Ons kamertje is bijna af. Ben nu aan het aankleden. De gordijnen komen nog, dat duurt even. Tis echt prachtig geworden en we zijn er heel blij mee! @Nina2011 ik had binnen een uur baat bij omeprazol!
Hoi dames, Ik lees en leef al een tijdje mee in deze groep, maar zat tot dusverre steeds in de begin juni groep waar ik ben begonnen. Toch zou ik het leuk vinden hier (ook) mee te schrijven. Ik ben 39 en we verwachten ons derde kindje, een meisje. Ik ben 30 mei uitgerekend. Klachten: ik groei als kool, heb bi en ischias en ben onder behandeling bij de POP-poli vanwege pre partum (prenatale) depressie. Dat laatste heb ik nu medicatie voor (thank god!). Omdat ik hier al een tijdje mee lees heb ik al redelijk veel van jullie meegekregen. Kamertje is hier al bijna klaar, alleen nog kozijnen schilderen en gordijnen ophangen.
Welkom! Fijn dat jij ook als een malle groeit, ik denk wel eens dat ik zo'n beetje de enige ben die eruit ziet als een skippybal op pootjes. Ik ben ook bij de POP poli geweest, hoe heb jij het ervaren? Leuk, de derde!
Ik ervaar het als een verademing. Ik had bij de eerste ook prenatale depressie die totaal niet werd (h)erkend en daar heb ik uiteindelijk een best lange nasleep van gehad. Toen ingeleid vanwege zelfmoordneigingen. Nu 1x de vlos van de POP gezien en in 1 lange zit de assistent psychiater en de psychiater. Vervolgens sertraline voorgeschreven gekregen. Eerst beginnen met een halve dosis. Die slaat zo goed aan, dat ik heb aangegeven hier liever nog op te willen blijven zolang dat goed werkt. Verhogen kan altijd nog, liever op de kinderdosis blijven zolang het kan. Vorige week bij de spv-er van de POP geweest. Was een fijn gesprek. Tot dusverre dus alleen goede ervaringen. Dit was mijn buik met 20 weken.
Hi dames! Hier de hele tijd toch nog berichtjes in mijn mailbox gekregen en af en toe wat meegelezen. Ik zou het denk ik toch wel weer gezellig vinden om af en toe wat mee te schrijven.. Wat vervelend dat zoveel van jullie veel kwaaltjes hebben! Voor mezelf kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik me eigenlijk echt best wel goed voel. Mijn buik groeit gelukkig niet meer in het tempo als waarmee het in het begin groeide al begint hij wel een beetje in de weg te zitten inmiddels.. Verder eigenlijk nauwelijks kwaaltjes; vermoeidheid eigenlijk helemaal weg, had weer wat harde buiken (eerste zwangerschap mega veel last van gehad) sinds week 19 maar in plaats van meer en meer te worden zoals vorige zwangerschap heb ik ze maar af en toe, kan zelfs gewoon nog bootcampen zonder al te veel last! Dus ik mag voorlopig niet klagen! Wij doen deze keer geen speciale baby kamer omdat het simpelweg niet kan. Gaan eerst verbouwen en daarna de kamers herverdelen; eerste maanden zal de baby bij ons op de kamer slapen dus is eigen kamertje ook nog niet nodig!
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2021 ♡ 16 mei Eevie82 - 38 jaar - 1e kindje - meisje 17 mei 18 mei Mommytobe090818 - 2e kindje - meisje Sooff - 2e kindje - verrassing Maan84 - 3e kindje - meisje 19 mei Flothe - 2e kindjes - verrassing! 20 mei LunaLee - 1e kindje Sannekrul - 30 jaar- 3e kindje - meisje Heidezicht - 37 jaar - 1e kindje - 15/1/2021, Mason Alexander 21 mei Roever - 4e kindje 22 mei 23 mei Citroentje93 -27 jaar - 2e kindje - jongen Gloriosa - 26 jaar - 2e kindje - verrassing! 24 mei 25 mei Sterre* - 35 jaar - 2e kindje - meisje Sarah00 - 34 jaar - 2e kindje - meisje 26 mei Pandabeer95 - 25 jaar- 1e kindje 27 mei 28 mei Nina2011 - 33 jaar - 3e kindje - jongetje LisaLisaLisa- 26j- 3e kindje - meisje 29 mei Lyan88 - 32 jaar - 3e kindje DLCGXPY - 33 jaar - 3e kindje meisje Mallejan - 28 jaar - 1e kindje - jongetje 30 mei Furby - 3e kindje 31 mei ♡♡♡ jongen (4) meisje (8) verrassing (3) onbekend (5) ♡ Januari 29 januari - Sooff ~ controle vk Februari 9 februari - Eevie82 - echo (en mri?) (26 wk) 12 februari - Nina2011 - controle VK 15 februari - Flothe - controle VK (bijna 27 weken) ♡♡♡
Vinden jullie trouwens ook dat het nu best snel gaat? Vond die 24 weken grens passeren ook wel weer bijzonder, al mag de baby van mijn nog heel lang blijven zitten!
Het mag van mij nu wel iets langzamer haha. Pas sinds ik medicatie heb (sinds 1,5 week) heb ik pas plezier in deze zwangerschap.
Heel even een kort en voorzichtig blij updateje: heb niet gespuugd vandaag!!!! En heb zelfs mc donalds gegeten met een grote milkshake en niks!! Vanmorgen na t eten wel mn best moete doen om binnen te houden maar drna niks! Toen werkte de pil mss nog niet?! Ooo als dit mn vooruitzicht is ben ik jullie eeuwig dankbaar!
Sorry dames ik heb even een paar dagen gemist. Vrijdag naar de verloskundige geweest. Ze vond mijn buik ook wel erg hard. Bloeddruk stijgt ook nog niets maar wel hartkloppingen. Dus morgen suiker en bloedvergiftiging test even voor de zekerheid. Mijn buik is echt een bal nu je kunt de lijnen van de baarmoeder precies van buiten zien best gek. Maar ben echt andere kleren nodig.. laten de winkels maar snel weer open gaan! Hoe gaat het met iedereen en alle kwaaltjes ?
Leuk dat je hier ook mee komt schrijven @Dubbeltje82 gelukkig voel je je met de medicatie beter en kun je nu ook van je zwangerschap genieten! Mijn kamertje is in de basis af, ook al zal ze in het begin (hopelijk niet al te) lang in het ziekenhuis liggen en daarna bij mij op de kamer. Vond het toch leuk om een kamertje in te richten en had er ook prima de ruimte voor denk alleen nog 10x met de meubeltjes schuiven haha. Qua kwaaltjes...vooral mijn buik is erg groot en ik sleep nu (met 25wk) iets van 9 kg extra mee. Heb ook last van mijn bekken al lijkt dat redelijk onder controle, lijkt zelfs iets verbeterd tov paar weken geleden? Ook blijft de aanhechting van de rechte buikspieren vervelend voelen, omdat het “pijn in de bovenbuik” is zijn ze wel wat alert, maar voor het overige geen klachten die bij zwangerschapsvergiftiging passen (en ook wel erg vroeg anders idd). Ik vind het best pittig, maar relatief gezien valt het denk ik wel mee. En ik woon alleen, dus niemand die er last van heeft als ik even een uurtje op de bank ga liggen
Vervelend hé, al die nare kwaaltjes die er zijn.. Hier vorige week echt een emo week, zooo veel gehuild, vreselijk. Kan het me nu alweer niet meer voorstellen gelukkig hihie.. Hier ook geen babykamer, hopelijk eerste jaar/ander half jaar bij ons op de kamer. En daarna bij grote broer, die kamer hebben we wel gezellig gemaakt laatst. Had eigenlijk ook nog niet echt iets kindvriendelijks. Nu soort jungle thema met bergen en bladeren en panters. Had bij eerste een houten ledikantje naast het bed, maar vond het vreselijk omdat bij troosten bijvoorbeeld mn hand door die spijlen moest en dat lag niet lekker. Nu op zoek naar een betaalbare of tweedehandse cosleeper voor de eerste 3 a 4 maanden. Jullie nog tips waar ik op moet letten??
@Gloriosa ik heb zelf tekeningen voor een co-sleeper gemaakt. Ik kom dan incl. Nieuw matrasje op ca. 60 euro aan materiaalkosten. Omdat mijn vader over een maand geen werk meer heeft, heb ik hem gevraagd het voor me te maken (al ben ik zelf handig genoeg, het is toch speciaal als je ouders het voor je willen maken). Wij hebben een boxspring met matrastopper en ik heb de hoogte van de co-sleeper aangepast op die van de bovenste dikke matras.
Ha dames, Hier weinig meegeschreven de laatste tijd. Wel meegelezen. Kamertje: hier ook nog niks. Ze komt eerste maanden bij ons op de kamer. In de logeerkamer komt haar commode en fijne stoel voor borstvoeding. Er staat nu alleen nog een bureau ivm thuiswerken dus tot aan mijn verlof kan ik nog weinig doen. Begin daar wel een beetje van te balen inmiddels. Hier ook omeprazol geprobeerd. Had zo veel last van maagzuur. Het is als sneeuw voor de zon verdwenen Ik vraag me alleen af of ik het moet slikken zodra ik last heb of beter door blijven slikken? Wat doen jullie? Gisteren eerste pakje besteld. Ben zo benieuwd @Heidezicht hoe gaat het met jou en met je herstel?
Ik heb dus precies wat jij hebt. Dik 9 kilo erbij en pijn in de bovenbuik. Moet wel zeggen dat paracetamol op zich wel helpt en dat de manier waarop baby ligt ook heel veel uitmaakt. Zaterdag had ik dus echt een rotdag en gister ging het weer prima. Gister de box in elkaar gezet. Was zo gepiept. Ik hoop dat ik deze week zonder gedoe door kom. Bij de vorige werd ik vanaf 25+5 opgenomen. Vandaar ook mijn haast om alles af te hebben. Vind het enorm spannend allemaal. Zie echt op tegen deze week en die buikpijn is slecht voor mijn gemoedstoestand!
Goed idee! Heb je voorbeeldje van hoe je het dan hebt? Met ronde spijlen of dat niet? Ja haha, helemaal een eer voor opa!
Wat lief dat je er naar vraagt! Het gaat naar omstandigheden goed. Lichamelijk herstel ik vrij goed (alleen de nachtmerries en het nachtelijk zweten zijn nog echt hel), mentaal meestal ook wel, het heeft ups en downs. Momenteel in een stukje dubbele ellende, afgelopen weekend ging het echt niet meer met mn moeder thuis, dus nu zijn we alles in gang aan het zetten om haar in een verpleeghuis op te laten nemen. Ze blijkt dus al een paar weken geen was gedaan te hebben, boodschappen in de kelderkast ipv koelkast te leggen, voedsel te eten wat over datum is, maaltijden over te slaan etc. Dus ondanks mn eigen herstel ben ik daar ook nog mee bezig. Tenslotte ook een aantal klanten die afgehaakt hebben omdat ik "zooo lang" (4,5 incl 1,5 week reeds geplande kerstvakantie) niet gewerkt heb. Ik had er voor mn verlof wel rekening mee gehouden, 3 a 4 maanden is best lang, maar na een maand.... Ben daar best teleurgesteld over. Nu heb ik van een klant wel een aanbieding liggen om meer uren te draaien, wel/niet loondienst. Dus daar moet ik even over puzzelen. In zoverre wel weer fijne afleiding tot de nacontrole 18 februari, ik hoop zo dat we dan weer groen licht krijgen om voor een 2e kindje te gaan! En natuurlijk dat ze een goed beeld krijgen van die afwijkende vorm van mn baarmoeder, welke variant het precies is enzo. Ik wil zo graag weer zwanger zijn!
Ik heb dichte zijkanten, waar naar smaak eventueel uitsnedes (sterren, bloemen etc.) in gemaakt kunnen worden. Je kunt ook sleuven infrezen om een soort van spijlen te creëren. Hij is ook niet superhoog, omdat het toch voor de eerste paar maandjes is. Hij kan ook hoger worden gemaakt met een paar maatwijzigingen.