Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Klopt. Die hadden we al, maar een hele simpele. Nu hebben we er een die nog net de ramen niet lapt. Kids blij, die zijn dol op babychino van soyamelk. Dus ik denk dat ik morgenochtend vroeg al wat hoor pruttelen.

Die lockdown is echt erg voor zzp’ers!!! Krijg je overheidssteun tozo ofzo? Killing is het! Ik was vandaag dus op pad, nou, volgens mij denkt iedereen dat de Russen komen. Niet te geloven, overal rijen dik!!

Ik moest steunbroekjes kopen van de gynaecoloog dus ik moest even langs Hema. Pfff.. stond een kwartier buiten in de rij. Maar goed. Ik heb sexy steunbroekjes. Ben benieuwd of het helpt.

Mijn schoonmoeder kan soms ook zo uit de hoek komen. Alleen botst dat juist met mn man. Maar zo hard als ze voor hem is, zo lief is ze voor de kinderen.

2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw

In maart kreeg ik TOZO idd, maar nu nemen ze partnerinkomen mee en als je als huishouden meer dan 1500 euro bruto verdiend krijg je geen TOZO meer.

Wij hebben ook zo'n luxe idd. Koffiesterkte in te stellen, opschuimer erbij... Nieuw zijn ze nog steeds zo'n 700 euro. Was laatst een storing, wij uitzoeken, onderdeeltje van 20 euro besteld en er zelf opgezet en toen deed ie het weer. Reparatiekosten bij de dealer zouden 170 euro zijn.

Ik was dus vanmorgen bij de Gamma voor verf. Stonden 4 auto's, dus mooi rustig. Vanmiddag reed ik er weer langs, hele parkeerterrein vol en een file om het terrein op te komen. Echt bizar!

Nee, mijn man kan het van haar goed hebben. Van mij ook hoor, als het tenminste niet over iets tussen ons gaat. Maar toen ik m vorig jaar echt te rigoreus vond toen ie de sleutels van de kinderen afpakte na een ruzie kon ie die directe kritiek ook prima hebben (wel pas na afloop hoor, niet waar de kinderen bij waren, dat doe ik nooit). Van sommigen (zoals een kennis van zn ex) schiet ie meteen in de vlekken. Als zij wat zegt werkt dat direct als rode lap op een stier. Maakt ook niet uit of het wel of niet gepast is wat zij zegt, het is per definitie fout in zijn ogen.

3. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Pfff, opluchting! In ieder geval een deel van mijn werk ( de 1 op 1 begeleiding) kan doorgaan! Of de kinderlessen door mogen gaan weet ik nog niet, ik denk dat ik daar morgen meer over hoor via mijn opdrachtgever. Maar hier ben ik al zo blij mee! Scheelt al echt heel veel!

Maan84 vindt dit leuk.
  4. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ooo wat fijn!!!

5. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Goh ik verbaas me dat jullie al met kamers en alles bezig zijn joh! Ik zie de noodzaak niet zo.... een lik verf is zo gezet... ik heb niks gekocht. Pas na de 20 weken gaan wij een keer op pad. Hebben we nog 5!!! Maanden.... misschien komt t omdat bij ons de kamer alleen een lik verf moet hebben en ik al weet welke meubels erin komen. Ik maak me niet zo druk en vind t eigenlijk bizar vroeg dat jullie al zo alles af willen hebben. Op diegene na die eerder zwanger zijn geweest en al vroeg plat lagen natuurlijk of andere lichamelijke ongenoegen waardoor je eerder in je zwangerschap niks meer kan... andere zou ik zeggen, rustig aan, je hebt nog genoeg tijd hoor:roflmao::roflmao:

6. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Bij ons moet het hele huis nog opnieuw geverft worden. Vorige keer is het "ff snel" gedaan zodat we konden verhuizen. Nu moet alles een 2e laag en de kleurmuren daarna nog. Dan kunnen we ook meteen de stucranden nog netjes afkitten. Ook moet de elektra nog afgemaakt worden, het 2e toilet en nog wat klusjes. De babykamer is daar voor ons dus een van de klusjes die de komende 3 maanden gedaan moeten worden. Mede ivm mijn huidige (rug)klachten ben ik bang dat ik niet heel lang heel veel meer kan en ik wil ook mijn man (met restklachten vam de hernia die hij na de afgelopen verbouwing kreeg) niet alles alleen of met mijn schoonvader laten opknappen en ik wil alles graag zo'n 6 tot 8 weken voor de uitgerekende datum af hebben aangezien ik in mijn omgeving best wat vroeggeboortes (de vroegste met 28 weken) gezien heb en die stress er niet bij wil.

7. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

Jaa dat snap ik hoor! Als je je nu al niet helemaal fit voelt en er zoveel moet gebeuren indd snap ik t. Hier is t huis nieuw en alles is geverfd maar wil in de babykamer een kleurtje op de muur. Ik stuur gewoon de man tegen die tijd op pad :) ik zoek wel alles alvast uit dus weet precies wat ik wil halen straks :)

8. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Regeren is vooruitzien. Je weet nooit wat er gaat gebeuren en als je alles ‘pas’ laat bestelt en je komt erachter dat er soms wel 3 maanden levertijd op dingen zitten - zonder Corona-perikelen - dan heb je pech. Mijn buren hadden 17 weken levertijd op hun joolz.. ik heb ‘m met 8 weken besteld en hij komt 26 januari ofzo. Dus das ook gewoon 3 maanden..

9. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat is ook nog eens zo idd @Maan84. Ach, als iedereen nu vooral doet wat voor hem/haar goed voelt is het prima toch? Ik hou er sowieso van om dingen op tijd/vrij vroeg geregeld te hebben. Weten dat ik iets nog moet gaan regelen brengt mij onrust, als ik het af kan strepen heb ik rust. Daarom dus ook al vroeg de kraamzorg en kinderopvang (gelukkig maar, want hoorde al van 1 die nu een inschrijfstop heeft) geregeld. Ook belangrijke afspraken zoals de 20-weken echo heb ik al snel voor gebeld om in te plannen. Dan staat t maar vast en hoef ik daar niet meer om te denken. Merk dat ik met die zwangerschapsdementie sowieso al moeite heb om alles te onthouden, moet dingen echt meteen doen of opschrijven.

Maar goed, een ander, zoals mijn man, houdt er weer van om dingen op t laatst te doen.

Is bij ons ook altijd grappig met vakanties. Mijn koffer haal ik een week voor vertrek van zolder en begin ik met wassen en pakken. Ik werl dan van een lijstje wat ik al heb gemaakt en waarop ik afstreep wat ik al heb. Mijn man doet t de dag voor vertrek en dan alles in 1 keer. Uiteindelijk missen we beiden eigenlijk nooit wat.

10. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Ja ik vind het ook fijn van te voren alles klaar te hebben en op tijd. Ik wil gewoon na deze feestdagen periode en gekke corona lockdown de grote dingen kopen en kleine dingen zoals doeken en verzorgings spullen bestel ik op internet en laat ik thuis bezorgen. Zat nu te kijken voor babynestje, hebben jullie nog leuke adresjes waar je mooie setjes kan bestellen die betaalbaar zijn?

11. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Bedoel je kledingsetjes?

Ik weet niet hoe je smaak is, maar wij halen straks het eea via Hema/Zeeman/H&M/Primark etc. Ze hebben het 4 weken aan, zeker in die kleine maatjes.

Nou hoop ik wel dat mijn man nog overstag gaat voor een 2e, dus dan vind ik iets meer uitgeven niet zo erg, maar hij staat nu nog negatief er tegenover, dus ik wil ook genoeg "goedkoop spul" hebben.

Mallejan vindt dit leuk.
  12. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier gisteren bij zara besteld en bij filou en friends (laatste heeft korting nu).

echt zo mooi.

Ik zet een babynestje op de lijst. Eentje van doomoo :)

Heb vorige week heel wat gerommeld in huis. Had plots energie teveel. Vandaag moet ik weer energie zoeken.

Ik keek daarnet in de spiegel en ik zag lijkbleek met wallen. Keerde me maar snel om :p

13. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ik wilde eerst zelf een babynestje maken maar mijn vriendinnen gingen in protest. Je gebruikt t niet, riepen ze in koor.

Kleding halen wij van de Bijenkorf en de Hennes.

Hier hebben de kids vakantie gekregen. School gaat voor de laatste drie dagen niks meer optuigen.

14. roever

roever Niet meer actief

Hier ook zo’n lakse moeder...
    Wij verven/kopen helemaal niets! Haha

eerste maanden zal kindje op onze slaapkamer slapen in ledikant (hebben we nog) en daarna zal het zich samenvoegen bij de rest.
    Commode doen we niet meer aan, verschonen gewoon op tafel/bank of bed met handdoekje eronder.
    Kleren komen bij de anderen in kasten. men al die aankleding en speelgoed enz komt al zeker niet op de slaapkamers...
    okee, jullie mogen me voor gek verklaren hoor! :)

baby krijgt er in feite helemaal niets van mee.
    sowieso hebben we erg weinig in huis voor de kids (als ik zou moeten vergelijken met half Nederland)
    Merk dat kinderen alleen maar vervelend worden bij heul veul speelgoed om zich heen zeg , foei...

Nou.... de vakantie is begonnen!
    Hier begint ie al heerlijk met 3 super vermoeide jongens... :(
    Als iemand nog tips heeft om ze wat langer te kunnen laten slaprn in de ochtend, hoor ik ze graag!!

15. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Hoezo laks?
    Ik zei van de week al tegen mijn man dat we alles lekker praktisch houden, mocht er dan een 2e komen kunnen ze mooi samen op 1 kamer. De kleuren daarvan houden we toch al neutraal en afhankelijk van de leeftijd van de 1e tegen die tijd moet er een 2e ledikant of een peuterbedje komen. Daarnaast afhankelijk van geslacht nog wat kleertjes, maar that's it dan (1 van zijn bezwaren tegen een 2e is de financiele impact en die is dus met een 1e veel groter dan met een 2e imo). Nu voor de 1e moet alles komen en geregeld worden, complete kamer plus inrichting, alle kleertjes etc. Dus ik geef je eigenlijk alleen maar groot gelijk.

16. roever

roever Niet meer actief

Haha grappig de reden van je man omtrent een tweede...
    Tot op heden merken we niet dat nu echt veel duurder is! (Bij de derde zelfs :p)
    Wat het voor mijn gevoel vooral nu duur maakt zijn de luiers en billendoekjes! Haha
    Straks als t tegenzit weer 3 tegelijk in de luiers...(late zindelijke boys)

nu zijn wij niet types die bijv elk weekend persee weg moeten/willen. Want dna word dat natuurlijk ook een klap duurder ivm entree etc!

dus zeg maar tegen je man dat dat best wel mee valt! Haha

17. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Het enige dat schrikbarend duur is is de opvang en de luiers. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. Tenzij je ze binnen een jaar na elkaar krijgt, dan heb je een bedje erbij nodig.

Wij willen hierna zeker nog eentje, mits het lukt. We hebben 4 pogingen en als dat niet lukt dan houdt het op. Dan hoef je geen babykamer etc meer in te richten. Dat scheelt want een meegroeibedje van Ikea is zo gekocht en gaat jaaaaren mee.

18. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Er speelt op zich wel meer hoor. Hij heeft er al 2, die een stuk ouder zijn, is bang dat onze relatie om wat voor reden dan ook niet standhoud en ik net zo zou doen als zijn ex, vind zichzelf wat oud (is nu 43) en een stukje financiële verantwoordelijkheid.

Mijn argumenten voor zijn; mijn kinderwens was open toen ik hem ontmoette dus hij wist ervan, voor ons kindje vind ik het fijn om met een leeftijdgenootje op te groeien (gedeelde jeugd, vinden wij beiden heel waardevol binnen ons eigen gezin waarin we opgegroeid zijn), als ik ouder wordt en hulp nodig heb is het fijn als ons kindje daar niet alleen voor staat, sociale ontwikking van de kleine, je hoeft je kind niet steeds te entertainen, ze kunnen ook samen spelen.

De oudste 2 van mijn man zijn nu 14 en 17 en zoals ik wel eens eerder heb verteld is de oudste wel heel gezellig bij ons, maar de jongste (onder invloed van mama die alles bij ons afkeurt) niet. Ik ben daardoor ook een beetje bang dat als er iets aan de hand is de oudste 2 zullen samenklitten en de kleine er alleen voor staat. Die eenzaamheid wil ik hem echt besparen.

19. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Goed omschreven. Wat zegt hij als je dit ook zo tegen hem zegt?

Ik zei ooit (na 4 jaar ziekenhuis in en uit) dat ik er maar eentje wilde. Toen zij mijn collega; Das zielig!!! Dan zit ze altijd alleen op de achterbank!!!

En die ene opmerking heeft al mijn angsten overruled. En binnen no time was de tweede er. Nooit spijt van gehad. Ze hebben perioden dat ze heel veel samen zijn en ze hebben perioden dat ze niks samen delen. Allemaal goed. Maar t idee dat ze nooit echt alleen zullen zijn vind ik heel heel fijn!

20. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Maan84, hij snapt dat wel, maar denkt dat de oudste 2 de kleine er wel bij betrekken en dat er geen groepjes ontstaan, hij denkt ook dat zijn broer (bewindvoerder indien ons wat overkomt) wel regelt. En ik geef aan dat dat een praktische eenzaamheid in strijd wel oplost, maar niet de emotionele eenzaamheid. Daarbij is mijn zwager ook niet heel jong (2 jaar ouder dan mijn man), dus als dat over een jaar of 20 pas speelt weet je ook niet hoe de situatie dan is. Natuurlijk heb je ook met 2 kinderen geen garanties, maar je geeft ze iig de kans en ik denk dat een bloedband en gedeelde jeugd een bepaalde drang geeft om dingen onderling toch op te lossen en er voor en met elkaar te zijn.

Maar we hebben het er nu een paar keer over gehad en ik merk wel dat zijn harde nee minder hard wordt. Hij vertelde net ook dat ie het er met zijn collega (heeft een zoontje van bijna 1) er over had en die zijn vriendin wil ook een 2e. Die collega staat er wel meer voor open hoorde ik uit zijn verhaal. Dus het speelt iig wel bij hem.

En we hebben nog even he... Ben als het goed is nog een maand of 5 zwanger van deze uk. Dus het staat nu in de week (man heeft vaak wat tijd nodig).

Maan84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina