Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre*

Sterre* Bekend lid

4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Wat balen zeg!! Maar wie weet slaagt de draaipoging

Sarah00 vindt dit leuk.
  2. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Nou das balen!!!

3. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ik mag alleen Pfizer, of moderna maar die krijg ik toch niet. Ik heb een stollingsprobleem dus een vector komt er niet in. :)

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Vrouwen onder 60 krijgen vooralsnog sowieso geen Astrazeneca (of Janssen geloof ik ook niet). Voorkeur gaat uit naar mRNA

Maan84 vindt dit leuk.
  5. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    oh wat balen zeg! Dat draaien lijkt mij ook geen pretje....

Ik heb ook een echo gehad en alles was goed. Hij was goed op de curve lijn. Geen gekke dingen. En hij lag al flink ingedaald met zn hoofd. Draaien kan die eigenlijk niet meer.
    Dus dat vind ik wel erg fijn :)

Maan84, Sarah00, Sterre* en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Klopt, zwangeren worden ook al langere tijd gevaccineerd als ze bv. hoog risico contacten op werk niet kunnen vermijden. Voordelen wegen dan op tegen de “nadelen” (die er zeer waarschijnlijk niet zijn). Als ik nu een oproep zou krijgen zou ik hem zo nemen, teveel ellende voor zwangeren op onze IC gezien. Er zal over enige tijd sowieso gewoon standaard tijdens zwangerschap gevaccineerd gaan worden.

Balen @Sarah00! Zou je een vaginale bevalling evt. aandurven? Fingers crossed voor de draai poging!

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  7. roever

roever Niet meer actief

Ohhh ik ben laatste dagen dat deze ook in stuit zou liggen... is dat te voelen?
    Kan niet echt wijs worden van kop en staart ;)

Pff allemachtig wat een heftige dag na een heftige week... :(
    M’n lichaam staakt als een malle en heb al heel de middag/enorm zere buik , zou soms bijna denken dat kind zich dan ook maar aan ging kondigen... Oops.
    Nu gauw slapen!
    En weer proberen m’n rust te vinden :)

Maan84 vindt dit leuk.
  8. Sarah00

Sarah00 Actief lid

14 dec 2018
    171
    208
    43
    Vrouw
    Weet ik nog niet zo goed. Even over laten inlichten. Als ze ook nog eens heel groot is, vind ik dat wel spannend. Ik wilde wel graag een natuurlijke bevalling maar als ze daarom bijvoorbeeld eerder willen gaan inleiden dan wil ik een keizersnede zeker overwegen.

Maan84 vindt dit leuk.
  9. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Ah wat een tegenvallers zeg. Hopelijk kunnen ze nog draaien. Kan me ook wel voorstellen dat de grote en stuit niet echt iets om naar uit te kijken. Al bevallen sommigen met gemak van 9 ponders. Rustig op je laten inwerken en veel info inwinnen.

@roever sterkte! Het is ook wel heftig allemaal. Goed om jezelf blijven denken hoor!

@Eevie82 hoe gaat het met jou ? Voor hou is het wel al echt aftellen he, zo spannend!

10. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Ohhh ik heb veel gemist hier :eek: veel sterkte voor iedereen die er doorheen zit!
    Hier ook eentje in stuitligging, morgen staat een draaipoging gepland. Ik kan niet goed voelen hoe ze ligt door het vele vruchtwater. Wel voel ik minimaal 1x per dag een volksverhuizing, dus vraag me af hoe zinvol de versie is. Ook al zit ik bijna op 37 weken, ze heeft nog veel bewegingsruimte. Ik heb al een groter risico op breken vd vliezen en placentaloslating, moet ik dat risico dan nog groter maken door een draaipoging? Mijn vliezen liggen al los o_O Morgen nog maar eens goed bespreken als ze nog niet goed ligt.

En ja, het eind komt nu snel in zicht! Binnen nu en twee weken is ze er :eek: Superspannend!

Sarah00, Nina2011, flothe en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ik heb afgelopen tijd regelmatig op en af hoofdpijn, niet echt iets voor mij (wel bekend met migraine maar dat is het zeker niet), meer die dat hebben? Kan het me van vorige zwangerschap niet herinneren.

En van welk merk hebben jullie voedings BH’s? Ben op zoek naar iets wat niet al te vormloos is, zag bv. bij Noppies wel mooie. Iemand bekend mee?

12. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

Hoofdpijn kan een teken van vergiftiging zijn toch? Ff in de gaten houden!

Ik heb bij de primark van die soepele topjes gehaald die ik nu ook al draag. Zit nu een stukje vulling aan de voorkant die eruit kan maar daar kan je dan ook zoogcompressen in doen. En je kan doordat ie soepel is makkelijk naar beneden doen voor t voeden. Ik vind die bhs zo duur!

13. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ja, zeker! Maar denk niet dat dat het is. Wilde nog typen dat mijn bloeddruk al de hele zwangerschap stabiel is, verder ook geen vocht vasthouden of andere symptomen. Is vaak een half uurtje, en daar weer weg. Heb zelf een bloeddruk meter dus check hem zelf ook af en toe :)

BH's zijn inderdaad prijzig, maar ik vind het prima wat extra te investeren als het dan comfortabel zit en lang meegaat. Merk toch dat goedkoop vaak duurkoop is..

Mallejan vindt dit leuk.
  14. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Ijzer te kort? Vermoeidheid? Geloof dat hoofdpijn bij heel veel passend is helaas. Veel water blijven drinken en lekker rustig aan doen. En anders gewoon de verloskundige even vragen.
    Het is wat die laatste loodjes!

15. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier vandaag terug op controle geweest.

mevrouwtje had een groeispurt :) is van 1,7 naar 2,7 kg gegaan in 3 weken ;)

En zou al 48 cm groot zijn..

de gyn schat haar op 3,5kg en 50cm bij 40 weken.. :)

Nu zit ze dus meer op het gemiddelde van een 35 weker..Vorige keer zat ze bijna 2 weken achter :)

verder was alles prima met ons. aftellen maar ;)

Sterre*, Maan84, roever en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. roever

roever Niet meer actief

Pff haha hier al eeuwenoude voedingsbh’s van Hema..
    Gezien straks mijn rol als melk/draag koe vervult is:|:oops::eek:o_O word het eens tijd voor een spik splinter nieuwe garderobe etc!!
    Dus bewaar m’n centen liever voor de weer net nieuwe kleding/ ondergoed dan nu nog nieuwe voedingsbh’s.

Waar vind je leuke voedings kleding?
    Daar zou ik wel paar van willen halen... :)

Maan84 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  17. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ik vind Noppies wel heel leuke kleding hebben. Mamalicious enzo vind ik echt boutkwaliteit.

18. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    @flothe Ik heb de voedingsbh's van Noppies, de Honolulu.
    Zit zoo super fijn haha, toen ik na 21 maanden voeden van mn zoontje nieuwe bh nodig had gewoon maar weer die erbij gekocht.

Qua voedingskleding vind ik het echt drama, zoveel is ook zwangerschapskleding. Snap niet waarom??!?
    Je wilt als net bevallen vrouw toch juist geen A-lijn jurk of shirt aan. Wat je wel wil als je zwanger ben om je buik te showen. ;)
    Ik deed toch vaak meerdere laagjes, dus voedingshemd (die van prenatal) en daaroverheen een shirt die ik dan omhoog deed. En dan proberen qua kleurcombi beetje passend te hebben.
    Ook wel vaak shawl of blazer dragen om nog extra achter te kunnen duiken als ik echt in het openbaar was in plaats van thuis/bij bekenden.

roever vindt dit leuk.
  19. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Oooo ik moet nog veel gaan leren wbt voeden! Vind het zooo spannend!

Hier trouwens ook echt een nieuwe garderobe nodig! Wat heb ik zin om te shoppe haha

20. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Oh top! Zat gister te zoeken, ze zien er op het oog comfortabel uit! Fijn dat jij er goede ervaring mee hebt :) Vanavond ga ik bestellen!

Deel Deze Pagina