Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door roever, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Spannend hoor! Zeker als je roze verlies hebt. Maar t hoeft niks te betekenen.
    Ik herken je angst wel! Ik voel me alleen steeds beter waardoor ik erg angstig ben.

2. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Knap hoor! Ik heb t de meiden meteen verteld. Die zijn wel wat groter en wisten van het hele proces. En ze hebben nog steeds niemand iets verteld! Ze staan wel te popelen, haha!

3. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Dat kan ik goed begrijpen wel leuk dat ze zo enthousiast zijn. Het is voor onze dochter een te grote opgave denk ik het wat weken stil te houden. En door de miskraam met 12 week wil ik voor zover mogelijk natuurlijk toch liever wat meer zekerheid. Maar ik ben me toch benieuwd naar haar reactie!!! :roflmao::roflmao: kan er echt naar uitkijken

Maan84 vindt dit leuk.
  4. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Hoe oud zijn je dochters? Ik vind het ook erg lastig nog lang te wachten.. zeker omdat hij heel veel oppikt van wat we zeggen..

Wij gaan trouwens geen NIPT doen

5. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

Waarom geen NIPT?
    T is mijn eerste kindje dus nog geen idee hoe en wat maar dacht dat iedereen dat altijd wel deed. Dus ben benieuwd waarom jij t niet wilt :)

6. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Bij mn zoontje was de NIPT er nog niet... wel de combinatie test, maar ik was toen zwanger na de allerlaatste en 4de ivf poging (we zaten al int adoptie proces) dus elk kindje was sowieso welkom
    bij mn dochtertje hebben we t ook niet gedaan..
    Nu twijfelde ik wel meer omdat ik nu 2 kindjes waar ik aan moet denken..
    Maar het zijn kansberekeningen en vervolgens kun je dan een vruchtwater punctie doen, met alle gevolgen van dien.. heb ik t nog niet over de stress, om meer zekerheid te krijgen (100% zekerheid krijg je sowieso niet)
    Stel het kindje zou naar alle waarschijnlijkheid wat hebben en dan? Die keuze kunnen wij niet maken..
    Tijdens de 20 weken echo zeiden ze trouwens dat ze het heel vaak kunnen zien aan de vorm van t hoofdje enzo..
    Wat ik ook vind is dat er nog zoveel andere dingen kunnen zijn met je kindje...buiten die 3 syndromen..
    Als je weet dat je de zwangerschap zou beeindigen ja dan heeft een NIPT wel echt zin.. weet niet waardoor het ons zo tegenhoud? Ja mn man is gelovig die zou nooit met zichzelf kunnen leven en denk dat bij mij de hele voorgeschiedenis van IVF ook mee speelt..
    Maar het blijven lastige keuzes hihi

Mallejan vindt dit leuk.
  7. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ze zijn 9 en 11. Dan hou je weinig geheim..

8. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Haha dat geloof ik meteen!! Heerlijk dat je t kunt delen met ze he?!

Maan84 vindt dit leuk.
  9. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    ja dat begrijp ik wel! Zeker gezien jouw traject. ik wil het wel graag doen. :) wil t toch weten als er iets niet goed is.

10. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen ook geen NIPT, vooral ook omdat hoe dan ook we de zwangerschap niet af zouden breken. Hou nu al te veel van dat frummeltje, ons kindje.
    Ons zoontje heeft een genetische afwijking waarvoor we ook embryo selectie aangeboden krijgen, dat zegt wellicht wat over de ernstigheid..
    Maar we zouden ons niet kunnen voorstellen als hij er niet was, de leukerd hihie.
    En genoeg liefde voor nog zo'n kindje bij wijze van.

Zeker na alle verhalen die ik gelezen heb over mensen die vreselijke uitslagen kregen bij zulke tests en toch besloten er voor te gaan, en hoe erg het mee viel uiteindelijk.. maar goed weet ook dat het anders kan hoor ;) uiteindelijk ieder voor zich de keuze maken gelukkig.
    Begrijp ook dat je de optie van de test fijn vind en daarom wel voor kiest. ;)

Nina2011 vindt dit leuk.
  11. roever

roever Niet meer actief

Hier ook geen nipt... en ook nooit eerder gedaan.
    Elke kindje is hier welkom,
    Ontstaan uit liefde, en altijd in liefde...

Citroentje93, Gloriosa en Nina2011 vinden dit leuk.
  12. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

Jaaa ik heb zelf gewerkt met mensen/kinderen met beperkingen en ik zou daar wel een keuze in maken. Ik weet hoe zwaar het voor het kind zelf kan zijn om gevangen in eigen lichaam te zitten. Ik vond het mensonterend.... dan praat ik over ernstige beperkingen. Lichte beperkingen vind ik heel anders :)

gelukkig kan een ieder haar eigen keuze hierin maken. :)

Gloriosa en Nina2011 vinden dit leuk.
  13. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Wij doen een smalle NIPT. In geval van Down wil ik voorbereid zijn. In geval van Patau of Edwardson zou ik nog niet weten of ik een zwangerschap uit zou willen dragen. Heeft niks met wel of geen liefde voor dit kindje te maken :) In ons geval eigenlijk juíst i.v.m. de liefde voor dit kindje dat we de NIPT doen!

Gloriosa vindt dit leuk.
  14. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Volgens mij heel wat van ons over ongeveer 1.5 week de termijn echo, kijk er zo naar uit! :)

Nina2011 vindt dit leuk.
  15. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    jaaa ik ook. Doordat ik nog steeds roze afscheiding heb, het komt en gaat, blijft toch een stukje onzekerheid. Terwijl alles verder nog steeds gewoon t zelfde voelt etc maar toch, het hoort niet ofzo terwijl VK zegt, t komt super veel voor alleen hoor je dat niet van andere vrouwen. maargoed, ik blijf gewoon zenuwachtig en hoop zo dat t hartje nog goed klopt :) maar dat zullen we allemaal hier hebben denk ik.

Maan84 vindt dit leuk.
  16. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Wij doen ook gewoon de NIPT.
    Bij de eerste was die er nog niet.
    Bij de tweede zagen ze op echo dat hij een verdikte nekplooi had. We zijn er mee doorgegaan en was een rotte zware zwangerschap. Ik spiegelde zijn vocht na 23weken en kwam in no-time 17kg bij.
    Hij stierf met 26wk in utero en ik was er ook bijna aan.

wij doen dus wel een test. Ik heb namelijk al een gezond ventje rondlopen die ik alles wil geven én dat is voor ons niet een kindje met veel zorgen. Veel ziekenhuisbezoeken, misschien hij die er moet voor zorgen als wij dat niet meer kunnen..
    En sowieso edwards en platau is vreselijk. Die zijn niet levensvatbaar en geloof me zo'n zwangerschap is zwaar en ook gevaarlijk :(

Datel er iets ernstig mis zou zijn is onze nachtmerrie dus :/

Maan84 vindt dit leuk.
  17. roever

roever Niet meer actief

:roflmao:
    wij hebben het gisteren onze ouders verteld!:roflmao:

mijn vader.... haha dacht eerst dat we grapje maakte en zei nog; nou pfff gelukkig niet (zo iets) waarop ik zei uhm.. echt wel.
    Hij herpakte zich en barstte in een flinke lachbui uit.. oftewel.. hij vind het natuurlijk hartstikke leuk!! Hij ziet het alleen al voor zich want die drie nu al samen zijn echt méga aanwezige boeven..
    M’n moeder had al vermoeden, daar kan ik niets verbeten blijkbaar.

man schoonouders vonden het ook hartstikke leuk, hadden t niet verwacht...
    Zo pfff hebben we ook weer gehad! Haha

nu broers/zussen nog :p

Maan84 vindt dit leuk.
  18. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Wij doen ook de NIPT. Ik heb er al twee rondlopen en ik wil mijn gezin compleet maken, niet ontwrichten. We hebben al genoeg ellende gehad. Ook wij werken met (ernstig) beperkte kinderen en daarin hebben wij een duidelijke grens getrokken. Als het niet met het leven verenigbaar is dan breken we de zwangerschap af. Een hazenlip oid bij de 20 weken echo is dan weer geen reden om de zwangerschap af te breken.

Gloriosa vindt dit leuk.
  19. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Mooi jullie reacties, en fijn ook dat jullie er zo duidelijk en allemaal een eigen reden voor hebben om het wel of niet te doen. <3

Maan84 vindt dit leuk.
  20. Mallejan

Mallejan Bekend lid

7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Hebben jullie ook dat je de ene dag je prima voelt en de andere dag een slappe vaatdoek?
    bleh ik heb zon dag vandaag weer. Eet bijna niks, misselijk gevoel en heel erg koud. Ga zo lekker op tijd mn bedje in.

Gloriosa en Maan84 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina