Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Heb jij bij je vorige kindjes niet gevoed omdat je dat zo zegt over het gaan leren? ;)
    Mijn advies zou zijn, bel laagdrempelig een lactatiekundige. Wellicht zelfs voor je bevalling voor de beste adviezen en tips.
    Er zijn zoveel mogelijke problemen met bijbehorende verschillende oplossingen..

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij onze kraamzorg kun je tijdens de zwangerschap en tot een jaar na de bevalling gratis hun lactatiekundige raadplegen... Erg handig.

Maan84 vindt dit leuk.
  3. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Nee.. ja 5 jaar medische molen (ivf) bij de eerste was ik er een beetje klaar mee, blij dat mn lichaam weer van mezelf was. Tenminste zo voelde ik dat toen.
    De 2de heb ik helemaal niet over nagedacht omdat bij de eerste de fles prima beviel.. na 4 dagen krampen haalde de kraamzorg me toen over om borstvoeding te gaan geven.. nou na 2 x bloede ik al zo erg dat ik dr snel klaar mee was.. maar denkelijk ook omdat ze al 5 dagen was, dan start je ook niet goed..?
    Drna heel veel problemen gehad met haar met drinken, in het zkh gelegen uiteindelijk en logopedie voor t drinken vanaf 1 maand.
    Daarom dat ik het nu wel wil gaan proberen, maar dan wel vanaf t eerste moment haha

Maan84 vindt dit leuk.
  4. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ja weet niet hoe t bij ons zit? Maar heb wel al zon bijeenkomst gevolgd via kraamzorg haha

En heb nu een boek gekregen: "de melkfabriek" :roflmao:

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  5. roever

roever Niet meer actief

Vooral “denk ik” vooral je gevoel volgen wat betreft borstvoeding...
    En t vooral niet als een moetje/stress zien.
    Lukt de eerste x aanhappen niet, gewoon iets later nog eens proberen..
    Elk kindje is weer zoooo anders!
    Bij ons jongste schrok ik mij t lazarus....
    Die legde ik al vrij vroeg op m’n borst maar hij vrat m’n tepel bijna op!:roflmao::roflmao::roflmao:
    En hij zooop alsof z’n leventje er vanaf hing , haha
    Bij die anderen nooit zo heftig meegemaakt hah.
    Nu ik er aan denk schiet ik alweer in de lach:rolleyes:

Maan84 en Nina2011 vinden dit leuk.
  6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier sta ik er heel nuchter in. Heb het handboek borstvoeding van LLL in huis en dat was een eye opener!

Maar we zien wel hoe het gaat. Ik behoor (samen met moeder, zus, oma...) helaas tot de zeldzame groep waarbij bv niet een vaststaand gegeven is. Dat weerhoud me er niet van het stug weer te proberen hoor!

Maan84 en Nina2011 vinden dit leuk.
  7. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Het "erge" is is dat ik zelf tot 3,5 jaar borstvoeding heb gehad hahahaha
    Maar ik ben een planner en met bezoek enzo brak me de stress al uit... nou zal dat bezoek in deze tijd sws heel anders wezen.. en hopelijk gaat t gewoon makkelijk zodat ik overal kan gaan geven , denk bijv tijdens wandelen haha, we gaan t zien! Ben alleen wel stiekem erg bang voor de pijn

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  8. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Ik ga t wel proberen. Maar heb heel duidelijk voor mezelf dat ik niet ga etteren dagen lang, en dagen lang een kindje heb wat honger heeft. Dus lukt het niet, dan niet:) hoop heel erg dat t lukt en anders een combi ofzo. dat ik ook ga kolven als dat wel lukt, maar als ik amper productie heb dan is het ook niet het einde van de wereld:roflmao:

Nina2011 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  9. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Hier idem! De klinisch vk, de gewone vk, de gynaecoloog en de Lactatiekundige vinden dat trouwens in mijn geval ook de beste optie. De enige die moeilijk deed was kraamzorg.

Mallejan en Nina2011 vinden dit leuk.
  10. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Joejoe, ik ben ook weer in de lucht! Vandaag verhuisd! Maar ja, nu niet kunnen slapen vanwege allerlei pijntjes, toch teveel gedaan natuurlijk. Dus maar even ZP afstruinen en straks weer proberen te slapen :)
    Ik had btw vorige nacht opeens kramp in mijn bovenbeen. Nog nooit gehad, maar wát vervelend zeg! Zijn jullie er bekend mee?

Bij onze eerste 3 kindjes ben ik gestart met bv, maar ik heb er altijd stress, onrust en pijn van gehad. Heel wat tranen om gelaten & gefrustreerd door geweest. Dus bij dit kindje start ik meteen met fv en die keuze geeft me heel veel rust.

Sterre*, Maan84 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  11. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Precies dag hoor, als t problemen oplevert of het toch niet fijn voelt stop ik! Het is geen must voor me.
    Lijkt me wel handig als we in de zomer in de caravan slapen en ik geen flesjes in de nacht hoef te maken.. bang dat de hele camping wakker is dan haha

@Edith1987 gefeliciteerd met jullie woning en nu wat rustiger aan doen he!!

Sterre*, Edith1987, Maan84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    "35-weken-waggel"

Nog 2 dagdelen werken en dan kan mijn verlof beginnen. Whoehoe!

@Edith1987 gefeliciteerd met jullie nieuwe stek.

Sterre*, Edith1987, Maan84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. roever

roever Niet meer actief

Wauw....
    Zijn jullie ook zo ontzettend moe?!

Laatstse belabberde weekjes dames!:cool::D

Maan84 vindt dit leuk.
  14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nee, eigenlijk (nog) niet... Maar je loopt dan ook bijna 2 weken voor op me, wellicht dat dat wel verschil maakt

15. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Hoe is het met je? Is het goed gegaan met de pony? Hoop dat het allemaal mooi verlopen is en je er toch vrede mee hebt...

16. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Hahaha nou manlief met de kids even weg en ik heerlijk nog een uurtje geslapen net!

17. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Heerlijk! Ik kruip ‘s morgens vaak nog even een uurtje in bed hoor! Anders red ik 19.00 uur niet eens!

@Edith1987 doe jij vanaf nu een beetje rustig aan? Even bijkomen!! En gefeliciteerd met je verhuizing natuurlijk!!

Edith1987 en Nina2011 vinden dit leuk.
  18. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    ivm het voeden..

bij de eerste onmiddellijk fles gegeven.
    Nu zou ik gewoon willen bv geven proberen maar heel relaxed..

Mijn zoon van 4,5 is perfect in orde met enkel fv. Maar lijkt me ook wel fijn en misschien boost het ons meisje haar immuunsysteem.
    :) Ik zou het niet erg vinden.snel ook is een (afgekolfd) flesje te geven.. of zodat papa kan helpen. Want dat lijkt me.zwaar als ik altijd in moet staat voor voeding :)

Moest het niet lukken die bv vind ik dat absoluut ook geen drama :) wat ze heeft gehad heeft ze alvast gehad :)

Edith1987, Dubbeltje82 en Nina2011 vinden dit leuk.
  19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Lisalisalisa onze 2 hebben ook alleen het eerste gehad, toen was het op... Ze zijn op fv ook groot geworden hoor. En ze zijn amper ziek.

20. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Iedere borstvoeding is er één meegenomen, en als dat er geen één is is dat ook helemaal prima!

Deel Deze Pagina