@Desse cravings? Alles en veel! Ik heb gemerkt dat ik beter/langer slaap als ik savonds veel eet. *duikt weer de koelkast in*
Hier nog zo een... Maar moet wel opletten, want ik zit al aan de max van m’n marge van wat ik wil wegen...
ik heb helemaal geen symptomen. Door nu bewust daarover na te denken ben ik nu bang voor een MA. Hmmmm dan ga ik vrijdag dan toch maar weer testen. Net zoals de rest iedereen heeft minimaal 2x getest dus ik kan niet achter blijven Hahahah. Wie weet of je ‘recht’ hebt op een vroege echo als je ooit een MA hebt gehad?
Je zit bij een gynaecoloog ipv vk toch? Ik zou met jouw geschiedenis zelf om een vroege echo vragen. Gewoon als extra check en geruststelling. Bij mijn ziekenhuis doen ze standaard een echo rond 7 weken en bij mijn vk standaard rond 8 weken.
Ja, maar ik kan er beter van proberen "af te kicken", want ik maak mijzelf alleen maar gek. Gistermiddag deed ik een Kruidvat test dit was een duidelijke streep. Toen deed ik toch maar weer vanochtend een test (alsof gister al niet genoeg was ) is de test van vanochtend met ochtendurine lichter dan die van gistermiddag! Dus ik gooide zonder goede achterliggende reden ook maar een clearblue digital er achteraan (in dezelfde urine). Deze gaf 2-3 weken aan terwijl dit zaterdag nog 1-2 was en ik zit nog officieel 1 dag voor nod. Lang verhaal kort ik ben nu alsnog ontzettend onzeker door die test van gister en vandaag. Ik heb mijzelf echt beloofd om pas volgende week weer te testen. P.s. als ik dit van iemand anders zou lezen zou ik 100% denken dat zij zich geen zorgen hoeft te maken. Voor mijzelf gaat die vlieger eigenaardig genoeg helaas niet op.
Oh 10 weken is lang wachten... Normaal kreeg ik rond 6 weken een echo maar heb ik bewust niet meer gedaan dit keer... vorige keer wel een goede echo op 6 weken (nog wel geen hartje te zien maar dat is op die termijn nog normaal) maar wel een vruchtje in een vruchtzakje op de juiste plaats... Ik ben 100+ kilo dus hartje is bij mij altijd iets later want echo's zijn altijd iets onduidelijker... Maar op 8 weken had ik vorige keer een slechte echo... vruchtje was gestopt met groeien rond 6w 3d ... maar ik had nog geen bloedverlies of niets... Ik vind 8 weken een mooie termijn... Ik zou het gewoon vragen aan de gynaecoloog?
Je zou even kunnen kijken naar een 'pret echo' praktijk. Hier zit er eentje in de buurt waar je een vroege echo kan laten doen voor 30 euro. Gaat dus buiten de VK/gyn om. Bij de VK waar ik zit krijg je standaard een vroege echo, maar als dat niet zo was had ik zeker eentje laten maken voor 30 euro!
Wauw, wat gaat het snel hier . Wb de kruidvattesten, ze knallen nog steeds wel hoor. Ik had de megaknaller met 4w5d. Maar ik vond dat ook lang duren, op de testen die ik daarvoor gebruikte had ik al dagen knallers. Daar word je wel onzeker van, ze knalden bij mij dus echt pas veel later dan de andere test. Dus hopelijk is die knaller bij jullie gewoon nog in de maak! Geen cravings hier, soms wat vlagen misselijkheid. Vandaag ook wat zeurende kramp, dan merk ik wel dat de spanning wat toe neemt. Nu is dat weer weg gelukkig. MvM, bij onze eerste wel meegedaan. Nu vind ik dat ik moet, ik had zelf immers de pregnyl ook nodig. Maar ik merk ook dat ik liever even wacht tot ik een goede echo zie. Op de een of andere manier spookt de gedachte door mijn hoofd dat het eerst nog een keer mis gaat voordat er een goede zwangerschap komt.
Hahaha ow jee. Ik heb ook wel meer honger en eet ook wel wat meer, maar pas er wel een beetje mee op want ben gestopt met roken, dat heeft al invloed op de stofwisseling... Én zwanger. Ik wil niet dubbelop aankomen En jeej vandaag precies een week geleden gestopt met roken, mijlpaal! Voor sommige mensen klinkt het misschien stom: van te voren zei ik ook heel simpel dat als ik een positieve test zou hebben, ik zonder problemen zou stoppen met roken. En ik ben gestopt en heb niks meer aangeraakt sinds die positieve test. Maar ik heb wel lastige momentjes gehad. Niet lastig als in 'in de verleiding komen' (want er is geen haar op m'n hoofd die serieus overweegt iets op te steken), maar wel moeilijk als in het harder missen en meer 'nodig hebben' dan ik dacht. De eerste rookvrije week is voorbij, kan alleen maar makkelijker worden nu!
Ondanks dat ik nog maar zo pril ben, ben ik al wel super misselijk. Had ik bij de 1e ook zo snel. Hopelijk niet zo erg als de vorige keer, maar we zullen zien. Wisselt voorlopig nog constant tussen honger en misselijk. En jullie?
Wat een gedoe met die testen he. Ik vind het ook lastig en wil ook graag zekerheid. Ik ga morgen even vragen voor zo'n vroege echo bij 6 weken, daar betaal ik dan wel zelf voor. Momenteel blijven mijn testen heeeeel licht en daar maakte ik me zorgen om totdat ik de foto's van de vorige keer erbij pakte. Daar zag ik dat ik toen pas veel later getest had en dat de eerste echte positieve test over 4 dagen van nu zou zijn en pas een knaltest over 2 weken. Dus ik ga van het weekend pas weer testen. Hoop dat het dan wel duidelijker is.
Hier erge honger, maar daardoor ook wat misselijk van de honger, beetje gek gevoel. Bij amy had ik al snel ook medicatie nodig omdat ik anders de dag niet doorkwam, hoop nu echt dat dat niet nodig is. Mn borsten doen daarnaast ook echt zeer. Dus symptomen genoeg voor nu
Ik heb constant een soort van misselijkheid dat niet doorzet. Dus het is continue aanwezig, maar een soort van mee te leven. Ik kan het niet goed uitleggen, want op deze manier ben ik nooit misselijk geweest
@Crol , ohja die borsten! Ik dacht spontaan dat ik weer melk ging maken, haha Mn BH past al bijna niet meer. Mn man vindt het wel leuk, haha In Mijn 1e zwangerschap had ik ook al vroeg medicatie nodig om van de pot los te komen. Ik hoop dat het hierbij blijft
@Niki2014 hihi zal die zeker wel leuk vinden, hier staan ze ook op spanning, hij blijft er voorlopig maar ff van af Rot is dat he als je aan de wc gekluisterd ben, ik was daarna ook erg duizelig zonder medicatie