Denk niet dat daar een veilige oplossing voor is, althans ik ken hem niet. Tenzij je zelf wakker blijft ..
Maar dat huid op huid contact krijg je ook niet als je de baby op een voedingskussen of iets dergelijks legt.. geen tips dus haha Ik heb een jongen en een meisje en t is wel heeeel bijzonder ja
Haha ik hoopte dat ook maar moest altijd plassen voor het voeden maar vond het desondanks heel fijn zo het wiegje in te kunnen kijken of even aanraken/speen geven etc.!
Wat spannend! Zo handig dat je bij de NIPt ook al al het geslacht kunt weten. Jammer dat ze dat hier niet doen! Op internet is er wel veel te vinden hoe je zo veilig mogelijk samen kunt slapen. Toen mijn dochter klein was heb ik dat nooit zo goed aangedurfd, maar lijkt met wel fijn en handig als je borstvoeding wil geven.
Ohja dat plassen moet ik nu ook opeens in de nacht, voorheen nooit.. nou ja lijkt me in ieder geval ook fijn wat jij zegt met aanraken. Geen armen meer die de halve nacht door de spijltjes heen liggen in een rare houding
mijn huisarts zei dat ik pas de 23e mag bellen. Gisteravond geprikt Het het misschien beter bij de bloedafnames laten doen in het ziekenhuis
mijn excuses voor de laatste zin uit mijn vorig berichtje blijkbaar zorgen die hormonen ook voor verschrikkelijke zinsconstructies
@Lisalisalisa @Sterre* Ja, hier ook pro samen slapen! Zou echt tegen m'n gevoel in gaan om dat niet te doen. Zeker nadat de beeb zo lang in je heeft gezeten en letterlijk je hartslag hoorde. Geur van mama brengt ook tot rust, daarnaast hadden wij bij mijn zoontje app met babywomb geluid. Die zetten we nog wel eens aan bij onrust! Samen slapen is pas veiliger als het kindje wat ouder is eigenlijk. Maar als je't gewend ben om met andere kinderen ook samen te slapen is het denk ik al wel anders. In het ziekenhuis huilde beeb de eerste nachten. Vroegen de zusters of ze hem mee zouden nemen naar hun kamer, een paar kamers verder, zodat ik kon slapen.. Uuh, nee! Haha, haal m'n kind niet bij me weg. Ons zoontje lag weleens tussen ons in(maar dan sliep ik zelf wel minder diep) en we hadden een wiegje strak tegen ons bed, dat was eigenlijk heel gedoe, rare draai om hem voor de nachtvoedingen te pakken. En ook met hand door de spijlen om te troosten of speentje aangeven of .. Nu ook aan 't kijken om een co sleeper te huren of tweedehands te kopen. Daarna heeft ons zoontje nog tot bijna 2 jaar bij ons op de kamer gelegen, en toen wilde hij zelf ineens op de andere kamer slapen, daar stond ook een bedje. En vanaf toen was het ook prima. Denk dat zulke dingen, over samen slapen en hoe lang bij je op de kamer ook op dat moment het beste te beoordelen zijn. Kan zo nu bij ons 2e kindje heel anders voelen kan ik me voorstellen bijv.
Ik zou je de Facebook groep 'veilig samen slapen' aanraden. In de bestanden kun je precies teruglezen hoe je het samen slapen zo veilig mogelijk kan maken.
Ik heb de co sleper van petite amelie gekocht. Hiervoor lagen ze altijd in een apart wiegje, maar nu wil ik m zo dichtbij mogelijk. Ik ga zo naar prenatal, een kamertje voor ons andere huis uitkiezen. Heb vanochtend al een schets gemaakt. Twee vrienden gaan met mijn man mee om de kamers daar in orde te maken. Hebben ze gelijk weer hun mannenweek, haha! Ik vind het zo leuk dat jullie Belgen het geslacht al weten bij de nipt! Ben trouwens bij mijn buurVrouw geweest. Die zit er compleet doorheen. Haar ouders springen nu gelukkig extra bij en ik ga af en toe met de kleinste wandelen en met de grootste de hond uitlaten. Kan zij even uitgebreid douchen enzo. Hopelijk helpt dat iets.
Wat lief van je! Wij hebben gister wat gezocht op marktplaats en net al een bopita ledikant en stokke Tripp Trapp voor paar tientjes opgehaald; zijn zelfs nog zo netjes dat verven niet nodig is. Marktplaats dus echt een tip! Scheelt geld en is ook nog eens duurzaam
Heerlijk he? Zo hebben wij via FB marktplaats al een complete wandelwagen (Joolz) voor €100,-, een bedje met grote commodekast voor €125,-, een Tripptrapp voor €30,- , een Bopita box incl mobile etc voor €15,- en straks halen we een badje, kruiken, kruikenzakken en luieremmer op voor €30,- Ik vind het fantastisch om zo een beetje te besparen en het zijn echt leuke dingen. Matrasje etc halen we wel nieuw straks, maar dat doen we in t nieuwe jaar een keer. @Maan84, veel plezier bij Prenatal! En wat fijn voor je buurvrouw dat je er voor haar bent!
Heel tof! Ik heb voor €390 een complete, nieuwe bugaboo gekocht op Facebook. Inderdaad heel duurzaam. Echt fijn!
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2021 ♡ 16 mei Eevie82 - 38 jaar - 1e kindje 17 mei 18 mei Mommytobe090818 - 2e kindje - meisje Sooff - 2e kindje Maan84 - 3e kindje 19 mei Flothe - 2e kindje - verrassing! 20 mei LunaLee - 1e kindje Sannekrul - 30 jaar- 3e kindje Heidezicht - 37 jaar - 1e kindje 21 mei Roever - 4e kindje 22 mei 23 mei Citroentje93 -27 jaar - 2e kindje Gloriosa - 26 jaar - 2e kindje 24 mei 25 mei Sterre* - 35 jaar - 2e kindje Sarah00 - 34 jaar - 2e kindje 26 mei Pandabeer95 - 25 jaar- 1e kindje 27 mei 28 mei Nina2011 - 33 jaar - 3e kindje LisaLisaLisa- 26j- 3e kindje 29 mei Lyan88 - 32 jaar - 3e kindje DLCGXPY - 33 jaar - 3e kindje Mallejan - 28 jaar - 1e kindje 30 mei Furby - 3e kindje 31 mei ♡♡♡ jongen (0) meisje (1) verrassing (2) onbekend (18) ♡♡♡ November: 16 november - Gloriosa ~ intake academisch zh 23 november - Flothe ~ controle VK (circa 15 weken) 23 november - Sooff ~ echo 15 w 24 november - Sannekrul ~ controle vk 24 november - Nina2011 ~ echo vk 28 november - Flothe ~ pretecho (zonder geslacht) 30 november - Sterre* ~ pretecho geslacht 30 november - Nina2011 ~ geslachtsecho December: 1 december - heidezicht ~ controle vk 1 december - Gloriosa ~ 16 w controle vk 1 december - Mommytobe090818 ~ 16w echo 4 december - citroentje93 ~ controle 4 december - eevie82 ~ geslachtsbepaling 8 december - heidezicht ~ geslachtsbep echo 10 december - Sarah00 ~ 16 wkn controle + geslachtsecho 10 december - Mallejan - geslachtsecho + controle 16 december - Sterre* ~ 16 wkn controle 18 december - LisaLisaLisa- 17 weken controle 22 december - DLCGXPY ~ geslachtsbepaling 23 december - Flothe ~ 20 weken echo 28 december - heidezicht ~ 20 weken echo 29 december - eevie82 ~ 20 weken echo ♡♡♡