@Maline ooh wat fijn een positieve echo. Ik ben van huis uit verpleegkundige, maar werk sinds een aantal jaar als research Coordinator voor wetenschappelijk onderzoek bij kanker. Veel meer zittend werk dus. Ik vind het ondanks dat het ons eerste kindje is ook heel spannend. Bij mijn zusje mee gemaakt dat het op 6.5 week geen kloppend hartje had. Ik was bij de echo en was voor ons beide super emotioneel.
Extra spannend voor de dames die al eens een miskraam hebben meegemaakt. Volgende week veel echo’s dus! Ik vind het ook spannend trouwens, ik heb volgende week donderdag een echo gepland, dan ben ik 6+6 als het goed is.
Spannend al die vroege echo's! Hebben jullie daar bewust voor gekozen of heeft de verloskundige dat aangeraden? Ik zou het zelf namelijk wel spannend vinden om rond 6 weken een echo te laten doen omdat het natuurlijk kan zijn dat je nog niet mega veel ziet maar het er wel is? Of is dat bij 5 weken en is er bij 6 weken al zeker wel een kloppend hartje te zien? Ik vond 8 weken eigenlijk al vroeg, maar goed ik kan mij natuurlijk niet inhouden dus hier de 1e echo rond 8 weken.
Ziekenhuis mocht ik 6 november komen. Was geen mogelijkheid tot eerder . Maar na meerdere mk voel ik me zo onzeker en gestresst dat ik het bijna niet.vol houdt. Ik heb toen de verloskundige hier gebeld en de zei geen probleem kom maar 29.oktober als je 6+3 bent dan moet er wel wat te zien zijn.. die stress is ook niet goed Er zijj uitzonderingen maar in de meeste gevallen moet je rond die tijd wel het hartje zien..
Ik mag overmorgen met 6 weken + 1 dag, ben ook best nerveus of er iets te zien is. Ik weet niet, opeens durf ik bijna niet meer. De afspraak is ook pas 16:45 dus ik ga veel afleiding zoeken haha. Ik ben heel blij voor jou Maline, dat heeft mij ook een beetje extra hoop
Na een miskraam kan ik mij er ook iets bij voorstellen dat je toch dat stukje bevestiging zo snel mogelijk zoekt! Stress is inderdaad ook niet goed.
Idd @San195 . Maar wat @Annebeth nu zegt herken ik ook , dat hoe dichterbij het komt je bijna niet meer durft uit angst. .. die dag kan alles goed of slecht maken .. zoooo spannend . Jij dus ook een vroege echo . Ik begreep van de verloskundige dat het hartje in de 5e week aanslaat ... En je dit dus moet kunnen zien na de 6 weken op de echo .. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk .
Bedankt voor de info ik vermoed een late innesteling bij mezelf, dat maakt dat ik misschien nog niet zo ver ben als ik denk, of zou dat niet uitmaken als je op NOD een positieve test hebt? Ik heb een vroege echo vanwege het feit dat ik 3 rijpe follikels had vanwege ovulatie inductie. Ik mocht van het ziekenhuis ook eigenlijk die ronde niet door. Maar ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd.
Ja @San195 met 8 weken zit je zeker save en is er meer te zien. Oh misschien een meerling @Annebeth ! Leuk, ik heb die kans ook, ik heb een tp gehad van 2 embryo's
Hoe is het trouwens met jullie.ontlasting. Ik las over obstipatie maar ik heb daar absoluut geen last van, bij mij is dat niet veranderd ...
Hier altijd al wat moeilijk naar de wc gaan en merk wel dat het nu nog wat lastiger gaat. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Wat spannend! Ook voor jou dus misschien een meerling!
Toch allemaal heel heftige verhalen die ik hier lees.. Bijna iedereen maakt wel zoiets ergs mee. Ben echt blij dat de meeste van ons dan ook de mogelijkheid hebben tot een vroege echo. Ik hoop echt voor ons allemaal dat de een juni een (of twee!) gezond babytje mogen vasthouden @Butterfly36 had ongeveer anderhalve week last van niet te kunnen gaan en nu sinds twee dagen weer wat vlotter! Merk dat de zenuwen er bij mij ook wel parten in spelen! Heb net mijn bloedresultaten terug. Vorige week dinsdag zat ik op ong 650 en vandaag op 13.000. Dat lijkt me goed
Ik heb elke dag rond de klok van 3 uur dat ik echt heel erg naar de wc moet. Op werk is dat mega lastig
@Tal88 wat heftig jouw verhaal. En echt elke zwangerschap is anders want bij S had ik nergens last van in het begin. Nu veel meer kwalen. Best veel die een vroege echo krijgen. Ik vind met 8 weken al vroeg maar ben er enorm blij mee. Daarna kunnen we het o.a overgroot oma vertellen en die zou zooo blij zijn. Misschien wel sterven van blijdschap Ze is eigenlijk niks meer waard maar ze leeft voor onze dochter en andere blije gebeurtenissen Met de ontlasting gaat het prima, bij vorige zwangerschap had ik ook geen problemen. Wel na de bevalling aambeien en dat was zooooo pijnlijk, toen was het even niet in orde zeg maar. En ik lees dat iemand niet echt een knaltest had? ik had dat bij S ook niet, was een vaag streepje liep wel op maar hij was totaal niet knal zoals ik nu heb. Dus ook dat is overal anders.
Meerdere kansen op meerlingen, dat lijkt me ook spannend. Gelukkig wordt ook daar goed op gecontroleerd. En de vroege echo, hier met 6+4 of 7, dan zou er iets te zien moeten zijn. Eerder durfde is niet, hoewel ik nu heel erg graag al even zou spieken. Ontlasting gaat hier gelukkig ook als vanouds. Anders zou je roosvicee laxo kunnen proberen. Hier was ik enorm verkouden ten tijde van de eisprong en innesteling. Ik blijf alleen last houden van mijn rechteroor. Misschien maar even naar de huisarts, want neusspray mag ik niet meer gebruiken natuurlijk.
Normaal moeizaam bij mij en eigenlijk ( op vandaag na) sinds ik zwanger ben elke dag netjes naar de wc. Maar dit schijnt in 50% van de zwangerschappen weer te veranderen. Moet wel vaak plassen in vergelijking met normaal, hebben jullie dat ook?