesetteld zijn en we nog een beetje kunnen uitrusten. Oja en de container vanuit NZ verwachten ze rond 27 mei in Rotterdam dus ergens erna zal hij hier wel aankomen hehe, nog meer uitpakken!! Nou weer een heel verhaal hehe, hopelijk doe ik weer iets actiever mee
♡ Uitgerekend: 14 - 30 Juni 2019 ♡ --------------------------------------------- 14 juni ♡ Tall88, 30 jaar, 1e kindje, [meisje] 16 juni ♡ SunnyShineS, 29 jaar,1e kindje [onbekend] 17 juni ♡ kikker1, 35 jaar, 3e kindje [meisje] 18 juni ♡ Caithh, 28 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ luipaard88, 30 jaar, 2de kindje [jongen] 19 juni ♡ DvEsch, 28 jaar, 1e kindje [verrassing] 20 juni ♡ Annebeth, 31 jaar, 2e kindje [onbekend] ♡ Mimus, 28 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Mo87, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 21 juni ♡ Mommy90, 28 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ Kaatjee, 29 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Dido82, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Jamiro, 40 jaar, 1e kindje [jongen] 22 juni ♡ 1986mom, 3e kindje [onbekend] ♡ Tulli, 24 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ MaLuc, 37 jaar, 3e kindje [jongen] 25 juni ♡ Dana1989, 29 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ mamamijn, 30 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ maasje89, 29 jaar, 1e kindje [verrassing] 26 juni ♡ Eedihcro, 41 jaar, 2de kindje [onbekend] ♡ Lies89, 29 jaar, 2e kindje [jongen] 27 juni ♡ maline, 28 jaar, 1e kindje [meisje] ♡ pukkie1, 31 jaar, 1e kindje [jongen] 28 juni ♡ Waterlelie81, 38 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Daphne85 , 33 jaar 3e kindje[onbekend] ♡ AmyW, 32 jaar, 2e kindje [jongen] 30 juni ♡ San195, 23 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ Senna, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ----------------------------------------------- Jongen (8)| Meisje (10) | Verrassing (2) | Onbekend (8) ----------------------------------------------- Afspraken: April: 29 april - Maasje89 - extra groeiecho gynaecoloog Mei: 1 mei - MaLuc - echo voor locatiebepaling placenta 1 mei - waterlelie81 - afspraak gynaecoloog 1 mei - Dana1989 - groeiecho vk 2 mei - MaLuc - centering pregnancy 3 mei - Luipaard88 - pop poli 4 mei - Mimus - controle vk en groei echo 5 mei - Luipaard88 - babyshower (ik weet natuurlijk van niks ) 6 mei - Luipaard88 - borstvoedings avond vk 16 mei - MaLuc - centering pregnancy met partners 27 mei - san195- afspraak gynaecoloog 28 mei - Mimus - voorlichtingsavond kraamafdeling ziekenhuis
@Mimus haha ons verwaarloosd. Je moet het niet als verplichting zien hè Maar fijn dat jullie straks echt bezig kunnen met jullie eigen huis en babykamer enz. Geeft vast ook wat rust! Jouw baby heeft lange benen? Haha mijne korte! Daarom dus onder die P10 en dus extra echo’s om dat te checken.
Haha nee dat weet ik, maar vind het wel gezellig en leuk om mee te lezen en te schrijven. Wel fijn dat ze je extra in de gaten houden zo he! Wanneer mag je weer heen?
Sorry, ik heb jullie ook verwaarloosd! Lang niet geweest hier. Druk, druk, druk met school en stage. Vorige week echo gehad en alles gaat goed. Kleintje ligt ietsje achter qua groei, maar niks km je zorgen over te maken. En ik maar denken dat ik zoveel suiker had gehad dat het kind wel een tientonner moest worden. Zwangerschapskwaaltjes zijn nu wel aanwezig hier helaas. In plaats van de eerste drie maanden overgeven doe ik het gewoon in de laatste drie maanden. De maagzuur is een verschrikking en het komt s'avonds bijna altijd omhoog. Ik heb omeprazol van de gynaecoloog gekregen en ik heb mijn hoofdsteun van mijn bed omhoog, plus twee kussens. En nog zit het in de weg. Daarnaast snel moe, de buik zit in de weg, soms last van mijn heupen of rug en sinds het iets warmer is hou ik ineens ook vocht vast waardoor mijn gewrichten in mijn handen pijnlijk en stijf zijn en ik niet meer in mijn slippers pas. En dit moet ik dus nog 8 weken volhouden. Anyway, ik heb het er voor over. Ik lees dat sommigen al hun geboortekaartjes klaar hebben? Ik niet nog beginnen met zoeken. Hoe staat het met koffertjes? Sommige mensen vragen aan mij of die ook al klaar staat, maar ook daar heb ik nog niks aan gedaan. Groetjes!!!
Wat vervelend dar je je zo slecht voelt! Einde is in zicht, scheelt dat misschien? Ben wel begonnen met geboorte kaartje. Een proefdruk besteld en lijkt me wel oké. Nog geen vluchtkoffer. Bedenk me nu ineens of ik aan mijn zorgverzekering heb doorgegeven dat ik zwanger ben..... moet dat? Ivm kraampakket?
Ja dat hoor je inderdaad door te geven. In de meeste gevallen ontvang je rond maand 7 het kraampakket thuis, afhankelijk hoe je verzekerd bent. Dus morgen meteen even bellen
@Jamiro40 Wat vervelend dat je je zo slecht voelt. T maagzuur herken ik helaas en het slechte slapen ook.. Hoe zit het verder met het slapen van iedereen? Ik weet met mijn vorige zwangerschap dat de laatste weken slapen echt ruk waren maar hier begint dat nu al ... Koffertje trouwens nog niet klaar en geboortekaartje ook nog niet. Wel af en toe naar gekeken maar nog geen definitieve beslissing gemaakt.
Hier zo goed als geen klachten.. wat moeier en harde buiken. Af en toen een golfje maagzuur, maar mag er zeker niet over klagen vind ik zelf. Vorige week weeën gehad, maar die trokken weg toen ik rust nam. De eerste pakjes hangen hier al klaar, had eerst alleen maat 56. Aangezien de vorige geen 50 gepast heeft. Na mijn laatste bezoek aan de verloskundige toch maar wezen shoppen voor een pakje maat 50. Ze vond mijn buik en de baby erg klein voelen. Maandag a.s. heb ik een extra groei echo. Ben benieuwd, een klein babytje lijkt me wel wat Verder heb ik nog geen vluchttas klaar staan, hoeft ook nog niet volgens mij? Toch?
Ik verwaarloos jullie ook hier op zp. Maar gelukkig hebben we fb waar we elkaar vaker ‘spreken’ Ik kom net van het ziekenhuis vandaan. Ik had een afspraak met de gynaecoloog. Zij kan voor mij een gesprek aanvragen voor bij de anesthesist. Dat vind ik erg prettig en zo kan ik mijn zorgen en angsten met hun delen. Ook heb ik mijn vaccinatie gehad vanmorgen. Verder een erg fijn gesprek gehad met de arts. Zij vertelde mij dat een keizersnede veel ‘vriendelijker’ is voor moeder en kind. In het doek zit er een soort van doorkijkluikje zodat ik haar geboren zie worden en zij blijft gedurende de operatie naast mij liggen op de kamer totdat ik dichtgenaaid ben . Natuurlijk tussendoor een checkup met de kinderarts, maar ik hoef niet meer zo lang op haar te wachten erg blij met deze veranderingen. Bloeddruk was prima en als verrassing een korte liggings echo mogen zien van ons meisje. Wat ik al vermoedde; ze ligt in een stuit. Maar dat maakt voor een operatie natuurlijk niks uit. En niet geheel onbelangrijk: operatie is aangevraagd op dinsdag 18 juni!!! Best gek dat ik de geboortedatum al weet Het was een productief ochtendje zal ik maar zeggen. Qua kwalen. Ik heb het zwaar. Vooral de dagen dat ik moet werken. Het lange staan en veel behandelingen achter elkaar breekt me. Gelukkig helpen mij collega’s als ik echt even moet zitten. Ik was maandagochtend zo ontzettend emotioneel en zwak en zag erg tegen de werkdag op.. Is maar goed dat ik het aangegeven heb. Baas heeft ook niks aan ziekmelding Deze week komen de laatste bestellingen voor op de babykamer binnen. Ik wil op tijd alles gewassen en gedaan hebben zodat ik tijdens mijn verlof niks hoef te doen. Ben al de adressen aan het verzamelen voor de kaartjes. Wil de enveloppen eerst thuisgestuurd hebben. Jullie ook? Wij genieten nog even van de meivakantie.. Nog een paar weken en dan zijn we (opnieuw) mama ❤️
Fijn dat het goed gaat @Tulli! En met een vluchttas ben ik nog helemaal niet bezig eigenlijk. @Waterlelie81, toch fijn dat een keizersnee nu positief veranderd is. En bijzonder dat je de datum al weet! Hier gaat het ook nog goed. Alles wordt wat zwaarder, maar mag ook echt niet klagen. Vanmorgen had ik nog een echo om de ligging van de placenta te controleren, maar die ligt inmiddels ver van de uitgang gelukkig. De baby lag nu netjes mijn zijn hoofd naar beneden, maar heeft door het vele vruchtwater nog alle ruimte om te draaien. We konden ook al haartjes zien!
Ik weet even niet meer wie zo’n last had vd vaccinatie maar tjeeminee ik ben toch een partij misselijk. En mijn arm doet pijn. Nu begrijp ik mijn kinderen iets beter na een vaccinatie
♡ Uitgerekend: 14 - 30 Juni 2019 ♡ --------------------------------------------- 14 juni ♡ Tall88, 30 jaar, 1e kindje, [meisje] 16 juni ♡ SunnyShineS, 29 jaar,1e kindje [onbekend] 17 juni ♡ kikker1, 35 jaar, 3e kindje [meisje] 18 juni ♡ Caithh, 28 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ luipaard88, 30 jaar, 2de kindje [jongen] 19 juni ♡ DvEsch, 28 jaar, 1e kindje [verrassing] 20 juni ♡ Annebeth, 31 jaar, 2e kindje [onbekend] ♡ Mimus, 28 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Mo87, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 21 juni ♡ Mommy90, 28 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ Kaatjee, 29 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ Dido82, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Jamiro, 40 jaar, 1e kindje [jongen] 22 juni ♡ 1986mom, 3e kindje [onbekend] ♡ Tulli, 24 jaar, 2e kindje [meisje] ♡ MaLuc, 37 jaar, 3e kindje [jongen] 25 juni ♡ Dana1989, 29 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ mamamijn, 30 jaar, 3e kindje[onbekend] ♡ maasje89, 29 jaar, 1e kindje [verrassing] 26 juni ♡ Eedihcro, 41 jaar, 2de kindje [onbekend] ♡ Lies89, 29 jaar, 2e kindje [jongen] 27 juni ♡ maline, 28 jaar, 1e kindje [meisje] ♡ pukkie1, 31 jaar, 1e kindje [jongen] 28 juni ♡ Waterlelie81, 38 jaar, 3e kindje [meisje] ♡ Daphne85 , 33 jaar 3e kindje[onbekend] ♡ AmyW, 32 jaar, 2e kindje [jongen] 30 juni ♡ San195, 23 jaar, 2e kindje [jongen] ♡ Senna, 36 jaar, 3e kindje [meisje] ----------------------------------------------- Jongen (8)| Meisje (10) | Verrassing (2) | Onbekend (8) ----------------------------------------------- Afspraken: Mei: 2 mei - MaLuc - centering pregnancy 3 mei - Luipaard88 - pop poli 4 mei - Mimus - controle vk en groei echo 5 mei - Luipaard88 - babyshower (ik weet natuurlijk van niks ) 6 mei - Luipaard88 - borstvoedings avond vk 15 mei - waterlelie81 - afspraak vk 16 mei - MaLuc - centering pregnancy met partners 27 mei - san195- afspraak gynaecoloog 28 mei - Mimus - voorlichtingsavond kraamafdeling ziekenhuis 31 mei - Waterlelie81 - afspraken met anesthesist, apotheek en verpleegkundige
Ik kreeg geen meldingen meer! Maar @Waterlelie81 ik had vooral echt een heeeele zere arm! Een paar dagen lang. Verder niet misselijk of andere lichamelijke klachten. Maar die arm... heeft me wel 4 dagen gepijnigd Oeh ik heb eindelijk iets meer rust; kleertjes gewassen, kasten en commode opgeruimd. Rompertjes maat 50 weer opgezocht en unisex kleertjes! En dan over een week ga ik alle schilderijtjes en gordijnen ophangen in de kinderkamer zodat m’n dochter naar haar nieuwe kamer kan, en dan babykamer even een jongens-look geven en klaar is kees!
Dat is fijn zeg Dat zorgt voor meer rust in je hoofd he, heb je straks meer tijd met je meisje tijdens je verlof. Ik ben ook aardig op weg. Alle spullen zijn in huis. Ik moet alleen alles wassen en inrichten en dan klaar Foto’s spam ik wel op fb.
Hoi meiden, mijn bloeddruk was te hoog; 158/98 en wat eiwit in de urine. Dus op naar het ziekenhuis, daar vielen mijn bloeduitslagen gelukkig mee en mocht ik weer naar huis. Afgelopen dinsdag weer controle, toen 135/90. Op het randje. Maandag weer echo (ivm laag liggende placenta) en controle bloeddruk. Ben nu 34 weken dus schiet al redelijk op. Slapen gaat prima, ik heb wel de hele dag door hoofdpijn. Terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. Het is niet erg, ik neem er niks voor in, maar irritant aanwezig.... Proefdruk kaartje is klaar, echt heel erg blij mee, omdat ons vorige te vroeg geboren kindje er ook een hele mooie plek op heeft gekregen. Ik wilde de enveloppes gaan voorbereiden en toen crashte mijn computer. Die staat nu bij de reparateur maar de harde schijf is stuk en niet meer te redden. Al onze adressen.... Ben er ziek van! Fijne dag allemaal!!
@Sep16 Wat vervelend van je hoofdpijn. En je geboorte kaartjes... Hoe vroeg is je zoontje geboren? En hoe heb je hem op het kaartje terug laten komen? Heel fijn dat je daar blij mee bent!
@Sep16 WT vervelend van je bloeddruk. Daar zal je wel de hoofdpijn van hebben .... Hopelijk schiet die niet de lucht verder in. En wat onwijs balen van de harde schijf ...
Hoi allemaal, ik heb eindelijk vakantie en verlof dus ik verwacht hier nu ook vaker te zijn Hier inmiddels 2 groeiecho gehad. Onze meid is aan de grote kant maar vooralsnog nog niks zorgwekkends. Toch neig ik maar inleiden rond week 38/39 als dat kan omdat ik heel graag op een zo natuurlijk mogelijke manier zonder keizersnee zou willen bevallen. Maar alleen als het verantwoord is natuurlijk. Beentjes van de kleine zijn wel erg lang, boven de p90 lijn. Duidelijk van papa geërfd Andere dingetjes die spelen: -mijn schoonzus en zwanger zijn zwanger! Zo leuk! Er zal zo'n 4 maanden leeftijdsverschil in zitten -mn dochtertje lijkt precies op tijd de peuterpubertijd achter zich te laten. Ze luistert echt bijzonder goed voor haar doen en eet al een week achter elkaar wat hapjes groente mee! -opmerkingen uit mn omgeving over mn buik, ik kan er wel om lachen. Gisteren bij koor: moet je nog 7 weken? Mijn dochter was pas aan het einde zo dik. Seriously? Ik nam er geen aanstoot aan want volgens mij had ze helemaal niet door wat ze precies zei. Hihi. Plus ik ben pas 12 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap 25 kilo in totaal dus het valt mij alles mee. -Ik ga vanaf 36 weken kolven omdat de vorige keer de borstvoeding niet goed om gang kwam. Heeft iemand daar ervaring mee? -we mogen de cosleeper van onze vrienden lenen. Superfijn -mijn man twijfelt opeens aan de naam. Oh jee. Het is een naam met de letter 'i' als eerste letter en hij zit er opeens mee dat dat op de letter 'l' lijkt als hoofdletter en of dat dan niet verwarrend is. Kan iemand me helpen hem over die twijfel heen te helpen ? Hij vindt de naam wel mooi gelukkig -ik heb 2 newborn pakjes besteld op wish. Kan niet wachten tot ze binnen komen. (Zie bijlage ) -Ik heb geen babyshower dit keer denk ik want dat hoeft van mij niet zo. Vorige keer was het wel leuk maar t voelt nu wat dubbelop. Maar ik hoop wel op een buikschildering of iets. Heb ik destijds voor mn vriendin geregeld. Hebben jullie nog moederdagplannen?