Hier al een Torre en Fenn maar onze jongensnamen waren wel op. we hadden Maren en Lorin voor meisjesnaam en het wordt de eerste Moesten we geen Fenn gehad hebben zou ik voor een meisje Fenne of onze hond niet Falko noemen dan zou ik ook nog voor Falke durven kiezen
Leuke namen, beetje Scandinavisch? Ik ken een Marin, ook een leuke meisjesnaam en een kennisje van mij uit Denemarken heet Mette. Ik vind het altijd wel leuke namen hoor, passen niet echt bij ons en de rest van de namen, maar wel leuk. Wij hebben Mason en Tycho nu hoog op de lijst staan. Met als 2e naam waarschijnlijk Alexander of Christiaan. Maar alle namen geven nog geen wauw voor ons, niet zoals we dat met de meisjesnamen hadden/hebben.
Zo dan! Ik zit eens te kijken voor gordijnen. Heb wat gezien waar ik echt verliefd op ben... Ff berekening gemaakt om ze op maat te laten maken... Gewoon dik 600 euro! Euhm... laat maar...
Whahaha waar had je gekeke?? Pfff de corona slaat echt om zich heen he?? Hoor echt zoooo veel gevallen om me heen.. Verlopig maar even in onze eigen bubbel leven.. hooop zo dat t snel afzwakt...
Kindergordijnen.nl Corona gaat hard ineens ja, bizar... Zouden we hier ook die extra besmettelijke variant hebben, net als Engeland? Toch, meestal is meer besmettelijk = minder ernstig als je kijkt naar virussen, dat zou dan relatief goed nieuws zijn.
Ik zag je topic over jongensnamen @Heidezicht maar hoezo zouden kinderen weten dat Mason “metselaar” betekent? En dan daarmee pesten? Die zou ik echt naast me neer leggen. Het is een mooie naam waar geen gekke rijmwoorden op te bedenken zijn volgens mij. Ik ken een meisje “Mesa” maar de gemiddelde Nederlander weet echt niet dat dat het Spaanse woord voor tafel is. Dus betekenissen lijken me niet zo boeiend, meer de rijmwoorden. Eveline sexmachine en dat soort dingen Jammer van de gordijnen trouwens, maar dat is wel erg veel geld ja! Ik heb goede ervaringen met de gordijnen van Kwantum. Ik hoor maar weinig over besmettingen in mijn omgeving, bij jullie zoveel ja? Ik heb overigens ook maar weinig contacten op het moment. Vandaag een 19-weken dansje! Wow niet te geloven, over een week al op de helft! En aankomende week de eerste 20-wekenecho’s toch, spannend! Veel succes en heb vertrouwen!
Dat Mason/metselaar vind ik ook erg ver gezocht ja... Willem/Billem, Dick/Pik etc is meer de trend waar ik aan denk bij pesten met namen. Hier (midden NL) gaat het wel hard. Ken gelukkig niet heel veel mensen die besmet zijn, maar toch wel een aantal. Zelf zijn we nog altijd best voorzichtig. Maar je weet nooit. Weet van 1 iemand die ook heel voorzichtig is, altijd afstand gehouden, niemand binnen gezien, boodschappen worden bezorgd en toch besmet. Rest van het gezin daar trouwens wel altijd negatief getest, ondanks dat ze onderling geen afstand hielden, ook niet toen hij positief getest was.
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2021 ♡ 16 mei Eevie82 - 38 jaar - 1e kindje - meisje 17 mei 18 mei Mommytobe090818 - 2e kindje - meisje Sooff - 2e kindje - verrassing Maan84 - 3e kindje - meisje 19 mei 20 mei LunaLee - 1e kindje Sannekrul - 30 jaar- 3e kindje - meisje Heidezicht - 37 jaar - 1e kindje - jongen 21 mei Roever - 4e kindje 22 mei 23 mei Citroentje93 -27 jaar - 2e kindje - jongen Gloriosa - 26 jaar - 2e kindje - verrassing! 24 mei 25 mei Sterre* - 35 jaar - 2e kindje - meisje Sarah00 - 34 jaar - 2e kindje - meisje 26 mei Pandabeer95 - 25 jaar- 1e kindje 27 mei 28 mei Nina2011 - 33 jaar - 3e kindje - jongetje LisaLisaLisa- 26j- 3e kindje - meisje 29 mei Lyan88 - 32 jaar - 3e kindje DLCGXPY - 33 jaar - 3e kindje Mallejan - 28 jaar - 1e kindje 30 mei Furby - 3e kindje 31 mei ♡♡♡ jongen (3) meisje (7) verrassing (3) onbekend (10) ♡ December: 21 december - Nina2011 - 17 weken controle vk 22 december - DLCGXPY ~ geslachtsbepaling 28 december - heidezicht ~ 20 weken echo 28 december - Sooff ~ 20 weken echo 29 december - eevie82 ~ 20 weken echo 29 december - Mommytobe090818 ~ 20w echo Januari: 4 januari - Sterre* ~ 20 weken echo 4 januari - Sarah00 - 20 wkn echo 6 januari - Nina2011 - 20w echo 19 januari - heidezicht - controle VK 22 januari - Lisa Lisa lisa- 22 weken echo 29 januari - Sooff ~ controle vk ♡♡♡Even de lijst omhoog gehaald!
Wij zijn nog steeds op namenjacht en een naam die voorbij komt is Tycho/Tygo... Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen? Wij hebben ieder een andere mening...
OMG... Hebben jullie ook van die walgelijke schoonouders die je niet respecteren in opvoeding en leefwijze!? Gadver de gadver!!! Hier al zeker 5 jaar mot met ze, sinds eerste zwangerschap(ma) en t houdt gewoon niet op! Terwijl we voor de tijd t gewoon gezellig hadden in zekere zin! Zo in en in triest zeg.... beuhhh en vooral vermoeiend!
Gelukkig niet. Mijn eigen moeder is wel zo, maar die negeren we vakkundig. Zij kan achter je rug om manipuleren, kinderen tegen je opstoken op gemene manier enzo. Mijn vader, stiefmoeder en schoonouders zijn heel ruimdenkend, zeggen wel wat ze vinden, maar respecteren onze keuzes.
Ik zou ze op iets verschillende manieren uitspreken, Tycho met een iets zachtere g dan Tygo (vgl cholesterol vs goot). Ik zou voor Tygo kiezen vanwege dit subtiele verschil. Hier geen schoonouders maar wel vervelend en vermoeiend inderdaad als je constant commentaar krijgt (dat stel ik me tenminste zo voor bij wat je schrijft). Hoe staat je partner daar in? Jullie kind(eren), jullie leven, jullie keuzes toch? Ik weet natuurlijk niet waar het in jullie geval om gaat he. Maar aan (opmerkingen van) mijn moeder merk ik bijvoorbeeld wel dat het pakweg 35 jaar geleden allemaal anders ging, maar gelukkig zei ze zelf laatst al “hmmm misschien moet ik me maar eens wat meer gaan verdiepen in hoe het nu allemaal gaat”. Veel succes met je schoonouders
Ik zou echt voor Tygo gaan.. maar dat is omdat ik meerdere kindjes ken genaamd Tygo en ik denk dat veel mensen het fout gaan schrijven als je voor tycho zou kiezen.. moet ook aan psycho denken als ik t zie staan hahaha kan dr niks aan doen! Dusss Tygo dus
Mijn schoonouders denken alles te kunnen maken.. Het begon met om de haverklap bij elk bezoek cadeautjes en meuk (sinds 5 jaar geleden) na half jaar aangegeven dat we dat absoluut niet nodig vinden. Wij willen geen overdaad en al helemaal niet dat bezoekvaststaat met cadeautjes/meuk. Als wij op visite komen vanaf binnenkomst tot weg vol willen stoppen met troep.. vinden we ook onnodig. Een derde is dat ze kinderen eerder elk moment vd grond wilde plukken om er mee te leuren... ook dit vinden we ontzettend onnodig. Kind komt vanzelf wel bij je als t een knuffel wilt... het zijn geen speelpoppen. dit zijn3 kleine voorbeelden. maar na heel wat woorden etc hadden we afspraken gemaakt maar die worden uiteindelijk gewoon genegeerd... en nu bijv. Lopen ze week te drammen om iets voor kerst te droppen op hun tijdstip etc en verwachtte hier bakkoffie etc terwijl we voor volgende week gewooneen”gezellige” date hadden gepland notabene!!!! Waarop ook afgesproken was dat we dán kerst met elkaar zouden doen. Stuurt ze eerst vorige week dus ineens app met mededeling hoelaat ze zouden komenden dus dat bakkie. Waarop ik reageerde dat we al plannen hebbenen we al datum afgesproken hadden?! Word eerlijk waar gisteren door schoonvader gebeld dat t toch echte wel gebracht/gehaald moet worden want “ de vriezer zit vol”! En eerlijk..... NIETS kwam uit de vriezer. waarschijnlijk lezen jullie dit allemaal als iets onschuldigs maar geloof me, de ene na de andere leugen volgt om hun zin maar te krijgen... om te kotsen! En nee,we zijn echt niet beroerd om teen of ander maar wewensen wél gewoon gerespecteerd te worden in onze leefgewoonten/opvoeding van kids etc. waarschijnlijk staat t wAt Krom, maar ik ben zoooo pist! En t hoopt zich dus al jaren op.... mijn man is iets makkelijker (zijn uiteraard wel zn ouders) maar is er ook wel klaar mee met hoe t elke x gaat. En t erge is, is dat wij thuis hier elke x weet gezeur/spanningen om hebben... Wat we beiden ook absoluut niet willen. hier staat btw al jaren zwart op wit hoe ik absoluut NIET naar mn schoon/kinderen wilt wezen later!
Zo “hoort” dat lijkt mij toch ook te gaan? Wel je mening mogen en kunnen geven... maart toch accepteren hoe De ander het doet of wilt...
Vervelend van die schoonouders! Hier al 1,5 jaar geen contact met schoonfamilie. Bevalt mij prima. Mensen waarbij ik het nooit goed kon doen en altijd bemoeiden met ons. Op een gegeven moment een punt erachter gezet. Man gaat soms nog langs maar ook niet veel. heeft me zoveel rust gegeven na jaren op je tenen lopen. Heerlijk zo.