Ik begrijp ook steeds meer waarom t fijn kan zijn om paar uurtjes te werken! Alleen ik weet dus absoluut niet wat ik zou willen.. ben proberen wat voor mezelf te starten maar dat loopt absoluut niet door al mn zwangerschappen haha en nu helemaal niet meer ivm Corona dus er kabbelen nog even door tot er mis iets heel toevallig op mn pad komt... mijn vriend doet echt mega veel voor me en ondanks hij t niet altijd begrijpt is hij er werkelijk altijd voor me! <3 super leuk van oudste dochter zeg!
Als je iets tegenkomt wat je past weet je het @roever, echt... Ik heb zo veel baantjes gehad in het verleden. Ben directiesecretaresse, office manager, receptioniste, kamermeisje in een hotel, serveerster, orthodontieassistente, medewerker binnendienst en nog wel meer denk ik geweest. Tot ik t zat was en mn droom ging volgen. Ik gaf altijd al wat lesjes naast mn werk en uiteindelijk de stap gewoon gezet (eerlijk is eerlijk, met ondersteuning van UWV zodat ik de eerste 6 maanden een minimaal inkomen had) en nooit spijt gehad. Het is hard werken, maar ik krijg betaald voor wat ik doe. Ik heb altijd een enorme inzet gehad, maar dat werd zelden gewaardeerd, niet in financiën, maar ook vaak niet uitgesproken. Dan ben ik er gauw klaar mee. Ik heb een hoog werktempo, snel denkvermogen, kan goed schakelen en dus was ik altijd mega productief. Ik kreeg vaak 2 tot 3 keer zo veel werk, met goede kwaliteit, gedaan dan mijn collega's, tegen vaak maximaal dezelfde beloning. Hierdoor voelde ik me dan niet gewaardeerd, raaktr ontevreden en ging weer verder kijken. Dat heb ik nu helemaal niet. Mijn klanten waarderen mij, dat spreken ze uit, ze vragen me steeds weer en ze betalen netjes. Ik ben dus tevreden, vooral omdat ik mijn werk ook echt heel leuk vind. Dit zou ik jou ook echt gunnen @roever....
Dankje voor je lieve woorden...! Ja eigenlijk gun ik dat mezelf ook ongelooflijk. Misschien wacht ik er wel veel te hard op .... het lijkt me fijn om iets voor mezelf ook te kunnen gaan doen en wat ook nog wat centen opbrengt Maar vooral je ergens in kunnen verliezen! Gewoon omdat het je zo’n goed gevoel geeft...
Als ik je 1 ding mee mag geven als je voor jezelf begint.... Nooit te laag inzetten. Jij levert kwaliteit, dan mag de klant daarvoor betalen. Ik weet niet wat je al bezig was op te zetten, maar zet jezelf stevig neer. Beter minder uren, meer kwaliteit, dan heel veel uren draaien en daardoor inleveren op kwaliteit, uiteindelijk is je financieel resultaat hetzelfde namelijk, alleen je naam veel beter en dus je lange termijn vooruitzicht gunstiger (mensen zijn tevreden, komen terug, vertellen het anderen et voila, je bedrijf groeit). En vergeet niet, eerst moet je investeren, tijd, energie en soms ook geld. Mijn 1e maand draaide ik verlies, mijn opleidingen voor die tijd waren een rib uit mn lijf, maar nu heb ik wat staan waarmee ik kwaliteit kan leveren. Mijn kennis en ervaring is beter en breder dan de meeste van mijn concullega's, mijn prijs (daardoor) ook iets hoger, mijn klanten zijn enorm trouw en loyaal. Het eerste half jaar was bikkelen, daarna ging het meer vanzelf.
Hoi meiden hoe is het vandaag? Hier mijn vrije dag en dus even lekker rustig aan doen. Hebben jullie al wat meer gehoord over het coronavaccin en inenten als je zwanger bent? Gebeurt dit wel of juist niet?
Over het Corona vaccin nog niks gehoord, maar ik ga er zeker niet vanuit dat ik voor mijn bevalling aan de beurt zou zijn en van mij hoeft het ook niet zo nodig nog. Geef m mij maar als mn afweer gewoon goed is, geldt wat mij betreft voor het meeste hoor. Alleen de 22 wekenprik neem ik nu wel, die beschermt mijn kindje de eerste weken/maanden als ze juist zo kwetsbaar zijn en zorgt ervoor dat mijn kindje zelf de eerste vaccinaties pas later hoeft.
Zo, wij zijn ingeschreven voor een zwangerschapscursus... Is pas in april, maar ben benieuwd. Echt gericht op voorbereiding voor de bevalling, dus vooral nuttig denk ik.
Ik wil sowieso dat vaccin niet. Dus ik heb geen idee. Ik neem inderdaad wel de 22 weken prik. Verder gaat t hier prima voel me steeds beter en steeds minder gaar. Dus dat vind ik wel erg fijn.
Goede vraag, geen idee eigenlijk. Ik denk wat Nina zegt, het loopt gewoon door. Leuk zeg. Wat voor cursus ga je doen? Dat is fijn dat je je beter voelt! Nu lekker genieten ipv nero’s voelen. Ik heb net behang en gordijnen uitgezocht. Totaal iets anders dan vorige keer. Gelukkig kon die dame er hard om lachen en ging ze heel enthousiast aan de slag. Ben er zo blij mee. Het is neutraal, maar toch een tikkie romantisch. Nu kan ik de rest bij elkaar gaan zoeken. Hebben jullie al rondgekeken?
@Maan84; https://www.samenbevallen.nl deze cursus. Is nu iets anders dan normaal, 4 cursusavonden is nu standaard. Wij gaan pas verder met het kamertje etc als we weten wat het wordt... Nog maar 1 nachtje slapen...
Hoog tempo en weinig geleuter als ik het zo lees. Ik hou ervan! Is het je stiefdochter nog gelukt om vrij te krijgen voor morgen?
Haha exact dat dus idd... Daarom ook mijn keuze hiervoor... Dat weet ze later vandaag, ze zou mijn man appen als ze het weet. Ik zou het zo bijzonder vinden als het lukt!
Vandaag intake gehad bij de vroedvrouw. Ze voelde een baarmoeder van de goede grote, hoorde mooi de hartslag en het babytje bewoog mooi. Hoera. Alles goed dus Ik legde haar mijn arm probleem voor en ze raadde mij de osteopaat aan. Zo gaan we dus proberen
De inenting zie ik niet zitten tijdens de zwangerschap. Ik heb allergie voor behoorlijk wat medicatie bestanddelen dus wacht liever even af. Wanneer ik weer zwanger af ben vind ik het prima zeker met mijn werk. @Heidezicht spannend!!! Heb je een voor gevoel ? Iemand nog een goede tip om niet steeds op mijn rug te slapen? Behalve voedingskussen achter de rug? Die heb ik in de kortste keren weg geschoven in mijn slaap. Hier wordt mijn buik nu echt stuk harder/meer spanningen hoe gaat het met jullie bolletjes ?
Ik heb vooral eind van de middag en ‘s avonds echt een gevoel alsof ik compleet ben opgeblazen. En ik ben echt heel rond. Oeps.. Waarom wil je niet op je rug slapen, krijg je er pijn van? Het kan namelijk nu nog niet zoveel kwaad. Ik heb net met de doppler geluisterd. Ze zit nu behoorlijk bovenin te duwen. Ik heb niet echt trapjes, ik heb meer dat ze duwt. Ahhhh en ze duimt!!! Net als d’r zussen. Zo lief!!! Hoe voelen jullie de baby?
Hier groeit mn buik ook ineens hard. En heb af en toe wat steken in mn liezen rond mn navel. Las dat dit door t oprekken kan komen. je gaat mn buik steeds beter zien. Wel leuk om te zien hoe dit allemaal groeit Over een weekje weten we wat t wordt hoop ik hahah. Als de baby rustig ligt
Mijn buikie groeit wel ja... Ik begin nu ook aan te komen. Ik slaap met een zwangerschapskussen, maar dan tussen mijn benen en voorlangs. Maar ik ben van mezelf een buikslaper. @Sooff, wij hebben allebei een voorgevoel voor een meisje. Helaas, stiefdochter mag niet mee van haar stage. Dus we gaan iets anders leuks bedenken om het haar te vertellen. Ze was nu echt teleurgesteld (en ik eerlijk gezegd ook).
@Maan84 omdat ik behoorlijk holle rug heb dus nu al heel onprettig voeld en er daardoor steeds wakker van wordt. Ook wen ik mezelf liever nu alvast het goede aan dan vanaf 20weken. Leuk he dat gevoel! Ik voel ook wat duwtjes en vegen niet echt trappen. Wel steeds vaker per dag. @Mallejan spannend hoor nog even geduld. @Heidezicht wat jammer zeg dat ze niet mee kan. Maar wel lief dat ze zo betrokken is. Ben benieuwd of jullie gevoel klopt.
Ahhhh wat jammer! Misschien kun je het op een stickje laten zetten en dan thuis kijken? Ik begrijp het. Dan zou ik een leg-pillow proberen of inderdaad een voedingskussen. @Mallejan wat zegt jouw voorgevoel?